Μέσα σε μια ιδιαίτερη περίοδο που σημαδεύει τη χώρα μας, αλλά και τον κόσμο όλο από τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού, βιώσαμε όλοι και θα συνεχίσουμε να βιώνουμε πρωτόγνωρες αλλαγές στον τρόπο ζωής μας. Με αφορμή όμως την πανδημία ήρθαν στην επιφάνεια οι τεράστιες ελλείψεις πολλών δομών του Ελληνικού κράτους.
Τεράστιες είναι ελλείψεις στη δημόσια υγεία, όπως ομολόγησαν και οι ίδιοι οι κυβερνώντες, αλλά και στην δημόσια εκπαίδευση. Τόσο κατά την διάρκεια της αναγκαστικής αναστολής λειτουργίας, όσο και τώρα με την επαναλειτουργία των σχολείων επιβεβαιώνονται οι ανισότιμοι όροι παροχής της μόρφωσης, μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης. Επιβεβαιώθηκε ότι η δημόσια εκπαίδευση νοσεί.
Καθ’ όλη τη διάρκεια που τα σχολεία παραμένουν κλειστά έχουν διαμορφωθεί μια σειρά σημαντικά προβλήματα. Με καθυστέρηση ξεκίνησε η επαφή των μαθητών με το σχολείο μέσα από την τηλεκπαίδευση. Σημαντικό πρόβλημα παραμένει ότι δεν έχει εξασφαλίσει το κράτος τα απαραίτητα ηλεκτρονικά μέσα για ισότιμη εκπαίδευση όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Χιλιάδες μαθητές, δεν διαθέτουν Η/Υ, tablet, σύνδεση στο διαδίκτυο. Άλλοι μαθητές έχουν παλιάς τεχνολογίας μέσα που δεν τους εξασφαλίζουν ουσιαστική συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση. Άλλοι μαθητές αναγκάζονται να μοιράζονται τα μέσα που διαθέτουν με τα αδέλφια ή τους γονείς τους που κάνουν τηλεργασία. Είναι τουλάχιστον υποκριτικό να πανηγυρίζει το υπουργείο για τα αποτελέσματα της τηλεκπαίδευσης.
Με την σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο, οι ανησυχίες μας είναι πολλές γιατί γνωρίζουμε ότι η πραγματική κατάσταση, με τις ελλείψεις στα σχολεία μας (προσωπικό καθαριότητας, κτιριακές υποδομές, χώροι υγιεινής, μικρές τάξεις, εκπαιδευτικά κενά κλπ.), είναι πολύ διαφορετική από αυτήν που θέλει να παρουσιάσει η κυβέρνηση.
Πρωτεύον για εμάς είναι οι ΟΡΟΙ που θα ανοίξουν τα σχολεία !!!
Με ευθύνη του Υπουργείου πρέπει να εξασφαλιστούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Τα αιτήματα μας για το άνοιγμα των σχολείων:
- Να απολυμανθούν με τον ενδεδειγμένο ιατρικά τρόπο όλα τα σχολεία πριν ανοίξουν.
- Με ευθύνη του κράτους τα σχολεία να πληρούν όλες τις συνθήκες υγείας και ασφάλειας. Μέσα προστασίας (πχ αλκοολούχα διαλύματα, απολυμάνσεις, μάσκες, γάντια, υλικά καθαριότητας), νοσηλευτικό προσωπικό και προσωπικό φύλαξης σε όλα τα σχολεία. Να πληρούν όλες τις συνθήκες υγείας και ασφάλειας.
- Αλλαγή του θεσμικού καθεστώτος ώστε να υπάρχει καθαριότητα κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Να προσληφθεί ΑΜΕΣΑ όσο μόνιμο προσωπικό καθαριότητας χρειάζεται σε όλα τα σχολεία που να τα καθαρίζει κατά τη διάρκεια της μέρας και μόλις κλείνουν, όχι μόνο μετά. Ειδικά τώρα με την πανδημία, φάνηκε η αναγκαιότητα για μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία καθ όλη τη λειτουργία τους.
- Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την Ειδική Αγωγή και κυρίως για τους μαθητές που φοιτούν σε ειδικά σχολεία. Για άλλη μια φορά τα παιδιά αυτά είναι ξεχασμένα από όλους. Οι εκπαιδευτικοί τους δεν μπορούν να τα απασχολήσουν με κανένα τρόπο, οι οικογένειές τους επωμίζονται όλο το βάρος της φροντίδας τους και της απασχόλησής τους σε 24ωρη βάση και μάλιστα κάτω από τις επικρατούσες συνθήκες εγκλεισμού και κοινωνικής απομόνωσης που επιτείνουν τα προβλήματά τους. Πρέπει να υπάρξει άμεσα σχετική πρόβλεψη για αυτά τα παιδιά και τις οικογένειες τους. Να υπάρξει μέριμνα για δημιουργική απασχόληση των παιδιών αυτών από τους εκπαιδευτικούς τους. Υποστήριξη των παιδιών αυτών με προγράμματα ατομικής φυσιοθεραπείας, λογοθεραπείας, εργοθεραπείας, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε μαθητή και ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους. Άλλωστε ο νόμος 3699/2008,άρθρο 6 παρ. 4 αναφέρει σχετικά: “Όταν η φοίτηση των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη στα σχολεία του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος ή στα τμήματα ένταξης, λόγω των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους, η εκπαίδευση των μαθητών αυτών παρέχεται με διδασκαλία στο σπίτι όταν αυτή κρίνεται αναγκαία.”
- Να υπάρξει μέριμνα για την ισότιμη συμμετοχή των παιδιών στο σχολείο. Ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου για τους γονείς που εργάζονται και δεν μπορούν τα παιδιά να τα φυλάξουν οι παππούδες και οι γιαγιάδες.
- Να υπάρξει ειδική μέριμνα για την κάλυψη της ύλης που δεν διδάχθηκε όσο τα σχολεία έμειναν κλειστά. Αυτό απαιτεί σχεδιασμό για τη φετινή αλλά και την επόμενη σχολική χρονιά. Απαιτείται, πρώτα και κύρια, να μην υπάρξει ούτε ένα εκπαιδευτικό κενό με τη νέα χρονιά. Απαιτούμε, μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, μονιμοποίηση όλων των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
- Δωρεάν ηλεκτρονικά μέσα σε όλους τους μαθητές για να συνεχιστεί ισότιμα και απρόσκοπτα η τηλεκπαίδευση. Να ενισχυθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τους μαθητές του Δημοτικού που άλλον ένα μήνα θα παραμείνουν εκτός σχολείου.
- Ειδικά μέτρα για ομαλή ψυχοκοινωνική μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Χρειάζεται να βοηθηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν ότι δεν έκαναν διακοπές, αλλά απότομα διακόπηκε και άλλαξε η καθημερινότητά τους. Χρειάζεται να στηριχτούν ολόπλευρα οι μαθητές, ειδικά οι μαθητές που βλέπουν να αλλάζει απότομα και η ζωή όλης της οικογένεια από τις συνέπειες της πανδημίας (απολύσεις, μειωμένο εισόδημα). Είναι ευθύνη του κράτους να αντιμετωπιστούν ζητήματα ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί). Προσλήψεις σχολιάτρων που θα ελέγχουν την υγεία των μαθητών.
- Σχολικά κτίρια που να πληρούν τις συνθήκες υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά και τις συνθήκες ασφάλειας. Το κτιριακό πρόβλημα παραμένει υψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων μας και συνδέεται άμεσα και με τα μέτρα συνωστισμού μπροστά στην έξαρση του ιού τη νέα χρονιά, όταν για παράδειγμα, σε μια τάξη στοιβάζονται 25-27 μαθητές λόγω έλλειψης σχολικών κτιρίων και εκπαιδευτικών.
- Να παρθεί πίσω το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, που μέσα στα άλλα προβλέπει αύξηση των μαθητών ανά τάξη.
- Ειδικά όπου απαιτείται η μεταφορά μαθητών, ειδικά, Μουσικών, Καλλιτεχνικών Σχολείων, ΕΠΑΛ λόγω απόστασης, να εξασφαλιστεί η ασφαλής και δωρεάν μετακίνησή τους με περισσότερα δρομολόγια διαφόρων μέσων.
- Στην άδεια ειδικού σκοπού που πήραν οι γονείς να μην χρεωθεί καμία ημέρα από την κανονική τους άδεια. Για παράδειγμα, οι γονείς μαθητών του Δημοτικού που κάνουν χρήση άδειας ειδικού σκοπού από 11 Μάρτη έως 1 Ιούνη έχουν ήδη ξοδέψει 15 ημέρες από την κανονική τους άδεια.
- Να δώσουν πίσω τα χρήματα για τις εκδρομές που δεν έγιναν.
Άνοιγμα των σχολείων σημαίνει ότι ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΡΗΘΟΥΝ
ΟΛΟΙ ΟΙ ΟΡΟΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ – ΥΓΙΕΙΝΗΣ και ΙΣΟΤΙΜΗΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Τώρα είναι η ώρα οι Σύλλογοι Γονέων, να μπούμε μπροστά και να διεκδικήσουμε. Είμαστε το “μάτι” των γονιών σε κάθε σχολείο:
- ελέγχουμε τους όρους λειτουργίας των σχολείων και πως υλοποιούνται τα μέτρα που εξήγγειλε το Υπουργείο
- ζητάμε συναντήσεις με Δημοτικές – Περιφερειακές Αρχές και με Διευθύνσεις Παιδείας για τον έλεγχο της υλοποίησης των μέτρων
- προβάλλουμε τις διεκδικήσεις μας για τους όρους υγιεινής – ασφάλειας και ισότιμης δωρεάν μόρφωσης που πρέπει να παρέχει το σχολείο
Καλούμε τους Συλλόγους να παίξουν ουσιαστικό ρόλο αλληλεγγύης σε μαθητές και γονείς που πλήττονται αυτή την περίοδο από τις συνέπειες της πανδημίας.
Κανένας μόνος, κανένας φοβισμένος !!!!!!!
ΤΟ Δ.Σ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη