Το Υπ. Παιδείας να πάρει τώρα άμεσα μέτρα στα σχολεία για την πρόληψη της εξάπλωσης του κορωνοϊού
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κεφαλλονιάς-Ιθάκης

Τα κρούσματα του κορωνοϊού στη χώρας μας φέρνουν στην επιφάνεια τις χρόνιες ελλείψεις στα σχολεία, τόσο στον εξοπλισμό (υλικά υγιεινής και καθαριότητας) όσο και στο απαραίτητο προσωπικό (καθαρίστριες, Σχολίατροι κ.α.).

Οι ευθύνες βαρύνουν διαχρονικά όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις και τη σημερινή.

Τα χρόνια προβλήματα αντικειμενικά επιδεινώνουν την κατάσταση και τροφοδοτούν την ανασφάλεια και τον φόβο σε μαθητές και γονείς, αλλά και το έδαφος για να αναπτύσσεται η παραπληροφόρηση. Το κλείσιμο των σχολείων, όπου κρίνεται απαραίτητο, μπορεί να είναι μία προσωρινή λύση, αλλά δεν μπορεί να κρύψει, «κάτω από το χαλί», την πραγματική εικόνα. Μια εικόνα που φανερώνει ότι, δεν υπάρχει από την κυβέρνηση σοβαρό σχέδιο πρόληψης, μείωσης της διασποράς και αντιμετώπισης των συνεπειών των κρουσμάτων του κορωνοϊού.

Τα προληπτικά μέτρα της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου δε μπορεί να είναι αποτελεσματικά αν δε συνοδεύονται από άμεσα μέτρα που αποτελούν και πάγιες διεκδικήσεις του γονεϊκού και εκπαιδευτικού κινήματος.

Ιδιαίτερα στο νομό μας αποτελούν ανοιχτές πληγές, στην πλειοψηφία των σχολείων, οι δεκάδες ακατάλληλες αίθουσες - «κοντέινερ» που διαβιούν εκατοντάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί και που ανακυκλώνουν δύο και τρεις φορές το χρόνο τις ιώσεις. Εκκρεμούντα έργα επίσης σε σχολεία, όπως ο ανοιχτός αγωγός όμβριων και αποχέτευσης εντός του ΓΕΛ Ληξουρίου που αποτελεί τους τελευταίους μήνες μία ΕΝΕΡΓΗ υγειονομική βόμβα χωρίς να ιδρώνει το αυτί των υπευθύνων (Δήμος Ληξουρίου-ΔΕΥΑΚ), εκθέτουν τους μαθητές σε μεγάλους κινδύνους.

Με την ιδιαίτερη ευθύνη που αισθανόμαστε ως εκπαιδευτικοί, είμαστε υποχρεωμένοι να απαιτήσουμε από την κυβέρνηση και την τοπική διοίκηση, να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης του προβλήματος. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  1. Άμεση οικονομική ενίσχυση των σχολείων, μέσω της κρατικής χρηματοδότησης, για αγορά προληπτικού υλικού (χαρτομάντιλα, σαπούνια, αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας).
  2. Άμεσος έλεγχος και επισκευή όπου υπάρχει ανάγκη, του δικτύου ύδρευσης και αποχωρητηρίων σε όλα τα σχολεία. Άμεση επισκευή του ανοικτού αγωγού όμβριων και αποχέτευσης εντός του ΓΕΛ Ληξουρίου.
  3. Μόνιμο, επαρκές και πλήρους ωραρίου προσωπικό καθαριότητας των σχολείων, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα,  ώστε να διατηρούνται καθαρά κατά τη διάρκεια λειτουργίας τους, καθώς και επαρκές βοηθητικό προσωπικό ( Σχολίατροι, σχολικοί νοσηλευτές, κ.λπ.).
  4. Άμεση λειτουργία της ΜΕΘ στο Γ.Ν.Ν. Αργοστολίου, επαναλειτουργία της παθολογικής κλινικής στο Μαντζαβινάτειο Νοσοκομείο, άμεση κάλυψη όλων των οργανικών θέσεων ιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού σε όλες τις δομές υγείας του νομού και στο ΕΚΑΒ.
  5. Άμεση κατάργηση των περιορισμών που μπαίνουν στο δικαίωμα της αναρρωτικής άδειας των συναδέλφων. Αγγίζει τα όρια της γελοιότητας να καλεί το Υπουργείο τους συναδέλφους, να μην παρουσιάζονται στο σχολείο, όταν έχουν συμπτώματα, και, ταυτόχρονα, να διατηρεί το απαράδεκτο καθεστώς των 15 ημερών αναρρωτικής άδειας για τους αναπληρωτές, από την οποία για τις τέσσερις πρώτες μέρες χάνουν και το μισό μεροκάματο.
  6. Άμεση ενημέρωση με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, τόσο των μαθητών όσο και των συλλόγων γονέων. Να ενημερωθούν επίσημα οι σύλλογοι διδασκόντων για την προβλεπόμενη διαδικασία που πρέπει να τηρηθεί σε περίπτωση ύποπτου κρούσματος κορωνοϊού στη σχολική μονάδα (π.χ. επικοινωνία με τον ΕΟΔΥ, το νοσοκομείο, τον οικογενειακό γιατρό κλπ.).

Είναι επιτακτική ανάγκη, ανεξάρτητα από το φαινόμενο του κορωνοϊού, επιτέλους, να υλοποιηθούν τα πάγια αιτήματα:

  1. Δημιουργία Σχολιατρικής υπηρεσίας στο πλαίσιο του ΕΣΥ με αποκλειστική ευθύνη την παρακολούθηση την πρόληψης την σωστή ανάπτυξη και την υγεία όλων των μαθητών.
  2. Πλήρης και δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και προληπτικός έλεγχος για τους μαθητές αλλά και όλους τους ανασφάλιστους, άνεργους και τις οικογένειές τους.
  3. Πλήρης και δωρεάν εμβολιασμός και ιατρικός έλεγχος όλων των μαθητών, μέσω κρατικών δομών και κινητών μονάδων Υγείας, με ευθύνη των υπουργείων Παιδείας και Υγείας, ανεξάρτητα από τον φορέα Ασφάλισης του γονέα.

 

2 Mαρτίου 2020                                                                            Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!