Τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση, τις ανοιχτές σχολικές τάξεις
Ανακοίνωση της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης εκπαιδετικών Α/βαθμιας για την εξ' αποστάσεως διδασκαλία

Η έλλειψη καθολικότητας και ισότιμης πρόσβασης δημιουργεί εκπαιδευτικά τερατουργήματα

Συνάδελφοι

Έπειτα από την εμπειρία των πρώτων ημερών «εφαρμογής» της ασύγχρονης και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης διαπιστώνουμε τα εξής:

  1. Αποδεικνύεται ο επικοινωνιακός, βαθύτατα αντιδραστικός και γι’ αυτό αντιπαιδαγωγικός  χαρακτήρας του εγχειρήματος από την πλευρά του υπουργείου. Το πρώτιστο μέλημα τους ήταν να εμφανίσουν νούμερα. Αυτό που αποκρύπτουν επιμελώς τα στοιχεία του υπουργείου είναι ότι πάνω από 500.000 παιδιά έχουν μείνει έξω από τις πλατφόρμες του πανελλήνιου σχολικού δικτύου. Αποκρύπτουν επίσης το  πώς κατανέμονται οι αριθμοί αυτοί ανά εκπαιδευτική βαθμίδα. Είναι βέβαιο ότι όσο κατεβαίνουμε εκπαιδευτική βαθμίδα και τάξη θα μεγαλώνει το ποσοστό των παιδιών που πέρα από την έλλειψη εξοπλισμού ή πρόσβασης ,δύσκολα μπορούν να ανταποκριθούν χωρίς βοήθεια.. Σύμφωνα με τις περιγραφές ορισμένων διευθυντών στα περισσότερα σχολεία μόλις το 60% έχουν πρόσβαση στις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία. Ενδεικτικά αναφέρουμε παράδειγμα επαρχιακού σχολείου του νομού Χανίων. Σύνολο μαθητών:70 από αυτούς 42 διαθέτουν υπολογιστή. 27 έχουν μόνο τη δυνατότητα χρήσης smartphone των γονιών. 2 από αυτά εξυπηρετούνται από γείτονες. 5 Δεν έχουν καμία δυνατότητα πρόσβασης. Περίπου στα μισά δημοτικά σχολεία του νομού γύρω στα 800 παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στο internet ενώ γύρω 400 έχουν πρόσβαση μόνο μέσω δεδομένων.  Πρακτικά, χιλιάδες παιδιά, σε όλη τη χώρα, πέρα από την καραντίνα και τις επιδράσεις που αυτή έχει στον ψυχισμό τους, αναμένεται να βιώσουν έναν νέο ψηφιακό, κοινωνικό αποκλεισμό.

Η προσπάθεια που γίνεται από στελέχη της εκπαίδευσης να τονιστεί η επιστημονικότητα του εγχειρήματος της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, και η προετοιμασία της συνείδησης των εκπαιδευτικών για παγίωση του, αποτελούν υποκειμενικές θεωρήσεις που είναι,  κατά τη γνώμη μας, αυθαίρετες και κοινωνικά μη αποδεκτές. Υπενθυμίζουμε ότι επιστημονική πρόοδος  δεν σημαίνει αναγκαστικά και κοινωνική πρόοδο. Τα όπλα μαζικής καταστροφής στηρίζονται σε μεγάλες επιστημονικές ανακαλύψεις άλλωστε. Η εφαρμογή τέτοιων μεθόδων σε συνθήκες κοινωνικής καταστροφής, όπως αυτή που συντελείται στις μέρες μας, η επιβολή και η αναγωγή τους ως κυρίαρχων, συμπληρωματικών μεθόδων διδασκαλίας και η γενίκευσή τους, μπορεί να οδηγήσουν σε εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά τερατουργήματα. Στην εκπαίδευση δεν υπάρχει επιστημονικότητα χωρίς την προϋπόθεση της καθολικότητας στην εφαρμογή της. Οι αιτιάσεις  ότι με αυτόν τον τρόπο θα ξεπεραστούν εμπόδια της εκπαίδευσης, παιδιών με αδυναμία πρόσβασης στο σχολείο, αποκρύπτουν και ωραιοποιούν τους ευσεβείς πόθους των πιο σκληρών νεοφιλελεύθερων ηγεσιών του υπουργείου παιδείας, που επιθυμούν, και επιχείρησαν πρόσφατα, να επιβάλλουν τις εξ’ αποστάσεως μεθόδους ώστε να μειώσουν τις ανάγκες διορισμών εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένα μέρη, όπως επίσης και στην ειδική αγωγή και στην κατ’ οίκον διδασκαλία.

  1. Η διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα Χανιά σε πλήρη ευθυγράμμιση με το υπουργείο προβαίνει σε έναν άνευ προηγουμένου βομβαρδισμό των εκπαιδευτικών με εντολές, ντιρεκτίβες, non papers, παράνομες και παράλογες απαιτήσεις, που αναπαράγονται, δυστυχώς και από πολλές διευθύνσεις σχολείων. Αποσκοπεί στη μετάθεση ευθυνών στους εκπαιδευτικούς και στη δημιουργία κλίματος πανικού και φόβου. Ήδη  στελέχη έχουν αρχίσει να καλλιεργούν την εικόνα του «εξαφανισμένου» εκπαιδευτικού προκειμένου να μας κατηγοριοποιήσουν. Πρόκειται για την πιο χυδαία, άθλια, ποταπή και απάνθρωπη προσπάθεια ενοχοποίησης των εκπαιδευτικών, τη στιγμή που χάνονται γύρω μας άνθρωποι και η εκπαιδευτική κοινότητα θρηνεί τον πρώτο της νεκρό, από την πανδημία. Η κουλτούρα αξιολόγησης στη χειρότερη μορφή της. Στελέχη της εκπαίδευσης έχουν φτάσει σε σημείο να συζητούν μεταξύ τους και να ζητούν, εμμέσως, από τους εκπαιδευτικούς να κυκλοφορούν με φακέλους και να αφήνουν εργασίες σε καταστήματα και φούρνους.  Μέσα σε αυτό το όργιο παραλογισμού η διεύθυνση ΠΕ Χανίων και ορισμένοι διευθυντές στέλνουν έγγραφα στους εκπαιδευτικούς  υποχρεώνοντάς τους  να καταγράψουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό των μαθητών τους.  Όπως ακριβώς ο ΕΟΔΥ προσπαθεί να καλύψει με εθελοντές τα τηλεφωνικά κέντρα εξυπηρέτησης των πολιτών, έτσι και η διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα Χανιά διεκδικεί από τους εκπαιδευτικούς να γίνουν λάστιχο κάνοντας πράγματα που δεν τους αναλογούν. Απ’ όσο γνωρίζουμε ούτε οι  δήμοι ούτε το υπουργείο έχουν προβλέψει κάποιο κονδύλι για αγορά εξοπλισμού.
  2. Η στάση της πλειοψηφίας του ΔΣ του ΣΕΠΕ Χανίων είναι τουλάχιστον θλιβερή. Στήριξαν απόλυτα τις επιθέσεις του υπουργείου και της διεύθυνσης ΠΕ συμβάλλοντας στην καλλιέργεια  κλίματος φόβου και σύγχυσης ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, με την έκδοση κειμένου που ψευδώς μιλούσε για την υποχρεωτικότητα της εξ’ αποστάσεως. Συνδικαλιστικά στελέχη της ΔΗΣΥ μάλιστα, κυκλοφόρησαν non paper που προωθήθηκε, δυστυχώς και άκριτα, από διευθυντές προς  εκπαιδευτικούς στο οποίο αναφέρονταν, ψευδώς όπως αποδείχθηκε,  ότι η υποχρεωτικότητα της εξ’ αποστάσεως, αποτελούσε οδηγία συντονίστριας εκπαιδευτικού έργου. Ο εργοδοτικός συνδικαλισμός σε όλο του το μεγαλείο.
  3. Οι καταστάσεις που βιώνουμε πρόκειται να επιδεινωθούν με τη προσπάθεια εφαρμογής και στο δημοτικό της  σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η εφαρμογή της στο Λύκειο έχει παρουσιάσει δυσεπίλυτα προβλήματα. Πρόκειται να δημιουργήσει ακόμη περισσότερες ανισότητες αφού χρειάζεται εξοπλισμό και ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις από γονείς και  μαθητές οι οποίοι είναι δύσκολο να ανταποκριθούν. Η σπουδή του υπουργείου προτού καν εφαρμόσει την ασύγχρονη να περάσει στην εφαρμογή της σύγχρονής στο μόνο που λογοδοτεί είναι στην πολιτική επιδότησης των μεγάλων εταιριών που έχει στήσει η κυβέρνηση. Εκτός από  τους καναλάρχες τους πλοιοκτήτες, τους μεγαλοεργολάβους των εθνικών οδών, τους κλινικάρχες πρέπει και η εκλεκτή του υπουργείου Παιδείας, CISCO να επωφεληθεί. Το ίδιο ισχύει και με τις φωνές που μιλούν για επέκταση της φόρμας και στα νηπιαγωγεία. Ταυτόχρονα προσπαθούν να καλλιεργήσουν κλίμα ανασφάλειας και φόβου σε συναδέλφους που δεν έχουν επιλέξει τις φόρμες του υπουργείου για να επικοινωνήσουν με τους μαθητές.
  4. Αποδεικνύεται, από τα λεγόμενα στελεχών ότι τίποτα δεν διασφαλίζει , ότι η ανάρτηση διδακτικού υλικού στις πλατφόρμες του υπουργείου από τους εκπαιδευτικούς δεν θα χρησιμοποιηθεί σε μια μελλοντική διαδικασία αξιολόγησης, επιβεβαιώνοντας όσους προειδοποιούσαμε.
  5. Παρά τις αντιξοότητες και τις συκοφαντίες οι εκπαιδευτικοί δεν περίμεναν το υπουργείο και τις ντιρεκτίβες της διεύθυνσης για να επικοινωνήσουν με τους μαθητές τους. Το υπουργείο όμως και πολλά στελέχη της εκπαίδευσης, επιχειρούν να εκμεταλλευθούν την ευκαιρία και να αλλάξουν τους συσχετισμούς μεταξύ εργοδοσίας και εργαζομένων στο χώρο της εκπαίδευσης. Εκπαιδευτικοί εξαναγκάζονται σε κατ’ οίκον εργασία, χωρίς ωράρια, προσπαθώντας από το πρωί έως το βράδυ να ανταποκριθούν σε ένα σύστημα που σέρνεται. Ταυτόχρονα τρέχουν να ανταποκριθούν σε εντολές που μπορεί να φτάνουν στους ίδιους ακόμη και μεταμεσονύχτιες ώρες. Την ώρα που καταστρατηγείται το καθολικό δικαίωμα στην εκπαίδευση, η κυβέρνηση προσπαθεί να διαχειριστεί επικοινωνιακά το κόψιμο των μισθών μας για μια ακόμη φορά μέσα στην τελευταία δεκαετία. Οι ηγεσίες της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ ποιούν τη νύσσα, προσφέροντας άφθονη συναίνεση στην κυβέρνηση. 
  6. Τη στιγμή που οι φτωχοί αφήνονται να πεθαίνουν αβοήθητοι στα σπίτια τους, ενώ τα παιδιά των εφοπλιστών μεταφέρονται με αεροκομιδή της πολεμικής αεροπορίας, δεν φτάνει απλά η προσφορά χρημάτων στο ΕΣΥ για να αντιμετωπιστεί η πανδημία. Πάνω απ’ όλα χρειάζεται η στήριξη των αιτημάτων  των αγώνων των γιατρών και των νοσηλευτών. Αυτό είναι το πιο κρίσιμο στοιχείο. Να στηρίξουμε την απεργία τους στις 7 Απρίλη. Οι γιατροί και οι νοσηλευτές μας κάνουν αυτό που κάνουν οι συνάδελφοί τους σε όλο τον κόσμο από τις ΗΠΑ μέχρι τη Βόρειο Ιταλία.  Διεκδικούν τα αυτονόητα. Μόνιμες προσλήψεις προσωπικού, μέτρα προστασίας των εργαζομένων και επέκταση του δημόσιου συστήματος υγείας. Πρέπει να μας έχουν δίπλα τους. Πλάι σε αυτό όμως χρειάζεται να στηρίξουμε το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση και τη δημόσια και δωρεάν παιδεία με ότι αυτό σημαίνει και για τα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Δεν είναι ώρα για υποστολή των σημαιών μας. Εμείς δεν λέμε θα λογαριαστούμε μετά. Λέμε τώρα θα λογαριαστούμε με τα αίσχη που κάνει η κυβέρνηση. Μόνο έτσι θα σωθούμε!!

καταλήγοντας:

  • Επαναλαμβάνουμε ότι οι διαδικασίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν είναι υποχρεωτικές. Επίσης, η χρήση των ψηφιακών σελίδων του Υπουργείου δεν είναι υποχρεωτική – ο κάθε εκπαιδευτικός και Σύλλογος Διδασκόντων έχει κάθε δικαίωμα και ευθύνη να επιλέγει τα μέσα που θεωρεί καταλληλότερα. Να σταματήσουν τώρα οι πιέσεις, κατηγοριοποίηση και ο στιγματισμός των εκπαιδευτικών.
  • Να σταματήσει τώρα η παραχώρηση των  προσωπικών δεδομένων των συναδέλφων στην CISCO (π.χ. προσωπική διεύθυνση ηλ. ταχυδρ.) χωρίς να ζητείται η συγκατάθεσή τους.
  • Καλούμε λοιπόν όλους τους εμπλεκόμενους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αυτές τις δύσκολες ημέρες, να αγνοούν τα non paper και τις αυθαίρετες ενέργειες ή απαιτήσεις του Υπουργείου Παιδείας, της διεύθυνσης ΠΕ, διευθυντών κλπ είτε αφορούν την εξ αποστάσεως είτε την παρουσία στα σχολεία είτε οποιοδήποτε άλλο ζήτημα. Αυτές οι αυθαίρετες απαιτήσεις και πιέσεις δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αναπαράγονται ή, ακόμα χειρότερα, να πολλαπλασιάζονται προς την κατεύθυνση των μαχόμενων εκπαιδευτικών.
  • Καλούμε τους συναδέλφους να οργανώσουν τη δουλειά τους με τον τρόπο που εκείνοι θεωρούν καταλληλότερο και πιο αποτελεσματικό. Ό,τι κάνει κάθε εκπαιδευτικός να το κάνει με δική του αυτενέργεια στην κατεύθυνση της αλληλέγγυας επαφής και όπως άλλωστε λειτουργούμε πάντα ως κοινωνικά και πολιτικά άτομα, με προσοχή και παιδαγωγική ευθύνη, με τα μάτια στραμμένα στην πληττόμενη πλειοψηφία των μαθητών μας και των λαϊκών οικογενειών τους χωρίς να εντείνουμε τους ταξικούς φραγμούς που ήδη υπάρχουν. Τίποτε άλλωστε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση, τις ανοιχτές σχολικές τάξεις. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

elmepa eidiki agwgi
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα
Η έλλειψη επαρκούς στήριξης και ουσιαστικής  καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών,...
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα
ΣΧΟΛΕΙΟ
Μισθοδοσία εκπαιδευτικών: Οι ημερομηνίες πληρωμής για μόνιμους και αναπληρωτές
Ο μισθός του αναπληρωτή εκπαιδευτικού είναι συνάρτηση της προϋπηρεσίας του, των ακαδημαϊκών του προσόντων (μεταπτυχιακό ή διδακτορικό) και ανάλογα με...
Μισθοδοσία εκπαιδευτικών: Οι ημερομηνίες πληρωμής για μόνιμους και αναπληρωτές