"Ανέφικτη τεχνικά και κυρίως παιδαγωγικά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο Δημοτικό"
Η θέση των ΣΕΠΕ N. Ιωνίας – Ηρακλείου – Μεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης Γ.Σεφέρης και Κερατσινίου-Περάματος Ν.Πλουμπίδης για την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με την εξ αποστάσεως διδασκαλία

Όσο αναγκαίο και αν ακούγεται αυτό το μέτρο, ειδικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, η πραγματική εικόνα των δημόσιων σχολείων αποτελούν εμπόδιο στις εξαγγελίες της Υπουργού, όπως: απαρχαιωμένα Εργαστήρια και Τεχνολογικές Υποδομές, σχεδόν ανύπαρκτη εξοικείωση Εκπαιδευτικών και Μαθητών με αυτές τις διαδικασίες πλην ελαχίστων εξαιρέσεων,  αδυναμία για Τεχνική Υποστήριξη Εκπαιδευτικών και Μαθητών.

   Επιπλέον, σοβαρό  ζήτημα αποτελεί η εμπλοκή ιδιωτικών εταιρειών (CISCO, Google, Microsoft) αλλά και της Τοπικής Διοίκησης στην υλοποίηση ενός τέτοιου μέτρου. Τα «θερμά ευχαριστήρια» της Υπουργού  Παιδείας, σε όλους τους  παραπάνω τους δίνουν την ευκαιρία να προωθήσουν τους σχεδιασμούς τους στο χώρο της Παιδείας (ιδιωτικοποίηση, πέρασμα της εκπαίδευσης στην ευθύνη των Δήμων, κλπ).

   Τέλος, δε μπορούμε να παραγνωρίζουμε τον κίνδυνο παγίωσης των μεθόδων τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας. Σε μία περίοδο, που το αγαθό της γνώσης υποβαθμίζεται, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας (αναπληρωτές και ωρομίσθιοι) και η υποχρηματοδότηση διευρύνονται, τέτοιες μέθοδοι  μπορεί να αποτελέσουν πιλότο στο άμεσο μέλλον για λιγότερους εκπαιδευτικούς ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές, ελαστικοποίηση και εντατικοποίηση της εργασίας χωρίς ωράριο από το σπίτι.

Με βάση τις παραπάνω επισημάνσεις ως ΣΕΠΕ διεκδικούμε τα εξής:

  • Α. Για τη Γ΄ Λυκείου.
  • Η κυβέρνηση άμεσα να μειώσει και να ανακοινώσει την ύλη για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις παίρνοντας και όλα τα μέτρα, ώστε να αποφευχθεί η μεταφορά των Πανελλαδικών τον Σεπτέμβρη.
  • Έκτακτη χρηματοδότηση στα σχολεία και τους μαθητές, ώστε να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη πρόσβαση και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.
  • Το περιεχόμενο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας πρέπει να προσδιοριστεί αυστηρά στην επανάληψη ήδη διδαγμένων αντικειμένων. Οι μαθητές ΔΕΝ ΠΡΈΠΕΙ να εξεταστούν σε ύλη που θα έχει «προχωρήσει» με τις διαδικασίες  της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. 
  • Β. Για τις υπόλοιπες τάξεις
  • Διεύρυνση της ενισχυτικής διδασκαλίας και έναρξη της πρόσθετης διδακτικής στήριξης στους μαθητές, όταν ανοίξουν τα σχολεία.
  • Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και προσαρμογή της, ανάλογα με τον χαμένο διδακτικό χρόνο.
  • Είναι ανέφικτη τεχνικά και κυρίως παιδαγωγικά η διαδικασία της «σύγχρονης» εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τις μικρότερες ηλικίες και κυρίως για τα παιδιά του Δημοτικού.
  • Η αξιοποίηση των όποιων μορφών «σύγχρονης» διδασκαλίας (π.χ. ιστοσελίδες και πλατφόρμες που προσφέρει το Υπουργείο) δεν μπορούν να έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα.
  • Να υλοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας μορφές μαζικής και απευθείας ενημέρωσης των μαθητών και γονιών. π.χ. ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ κ.ά. , μέσω της Δημόσιας Τηλεόρασης με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες ανά τάξη και ανά ηλικιακή ομάδα,
  • Γ. Για τους Εκπαιδευτικούς
    • Να σταματήσουν οι πιέσεις για υποχρεωτική παρουσία των συναδέλφων στα σχολεία. Καμία τέτοια υποχρέωση δεν προκύπτει με βάση την Κ.Υ.Α.
    • Ο κάθε εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα, εφόσον το κρίνει αναγκαίο, να εξασφαλίσει την επαφή με τους μαθητές του και τους γονείς. Καμία αυταρχική παρέμβαση της Διοίκησης δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.  
    • Να κλείσουν άμεσα τα ΚΕΣΥ, τα ΠΕΚΕΣ, τα ΚΠΕ. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να λειτουργήσουν με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό.
    • Το διοικητικό έργο από τους Διευθυντές/ντριες, Προϊσταμένους-ες, κ.λπ., για όσο διάστημα παραμένουν κλειστά τα σχολεία, είναι σαφές ότι μπορεί να υποστηριχθεί με πολλούς τρόπους χωρίς το καθημερινό άνοιγμα των σχολείων.
    • Τα όποια μέτρα λόγω των ειδικών καταστάσεων δεν πρέπει να παραμείνουν ή να επεκταθούν μετά το άνοιγμα των σχολείων. Θα μας βρουν απέναντι σε κάθε τέτοια προσπάθεια!

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε επαφή με τον Σύλλογο μας, να ενημερώνουν για      κάθε φαινόμενο αυθαιρεσίας από πλευρά της Διοίκησης. Κανένας μόνος του ακόμα και στις δύσκολες αυτές συνθήκες!

site : www. syllogos-seferis.gr

 mail : [email protected],      [email protected]

facebook: Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ "Γ. Σεφέρης"

Στεκόμαστε στο πλάι των μαθητών μας και των οικογενειών τους με όλα τα μέσα!

Δεν αναστέλλουμε τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μας!

 Με αλληλεγγύη και συλλογικότητα μπορούμε να τα καταφέρουμε!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskaloi-2-ipopgr.jpg
Πώς θα γίνουν οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών: Βήμα βήμα η διαδικασία
H διαδικασία που θα ακολουθήσει το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να ολοκληρώσει τους 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών πριν από νέα σχολική χρονιά
Πώς θα γίνουν οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών: Βήμα βήμα η διαδικασία
perpatima_2912019_743.jpeg
Πόσα ακριβώς βήματα πρέπει να κάνουμε την ημέρα για να ζήσουμε περισσότερα χρόνια
Μπορεί να έχουμε διαβάσει ότι ο «χρυσός αριθμός» είναι 10.000 την ημέρα, όμως αυτό δεν είναι τόσο εύκολο, ιδιαίτερα αν έχουμε ένα γεμάτο καθημερινό...
Πόσα ακριβώς βήματα πρέπει να κάνουμε την ημέρα για να ζήσουμε περισσότερα χρόνια
Ηλιοθεραπεία
Αυτές είναι οι επιπτώσεις του ήλιου στο δέρμα μας – Πώς θα προστατευτούμε
«Δεν έχουμε εκπαιδευτεί να αντέχουμε περισσότερο τον ήλιο. Ο ήλιος είναι ο ίδιος και λίγο χειρότερος από ό,τι ήταν παλιά. Έχουν αλλάξει άλλα πράγματα...
Αυτές είναι οι επιπτώσεις του ήλιου στο δέρμα μας – Πώς θα προστατευτούμε