Thumbnail
Ανακοίνωση

Πρόγραμμα Αγωνιστικής Δράσης

Δυναμώνουμε τις κινητοποιήσεις μας!

Όλοι στο συλλαλητήριο την Τετάρτη 13/5, 1μμ στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή!

  • Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία!
  • Πάρτε πίσω ΤΩΡΑ την απαράδεκτη ρύθμιση για τις κάμερες στα σχολεία και την παγίωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και μετά την πανδημία!
  • Μέτρα ουσιαστικής υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία!

Συναδέλφισσα, συνάδελφε  

            Η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί κατά γράμμα τη λαϊκή ρήση «βρήκαμε παπά, να θάψουμε 5-6» συνεχίζοντας την αντιλαϊκή πολιτική της. Αργά το βράδυ της Παρασκευής 8/5 ψήφισε ρύθμιση η οποία επιτρέπει την εγκατάσταση καμερών για την online παρακολούθηση του μαθήματος, με πρόσχημα την αδυναμία μαθητών να προσέρχονται στο σχολείο λόγω της πανδημίας, καθώς επίσης και την επέκταση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και εκτός πανδημίας (απρόβλεπτες καταστάσεις!!). Ειδικά με τη ρύθμιση για τις κάμερες και τα on – line μαθήματα ανοίγουν επικίνδυνοι δρόμοι για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για άκρως αντιδραστική εξέλιξη αφού όχι μόνο δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, αλλά παραβιάζει και τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη) που αξιοποίησαν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί εν μέσω πανδημίας με κλειστά σχολεία για να σταθούν στο πλευρό των μαθητών, χωρίς καμία στήριξη από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.

Παύει να προστατεύεται η σχέση εμπιστοσύνης, που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων, που προκύπτουν εντός τάξης. Η ζωντανή μετάδοση των αντιδράσεών τους ή πιθανών εσφαλμένων απαντήσεων μαθητών με μαθησιακές ή συμπεριφορικές δυσκολίες κινδυνεύουν να γίνονται viral στο διαδίκτυο στιγματίζοντάς τους για όλη τους τη ζωή!

Τονίζουμε για μια ακόμα φορά: η κανονική, διά ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκατασταθεί από την εξ αποστάσεως. Η παιδαγωγική σχέση, που διαμορφώνεται μέσα και έξω από τη σχολική τάξη, όπως και κάθε άλλη ανθρώπινη σχέση, δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τεχνολογικά μέσα. Τα τεχνολογικά μέσα και εν προκειμένω οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το διαδίκτυο, οι διάφορες εκπαιδευτικές εφαρμογές, μόνο επικουρικά μπορούν να αξιοποιούνται στην Εκπαίδευση και αναλόγως με την ηλικία των μαθητών.

Είναι βαθιά γελασμένη η κυβέρνηση, αν στο μυαλό της έχει την προσπάθεια αντικατάστασης της φυσικής παρουσίας των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων ακόμα και στην πιο απομακρυσμένη περιοχή της χώρας. Το λέμε με απλά λόγια: ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ!!

Μας είναι παντελώς αδιάφορο, αν αυτή η ρύθμιση έχει την έγκριση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων! Όσοι έχουν σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία και δεν είναι απλά περαστικοί από την εκπαίδευση γνωρίζουν πολύ καλά πωςη παιδαγωγική διαδικασία είναι σοβαρή υπόθεση για να την υποβαθμίσουν σε θέαμα τύπου BigBrother.Πολύ περισσότερο, δε θα ανεχτούμε να διαμορφώσουμε προσωπικότητες που θα συνηθίζουν στην παρακολούθηση!Επικροτούμε τις συλλογικές αποφάσεις εκπαιδευτικών Σωματείων και συναδέλφων σε πολλά σχολεία, για να ακυρώσουν στην πράξη αυτές τις κατευθύνσεις.

Ταυτόχρονα, οι ανακοινώσεις των μέτρων για την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείων εντείνουν την ανησυχία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους, αφού φαίνεται ότι γίνονται συνεχώς «εκπτώσεις» στους αναγκαίους όρους ασφάλειας και υγιεινής στα σχολεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η οδηγία του ΕΟΔΥ για τον μέγιστο αριθμό μαθητών και αποστάσεων ανά τμήμα, που άλλαξε κακήν κακώς.

Η κυβέρνηση συνεχίζει να μην καταβάλει καμία προσπάθεια, ώστε να αντιμετωπιστούν τα χρόνια προβλήματα των σχολικών μονάδων, όπως για παράδειγμα: η έλλειψη καθαριότητας, οι ανεπαρκείς κτηριακές υποδομές, τα εκπαιδευτικά κενά, τα μέσα ατομικής προστασίας και τα υλικά καθαρισμού κ.λπ.

Προβάλλει για άλλη μια φορά την ατομική ευθύνη, αντί να αναλάβει τη δική της ευθύνη για την προστασία όλων των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Το κύριο ζήτημα που παραμένει είναι πώς θα διασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία, αν πραγματικά προστατεύεται η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους, χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς και μαθητές.

Σε αυτό το τοπίο την προηγούμενη εβδομάδα έληξε η ηλεκτρονική διαβούλευσητου περιβόητου νομοσχεδίου για την Παιδεία. Ένα πολυνομοσχέδιο το οποίο αποτελεί τη συνέχιση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων. Όχι μόνο δε λύνει τα τεράστια προβλήματα των σχολείων, δεν ικανοποιεί τα δίκαια αιτήματα των σωματείων, αλλά φέρνει μέτρα που χειροτερεύουν το Δημόσιο Σχολείο. Υποβαθμίζει παραπέρα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, «τσακίζει» τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Πιστό στις επιταγές του ΟΟΣΑ και των κατευθύνσεων της ΕΕ, το Υπουργείο «πιάνει το νήμα» από εκεί που το άφησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και «βάζει το λιθαράκι του», ώστε τα σχολεία να προσαρμοστούν όλο και περισσότερο στις επιδιώξεις των επιχειρηματικών ομίλων και της πολιτικής των περικοπών.

Με τις διατάξεις για την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 26 στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία και το ελάχιστο όριο των 20 μαθητών από τα 7/θεσιαΔημοτικά και 16 από 2θέσια Νηπιαγωγεία και πάνω οδηγεί σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών, απολύσεις αναπληρωτών. Με την εισαγωγή των αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» και άλλες διατάξεις προχωρά σε αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου.

Διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για το Λύκειο και πάνω σε αυτόν προσθέτει την Τράπεζα Θεμάτων, ενισχύοντας τον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα, προετοιμάζοντας το έδαφος για πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε κάθε τάξη του Λυκείου, που θα οδηγούν στο εθνικό απολυτήριο και θα παίζουν ρόλο στην διαδικασία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Δίνει ένα ακόμα χτύπημα στην επαγγελματική εκπαίδευση εισάγοντας τα 17 έτη ως ηλικιακό όριο εγγραφής, οδηγώντας χιλιάδες νέους εκτός ΕΠΑΛ, στην κατάρτιση, την ιδιωτική εκπαίδευση και τη φθηνή εργασία για το κεφάλαιο, αξιοποιώντας το «θολό τοπίο» των σχολών μαθητείας, που διατήρησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για τον τρόπο διορισμού μόνιμου προσωπικού αλλά και τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών, που πετσοκόβει χρόνια δουλειάς και προϋπηρεσίας, και επιπλέον εισάγει νέες τιμωρητικές διατάξεις (2ετή και 3ετή αποκλεισμό!) για τους συναδέλφους, που για διάφορους λόγους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Ξαναγράφει και εξειδικεύει τον νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης για την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, επεκτείνοντας όλες αυτές τις διατάξεις, που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Φτάνει πια!! Πληρώσαμε πολλά, δε θα πληρώσουμε ξανά!

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν την ευθύνη τους! Έστω και τώρα να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα, τις διεκδικήσεις δεκάδων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ. Να προστατεύσουν την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών. Να προστατεύσουν την παιδαγωγική διαδικασία, το μάθημα δεν είναι ριάλιτι!

Τώρα είναι ώρα να δυναμώσει ο αγώνας, οι μαζικές κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ. Όπως και εν μέσω πανδημίας δε μείναμε σιωπηλοί, έτσι και τώρα συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε την πάλη μας.

Παλεύουμε για :

  • Να μην εφαρμοστεί η ρύθμιση που προβλέπει κάμερες στις τάξεις. Να καταργηθεί εδώ και τώρα συνολικά η κατάπτυστη τροπολογία.
  • Να καταργηθούν εδώ και τώρα όλες οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που ψηφίστηκαν εν μέσω πανδημίας. Δε θα επιτρέψουμε την παγίωση αντεργατικών – αντιλαϊκών ρυθμίσεων. Κάτω τα χέρια από τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και τις ελευθερίες.
  • Να εξασφαλιστούν όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, για την προστασία της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
  • Την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου. Η κυβέρνηση να μην τολμήσει να το φέρει στη Βουλή για ψήφιση.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
  • Άδειες ειδικού σκοπού και για ευπαθείς ομάδες στους αναπληρωτές, χωρίς την αφαίρεση του επιδόματος αδείας. Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.
  • Επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων.
  • Σύγχρονα, ασφαλή κτήρια και υποδομές για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Συντονίζουμε τα αγωνιστικά μας βήματα με όλα τα σωματεία, με τους γονείς και τους  μαθητές:

  • Καλούμε σε μαζική συμμετοχή την Τετάρτη 13 Μαΐου 1μμ στα Προπύλαια στο Συλλαλητήριο των ΣΕΠΕ και των ΕΛΜΕ, των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ΔΟΕ – ΟΛΜΕ, μαζί με τους γονείς, και πορεία στη Βουλή. Συμμετέχουμε στη σύσκεψη των ΣΕΠΕ και των ΕΛΜΕ της Αττικής αμέσως μετά στο θεατράκι της Γκράβας.
  • 19/20/21 προχωράμε σε έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις και στους τρεις δήμους του συλλόγου μας. 
  • Τετάρτη 20 Μαΐου Πανελλαδική μέρα δράσης – ενημέρωσης για το νομοσχέδιο προχωράμε σε πικετοφορία/εξόρμηση στην περιοχή μας.
  • Προχωράμε σε νέο Συλλαλητήριο στην Αθήνα και σε όλες τις πόλεις την εβδομάδα 25/5 – 29/5.
  • Προετοιμάζουμε απεργιακή απάντηση απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης, αν τολμήσει να φέρει το νομοσχέδιο στη Βουλή!

Επιπλέον:

  • Με απόφαση του σωματείου μας και των Συλλόγων Διδασκόντων ακυρώνουμε στην πράξη την εφαρμογή της ρύθμισης για on – line μετάδοση των μαθημάτων, προχωράμε σε συλλογική απειθαρχία στη μετατροπή των σχολείων σε ριάλιτι. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις και όλα τα συνδικαλιστικά, τεχνικά, νομικά μέτρα για την ακύρωση της τροπολογίας στην πράξη.
  • Ενημερώνουμε με όλα τα μέσα (κοινές συσκέψεις, συναντήσεις, συνεντεύξεις τύπου, επιστολές) τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων για την αντιδραστική τροπολογία που προβλέπει την on-line μετάδοση του μαθήματος αλλά και για τα υπόλοιπα προβλήματα.
  • Στηρίζουμε τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των σχολείων, στον αγώνα τους για τη μονιμοποίησή τους.
  • Προχωράμε σε συσκέψεις – συνεδριάσεις – ενημερώσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για το νομοσχέδιο και την καταγραφή συγκεκριμένων προβλημάτων ανά σχολείο.

Είμαστε στο πλευρό όλων των εργαζομένων, των γονιών των μαθητών μας που απολύθηκαν, που μπήκαν σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας, που προσπαθούν να τα φέρουν βόλτα με 500€ τον μήνα. Είμαστε αλληλέγγυοι στους περήφανους υγειονομικούς, που μέσα στην πανδημία κρατάνε όρθια την υγεία του λαού και διεκδικούν, στους εργαζόμενους στην παραγωγή, στο εμπόριο και τις μεταφορές εκεί που τα μέτρα κατά του συνωστισμού πηγαίνουν περίπατο.

Τώρα ήρθε η δική μας ώρα να βγούμε πιο αποφασιστικά στο προσκήνιο. Η υπεράσπιση του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου για όλα τα παιδιά, που θα μορφώνει πραγματικά και θα διαμορφώνει ολοκληρωμένους ανθρώπους, είναι το δικό μας χρέος. Έτσι υπερασπιζόμαστε την εργασιακή και παιδαγωγική μας υπόσταση !

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιεπ
ΙΕΠ: Διενέργεια συνεντεύξεων για την πλήρωση θέσης Προϊσταμένου/ης στο Τμήμα Έργων και Δράσεων
Οι συνεντεύξεις που θα διενεργηθούν με φυσική παρουσία θα λάβουν χώρο στο κτήριο του ΙΕΠ την Τετάρτη 27/11/2024
ΙΕΠ: Διενέργεια συνεντεύξεων για την πλήρωση θέσης Προϊσταμένου/ης στο Τμήμα Έργων και Δράσεων
filosofiki.jpg
Φιλοσοφική ΕΚΠΑ: Kρίση των ανθρωπιστικών σπουδών και μείωση των φοιτητών μετά την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
Φιλοσοφική ΕΚΠΑ: Εκδήλωση-συζήτηση για τις ανθρωπιστικές σπουδές την Πέμπτη
Φιλοσοφική ΕΚΠΑ: Kρίση των ανθρωπιστικών σπουδών και μείωση των φοιτητών μετά την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
saek
Σπουδαστές ΣΑΕΚ: Από σήμερα οι αιτήσεις για το στεγαστικό επίδομα 2024-2025
Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης είναι ο καταρτιζόμενος να είναι Έλληνας υπήκοος ή υπήκοος άλλης χώρας της...
Σπουδαστές ΣΑΕΚ: Από σήμερα οι αιτήσεις για το στεγαστικό επίδομα 2024-2025