Συναδέλφισσα, συνάδελφε,
Γνωρίζεις την κατάσταση και τα προβλήματα. Πολλά μπορούν να εξαρτηθούν από σένα. Κάνε τον αγώνα δική σου υπόθεση. Αξιοποίησε και τις αρχαιρεσίες του σωματείου για να γίνει ένα βήμα να αλλάξουν τα πράγματα.
Στηρίζουμε-ψηφίζουμε Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών
ώστε ο συσχετισμός δύναμης να δίνει τη δυνατότητα στο σωματείο μας:
- Να είναι κοντά σε κάθε συνάδελφο μπροστά στον αγώνα για κάθε μικρό ή μεγάλο πρόβλημα. Όλοι οι συνάδελφοι να το νιώθουν δικό τους.
- Να παλεύει απέναντι σε κάθε αντιλαϊκή κυβέρνηση και να μη γίνεται εργαλείο για την εκάστοτε κυβερνητική εναλλαγή.
- Να είναι χειραφετημένο από το κράτος και τους μηχανισμούς του, να μην υποτάσσει τις αγωνιστικές του διεκδικήσεις, στο υπάρχον αντιλαϊκό νομοθετικό πλαίσιο και στις «υπηρεσιακές ανάγκες» που προκύπτουν από αυτό.
- Να παίρνει αγωνιστικές πρωτοβουλίες, για τα οξυμμένα προβλήματα που βιώνουμε τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο.
- Να συντονίζεται και να αναπτύσσει κοινή δράση με τα εργατικά συνδικάτα, τις ενώσεις γονέων, αναδεικνύοντας ότι η Παιδεία είναι ζήτημα όλου του λαού και δεν αφορά μόνο τον κλάδο.
- Να στέκεται απέναντι στη στρατηγική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την Παιδεία, αποκαλύπτοντας το χαρακτήρα των αναδιαρθρώσεων, αντιπαλεύοντας τις αντιδραστικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου.
ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ Η «ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ» ΜΕΝΕΙ!!
Η «κανονικότητά» που ευαγγελίζεται και η νέα κυβέρνηση είναι πολύ μακριά από τις ανάγκες μας. Οι τσακισμένοι μισθοί, το καθεστώς της αδιοριστίας που κρατά ομήρους πάνω από 35.000 συναδέλφους, οι χιλιάδες χαμένες ώρες σε όλη τη χώρα, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, η εικόνα του 67χρονου καθηγητή μέσα στην τάξη, μπορεί να παρουσιάζεται ως μία «κανονική» κατάσταση για την ΕΕ, τον ΟΟΣΑ και την κυβέρνηση, σίγουρα όμως είναι μία ζοφερή πραγματικότητα τόσο για τους συναδέλφους, όσο και για τους μαθητές.
Κανονικότητα για τις αντιλαϊκές κυβερνήσεις, την Ε.Ε. και τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους είναι το καθεστώς εργασιακής ζούγκλας που ετοιμάζουν για τους χιλιάδες μαθητές μας με τον «αναπτυξιακό νόμο» ο οποίος καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, δίνει γη και ύδωρ στις μεγάλες επιχειρήσεις, προωθεί την αντιδραστική παρέμβαση στη λειτουργία των συνδικάτων. Ουσιαστικά καταργεί το δικαίωμα των συνδικάτων να προκηρύσσουν απεργίας, καταργεί τις Γενικές Συνελεύσεις, παραδίδει τα σωματεία στο κράτος και την εργοδοσία. Η ανάπτυξή τους προϋποθέτει τσακισμένα εργατικά δικαιώματα και συνδικάτα στο γύψο!
Κανονικότητα γι΄ αυτούς είναι το στρατόπεδο συγκέντρωσης της Μόριας, της Σάμου και αλλού, οι άθλιες συνθήκες διαβίωσης, η καμένη μητέρα και τα πνιγμένα παιδιά, οι έφοδοι της αστυνομίας στα προσφυγόπουλα. Κανονικότητα για εμάς είναι οι πρόσφυγες να ζουν σε ασφαλή και κατάλληλα κτήρια, με πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη, σίτιση και η ανεμπόδιστη συμμετοχή των παιδιών στην εκπαίδευση, με όλα τα κατάλληλα μέτρα στήριξης, με δυνατότητα να μετακινηθούν ελεύθερα στις χώρες προορισμού τους.
Ο ίδιος ο ρόλος μας ως εκπαιδευτικοί επιτάσσει να σταθούμε απέναντι στους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ στην περιοχή και τη γενίκευση της συμμετοχής της χώρας μας σε αυτούς, να ανοίξουμε θαρρετά τη συζήτηση μέσα στην τάξη, να κινητοποιηθούμε και εμείς και οι μαθητές ενάντια στις τελευταίες συμφωνίες που έχουν υπογραφεί. Έχουμε πείρα από τη δράση του ΝΑΤΟ στην περιοχή: χιλιάδες τα θύματα, ανάμεσά τους και παιδιά, προσφυγιά, διαλυμένες οικογένειες.
Κανονικότητα για εμάς είναι όλοι οι μαθητές, ανεξάρτητα από την εθνικότητα, το φύλο και τη θρησκεία, να έχουν τη δυνατότητα να φοιτούν σε ένα σχολείο με σύγχρονες εγκαταστάσεις, με μόνιμο προσωπικό που από την πρώτη μέρα θα βρίσκεται στη θέση του, και περιεχόμενο που θα τους δίνει τη δυνατότητα να εξηγούν τη φυσική και κοινωνική πραγματικότητα ώστε να παρεμβαίνουν και να την αλλάζουν.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. δε χρειάστηκε να πρωτοπορήσει. Επιταχύνει την υλοποίηση κεντρικών αναδιαρθρώσεων. Εφαρμόζει το νομοσχέδιο Γαβρόγλου για το Νέο Λύκειο που μετατρέπει το σχολείο σε φροντιστήριο, οξύνει τους ταξικούς φραγμούς, αποκόπτει τους μαθητές από βασικά αντικείμενα της Γενικής Παιδείας και σχεδιάζει την ολοκλήρωση αυτής της στρατηγικής με το εθνικό απολυτήριο, εξετάσεις σε κάθε τάξη του λυκείου με επαναφορά της τράπεζας θεμάτων. Συνεχίζει την πολιτική της αδιοριστίας, καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μέσα από πολλές φάσεις με αναπληρωτές, παραπέμποντας το ζήτημα των διορισμών στην γενική αγωγή για το 2021 και αριθμό πολύ μικρότερο από τις ανάγκες. Ετοιμάζεται να ολοκληρώσει το έργο της προηγούμενης κυβέρνησης προχωρώντας το επόμενο χρονικό διάστημα την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση! Συνεχίζει, με απλά λόγια, στις βασικές κατευθύνσεις την αντιεκπαιδευτική πολιτικής που έχει συνομολογήσει με το ΣΥΡΙΖΑ, με βάση τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ.
Ιδιαίτερα απευθυνόμαστε στους χιλιάδες αναπληρωτές.
Έχουμε πλέον πλούσια πείρα από τις μεγάλες κινητοποιήσεις ενάντια στο νομοσχέδιο-έκτρωμα του Γαβρόγλου που πετάει στα σκουπίδια την προϋπηρεσία μας, μας ανάγκαζε στο ακριβοπληρωμένο κυνήγι «τίτλων». Οι δυνάμεις της ΑΣΕ μπήκαν μπροστά μέσα στα σωματεία, συνέβαλαν καθοριστικά στην οργάνωση και το συντονισμό του αγώνα, πρωτοστάτησαν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, στις μεγάλες συγκεντρώσεις τόσο στην Αθήνα όσο και στην περιφέρεια, δε λυγίσαμε ούτε μπροστά στη βίαιη καταστολή της κυβέρνησης. Είναι η μοναδική δύναμη στο κίνημα που από την πρώτη στιγμή βάζει το αίτημα-σύνθημα για τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, διαφυλάττοντας έτσι την ενότητα, κόντρα στις συντεχνιακές λογικές διάφορων ομάδων που διασπούν το κίνημα και καλλιεργούν ατομικιστικές λογικές. Καταφέραμε να στριμώξουμε την κυβέρνηση, να κερδίσουμε αιτήματα ετών, καθοριστικά για τη ζωή μας (άδεια ανατροφής τέκνου, επέκταση της αναρρωτικής άδειας κ.α.). Στον αγώνα τροχοπέδη ήταν η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας. Φάνηκε για μια ακόμα φορά ότι ούτε μπορούν, ούτε θέλουν να οργανώσουν την πάλη, κατάσταση που συνεχίζεται και με την έναρξη της φετινής χρονιάς με τις κινητοποιήσεις που έχουμε ήδη κάνει για τους διορισμούς. Είναι καθοριστική η στήριξη από τους αναπληρωτές των ψηφοδελτίων της ΑΣΕ ώστε στα σωματεία να μπουν στο επίκεντρο της πάλης οι πραγματικές μας ανάγκες.
Η πλειοψηφία που έχει διαμορφωθεί στην Ομοσπονδία (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ) συνεχίζει αταλάντευτη, παρ όλη την κυβερνητική αλλαγή. Τάσσεται με την πολιτική των κυβερνήσεων, δεν παίρνει κανένα μέτρο οργάνωσης της πάλης ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική, αφού επί της ουσίας συμφωνεί με αυτήν. Έχουν αποδείξει πως ούτε θέλουν, ούτε μπορούν. Μονόδρομος είναι η οργάνωση της πάλης από τα πρωτοβάθμια σωματεία, τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους, ο συντονισμός της δράσης τους, η διαμόρφωση συσχετισμών σε αυτά που να δίνουν τη δυνατότητα να παίξουν τον πραγματικό τους ρόλο, η ενίσχυση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών.
Η κατάσταση στην Κέρκυρα
Οι εκλογές αυτές έρχονται μετά τις αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις της προηγούμενης χρονιάς και τη σημαντική άνοδο της Α.Σ.Ε., όχι τόσο σε απόλυτους αριθμούς όσο σε ποιοτικούς παράγοντες (σταθεροποίηση στη 2η θέση, εκλογή αιρετού στο ΠΥΣΔΕ). Είναι μια εκλογική διαδικασία, Η οποία κρίνει το επίπεδο της αγωνιστικής παρέμβασης του σωματείου στο τοπικό επίπεδο, ειδικά μετά τις περσινές εκλογές που έδωσαν απόλυτη αυτοδυναμία στην ΕΑΚ. Αν και πρώτη δύναμη, με απόλυτη πλειοψηφία, αντί να προσπαθεί να ανατρέψει το κλίμα ηττοπάθειας που υπάρχει στα σχολεία και να εμπνεύσει τον κόσμο, παρασύρεται και ταυτίζεται με αυτό κρατώντας μια συνολική στάση παραίτησης, κλίμα που βέβαια οφείλεται και σε μεγάλο βαθμό στην οπισθοχώρηση του εργατικού κινήματος γενικότερα, αλλά και ειδικότερα των εκπαιδευτικών. Οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ-ΣΥΡΙΖΑ) έχουν κάνει ότι περνάει από το χέρι τους προκειμένου να πετύχουν τη σημερινή πραγματικότητα: Καμία κινητοποίηση του κλάδου και των εκπαιδευτικών, καμία διάθεση αντίστασης, ακόμα και σε σημαντικά εκπαιδευτικά ζητήματα (νόμος Γαβρόγλου για το Νέο Λύκειο, Μονιμοποίηση αναπληρωτών κ.α), πόσω μάλλον για τα γενικότερα ζητήματα που αφορούν το εργατικό κίνημα, όπως ο επενδυτικός νόμος, ο νόμος για την απεργία του ΣΥΡΙΖΑ κλπ. Η ΟΛΜΕ περιορίστηκε σε αντίσταση του καναπέ, με 3ωρες στάσεις εργασίας και καμία παρακίνηση των εκπαιδευτικών σε αγωνιστικές διαδικασίες. Ούτε καν στα λόγια δε θέλουν να πάρουν σαν απόφαση την απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ ενάντια στην αξιολόγηση!
Το προβληματικό στην περίπτωση αυτή, είναι η κινηματική ταύτιση της ΕΑΚ με το κλίμα του καιρού, με άρνηση για στάση εργασίας λόγω του ότι «είναι κουρασμένος ο κλάδος λόγω συνεχόμενων κινητοποιήσεων», άρνηση σύμπλευσης με τα υπόλοιπα συνδικάτα του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, άρνηση για οτιδήποτε μπορεί να οδηγήσει, έστω σε μια μικρή συσπείρωση τον κλάδο. Είναι χαρακτηριστικό ότι για δυο απεργίες, δυο Γ.Σ., τον επενδυτικό νόμο που βάζει στο γύψο τα σωματεία, μία σύσκεψη αναπληρωτών, τις ελλείψεις των καθηγητών, τις διαδικασίες στο ΠΥΣΔΕ έκαναν πολύ λίγα πράγματα, τόσο σε επίπεδο περιοδειών στα σχολεία όσο και σε επίπεδο κινητοποίησης.
Οι ΣΥΝΕΚ (ΣΥΡΙΖΑ) έχουν πλέον αποστασιοποιηθεί τελείως από τη ζωή της ΕΛΜΕ και του κινήματος. Δεν έχουν καμία παρουσία στα σχολεία, στις κινητοποιήσεις, στις Γ.Σ., στις όποιες παρεμβάσεις κάνει η ΕΛΜΕ. Απόντες από οτιδήποτε θυμίζει κίνημα και συλλογικές διαδικασίες, συνεχίζουν να πατάνε «σε δύο βάρκες» κρατώντας απλά τις θέσεις τόσο στο σωματείο, όσο και στη διοίκηση, στην οποία πολλές φορές κρατάνε στάση «βασιλικότερη του βασιλέως». Αδιάφοροι για τις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται στην εκπαίδευση, αλλαγές που αφορούν τόσο τους εκπαιδευτικούς, όσο και τους μαθητές με τους γονείς τους, βάζουν πλάτη στην εφαρμογή όλων των μέτρων που φέρνει η κυβέρνηση, αφού άλλωστε η δική τους κυβέρνηση ήταν αυτή που τις ξεκίνησε.
Η ΔΑΚΕ έκανε και φέτος την εμφάνισή της, πιστή στο επετειακό ραντεβού της, μια φορά το χρόνο, λίγο πριν τις εκλογές. Είναι πλέον η κυβερνητική παράταξη και πρέπει να κάνει ότι περνάει από το χέρι της προκειμένου να καταλαγιάσεις τις αντιδράσεις από τα μέτρα που έφερε και θα φέρει η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και να προσπαθήσει να υφαρπάξει την ψήφο των εκπαιδευτικών προκειμένου να μην την οδηγήσει πουθενά. Γι’ αυτό άλλωστε δεν εμφανίζονται σε καμία πτυχή της ζωής του σωματείου και γενικότερα της ζωής των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Ακολουθούν πιστά την τακτική της κεντρικής ΔΑΚΕ, η οποία έχει την πλειοψηφία στην ΟΛΜΕ και μαζί με τις ΣΥΝΕΚ, βάζουν όσα περισσότερα εμπόδια μπορούν στις αγωνιστικές διαθέσεις των εκπαιδευτικών. Το ίδιο θα κάνουν και στην ΕΛΜΕ Κέρκυρας αν τους δοθεί η ευκαιρία.
Η Α.Σ.Ε. Κέρκυρας έδωσε όλες της τις δυνάμεις για όλα τα παραπάνω ζητήματα τόσο μέσα, όσο κυρίως έξω από το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ. Στα περισσότερα Δ.Σ. τα μόνα θέματα συζήτησης ήταν αυτά που βάζαμε εμείς, οι μόνες προτάσεις για κινητοποιήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας ήταν δικές μας που συχνά έβρισκαν εμπόδια τόσο σε επίπεδο κειμένων όσο και σε επίπεδο δράσης. Η παρουσία μας σε κάθε μικρή και μεγάλη κινητοποίηση, στις Γ.Σ., η συνεχής παρουσία μας στα σχολεία, σε συνδυασμό και με τις κεντρικές κινητοποιήσεις που πρότεινε το ΠΑΜΕ, οι συνεχείς ενημερώσεις για τα θέματα του ΠΥΣΔΕ και η παρουσία του αιρετού στα σχολεία, κάνουν φανερή την προσπάθεια μας για συσπείρωση των εκπαιδευτικών και ανασύνταξη του κινήματος.
Η ελπίδα βρίσκεται στον μαζικό – ενωτικό – ταξικό αγώνα. Στη συμπόρευση με το πιο ζωντανό, το μαχητικό τμήμα του συνδικαλιστικού κινήματος με τα σωματεία, τις Ομοσπονδίες, τα Εργατικά Κέντρα, τις Επιτροπές Αγώνα που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ!
Με το ΠΑΜΕ του αγώνα, της μόρφωσης και της δουλείας μπορούμε να καταφέρουμε πολλά περισσότερα, μπορούμε να σηκωθούμε ένα μπόι ψηλότερα…να δούμε τον ορίζοντα που βρίσκεται έξω από τη μιζέρια της σημερινής κοινωνία και του σημερινού σχολείου!!
18/12 Ψήφισε Αγωνιστική συσπείρωση εκπαιδευτικών
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Βούλγαρη Ελένη ΠΕ 03 – Γυμνάσιο Λευκίμμης
Γραμμένος Τάσος ΠΕ 86 – ΓΕΛ Λευκίμμης
Διαμαντοπούλου Νίκη ΠΕ 04 – 2ο ΕΠΑΛ
Θύμης Σπύρος ΠΕ 86 – ΕΕΕΕΚ Κέρκυρας
Καπετάνιος Αχιλλέας ΠΕ 04 – 1ο ΕΠΑΛ
Κατσαρού Βάσω ΠΕ 02 – Εσπερινό ΓΕΛ
Κόκκινου Μαρίνα – Αναπληρώτρια ΠΕ 04.04 – ΓΕΛ Λευκίμμης – 3ο Γυμνάσιο
Μέκκα Χριστίνα ΠΕ 02 – 7ο Γυμνάσιο
Μπορμπότης Γιάννης ΠΕ 86 – Εσπερινό ΓΕΛ
Πέρρος Νίκος ΠΕ 11 – 1ο ΕΠΑΛ
Πεφάνη Τίνα – Αναπληρώτρια ΠΕ 02 – Γυμνάσιο με Λ.Τ. Παξών
Πιπεράκης Γιάννης ΠΕ 04 – 1ο ΕΠΑΛ
Πουλημά Γλυκερία ΠΕ 02 – 2ο ΓΕΛ
Σαϊτάς Γιώργος ΠΕ 03 – ΓΕΛ Αγρού
Σαμοΐλης Σπύρος ΠΕ 02 – 2ο ΓΕΛ
Τράντος Λεωνίδας - Αναπληρωτής ΠΕ 86 – Μουσικό Γυμνάσιο –1ο ΕΠΑΛ – 3ο ΓΕΛ
Φωτίου Σωτήρης ΠΕ 86 – Εσπερινό ΕΠΑΛ
Χρυσικοπούλου Κατερίνα ΠΕ 07 – Γυμνάσιο/ΓΕΛ Αγρού - Γσιο Θιναλίου
|
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη