Thumbnail
Η Ανακοίνωση της Α ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής σχετικά με το νομοσχέδιο που ανακοίνωσε η υπ. Παιδείας

Το σχέδιο νόμου που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που καταγγείλαμε στην προηγούμενη ανακοίνωση και απαιτήσαμε να μην κατατεθεί αυτό το νομοσχέδιο.

Ένα απ’ τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι ότι δημιουργεί τις προϋποθέσεις για απόμαζικοποίηση του συνόλου της Λυκειακής Βαθμίδας (ΓΕΛ – ΕΠΑΛ) μέσω του εξεταστικού μαραθωνίου που επιβάλει στους μαθητές μέσω της τράπεζας θεμάτων σε όλες τις τάξεις της Λυκειακής βαθμίδας. Στο άρθρο 9 του σχεδίου νόμου που αφορά την τράπεζα θεμάτων συμπεριλαμβάνει εκτός απ’ τα ΓΕΛ και τα  ΕΠΑΛ, αφού αναφέρει ότι στα εξεταζόμενα μαθήματα θα ισχύει η τράπεζα θεμάτων για ΚΑΘΕ ΤΥΠΟ ΛΥΚΕΙΟΥ. Το τι θα σημαίνει αυτό για την πλειοψηφία των μαθητών του ΕΠΑΛ μπορεί ο καθένας να το φανταστεί. Να θυμίσουμε ότι η πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων στις εξετάσεις του Γενικού Λυκείου το 2014, επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου, εκτίναξε την αποτυχία των μαθητών σε ποσοστό 25-30%.

Ο βασικός στόχος που επιτελεί το νέο υπό ψήφιση νομοσχέδιο μέσω της εφαρμογής της τράπεζας θεμάτων στις εξετάσεις των μαθητών σε όλες τις τάξεις και σε όλους τους τύπους Λυκείων (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) είναι η απομάκρυνση μεγάλου μέρους μαθητικού πληθυσμού απ’ τα ΓΕΛ και την μετακίνηση της πλειοψηφίας των σημερινών μαθητών του ΕΠΑΛ προς τις μεταγυμνασιακές Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας, έξω απ' τις δομές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και του Υπουργείου Παιδείας, που «θα μπορούν να λειτουργούν σε όλα τα ενδιαφερόμενα Υπουργεία, σε Επιμελητήρια, σε Οργανώσεις Εργοδοτών ή Εργαζομένων ή στον Ιδιωτικό τομέα» σύμφωνα με το πρόγραμμα του κυβερνώντος κόμματος και τις επιταγές των ΟΟΣΑ-ΣΕΒ και ΕΕ.

Το σχέδιο νόμου δημιουργεί επιπλέον προϋποθέσεις για την συρρίκνωση των ΕΠΑΛ, αφού στο άρθρο 51 ορίζει ότι  «Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.» Το ίδιο ηλικιακό όριο ορίζει και για τις μετεγγραφές των μαθητών στο άρθρο 52. Οι ισχυρισμοί της περί «αποσυμφόρησης των, ήδη κορεσμένων, ημερησίων ΕΠΑΛ» και για «αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού»  είναι αυθαίρετοι, δεν στηρίζονται σε καμία επιστημονική μελέτη, καθώς και προκλητικοί. Πόσο μάλλον που στην Ελλάδα, σήμερα, συστεγάζονται Λύκεια, Γυμνάσια, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, όπου οι ηλικιακές διαφορές του μαθητικού δυναμικού αποτελούν πράγματι σοβαρό πρόβλημα.

Οι συνέπειες για τα ΕΠΑΛ θα είναι πολύ μεγάλες γιατί:

  1. Πολλοί μαθητές, κυρίως εργαζόμενοι μεγαλύτερης ηλικίας των 17 ετών, που δουλεύουν σε βραδινές εργασίες (εστίαση, καφετέριες, ντελίβερυ κλπ.) βρίσκουν διέξοδο και φοιτούν στα ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ.
  2. Πολλοί τελειόφοιτοι του ΕΠΑΛ επανεγγράφονται στο ΕΠΑΛ για την απόκτηση δεύτερης ειδικότητας του ίδιου ή και διαφορετικού τομέα. Αυτή η διάταξη καταργεί αυτή την δυνατότητα τους.
  3. Επίσης στο ΕΠΑΛ εγγράφονται απόφοιτοι Γενικού Λυκείου για την απόκτηση ειδικότητας και για να αποκτήσουν πρόσβαση στις πανελλαδικές εξετάσεις για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω του ΕΠΑΛ. Επίσης και αυτοί οι μαθητές αποκλείονται απ’ την εγγραφή τους στα ΕΠΑΛ.
  4. Σε μια σειρά περιοχές όπως στη Δυτική Αττική και στην επαρχία δεν υπάρχουν καν εσπερινά ΕΠΑΛ για να καλύψουν τους ενήλικες μαθητές. Στην περιοχή της Δυτικής Αττικής λειτουργεί το ημερήσιο Απογευματινό 2ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας που εξυπηρετεί (λόγω έλλειψης νυχτερινού) πολύ μεγάλο ποσοστό ενηλίκων μαθητών, που φτάνει το 75%,

Είναι προφανές ότι θα υπάρξει μείωση του μαθητικού δυναμικού των ημερήσιων πρωινών ΕΠΑΛ λόγω του ηλικιακού ορίου που θέτει το σχέδιο νόμου.

Επίσης Οι εργαζόμενοι μαθητές που φοιτούν στα ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ δεν μπορούν να εγγραφούν σε εσπερινά αν δεν εγκαταλείψουν την βραδινή τους εργασία με τις περισσότερες πιθανότητες να εγκαταλείψουν το σχολείο.

Η διάταξη αυτή, επί της ουσίας, καταργεί αυτομάτως τα ημερήσια ΕΠΑΛ που λειτουργούν σε απογευματινό ωράριο (4 ημερήσια ΕΠΑΛ στην Ελλάδα -  Ελευσίνα, Πειραιάς, , Αγρίνιο, Θεσσαλονίκη) αφού δεν προβλέπει έστω τον μετασχηματισμό τους σε Εσπερινά ΕΠΑΛ. Φυσικά αν μετασχηματισθούν σε εσπερινά θα χάσουν αυτομάτως τους ανήλικους μαθητές τους.

Τέλος η διάταξη αυτή οδηγεί τους αποφοίτους Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ αποκλειστικά στην κατάρτιση των μεταλυκειακών ΙΕΚ. Να τονίσουμε ότι στα δημόσια ΙΕΚ δεν υπάρχουν παρά ελάχιστες ειδικότητες, αποκλείοντας πλήρως μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν τις ειδικότητες που επιθυμούν στέλνοντάς τους βορά στα ιδιωτικά ΙΕΚ.

Δεδομένου ότι το 1/3 περίπου των φοιτούντων στα ΕΠΑΛ είναι ενήλικοι, η απαράδεκτη αυτή ρύθμιση θα οδηγήσει στην κατάργηση χιλιάδων τμημάτων ΕΠΑΛ ανά τη χώρα, θα επιφέρει άμεσα συγχωνεύσεις  ή και καταργήσεις ΕΠΑΛ, με βάση την υλοποίηση των διατάξεων για την λειτουργία τμημάτων , τομέων  και ειδικοτήτων  με συγκεκριμένο κατώτερο αριθμό φοιτούντων μαθητών.

Η ίδια κυβέρνηση, που στο παρελθόν διέλυσε την επαγγελματική εκπαίδευση, καταργώντας 3 τομείς και 15 ειδικότητες των ΕΠΑΛ και θέτοντας σε διαθεσιμότητα 2500 εκπαιδευτικούς, σπεύδει λίγους μόλις μήνες μετά την εκλογή της να συρρικνώσει και πάλι τα ΕΠΑΛ.

Μπορεί το Σχέδιο Νόμου της Κεραμέως αφήνει τις βασικές μεταρρυθμίσεις για το σύνολο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που θα ξεκαθαρίσουν πλήρως το τοπίο, σε επόμενο Νόμο (που μπορεί να έλθει μέχρι το καλοκαίρι) όμως βάζει από τώρα την σφραγίδα της συρρίκνωσης των ΕΠΑΛ, αλλά και συνολικά της Λυκειακής βαθμίδας .

Η συρρίκνωση συνολικά της Λυκειακής βαθμίδας θα έχει τραγικές συνέπειες για τους μαθητές, αλλά και για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, που υπηρετούν σε αυτήν, αφού θα χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις.

Το σχέδιο νόμου πρέπει να αποσυρθεί άμεσα.

Καλούμε σε συστράτευση όλους τους εκπαιδευτικούς τους γονείς και τους μαθητές για να μη περάσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες