Ολο και περισσότερες ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ και μεμονωμένοι εκπαιδευτικοί καταγγέλουν ότι τα κλειστά σχολεία είναι ανοικτά και μιλούν για αυθαιρεσίες. Το ακόλουθο κείμενο το υπογραφουν πολλοί, ανάμεσα στους οποίους ο ΣΕΠΕ Γ.Σεφέρης, ο ΣΕΠΕ Λήμνου «ΑΡΓΥΡΙΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ», ΣΕΠΕ Κερατσινίου-Περάματος, κα ΕΛΜΕ Πειραιά, κα
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ 783 – 10.3.2020) καθορίστηκαν τα μέτρα πρόληψης για τη διασπορά του νέου κορονοϊού COVID-19. Προβλέπεται η «προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας, για το χρονικό διάστημα από 11.3.2020 έως και 24.3.2020… όλων των σχολικών μονάδων».
Παρά τα όσα καθορίζει η ΚΥΑ, σε διάφορες περιοχές της χώρας, Διευθυντές Σχολικών μονάδων, Διευθυντές Εκπαίδευσης αυθαιρετούν και είτε καλούν τους συναδέλφους να παραβρίσκονται στα σχολεία εκ περιτροπής, είτε καλούν Σύλλογο Διδασκόντων για να καθορίσουν τις αρμοδιότητες και την παρουσία των εκπαιδευτικών στα Σχολεία, είτε απαγορεύουν τη μετακίνηση των εκπαιδευτικών.
Ταυτόχρονα οι Π.Δ.Ε. σε όλη τη χώρα, με «προφορική εντολή» του Υπουργείου, εντάσσουν τα σχολεία στο τμήμα της Κ.Υ.Α που αναφέρεται στις διοικητικές υπηρεσίες καλώντας διευθυντές/ριες, υποδιευθυντές/ριες και προϊσταμένους/ες να παραβρίσκονται κανονικά σε «άδεια κτήρια».
Είναι απαράδεκτο να συμβαίνουν τέτοια γεγονότα τη στιγμή που α) έχει ανασταλεί η λειτουργία των σχολικών μονάδων, β) δεν προβλέπεται από καμία ΚΥΑ η συνέχιση της παραμονής των εκπαιδευτικών στα σχολεία και γ) δεν προκύπτει από πουθενά ότι απαγορεύονται οι ατομικές μετακινήσεις των συναδέλφων.
Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 42/Α/25-2-2020) που επικαλούνται ορισμένες διευθύνσεις αφορά τα μέτρα που «δύνανται» να υλοποιηθούν και τα οποία εξειδικεύτηκαν με την ΚΥΑ 783. Ως εκ τούτου, δεν μπορεί κανείς να απαγορεύσει τη μετακίνηση των εκπαιδευτικών – ειδικά των αναπληρωτών που υπηρετούν στα νησιά – προς τις περιοχές τους, καθώς υπάρχουν πολλοί γονείς εκπαιδευτικοί που εργάζονται μακριά από τις οικογένειές τους και τα παιδιά τους τα κρατάνε οι παππούδες και οι γιαγιάδες. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί χρειάζεται άμεσα να βρεθούν δίπλα στις οικογένειές τους. Είναι διαφορετικό πράγμα να είναι σε γνώση της υπηρεσίας η περιοχή μετάβασης και διαφορετικό η απαγόρευση!!
Η ευθύνη που έχει κάθε εκπαιδευτικός, με τη στάση του, να προστατεύσει τους μαθητές τους και τον κοινωνικό του περίγυρο από την εξάπλωση του κορονοϊού δεν θα γίνει σε καμία περίπτωση άλλοθι να κρυφτούν τα χρόνια προβλήματα και οι ελλείψεις στα σχολεία. Η κρισιμότητα των καταστάσεων δεν νομιμοποιεί κανέναν διοικητικό παράγοντα να αυθαιρετεί.
Με ευθύνη του Υπουργείου χρειάζεται να μελετηθούν και να υλοποιηθούν αντίστοιχα μέτρα, ενάντια στην εξάπλωση του κορονοϊού για δομές όπως π.χ. τα ΠΕΚΕΣ ή τα Κ.Ε.Σ.Υ. και άλλες στις οποίες οι εργαζόμενοι αλλά και μαθητές συνωστίζονται σε περιορισμένους χώρους.
Τέλος, όσο αφορά το διοικητικό έργο από τους Διευθυντές-ντριες/Υποδιευθυντές-ντριες / Προϊσταμένους-ες, κλπ για όσο διάστημα παραμένουν κλειστά τα σχολεία είναι σαφές ότι μπορεί να υποστηριχθεί με πολλούς τρόπους χωρίς το καθημερινό άνοιγμα των σχολείων που μπορεί να δημιουργήσει άλλα προβλήματα (είσοδος παιδιών ή εξωσχολικών στα προαύλια, επισκέψεις φορέων ή ασθενών στα σχολικά κτίρια για την οποιαδήποτε ερώτηση κ.λπ με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη διασπορά και μετάδοση του ιού).
Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει άμεσα να παρέμβει με έγγραφό του προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καλώντας τες να σταματήσουν τις αυθαιρεσίες εις βάρος των συναδέλφων! Επιπλέον να εντάξει στα παραπάνω μέτρα όλες τις υπόλοιπες δομές (Διευθύνσεις, Κ.Ε.Σ.Υ, ΠΕ.Κ.Ε.Σ.,κλπ).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη