σχολική αίθουσα και καρέκλες
Απόφαση ΔΣ της Δ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Απόφαση του Δ.Σ. για κινητοποιήσεις ενάντια στην σχεδιαζόμενη διάλυση των σχολικών μονάδων του συγκροτήματος Κλεάνθους 30. Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας την Παρασκευή 7-2-2020 και ώρα 13.00. (Τρίωρη στάση εργασίας από τις 11 έως τις 14.00 για τον πρωϊνό κύκλο και από τις 14.00 έως τις 17.00 για τον απογευματινό).

Το Δ.Σ. της Δ’ ΕΛΜΕ στο πλαίσιο των δράσεων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλούνται στην εκπαιδευτική κοινότητα από την απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης να προχωρήσει στην ενεργειακή αναβάθμιση του σχολικού συγκροτήματος Κλέανθους 30, χωρίς να λάβει υπόψην του τις ανάγκες και τις αλλά και τις απόψεις της εκπαιδευτικής κοινότητας  για την υλοποίηση του τόσο σημαντικού αυτού έργου, διοργάνωσε συναντήσεις με τους συλλόγους διδασκόντων και τους γονείς, συμμετείχε σε συγκεντρώσεις ενημέρωσης γονέων που διοργανώθηκαν από τους συλλόγους γονέων, γονείς και την Ένωση Γονέων Τούμπας, οργάνωσε και συμμετείχε σε  παράσταση διαμαρτυρίας μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, με παράλληλη στάση εργασίας, και ζήτησε συνάντηση με τους αρμόδιους αντιδημάρχους Τεχνικών Υπηρεσιών και Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Στην συνάντηση αυτή στην οποία συμμετείχαν οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι, υπηρεσιακοί παράγοντες του Δήμου, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και συνεργάτες του, η Αν. Διευθύντρια της Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, εκπρόσωποι και νομικοί παραστάτες των συλλόγων γονέων και μαθητές του 2ου Γ/σίου Τούμπας, του 4ου Γ/σιου Τούμπας, του 20ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ και του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου το Δ.Σ. προσήλθε με βασική θέση και αίτημα την τροποποίηση της μελέτης υλοποίησης – εφαρμογής ώστε το έργο να πραγματοποιηθεί με την παράλληλη λειτουργία των σχολικών μονάδων στο χώρο τους κάτι που έχει συμβεί σε άλλα παρόμοια έργα σε σχολικές μονάδες σε όλη την χώρα όπως μεταξύ άλλων το ΕΠΑΛ Γρεβενών και το 5Ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών.

Ως απάντηση στο αίτημα αυτό εισπράξαμε την καθολική άρνηση του Δήμου όπως εκφράστηκε από τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες, δια των αρμόδιων αντιδημάρχων, παρόλο που οι ίδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες αργότερα παραδέχθηκαν, κατόπιν διευκρινιστικών ερωτημάτων των παρισταμένων, ότι δεν έχουν γνώση του σχεδιασμού υλοποίησης του έργου!!!!! και ότι η μελέτη δεν μπορεί να τροποποιηθεί διότι είναι προϊόν εργασίας εξωτερικού μελετητή!!!!! Αυτό από μόνο του λέει πολλά για τον τρόπο παραγωγής έργων και αποδεικνύει ότι το συγκεκριμένο έργο σχεδιάστηκε εξαρχής και λανθασμένα χωρίς να ληφθεί μέριμνα για τις ανάγκες τις εκπαιδευτικής κοινότητας. Αξίζει στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι την ίδια μέρα με την συνάντηση κατατέθηκε για πρώτη φορά, όπως αναφέρθηκε από τους αρμόδιους αντιδημάρχους, γραπτώς στον Δήμο Θεσσαλονίκης η πρόταση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κατόπιν σχετικής εισηγήσεως της Αν. Διευθύντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης για την τύχη των σχολικών μονάδων, του μαθητικού και εκπαιδευτικού δυναμικού του συγκροτήματος κατά την διάρκεια των εργασιών.

Μια καταφανώς πρόχειρη λύση, που προφανώς προέκυψε ως αποτέλεσμα των δράσεων και των αντιδράσεων του σωματείου, των συλλόγων διδασκόντων, των συλλόγων γονέων και των μαθητών, για να αντικαταστήσει την απαράδεκτη αρχική πρόταση της Διεύθυνσης Παιδείας και αθλητισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, περί διασποράς των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Μια λύση που η Αν. Διευθύντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης στην εισήγηση της χαρακτηρίζει ως αδόκιμη. Μια λύση αντιδραστική που συρρικνώνει σχολεία, συμπτύσσει τμήματα, ανατρέπει οικογενειακούς προγραμματισμούς γονέων και μαθητών και το κυριότερο πλήττει τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά δικαιώματα των αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών  όχι μόνα στα σχολεία του συγκροτήματος Κλεάνθους 30 αλλά και σε όλες τις σχολικές μονάδες του 4ου Διαμερίσματος.

Πιο συγκεκριμένα η πρόταση αναφέρει τα ακόλουθα:

«Προς τούτο προτείνουμε:

  • Από την πλευρά της Δ.Δ.Ε Ανατολικής Θεσσαλονίκης (Σε συνεργασία με την Δ.Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης κατά το μέρος που αφορά την Α’ Γυμνασίου και την Α’ ΓΕΛ) να επανεξεταστεί με λεπτομέρειες η χωροταξική κατανομή των μαθητών για όλες τις σχολικές μονάδες της περιοχής με τρόπο ώστε το επόμενο σχολικό έτος 2020 -2021 να γίνει πλήρης αξιοποίηση των διαθέσιμων αιθουσών διδασκαλίας, εργαστηρίων και λοιπών χώρων των διδακτηρίων.
  • Σύμφωνα με την εναλλακτική πρόταση που αναφέρεται και στο έγγραφο της Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης:
    • Το 20ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης μπορεί να μεταφερθεί και να λειτουργήσει στα συναυλιζόμενα διδακτήρια του 10ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης και του 1ου Γυμνασίου Μαλακοπής.
    • Το 4ο Γυμνάσιο Τούμπας μπορεί να μεταφερθεί και να λειτουργήσει στο διδακτήριο του 18ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης και του συναυλιζόμενου 1ου Γυμνασίου Τούμπας. Εναλλακτικά μπορεί να μεταφερθεί στους χώρους του 27ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης και του 1ου Γυμνασίου Άνω Τούμπας.
    • Το 2ο Γυμνάσιο Τούμπας μπορεί να μεταφερθεί στο 24ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης και στο παρακείμενο με δυνατότητα επικοινωνίας 6ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης.
    • Να καταβληθεί κάθε προσπάθεια προκειμένου να εξασφαλιστεί η κατ’ εξαίρεση δωρεάν μεταφορά μαθητών του 20ου ΓΕΛ (Εφόσον βέβαια προκριθεί η λύση μεταφοράς του στο διδακτήριο του 10ου ΓΕΛ από την διεύθυνση κατοικίας τους στο σχολείο και αντιστρόφως.
    • Να εξεταστεί η δυνατότητα χρήσης κενών χώρων στο διδακτήριο της Οδού Μητσάκη από την έναρξη του σχολικού έτους 2020-2021. Στην περίπτωση που αυτό καταστεί εφικτό, μπορεί να μεταφερθεί και να λειτουργήσεις ένα εκ των 2ου και 4ου Γυμνασίου Τούμπας.»

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ζητήθηκε από τον εκπρόσωπο του Περιφερειακού Διευθυντή εκπαίδευσης που παρουσίασε την πρόταση να προσδιορίσει ακριβώς πόσες αίθουσες υπάρχουν διαθέσιμες στις προαναφερθείσες σχολικές μονάδες υποδοχής και απάντηση δεν δόθηκε.

Σύμφωνα όμως με ασφαλείς πληροφορίες, ικανός αριθμός αιθουσών δεν υπάρχει και γι αυτό στο σημείο αξίζει να γίνει αναφορά στην προφορική παρέμβαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης ο οποίος δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει τα τμήματα 27άρια σε όσες σχολικές μονάδες της περιοχής χρειαστεί (δηλαδή να προχωρήσει σε κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων, συμπτήξεις υφιστάμενων τμημάτων αλλαγή της χωροταξικής κατανομής κλπ). Ενώ εντύπωση προκάλεσε και η αναφορά από υπηρεσιακό παράγοντα στην δυνατότητα ύπαρξης ακόμη και τμημάτων 30 μαθητών!!!!!!).

Τι θα γίνει άραγε με τους προσανατολισμούς στην Β’ και τις κατευθύνσεις της Γ’ στο σύνολο των ΓΕΛ που εμπλέκονται και στα οποία είναι απολύτως βέβαιο ότι θα υπάρχουν ολιγομελή τμήματα. Θα τα κλείνει? Θα αλλάζουν επιλογές οι μαθητές ή θα τους επιβάλλεται η αλλαγή σχολείου εφόσον επιμένουν κάτι που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία. Τι θα γίνει άραγε με την μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα ανάλογα με την ύπαρξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες? Θα εφαρμοστεί ή για να εξοικονομηθούν αίθουσες δεν θα εγκρίνονται καταργώντας στην ουσία κάθε έννοια σεβασμού στα παιδαγωγικά δικαιώματα των μαθητών. Θα υπάρξει ένα συνολικό ντόμινο για το μαθητικό δυναμικό στην περιοχή ώστε να «χωρέσουν» οι μετακινούμενες και συρικνούμενες σχολικές μονάδες?

Δήλωσε επίσης ότι η πρόταση του είναι για το επόμενο σχολικό έτος μόνο και ότι το 2Ο Γυμνάσιο Τούμπας, το 4ο Γυμνάσιο Τούμπας και το 20Ο ΓΕΛ θα επιστρέψουν μετά από αυτό το χρονικό διάστημα στα κτίρια τους κάτι που οδηγεί σε εύλογα ερωτήματα, σε κάθε καλόπιστο παρατηρητή, είτε για την αλήθεια των δηλώσεων, είτε για την τύχη των δύο πειραματικών σχολείων για τα οποία η μελέτη προβλέπει ανακατασκευή του κτιρίου που τα στεγάζει σε δεύτερη φάση (στον δεύτερο χρόνο υλοποίησης).

Μετά από όλα αυτά είναι απορίας άξιο πως προστατεύονται από τις προτάσεις και τις απαντήσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης αλλά και του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης τα παιδαγωγικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Από πού προκύπτει η προσπάθεια για επίλυση του προβλήματος, που οι ίδιοι με τις πράξεις και τις παραλείψεις τους πάνε να δημιουργήσουν, με τους «λιγότερους δυνατούς κραδασμούς» όταν αυτή η δήθεν προσπάθεια είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει προβλήματα στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιοχής.

Συνέπεια των παραπάνω:

Το Δ.Σ. της Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης εμμένει στην αρχική του θέση για τη μη μετακίνηση των σχολείων. Όποια εργασία να γίνει με τα σχολεία ανοιχτά. Τα διλήμματα που βάζει ο Δήμος και η Περιφερειακή Διεύθυνση ή έργο και σχολεία με πρόχειρες λύσεις ή καθόλου έργα, δεν μπορούμε να τα θεωρήσουμε καν προτάσεις. Είναι πολύ μακριά από τη λογική του σωματείου μας. Όπως για μας δεν υπάρχει και κάθε λογική που υποστηρίζει ότι όλα είναι θέμα κόστους - όφελους όσο αφορά το σχολείο, τους μαθητές μας και τους εργαζόμενους. Οδηγεί σε πλήρη εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής  που εφαρμόζεται στην Παιδεία, με το νόμο Γαβρόγλου, τα τμήματα 27αρια, τους εκπαιδευτικούς λάστιχο,  και που ουσιαστικά προτείνει η  περιφερειακή Διεύθυνση ως εκτελεστικό όργανο της  Κυβέρνησης και για μας δεν είναι λογική.   

Το Δ.Σ. θεωρεί ότι το ζήτημα της ενεργειακής αναβάθμισης των σχολικών χρησιμοποιείται προσχηματικά έτσι ώστε να υλοποιηθεί σχέδιο για την συνολική αναδιάταξη των σχολικών μονάδων (με συγχωνεύσεις σχολείων, συμπτύξεις τμημάτων κ.τ.λ.) της περιοχής στα πλαίσια των αντιλαικών κατευθύνσεων της Κυβέρνησης  αλλά και όλων των προηγούμενων Κυβερνήσεων έτσι ώστε σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών να υπάρξει περαιτέρω περικοπή δαπανών για την Παιδεία. Προεξάρχων στην προσπάθεια συνολικής συρρίκνωσης των σχολικών μονάδων αναδεικνύεται ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Κόπτσης που με την πρόταση που κατέθεσε παίρνει την σκυτάλη και ανοίγει τον δρόμο  για τις αντιδραστικές αναδιατάξεις που αν περάσουν θα αποτελέσουν τον οδηγό έτσι ώστε η ενεργειακή αναβάθμιση που θα εφαρμοστεί και σε άλλες σχολικές μονάδες να χρησιμοποιηθεί ως το κατάλληλο άλλοθι για  συγχωνεύσεις  σε όλη την περιοχή του Νομού Θεσσαλονίκης τουλάχιστον. Καλούμε τον Δήμαρχο και  τους αρμόδιους αντιδημάρχους και να μην γίνουν συνένοχοι στην Κυβερνητική προσπάθεια συγχώνευσης σχολικών μονάδων και της συνολικής υποβάθμισης της Δημόσιας Παιδείας που θα προκύψει από αυτές.

Επιμένουμε ότι με τις συγκεκριμένες προτάσεις δεν διασφαλίζεται το απρόσκοπτο μάθημα των παιδιών όλων των εμπλεκομένων σχολικών μονάδων και ότι δεν είναι συμβατές με κανένα σύγχρονο παιδαγωγικό πρότυπο. Το μόνο που θα αποδείξουν εφόσον υιοθετηθούν, είναι ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η Διοίκηση της εκπαίδευσης  ενδιαφέρονται μόνο για την υλοποίηση του έργου της ενεργειακής αναβάθμισης αδιαφορώντας για τους μαθητές, τις ανάγκες και τα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά τους δικαιώματα καθώς και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Καλούμε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να αντιδράσουν στα μέτρα και να συνεχίσουμε από κοινού τους αγώνες για το σχολείο που να καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες.

 

Στο πλαίσιο αυτό το Δ.Σ και για την αντιμετώπιση του ζητήματος αποφάσισε τις ακόλουθες δράσεις:

 

  • Παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 7-2-2020 και ώρα 13.00 στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Για την διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων το Δ.Σ. κηρύσσει τρίωρη στάση εργασίας, για το σύνολο των σχολικών μονάδων της ΕΛΜΕ από τις 11.00 έως τις 14.00 για τον πρωινό κύκλο και 14.00 έως 17.00 για τον απογευματινό.
  • Ένταξη του ζητήματος στην ημερήσια διάταξης της Γ.Σ. του Σωματείου που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 7-2-2020 και ώρα 17.00 στο 20Ο ΓΕΛ ώστε να ενημερωθούν οι συνάδελφοι όλων των σχολικών μονάδων της ΕΛΜΕ.
  • Κατάθεση της απόφασης με την μορφή ψηφίσματος στην Γ.Σ. των Προέδρων της ΟΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα το Σάββατο 8-2-2020 ώστε να ενημερωθεί συνολικά ο κλάδος και το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ να εξουσιοδοτηθεί από την Γ.Σ. να τοποθετηθεί και να παρέμβει προς κάθε κατεύθυνση.
  • Συνέντευξη Τύπου μαζί με τους συλλόγους Γονέων και την Ένωση Γονέων Τούμπας την Τετάρτη 12-2-2020 και ώρα 12.00 στο Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας με στόχο την ενημέρωση της Τοπικής Κοινωνίας για το ζήτημα και τις προεκτάσεις του.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες