Η έκτακτη Γ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων στις 25/2/2020 αποφάσισε ομόφωνα το παρακάτω ψήφισμα.
Δυο βασικές διαστάσεις της Εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η Διοίκηση και η Παιδαγωγική και Επιστημονική καθοδήγηση και εποπτεία. Οι διαστάσεις αυτές δεν είναι αντιπαρατιθέμενες αλλά συμπληρωματικές και δεν διαχωρίζονται σε ηγούμενες και υποκείμενες. Η επικείμενή αναδιάρθρωση των δομών στην Εκπαίδευση πρέπει να έχει όχι μόνο μια διοικητική διάσταση μηχανιστικού χαρακτήρα αλλά και μια παράλληλη πλούσια διάσταση που αφορά στην παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση και εποπτεία, στην κατεύθυνση μιας ποιοτικής αναβάθμισης του παραγόμενου έργου στις Σχολικές μονάδες.
Η διάσταση της παιδαγωγικής και επιστημονικής καθοδήγησης στην εκπαίδευση είναι η κρίσιμη μάζα που μπορεί να ωθήσει σε ποιοτικούς μετασχηματισμούς στην Εκπαίδευση και να δώσει απαντήσεις σε ζέοντα ζητήματα όπως, η διαπολιτισμικότητα, η αντιμετώπιση της διαφορετικότητας, η συμπερίληψη, ο εκφοβισμός (bullying), (η συμβουλευτική και ο επαγγελματικός προσανατολισμός), η διαχείριση του πλέγματος των σχέσεων μαθητών-μαθητών και μαθητών-δασκάλων, η διαχείριση των προσφυγόπουλων, η διευκόλυνση της μάθησης και διδασκαλίας στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα καθώς και η ένταξη των νέων τεχνολογιών στην καθημερινή διδασκαλία.
Αυτή η απαραίτητη και ζωογόνος διάσταση στην Εκπαίδευση υποβαθμίστηκε με την αναίτια και αναιτιολόγητη κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων με τον ιδεοληπτικό και εκδικητικό για προσοντούχους εκπαιδευτικούς νόμο 4547/18. Η υποκατάστασή τους από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, με ερασιτεχνικούς και ελλειμματικούς σχεδιασμούς, οδήγησε σε μεγάλα ελλείμματα παιδαγωγικής και επιστημονικής καθοδήγησης και εποπτείας στην Εκπαίδευση, καθώς και στον εξοστρακισμό άξιων και προσοντούχων στελεχών. Οι για πρώτη φορά στην Εκπαίδευση, στοχευμένες και πρωτοφανείς ρήτρες επιλογής, από Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια, με Προέδρους διορισμένα πολιτικά στελέχη που στην πλειοψηφία τους είχαν πολύ λιγότερα προσόντα από όσους έκριναν, καταγράφονται στις πλέον θλιβερές περιόδους των εκπαιδευτικών δρώμενων.
Η επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων την οποία υποσχέθηκαν, ο Πρωθυπουργός της χώρας προεκλογικά και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, τόσο στις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή μετεκλογικά, όσο και σε διάφορες άλλες ευκαιρίες, πρέπει να έχουν ένα και μόνο σκοπό. Την ενίσχυση των πολλών θετικών στοιχείων του καινοτόμου θεσμού των Σχολικών Συμβούλων και την διόρθωση των όποιων ελλειμμάτων διαπιστώθηκαν στα τριάντα έξι (36) χρόνια λειτουργίας του θεσμού στην κατεύθυνση ουσιαστικής ενίσχυσης του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου στις σχολικές μονάδες.
Αν το ζητούμενο στην Εκπαίδευση δεν είναι απλά η στείρα διοικητική μέριμνα και η διαχείριση του Εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά η διαρκής στήριξη του σχολείου και των εκπαιδευτικών ώστε να υπάρξει βελτίωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου, προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας, τότε ο θεσμός των Σχολικών Συμβούλων είναι μια αναγκαιότητα.
Αναμένουμε την επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων με ουσιαστική αναβάθμιση αρμοδιοτήτων και υποχρεώσεων, στο αντίστοιχο με την σπουδαιότητά του επίπεδο της εκπαιδευτικής πυραμίδας, μέσα από ένα γόνιμο και ουσιαστικό διάλογο.
Η ΕΚΤΑΚΤΗ Γ.Σ. ΤΗΣ Π.Ε.Σ.Σ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη