Συνάντηση των ΔΣ ΟΛΜΕ και ΔΟΕ με την Υπουργό Παιδείας:
Η πολιτική του Υπουργείου και της κυβέρνησης βρίσκεται έτη φωτός μακριά από τις πραγματικές ανάγκες της Παιδείας!
Πραγματοποιήθηκαν στις 30/4 συναντήσεις της Υπουργού Παιδείας με αντιπροσωπείες των ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ. Η ενημέρωση είχε ως θέματα την επαναλειτουργία των σχολείων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, την κατάθεση του Πολυνομοσχεδίου που αποτελεί ακόμη έναν κρίκο στην αλυσίδα των αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, ζητήματα που εμφανίστηκαν με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς και εκκρεμή ζητήματα όπως η εφαρμογή της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής στους Δήμους που δεν έχει ακόμα εφαρμοστεί και το πλάνο των μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή.
Σε σχέση με την επαναλειτουργία των σχολείων, η Υπουργός υπεραμύνθηκε της απόφασης αυτής, υποστήριξε ότι η απόφαση της Επιτροπής ήταν ομόφωνη και τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση είναι ακόμα πιο αυστηρά από αυτά που πρότεινε η Επιτροπή. Υποστήριξε ότι μπορούν να τηρηθούν οι αποστάσεις και ότι οι σχολικές επιτροπές έχουν τα χρήματα για να προμηθευτούν τα κατάλληλα υλικά. Ισχυρισμοί που είναι εκτός πραγματικότητας αφού σε ελάχιστες τάξεις τα τετραγωνικά μέτρα επαρκούν για να υπάρχουν οι αποστάσεις ασφαλείας, ενώ στα ταμεία των σχολικών επιτροπών «δεν υπάρχει σάλιο» για την προμήθεια του απαραίτητου υγειονομικού υλικού! Καμία δέσμευση ότι θα υπάρχει κονδύλι ώστε να διασφαλιστεί η επάρκεια σε αντισηπτικά, μαντιλάκια κλπ. Επιπλέον, απαντώντας σε ερώτηση για τις σχολικές καθαρίστριες ανέφερε ότι υπάρχει προσαρμογή στη σύμβαση των καθαριστριών ώστε να μπορούν να παρεμβαίνουν κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Ξεχνάει βέβαια πως οι σχολικές καθαρίστριες είναι λιγότερες από τις σχολικές μονάδες που πρόκειται να ανοίξουν!
Για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ανέφερε ότι θα τηρηθούν τα κριτήρια του Υπουργείο Εσωτερικών. Όταν καλέστηκε να απαντήσει στο ζήτημα ότι υπάρχουν ολόκληρες ομάδες (καρδιοπαθείς, υπερτασικοί, ΧΑΠ, κλπ.) που, ενώ κινδυνεύουν από τον ιό, δεν ανήκουν στο χαρακτηρισμό που δίνει το Υπουργείο Εσωτερικών, δεν έδωσε σαφή απάντηση. Η παραπάνω στάση δείχνει καθαρά πως το Υπουργείο παίζει με την υγεία χιλιάδων συναδέλφων!
Όσον αφορά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, δεν υπήρξε κανένα συγκεκριμένο σχέδιο για το άνοιγμα των σχολικών μονάδων. Δεν αναφέρθηκε σε κανένα μετρό στήριξης για την ισότιμη συμμέτοχη όσων συνεχίζουν με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Φαίνεται πως κάτι τέτοιο δεν απασχολεί το Υπουργείο.
Ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών τοποθετούμαστε υπεύθυνα απέναντι στο άνοιγμα των σχολικών μονάδων, τόσο για τα Γυμνάσια – Λύκεια όσο και για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εάν τελικά επαναλειτουργήσει:
- Με βάση τις αποστάσεις που το ίδιο το Υπουργείο δίνει ως απαραίτητες μεταξύ των μαθητών, τον χώρο που χρειάζεται για να κινηθεί ο εκπαιδευτικός στην περιοχή του πίνακα αλλά και τις αποστάσεις των μαθητών από τους τοίχους και τα παράθυρα για λόγους ασφαλείας (π.χ. σεισμός), ο αριθμός των μαθητών που μπορεί να φιλοξενήσει η συντριπτική πλειοψηφία των αιθουσών με βάση τα τετραγωνικά τους, είναι από 4 έως 8!
- Σε μεγάλο αριθμό σχολείων οι διάδρομοι είναι εσωτερικοί, τα προαύλια ακατάλληλα, οι τουαλέτες πολύ λίγες σε σχέση με τον όγκο των μαθητών.
- Εκφράσαμε τη σοβαρή μας διαφωνία για την αναμετάδοση του μαθήματος μέσα από την τάξη, όχι μόνο για τεχνικούς λόγους, αλλά κυρίως για λόγους που υπάγονται στα προσωπικά δεδομένα ανηλίκων.
- Με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να διασφαλιστεί η προμήθεια των απαραίτητων υλικών για την υγιεινή των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
- Ζητήσαμε να μην μπει στην τάξη κανένας συνάδελφος που έχει υποκείμενο νόσημα είτε ο ίδιος είτε πρόσωπο της οικογένειάς του.
- Απαιτήσαμε να ικανοποιηθεί η διευρυμένη ανάγκη για επαναλαμβανόμενα τεστ τόσο στους μαθητές όσο και στους καθηγητές, ώστε να ελέγχεται ανά πάσα στιγμή ο αριθμός των κρουσμάτων.
Όσον αφορά στο νομοσχέδιο, υπήρχε έντονη αντίδραση από τη μεριά μας τόσο για το χρόνο κατάθεσής του, σε συνθήκες που εμποδίζεται η δημοκρατική λειτουργία και δράση του συνδικαλιστικού κινήματος, όσο και για το περιεχόμενό του. Η Υπουργός επανέλαβε το σαθρό επιχείρημα ότι το κατέθεσε στη διαβούλευση τώρα που οι εκπαιδευτικοί έχουν χρόνο να το διαβάσουν. Γελάνε και οι πέτρες με αυτό το επιχείρημα, αφού αν τους ενδιέφερε η γνώμη των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών θα καταπιάνονταν να λύσουν τα πραγματικά τεράστια προβλήματα στο χώρο της Παιδείας και όχι να βάζουν εμπόδια στην προσπάθεια της λαϊκής οικογένειας να μορφώσει τα παιδιά της. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να έρθει στις επιτροπές της Βουλής άμεσα, στερώντας από τους εκπαιδευτικούς να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις (σε ανοιχτούς χώρους, με τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας) ώστε να συζητήσουν για το νομοσχέδιο του οποίου όλες οι πλευρές είχαν απορριφθεί από το συνδικαλιστικό κίνημα όλο το προηγούμενο διάστημα.
Η πολιτική ηγεσία υπεραμύνθηκε όλου του αντιδραστικού περιεχομένου του νομοσχεδίου. Ενός νομοσχεδίου που διατηρεί και επεκτείνει όλο το υπάρχον πλαίσιο των προηγούμενων κυβερνήσεων. Ανέφερε ότι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης είναι το Εθνικό Απολυτήριο, ο συνυπολογισμός του βαθμού κάθε τάξης του Λυκείου στο βαθμό του απολυτηρίου και η συμβολή του στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Θεώρησε θετικό το ζήτημα της διαγωγής των μαθητών και των ποινών, όπως και της αξιολόγησης, χωρίς να γίνει ιδιαίτερη συζήτηση. Τέλος, στις έντονες αντιδράσεις για το ηλικιακό όριο των 17 ετών στα ΕΠΑ.Λ. είπε ότι είναι προς μελέτη και ενδέχεται να υπάρξουν κάποιες διαφοροποιήσεις.
Απαράδεκτη ήταν η στάση που αφορά την εισαγωγή των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο λέγοντας (η Γ.Γ. του Υπουργείου) ότι «δίνουμε την ευκαιρία στα παιδιά να μάθουν Αγγλικά χωρίς να πληρώνουν οι γονείς φροντιστήρια». Πλήρης εμπαιγμός δηλαδή, λες και η εισαγωγή του μαθήματος, σε μια ηλικία που τα νήπια δεν έχουν κατακτήσει καλά - καλά τη μητρική τους γλώσσα είναι το κύριο ζήτημα στον πολύπαθο χώρο της Προσχολικής Αγωγής, αντί να «δώσουν την ευκαιρία» στα νήπια και προνήπια να στεγαστούν σε σύγχρονα και ασφαλή κτήρια και όχι σε κοντέινερ και σε υπόγεια!
Το ίδιο τραγική ήταν και η απάντηση στην ερώτηση γιατί αυξάνουν τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα αντί να τον μειώνουν, κάτι το οποίο είναι αναγκαίο τόσο για τη μαθησιακή διαδικασία όσο και για λόγους υγιεινής πλέον. Η απάντηση του Υπουργείου ήταν πως «με αυτό τον τρόπο θα διαχειριστούμε καλύτερα τις προσλήψεις», δηλαδή κυνική ομολογία πως το δημοσιονομικό κόστος προηγείται ακόμα και από την υγεία των μαθητών! Κυνική ομολογία ότι το Υπουργείο σχεδιάζει συγχωνεύσεις τάξεων, μετακινήσεις μαθητών απολύσεις αναπληρωτών!
Επιπλέον, σε διαμαρτυρίες των εκπροσώπων της ΑΣΕ σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ για την απαράδεκτη κίνηση του Υπουργείου να επαναφέρει τον διετή ή και τριετή αποκλεισμό για τους αναπληρωτές που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία, το Υπουργείο επανέλαβε τα απαράδεκτα επιχειρήματα περί εκπαιδευτικών που δηλώνουν περιοχές και δεν πάνε! Τοποθέτηση προσβλητική τη στιγμή που η κυβέρνηση διατηρεί το νόμο Γαβρόγλου που απαξιώνει την προϋπηρεσία, δεν παίρνει κανένα μέτρο στήριξης των αναπληρωτών, δε λαμβάνει υπόψη τα σοβαρά οικονομικά, οικογενειακά ακόμα και προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν οι χιλιάδες συνάδελφοι αναπληρωτές, μετά από περισσότερο από μια δεκαετία ομηρίας που ζουν.
Σχετικά με το ζήτημα των διορισμών στην Ειδική Αγωγή, ανέφερε ότι οι τελικοί πίνακες θα είναι έτοιμοι στα μέσα Μάη. Για τη Γενική Αγωγή δεν έγινε καμία αναφορά για μόνιμους διορισμούς παρά μόνο δηλώσεις πως το Υπουργείο «τρέχει» τη διαδικασία ώστε να ετοιμαστούν οι πίνακες, με στόχο οι προσλήψεις αναπληρωτών 2020-21 να γίνουν με τους πίνακες των προκηρύξεων 1ΓΕ και 2ΓΕ. Δεν έγινε καμία αναφορά για το πώς θα γίνουν οι προσλήψεις αναπληρωτών αν ο ΑΣΕΠ δεν προλάβει να ολοκληρώσει τη διαδικασία. Τα ερωτήματα για την κάλυψη των κενών την επόμενη χρονιά παραμένουν ανοιχτά και τεραστία.
Τέλος, για τους 40 Δήμους που δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα η δίχρονη Προσχολική Αγωγή, ανέφερε πως προχωράει το «στρίμωγμα» νηπίων και προνηπίων σε κοντέινερ και άλλες αίθουσες, αλλά και πάλι θα υπάρχουν Δήμοι στους οποίους δε θα υλοποιηθεί από Σεπτέμβρη η δίχρονη. Παγιώνεται, με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ, ένα καθεστώς αλά καρτ στην Προσχολική Αγωγή που πνίγει κάθε έννοια ισοτιμίας στην εκπαίδευση.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Και αυτή η συνάντηση απέδειξε πως Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας στέκονται εχθρικά απέναντι στις αγωνίες των μαθητών, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, τα άγχη της λαϊκής οικογένειας για το πως θα μπορέσουν να μορφώσουν τα παιδιά τους.
Τώρα είναι ώρα να δυναμώσει ο κοινός αγώνας εκπαιδευτικών – μαθητών – γονιών ώστε το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο να μην κατατεθεί στη Βουλή.
Τις επόμενες μέρες πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας για:
- Καμία απόλυση αναπληρωτή! Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών.
- Καθολική εφαρμογή της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής με αξιοπρεπείς όρους
- Χρηματοδότηση, από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, ώστε να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την υγιεινή και την καθαριότητα των σχολείων, τόσο για το άμεσο διάστημα όσο και από τον Σεπτέμβρη.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη