Σε μια περίοδο παγκόσμιας πανδημίας με προεξάρχον το θέμα της επιβίωσης ανθρώπων και κοινωνιών εκμεταλλεύεται το υπουργείο παιδείας την ασφάλεια που του παρέχει ο κατ’ οίκον περιορισμός και η αναστολή των δημοκρατικών και συμμετοχικών διαδικασιών που καθιστά αδύνατο να πραγματοποιηθούν Γενικές Συνελεύσεις και μαζικές κινητοποιήσεις για να καταθέσει νομοσχέδιο που σαρώνει την εκπαίδευση σε όλες της τις βαθμίδες. Η μεθόδευση αυτή βοηθά να αποσοβηθούν οι αντιδράσεις του μαθητικού και εκπαιδευτικού κόσμου μεθόδευση που, σε συνδυασμό με την μονοφωνία των ΜΜΕ, αποδεικνύει αυταρχισμό και απουσία σεβασμού για τις αγωνίες των πολιτών.
Από την πρώτη κιόλας ανάγνωση του νομοσχεδίου γίνεται φανερή η προσήλωση σε νεοφιλελεύθερους αλλά και αναχρονιστικούς δογματισμούς που έφεραν, πριν από λίγα χρόνια, τα σχολεία στα πρόθυρα της διάλυσης.
Η ιδεολογική γραμμή της κυβέρνησης είναι παρούσα:
- στην εμμονή για απόλυτο έλεγχο,
- στην εντατικοποίηση και αυστηροποίηση του πλαισίου σπουδών και του περιεχομένου του,
- στη συρρίκνωση του δημόσιου χαρακτήρα και την πριμοδότηση της ιδιωτικής κερδοφορίας, που μοιραία οδηγεί σε ανισότητες, διαχωρισμούς και αποκλεισμούς.
Ό,τι μπορεί να δώσει δημοκρατική ανάσα στα σχολεία, ό,τι μπορεί να είναι δημιουργικό και διαφορετικό συντρίβεται στο όνομα μιας κατ΄ επίφαση αριστείας και συμμόρφωσης.
Σταχυολογούμε μερικά χαρακτηριστικά σημεία των αντιεκπαιδευτικών και αντιδραστικών αλλαγών, άμεσα αντιληπτά με την πρώτη ανάγνωση, και θα επανέλθουμε:
- Μετατροπή της Β/θμιας σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, αυξάνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις και θεσμοθετώντας πανελλαδικού τύπου εξετάσεις.
-Επαναφορά της ισοπεδωτικής τράπεζας θεμάτων στο Λύκειο, που θα οδηγεί χιλιάδες μαθητές/τριες στα φροντιστήρια, τον αποκλεισμό και τα φτηνά προγράμματα μεταγυμνασιακής κατάρτισης.
- Αύξηση του αριθμού των πρότυπων σχολείων, δημιουργώντας συνειδητά και σκόπιμα ένα νέο τοπίο στην εκπαίδευση με σχολεία δύο κατηγοριών, προσηλωμένο στο ταξικό ιδεολόγημα της υποτιθέμενης «αριστείας».
- Επιμονή στην τιμωρία και όχι την πρόληψη και την παιδαγωγική διαδικασία με την αυστηροποίηση των μαθητικών ποινών, και την ....αναγραφή της διαγωγής των μαθητών/τριών στους απολυτήριους τίτλους και άρα τον δια βίου στιγματισμό.
- Αποκλεισμός των μαθητών/τριών άνω των 17 από τα ημερήσια ΕΠΑΛ με το αστήρικτο σκεπτικό της εξάλειψης του μπούλινγκ, ενισχύοντας έτσι τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Αυτό σημαίνει τον αποκλεισμό πάνω από το 1/3 του μαθητικού δυναμικού.
- Εσωτερική και εξωτερική τιμωρητική αξιολόγηση για σχολεία και εκπαιδευτικούς. - Κατηγοριοποίηση των σχολείων και ένταση του ανταγωνισμού με στόχο την χειραγώγηση και τον έλεγχο των εκπαιδευτικών.
- Δυσμενείς αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτριών/τών μέσω της αύξησης των ετών ποινής όσων δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.
Παρενθετικά επισημαίνουμε, χαρακτηριστικό της νοοτροπίας της κυβέρνησης, ότι σε ολόκληρο το νομοσχέδιο δεν εμφανίζεται πουθενά το θηλυκό γένος. Προφανώς απευθύνεται μόνο στους μαθητές και τους καθηγητές και όχι στις μαθήτριες και καθηγήτριες.
Απαιτούμε την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη