Μουσικό Σχολείο Άρτας: Πρώτη συνάντηση Erasmus+ στη Γαλλία
            «Η τέχνη ως μέσο διεκδίκησης δικαιωμάτων και φορέας προώθησης και διάδοσης των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 Πρώτη συνάντηση Erasmus+, μαθητών και καθηγητών, στην πόλη Nogent le Rotrou της Γαλλίας, 03- 09 Νοεμβρίου 2019.

Στην πόλη Nogent le Rotrou της Γαλλίας από 03 μέχρι 09 Νοεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε η  πρώτη συνάντηση μαθητών και καθηγητών των πέντε  σχολείων της Ευρώπης, (από Γαλλία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πολωνία) που συνεργάζονται τα σχολικά έτη 2019-2020 και 2020–2021 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ Δράση KA229 Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων, στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο «L’ Art engagé vecteur de promotion et de diffusion des valeurs de l’Union Européenne /Η τέχνη ως μέσο διεκδίκησης δικαιωμάτων και φορέας προώθησης και διάδοσης των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης»Από το Μουσικό Σχολείο Άρτας συμμετείχαν πέντε μαθήτριες της Α΄Λυκείου και δύο καθηγήτριες.

Είχαμε την ευκαιρία πριν από τη συνάντηση να περάσουμε ένα διήμερο στο Παρίσι, να περπατήσουμε στους δρόμους του, να θαυμάσουμε την εξαίσια αρχιτεκτονική, τα όμορφα κτήρια, τα μνημεία και τις γέφυρες και να δοκιμάσουμε γεύσεις από τη φημισμένη γαλλική κουζίνα.

 Επισκεφτήκαμε το επιβλητικό κτήριο Palais Garnier της Όπερας του Παρισιού (Opéra National de Paris). Με τη βοήθεια ξεναγού γνωρίσαμε την ιστορία του διάσημου κτηρίου, θαυμάσαμε τα σημαντικά γλυπτά, τους πίνακες και τοιχογραφίες, τις ενδυμασίες από ιστορικές παραστάσεις, αλλά και τη θρυλική αίθουσα παραστάσεων, όπου «κατοικούσε» το γνωστό από τη νουβέλα του Leroux «Φάντασμα της Όπερας».

17.jpg

Ένας από τους επόμενους σταθμούς μας ήταν το Μουσείο του Orsay. Εκτός από το περίφημο ρολόι, σήμα κατατεθέν του πρώην σιδηροδρομικού σταθμού, θαυμάσαμε σημαντικά γλυπτά και πίνακες σπουδαίων ζωγράφων. Μεταξύ αυτών, οι σημαντικότεροι ιμπρεσιονιστές, όπως οι Monet, Manet, Degas, Cézanne, Renoir, αλλά και εκπρόσωποι μεταϊμπρεσιονιστικών ρευμάτων, Van Gogh, Gauguin κ.ά.

Οι διαδρομές στο Παρίσι περιλάμβαναν στάση στο κτήριο των Galeries Lafayette , στην Αψίδα του Θριάμβου, στον Πύργο του Άιφελ και στη Μονμάρτη. Από  τη Βασιλική της Ιερής Καρδιάς (Sacré-Coeur) απολαύσαμε τη θέα της πόλης   και τους ζωγράφους  που έκαναν πορτρέτα.

Την Κυριακή, 03.11.19 το απόγευμα, όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές φτάσαμε την πόλη Nogent le Rotrou της Γαλλίας, όπου μας υποδέχθηκε η κα Anita Pastor, υπεύθυνη καθηγήτρια του σχολείου «Lycee Remi Belleau», καθώς και οι οικογένειες των Γάλλων μαθητών.

Τη Δευτέρα, 04.11.19 το πρωί, πραγματοποιήθηκε μια ζεστή  τελετή υποδοχής από τους Γάλλους μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα καθώς και το διευθυντή  του σχολείου. Στη συνέχεια αφού οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, στις οποίες εκπροσωπούνταν και τα πέντε σχολεία του προγράμματος, μέσα από ένα παιγνίδι γνωριμίας με χρήση στοιχείων από όλες τις γλώσσες των συμμετεχόντων χωρών έγινε η γνωριμία μαθητών και εκπαιδευτικών και ακολούθησαν τα προγραμματισμένα εργαστήρια που αφορούσαν δραστηριότητες ζωγραφικής, φωτογραφίας, ζωγραφικής με φως, γκράφιτι, ποιητικού λόγου συνδυασμένου με κίνηση και μουσική. Όλα τα εργαστήρια είχαν σαφή αναφορά στην ιδέα της «ελευθερίας» που αποτελεί τη θεματολογία που πραγματεύεται η Γαλλία στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και ήταν οργανωμένα με αξιοζήλευτο τρόπο ενώ οι χώροι και τα εργαστήρια του σχολείου δημιουργούσαν ένα φιλικό δημιουργικό περιβάλλον σε όλους μας. Η μέρα έκλεισε με την παρουσίαση από τα συνεργαζόμενα σχολεία ταινίας, που παρουσίαζε τραγούδι σχετικό με την «ελευθερία» συνοδευόμενο με αντίστοιχες εικόνες, καθώς κι την παρουσίαση από κάθε σχολείο ενός καλλιτέχνη  που το έργο του συνδέεται με την ιδέα της «ελευθερίας».

Την Τρίτη, 05.11.19,  συνεχίστηκαν  οι δραστηριότητές μας στα εργαστήρια με διαρκείς εκπλήξεις.

27.jpg

Την Τετάρτη, 06.11.19 το πρωί, μαθητές και καθηγητές αναχωρήσαμε από το σχολείο για τη μεσαιωνική πόλη Chartres (Σαρτρ),που είναι γνωστή για τον καθεδρικό ναό της Παναγίας, γοτθικής αρχιτεκτονικής και μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς που είχαμε την ευκαιρία να το θαυμάσουμε από κοντά. Επίσης ξεναγηθήκαμε στο κτήριο της Περιφέρειας της πόλης  και ενημερωθήκαμε για την αντιστασιακή  δράση του Jean Moulin (Ζαν Μουλέν) στη διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου. Το απόγευμα επιστρέψαμε στην πόλη Nogent le Rotrou και επισκεφτήκαμε το δημαρχείο που μας υποδέχτηκε ο δήμαρχος με ένα θερμό χαιρετισμό και ένα κέρασμα σε όλους. Στη συνέχεια υπήρχε χρόνος για μια περιήγηση στην πόλη.   

Την Πέμπτη, 07.11.19, το πρόγραμμα περιλάμβανε εκδρομή στο Παρίσι με πρώτο σταθμό το μουσείο του Λούβρου, όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν σχετικά με την ιστορία του κτηρίου και την αρχιτεκτονική του εξέλιξη, ως την σημερινή του μορφή. Ακολούθησε επίσκεψη σε τμήματα του μουσείου με έργα ζωγράφων, με ιδιαίτερη αναφορά στον ιστορικής σημασίας πίνακας του ρομαντισμού «η Ελευθερία οδηγεί το Λαό» του Delacroix. Η επίσκεψή μας δεν θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει την περίφημη «Monna Lisa» του Da Vinci. Επίσης από τις ελληνικές αρχαιότητες είχαμε την τύχη να θαυμάσουμε από κοντά τη «Νίκη της Σαμοθράκης».

Στη συνέχεια περπατήσαμε στο 13ο διαμέρισμα του Παρισιού και είδαμε δείγματα από την γαλλική «street art». Είναι μοναδικό, κάνοντας απλά μια βόλτα, να βλέπεις πανέμορφα έργα τέχνης να στολίζουν τους δρόμους και να εκπέμπουν τα δικά τους μηνύματα.

Την Παρασκευή, 08.11.19, τελευταία ημέρα των εργασιών του προγράμματος, ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες με προβολή της ταινίας «Ελευθερία» του Tony Gatlif (Τόνι Γκάτλιφ), έκθεση όλων των έργων σε αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου και επιλογή λογότυπου και αφίσας για το πρόγραμμα. Παράλληλα οι καθηγητές συζήτησαν για την πορεία του προγράμματος, για την επόμενη συνάντηση στην Ισπανία από 24-01-20 μέχρι 01-02-20 καθώς και για τις μελλοντικές κοινές δραστηριότητες. Το απόγευμα έγινε η επίσημη παρουσίαση με τη συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, του διευθυντή εκπαίδευσης της περιοχής και της περιφερειακής διευθύντριας εκπαίδευσης.

Η έναρξη των εκδηλώσεων έγινε μπροστά στον «τοίχο της ελευθερίας» που ζωγράφισαν μαθητές και εκπαιδευτικοί και περιλαμβάνει  πέντε λουλούδια (όσες και οι χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα) σε φόντο μπλε, αλυσίδα που τη σπάνε τα λουλούδια, τη λέξη «liberté» καθώς και τις χώρες του προγράμματος (Γαλλία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πολωνία). Η επιλογή της εικόνας αποτελεί ευθεία αναφορά στη σχέση λουλουδιών και επανάστασης όπως ακριβώς μας τη μεταφέρει  ο ποιη­τι­κός λό­γος του Οδυσσέα Ελύ­τη, στο «Άξιον Εστί», που  «προ­φη­τεύει» τη διαρ­κή ε­πα­νά­στα­ση των «φυ­τών και των λου­λου­διών», τη συ­νε­χή μά­χη φύ­σης και αν­θρώ­που, να νι­κή­σουν τα δε­σμά της κα­τα­πίε­σης…

[ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΕΚΤΟ-ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΝ

…….. εξόριστε Ποιητή, στον αιώνα σου, λέγε, τι βλέπεις;

-Βλέπω τη διαρκή επανάσταση φυτών και λουλουδιών.

26.jpg

Η συνέχεια ήταν σε αίθουσα του σχολείου όπου παρουσιάστηκε από ομάδα μαθητών όλων των σχολείων μία όμορφη δράση  που συνδύαζε  ποιητικό  λόγο, που δημιούργησαν μόνοι τους οι μαθητές, με  κίνηση και μουσική.

Παράλληλα όλοι μπορούσαν να θαυμάσουν την έκθεση με τα έργα που δημιούργησαν οι συμμετέχοντες τις προηγούμενες μέρες.

Η βραδιά έκλεισε με αποχαιρετιστήρια γιορτή που οργάνωσαν οι γονείς του γαλλικού σχολείου για όλους τους φιλοξενούμενους.

            Το Σάββατο, 09.11.19, το ταξίδι στη Γαλλία ολοκληρώθηκε και το βράδυ επιστρέψαμε στην πόλη μας  με πολλές όμορφες εικόνες και νέες εμπειρίες στις αποσκευές μας.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους μαθητές μας για την άψογη συνεργασία, το ενδιαφέρον και την προθυμία να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος. Επίσης οφείλουμε να τους συγχαρούμε για το έντονο και αδιάκοπο ενδιαφέρον που έδειξαν για ποικίλα και διαφορετικά πολιτισμικά στοιχεία, γεγονός το οποίο είναι ενθαρρυντικό, και επιβεβαιώνει ότι τέτοιου είδους δράσεις είναι χρήσιμο και αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 
Η υπεύθυνη του προγράμματος                                           Η Διευθύντρια

  Poupard Nathalie                                                             Ζιώρη Ανθούλα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;