Εδώ και μέρες βρισκόμαστε σε καραντίνα, κλεισμένοι στα σπίτια μας, λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας και σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπαραστεκόμενοι στους υγειονομικούς που με αυτοθυσία προσπαθούν να σώσουν ζωές, μέσα σε καθεστώς ελλείψεων σε ΜΕΘ, ιατρικό – νοσηλευτικό προσωπικό και φαρμακευτικό υλικό.
Από την πρώτη στιγμή όλοι οι εκπαιδευτικοί, παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας και παρά τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό, προσπαθήσαμε να σταθούμε δίπλα στους μαθητές μας με όποιο τρόπο μπορούσε ο καθένας μας, αν και μας πέταξαν το μπαλάκι ότι είναι προσωπική μας ευθύνη. Πρώτα με ένα απλό ανθρώπινο τηλεφώνημα ή ένα μήνυμα στους γονείς των μαθητών μας και στη συνέχεια με προτάσεις για διάφορες παιδαγωγικές δραστηριότητες μέσω διαδικτυακής επικοινωνίας, ώστε να αξιοποιούν δημιουργικά τον χρόνο τους.
Το Υπουργείο Παιδείας στη συνέχεια αποφάσισε να εφαρμόσει την εξ αποστάσεως διδασκαλία στο Λύκειο, στο Γυμνάσιο και στο Δημοτικό.
Παρά τις συνεχείς καταγγελίες μας για τις αδυναμίες του ΠΣΔ και τις ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των γονιών και τις προτάσεις μας, το υπουργείο «κωφεύει» επιδεικτικά στα αιτήματα μας για την αναβάθμιση του ΠΣΔ και την παροχή των απαραίτητων εφοδίων που πρέπει να διαθέτουν εκπαιδευτικοί και μαθητές για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως.
Τις τελευταίες μέρες υπήρξε η ενημέρωση ότι τελικά η εξ αποστάσεως διδασκαλία μπορεί να μην αναφέρει τα νηπιαγωγεία ...αλλά τα αφορά(!)
Πολύ πριν όμως οι μάχιμοι νηπιαγωγοί έχουν βρεθεί δίπλα στα νήπια. Από την πρώτη στιγμή με αίσθημα εκπαιδευτικής και κοινωνικής ευθύνης έχουμε δώσει τον καλύτερό μας εαυτό, για να στηρίξουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους.
Γιατί γνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι να βρεθούν οι μικροί μαθητές μας από την τάξη τους με την /τον Νηπιαγωγό και τους φίλους του, κλεισμένοι μέσα στο σπίτι τους χωρίς παρέες και μάλιστα σε μια ηλικία που δύσκολα μπορούν να διαχειριστούν και να κατανοήσουν το πλαίσιο της «πανδημίας» (εγκλεισμός, συνεχής αποστείρωση, γάντια, μάσκες, απαγόρευση εξόδου…. κλπ). Φυσικά συμμεριζόμαστε τους γονείς των μαθητών μας που μπορεί να είναι απολυμένοι, να δουλεύουν με καθεστώς ελαστικής εργασίας ή τηλεργασίας και πρέπει ταυτόχρονα να φροντίζουν τα παιδιά τους και πιθανόν και άλλα μέλη της οικογένειας που χρειάζονται τη βοήθειά τους.
Παρόλο που το υπουργείο δεν είχε στείλει κάποιες οδηγίες οι Νηπιαγωγοί διατηρήσαμε την επαφή με τα παιδιά και τις οικογένειές τους κυρίως εμψυχώνοντας τους, εκφράζοντας την αλληλεγγύη μας και δυναμώνοντας τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας, γιατί γνωρίζουμε ότι πρέπει να στηρίξουμε νήπια και γονείς.
Χρειάζεται να υπογραμμίσουμε ότι η ανταπόκριση των νηπιαγωγών είναι συγκινητική και μεγάλη. Έχοντας στο μυαλό μας την ηλικία των μαθητών μας και τη σπουδαιότητα του νηπιαγωγείου στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του νηπίου, τους προτείναμε ιδέες, παιγνιώδεις δραστηριότητες, έτσι ώστε όλη αυτή η κατάσταση να αφήσει στα παιδιά όσο γίνεται θετική εμπειρία. Γι‘ αυτό στείλαμε προτάσεις για παιχνίδια, παζλ, ταινίες, ντοκιμαντέρ, κατασκευές, τραγούδια, θεατρικές παραστάσεις και ανάγνωση παραμυθιών, ξενάγηση σε μουσεία που έφτασαν από την πρώτη εβδομάδα στα σπίτια των μαθητών μας παρά την επιλογή του υπουργείου να αφήσει απ‘ έξω την «Υποχρεωτική» Προσχολική Αγωγή.
Η/Ο κάθε εκπαιδευτικός στο Νηπιαγωγείο προσπαθεί να ανταποκριθεί στο ρόλο της/του καθημερινά όπως και το προηγούμενο διάστημα χωρίς υποστήριξη, μέσα σε ένα πλαίσιο που είναι και δεν είναι υποχρεωτική η Προσχολική Αγωγή, αφού δε φρόντισαν ούτε οι προηγούμενες ούτε αυτή η κυβέρνηση να εξασφαλίσουν την εφαρμογή της Δίχρονης με όρους και προϋποθέσεις που αξίζουν στα νήπια, χωρίς ίχνος χρηματοδότησης, χωρίς κτήρια, χωρίς εξοπλισμό.
Οι Νηπιαγωγοί σηκώνουμε στις πλάτες μας το βάρος της ευθύνης της λειτουργίας του δημόσιου Νηπιαγωγείου και δεν περιμέναμε να μας το θυμίσει το υπουργείο 13 μέρες μετά την απότομη διακοπή της λειτουργίας των σχολείων .
Ξεκαθαρίζουμε ότι τα μέτρα που παίρνονται δεν θα επιτρέψουμε να παραμείνουν όταν θα ανοίξουν τα σχολεία γιατί η δια ζώσης επαφή και αλληλεπίδραση, ειδικά στη νηπιακή ηλικία, είναι αναντικατάστατη για να κοινωνικοποιήσει, πρωτίστως, τους μικρούς μας μαθητές.
Σκύβοντας στις ανάγκες των μαθητών μας, δεν θα ανεχτούμε φαινόμενα αυταρχισμού, πιέσεων, υποχρεωτικότητας και αυθαιρεσιών. Συσπειρωμένοι στο σωματείο μας ενημερώνουμε, επικοινωνούμε για να αποτρέψουμε φαινόμενα αυταρχισμού, πιέσεων, υποχρεωτικότητας, αυθαιρεσιών που μπορεί να προκύψουν.
Συνεχίζουμε πιο δυναμικά αυτό που ξέρουμε πολύ καλά να κάνουμε. Να προσφέρουμε το διαπαιδαγωγητικό έργο στους μαθητές μας, σε αυτές τις δύσκολες στιγμές για όλες τις λαϊκές οικογένειες. Η συνεχής επαφή μαζί τους δίνει κουράγιο και δύναμη τόσο σε αυτά όσο και σε εμάς.
ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΜΕΝΟΥΜΕ ΟΡΘΙΟΙ
ΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη