διαδήλωση εκπαιδευτικών Αθήνα
ΣΕΠΕ Αθηνά: Εκπαιδευτική Κινητοποίηση (με μέτρα ατομικής προφύλαξης) την Παρασκευή 24/4 στις 12:00 στη Βουλή

Η κατάθεση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου για την Παιδεία , πρώτα για διαβούλευση και μετά στην Βουλή, εν μέσω πανδημίας, αποτελεί μια πρωτοφανή πράξη πολιτικού αμοραλισμού της κυβέρνησης, ανηθικότητας, μένους και εχθρικής στάσης  κατά του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών. Αποτελεί συνέχεια των στοχεύσεων της Κυβέρνησης για το σχολείο της επόμενης μέρας που υλοποιεί αξιοποιώντας την πανδημία αλλά και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

      Σύμφωνα με μια πρώτη ανάγνωση όσων έδωσε το Υπουργείο Παιδείας στη δημοσιότητα, το περιεχόμενο του νομοσχεδίου κινείται σε νεοφιλελεύθερη-νεοσυντηρητική κατεύθυνση (βλ εργαλειοθήκη ΟΟΣΑ) και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τις παρακάτω αντιδραστικές αλλαγές στη δομή και στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης:

  • Θεσμοθέτηση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας από τον Σεπτέμβριο του 2020 και νέο ΠΔ για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που θα καταρτίζεται από τον Σεπτέμβριο του 2020 για να εφαρμοστεί από το Σεπτέμβρη του 21. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα είναι διττή,  εσωτερική και εξωτερική. Mε προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου που Θα ελέγχεται διαρκώς από τα ΠΕΚΕΣ, θα περιλαμβάνει στοιχεία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των αποτελεσμάτων του σε επίπεδο σχολικής μονάδας, καθώς και  της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και των προσόντων τους! Δηλαδή, επαναφορά του επιθεωρητισμού με έμφαση στην κατηγοριοποίηση - ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση - χειραγώγηση - κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
  • Νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σε νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση, καθώς δίνεται έμφαση στην απόκτηση δεξιοτήτων και όχι στη γνώση, στην προμετωπίδα των οποίων είναι η επιχειρηματικότητα.
  • Εισάγονται τα μαθήματα των Αγγλικών, της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής στο Νηπιαγωγείο.
  • Mε άμεσες και έμμεσες στοχεύσεις αυξάνεται ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα.  
  • Στο Γυμνάσιο αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 σε 7 και επαφέρεται η βάση του 10 σε κάθε μάθημα για την προαγωγή στην επόμενη τάξη
  • Στο Λύκειο επανέρχονται οι μίνι πανελλαδικές για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη, επαναφέρεται η βάση του 10 για προαγωγή/απόλυση, θεσμοθετείται και πάλι η Τράπεζα Θεμάτων με ισχύ από το 2020-2021, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β΄και Γ΄Λυκείου, μειώνονται από 4 σε 3 οι ομάδες προσανατολισμού.
  • Το Γυμνάσιο και το Λύκειο μετατρέπονται σε εξεταστικό κέντρο με ένταση των ταξικών φραγμών. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στο αυταρχικό σχολικό πλαίσιο (αποβολές, διαγωγή, κλπ.). Με δυο λόγια: σχολείο για όποιον αντέχει. Οικονομικά, μορφωτικά, ψυχολογικά.
  • Στα ΑΕΙ μειώνεται ο αριθμός των εισακτέων και των μεταγραφών, ενώ ιδρύονται ξενόγλωσσα τμήματα με δίδακτρα κλπ.

Πρόκειται για μια κίνηση απαράδεκτη και εχθρική απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς αλλά και το δημόσιο σχολείο, από μια κυβέρνηση που  αξιοποιεί αυτές τις συνθήκες, της πανδημίας και του περιορισμού της κυκλοφορίας ως ευκαιρία για να υλοποιήσει, σαν τον κλέφτη, τα αντιεκπαιδευτικά της σχέδια. Η Κυβέρνηση αδιαφορεί και συγκαλύπτει τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας, τα μορφωτικά ελλείμματα που συσσωρεύονται και τις ανισότητες που οξύνονται διαρκώς αλλά και με αφορμή σήμερα την έλλειψη στοιχειώδους ή επαρκούς τεχνολογικού εξοπλισμού, από μεγάλο μέρος των μαθητών.

Είναι απαράδεκτο, σε μια περίοδο που οι κυβερνώντες «νομοθετούν» αποκλειστικά με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, μια περίοδο που πρακτικά είναι αδύνατο να ακουστεί ο εκπαιδευτικός και κοινωνικός αντίλογος τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές και γονείς, η κυβέρνηση να φέρνει ένα τέτοιο νομοσχέδιο για την Παιδεία. Πρόκειται για μια βαθιά καθεστωτική αντίληψη των κρατούντων που χρησιμοποιούν κατά το δοκούν το κράτος έκτακτης ανάγκης για να περάσουν ως οδοστρωτήρας πάνω από  μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της κοινωνικής πλειοψηφίας και να πάρουν τη ρεβάνς από το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα για την αντίσταση που ιστορικά έχει αναπτύξει απέναντι στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση (όπως αξιολόγηση, βάση του 10, διοικητικός αυταρχισμός, πειθάρχηση, καταστρατήγηση δικαιωμάτων μαθητών και εκπαιδευτικών, εντατικοποίηση κλπ.) και συνολικά στα νεοφιλελεύθερα και νεοσυντηρητικά μέτρα που βαθαίνουν την επίθεση στους εργαζόμενους και την κοινωνία.  

Τα αντιεκπαιδευτικά-αντικοινωνικά μέτρα που επιχειρούν να περάσουν έχουν σαφές ταξικό πρόσημο: ευνοούν τα ανώτερα- κοινωνικά και οικονομικά- ταξικά στρώματα, τους σχολάρχες, τα φροντιστήρια και την παραπαιδεία. Οι σχεδιασμοί και η τακτική της κυβέρνησης πρέπει να καταδικαστούν απ’ όλη την κοινωνία.

Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρόκειται ούτε να αιφνιδιαστεί ούτε να φιμωθεί. Ο σύλλογος Αθηνά, με νεώτερη αναλυτική ανακοίνωση αναλαμβάνει, στο χώρο ευθύνης του και στο μερίδιο που του αντιστοιχεί, να οργανώσει ενημερωτική καμπάνια για τους συναδέλφους και τους γονείς ως προς το διακύβευμα του νομοσχεδίου και την διατράνωση του αιτήματος προς την κυβέρνηση : " ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΕΤΕ ΠΙΣΩ ΤΩΡΑ! "  

Καλούμε τη ΔΟΕ να θέσει τον κλάδο σε τροχιά καθολικής αποχής από κάθε διοικητική και εκπαιδευτική διαδικασία, όσο είναι τα σχολεία κλειστά, για να πάρει πίσω η Κυβέρνηση το επαίσχυντο νομοσχέδιο. Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να πάρει άμεσα απόφαση για κήρυξη απεργίας-αποχής από κάθε αξιολογική διαδικασία.

Συνεχίζουμε  να βρισκόμαστε σε θέση μάχης με τις αποφάσεις των 77 Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης. Συντονίζουμε τα αγωνιστικά μας βήματα μας με όλα τα μαχόμενα πρωτοβάθμια σωματεία στην εκπαίδευση και το χώρο των εργαζομένων ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια και την κοινωνικοοικονομική πανδημία που ετοιμάζουν και θα υλοποιήσουν γενικευμένα μετά την υγιειονομική κρίση.

Δίνουμε ξανά, μετά τις κινητοποιήσεις της Πέμπτης 16/4, αποφασιστική απάντηση στην Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας! Φοράμε μάσκες αλλά δεν μένουμε σιωπηλοί! Τηρώντας τα μέτρα αυτοπροστασίας συμμετέχουμε και καλούμε στην εκπαιδευτική κινητοποίηση που οργανώνεται από Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ, μαζί με τους γονείς και τους μαθητές της Αττικής, την Παρασκευή 24 Απριλίου στις 12:00 στη Βουλή.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

donti.jpg
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
Τα στοματικά έλκη που δεν θεραπεύονται εντός τριών εβδομάδων μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα σημάδια καρκίνου του στόματος
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
elliniki-glossa
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε
Ο καθηγητής Μπαμπινιώτης, με τη βαθιά κατανόησή του στη γλωσσολογία και τη γλώσσα ως πολιτιστικό εργαλείο, υποδεικνύει την ορθότερη μορφή...
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε