ΝΤ Κεφαλονιάς-Ιθάκης ΑΔΕΔΥ: Δημιουργία όλων των απαραίτητων Τμημάτων Ένταξης σε σχολεία
Ανακοίνωση για την σύσταση οργανικών θέσεων για τα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ)

Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς και Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ εκτιμά πως πλήθος είναι τα προβλήματα που αναδείχθηκαν κατά τη διαδικασία σύστασης οργανικών θέσεων για τα Τμήματα Ένταξης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η εγκύκλιος του Υπουργείου, με βάση την οποία θεσπίστηκαν τα τμήματα, όριζε μια σειρά από περιορισμούς (π.χ. στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της Β/θμιας εκπαίδευσης στα οποία φοιτούν έως 300 μαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον 15 με διάγνωση, τοποθετούνται 1 εκπαιδευτικός ΠΕ 02 και 1 εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ 03, ενώ στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της Β/θμιας εκπαίδευσης στα οποία φοιτούν άνω των 300 μαθητών, τοποθετούνται 2 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ02, 1 εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και 1 εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04).

Με βάση τα παραπάνω επισημαίνουμε τα εξής:

  • Η συγκεκριμένη ρύθμιση, δεν ανταποκρίνεται και δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών στην ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση που χρειάζονται με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και δυνατότητες.
  • Οι οργανικές θέσεις θα πρέπει να σχετίζονται με τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών στα ΤΕ και όχι με το σύνολο των μαθητών του σχολείου.
  • Τα συγκεκριμένα όρια είναι πλήρως αντιεπιστημονικά διότι παραβλέπουν τις σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που φοιτούν σε τμήματα ένταξης και εξισώνουν τις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Για παράδειγμα, είναι πιθανόν σε ένα σχολείο να υπάρχουν λιγότεροι από 300 μαθητές αλλά περισσότεροι των 15 μαθητών με διάγνωση ή να υπάρχουν λιγότεροι από 15 μαθητές με διάγνωση αλλά να υπάρχει ανάγκη να στηριχθούν για περισσότερες ώρες από τον ειδικό παιδαγωγό. 
  • Το όριο των 300 μαθητών που βάζει το Υπουργείο Παιδείας, οδηγεί στην περικοπή δεκάδων οργανικών θέσεων, ιδιαίτερα στην επαρχία όπου η πλειονότητα των σχολείων δεν ξεπερνά το συγκεκριμένο όριο. Έτσι τεχνηέντως πετσοκόβονται οι ανάγκες για μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό για τα παιδιά που χρειάζονται στήριξη. Την ίδια στιγμή τα κριτήρια αυτά δημιουργούν αδικίες και ανάμεσα στους κλάδους των συναδέλφων (π.χ. μεταξύ του ΠΕ04 και ΠΕ03 ή και μέσα στο ίδιο το ΠΕ04).
  • Σε αντίθεση με ό,τι ισχύει σήμερα οι μαθητές που αναμένουν τη διάγνωση από το ΚΕΣΥ αλλά αυτή καθυστερεί λόγω της υποστελέχωσης των δημόσιων δομών, με ευθύνη των κυβερνήσεων διαχρονικά, αποκλείονται από τη φοίτηση στο Τμήμα Ένταξης.
  • Υπάρχουν εκατοντάδες σχολεία της Β/θμιας στα οποία παρά τις ανάγκες που υπάρχουν δεν λειτουργεί καθόλου Τμήμα Ένταξης. Είναι χαρακτηριστικό πως στα Λύκεια δεν υπάρχουν καθόλου ΤΕ, λες και σταματούν οι ανάγκες των μαθητών αυτών.
  • Την ίδια ώρα δεν υπάρχουν οι αναγκαίες δομές ή αυτές που έχουν δημιουργηθεί παραμένουν επί της ουσίας στα χαρτιά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Ειδικό Λύκειο Κεφαλονιάς που, παρά τις δεσμεύσεις, ακόμα εκκρεμεί η ίδρυσή του και μια σειρά άλλων σχολείων που αναδεικνύουν το γονεϊκό και αναπηρικό κίνημα.
  • Ένα επιπλέον πρόβλημα που δημιουργεί η συγκεκριμένη εγκύκλιος, είναι ότι θέτει ως προϋπόθεση την ύπαρξη χώρου στέγασης του ΤΕ στη σχολική μονάδα και απαιτεί την απαραίτητη οικονομική κάλυψη της δαπάνης από τους δήμους μέσω Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας. Αντί να λυθεί το πρόβλημα της στέγασης, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, μπαίνει ως επιπλέον «κόφτης».

Δηλώνουμε ότι κόντρα στις επιδιώξεις ΕΕ, κυβέρνησης και Υπ. Παιδείας εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε με κάθε τρόπο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και ειδικότερα των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Χρειάζεται πλήρης στελέχωση των ΤΕ με το απαραίτητο προσωπικό, όχι με αριθμητικά κριτήρια αλλά με βάση τις ανάγκες που προκύπτουν σε κάθε σχολική μονάδα, να εγκριθούν εδώ και τώρα όλα τα Τμήματα Ένταξης που ζητούν και έχουν ανάγκη τα σχολεία.

Η θέση μας είναι απολύτως σαφής:

  • Κανένα παιδί που χρήζει ειδικής αγωγής να μη μένει εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όλα τα παιδιά στην δομή που έχουν ανάγκη.
  • Άμεση ίδρυση και λειτουργία του Ειδικού Λυκείου στο Αργοστόλι.
  • Δημιουργία όλων των απαραίτητων Τμημάτων Ένταξης, σε σχολεία όπου υπάρχει ανάγκη χωρίς “κόφτες” και αντιπαιδαγωγικά όρια.
  • Να μπει τέρμα στην πολιτική απαξίωσης των δομών της ειδικής αγωγή, των ΚΕΣΥ και συνολικά της διαδικασίας διάγνωσης.
  • Στελέχωση όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό (ειδικοί παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.α.), με όλες τις ειδικότητες.
  • Να ιδρυθούν οργανικές θέσεις σε όλα τα Ειδικά σχολεία και στην Παράλληλη Στήριξη.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην Εκπαίδευση.

Αργοστόλι 11/01/2020

Ο Πρόεδρος

Η Γραμματέας

Δημήτρης Μαντζουράτος

Σοφία Μισαηλίδου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»