Συναδέλφισσες / φοι
Η επιστροφή στα σχολεία και οι επικοινωνιακές τακτικές της κυβέρνησης αναδεικνύουν διάφορα ζητήματα που έχουν δημιουργηθεί αναφορικά με την Υ.Α. (ΦΕΚ 1859-15/5/2020) του ΥΠΑΙΘ για ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος στην τάξη σε πραγματικό χρόνο. Η Υπουργός Παιδείας αναγκάστηκε να προχωρήσει σε διευκρίνιση περί προαιρετικής εφαρμογής του μέτρου λόγω των μαζικών κινητοποιήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας κατά της ΥΑ και του αντιεκπαιδευτικού-αναχρονιστικού Πολυνομοσχεδίου. Όμως και μετά τις τελευταίες εξελίξεις, θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή στο θέμα της αντίδρασης μας απέναντι στο ζήτημα της «αναμετάδοσης» του μαθήματος, που τυγχάνει καθολικής αποδοκιμασίας, και γενικότερα στο θέμα της τηλεκπαίδευσης με ανοιχτά σχολεία.
Ακούγονται φωνές, και μέσα από τον συνδικαλιστικό χώρο, που ψάχνουν να βρουν αντιπρόταση στον τρόπο που θα καλυφθούν οι ανάγκες των μαθητών που μένουν σπίτι. Όμως τέτοιες προτάσεις οι οποίες προβάλλονται ως μία άλλη υποχρέωση των εκπαιδευτικών (αντί της κάμερας) είναι εντελώς αποπροσανατολιστικές και επικίνδυνες. Για τους μαθητές που δεν μπορούν να έρθουν στις τάξεις μας έχει την αποκλειστική ευθύνη το Υπουργείο που πρέπει να φροντίσει εδώ και τώρα να καλύψει τα όποια εκπαιδευτικά κενά τους. Δεν μπορεί κανένας συνάδελφος να υποχρεωθεί να κάνει μάθημα στην τάξη και επιπλέον να προσφέρει ασύγχρονη ή και σύγχρονη ή ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως “εκπαίδευση”.
Το υπουργείο, ενώ αυτή τη φορά είχε το χρονικό περιθώριο για να φροντίσει για τα παιδιά που μένουν σπίτι(διευρύνοντας υπάρχουσες δομές όπως π.χ. διδασκαλία κατ’οίκον, πρόβλεψη για ουσιαστική αναπλήρωση της ύλης κ.α. ), όταν μάλιστα τους έχει κλείσει και το μάτι για να μείνουν σπίτι (με μία απλή υπεύθυνη δήλωση του γονέα),για άλλη μια φορά μεταθέτει τις ευθύνες του στον εκπαιδευτικό. Όμως είναι απαράδεκτο το φιλότιμο να μετατρέπεται σε θεσμικό καθήκον.
Στόχος του ΥΠΑΙΘ είναι να προωθήσει την τηλεργασία και στην εκπαίδευση(για μείωση του κόστους της με κάλυψη των κενών και των εκπαιδευτικών αναγκών μέσω της τηλεκπαίδευσης), όπως εδώ και χρόνια καθοδηγεί ο ΟΟΣΑ. Έχει πάλι ως εργαλεία για την επίτευξη του στόχου του την προαιρετικότητα του μέτρου, τον κοινωνικό αυτοματισμό και την εκμετάλλευση του πνευματικο-συναισθηματικού δεσμού δάσκαλου και μαθητή. Έτσι κατευθύνεται το « προαιρετικό» να εξελιχθεί στην πράξη σε υποχρεωτικό, όπως συνέβη και το προηγούμενο μόλις χρονικό διάστημα. Μια τέτοια εξέλιξη θα πλήξει ουσιαστικά και ανεπανόρθωτα και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και για την αμέσως επόμενη ημέρα της εκπαιδευτικής πραγματικότητας θα σημάνει: υποβάθμιση και απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, του δημόσιου σχολείου, του ρόλου του εκπαιδευτικού, ενίσχυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, των φροντιστηρίων , του ταξικού διαχωρισμού στην εκπαίδευση, δυναμική είσοδο των ιδιωτών στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης.
Θέλει προσοχή στον τρόπο αντίδρασής μας απέναντι στην ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος και στην τηλεκπαίδευση με ανοιχτά σχολεία. Μη βγούμε και πάλι συνδικαλιστικά με κάποιο ενοχικό σύνδρομο, όπως με την «τηλεκπαίδευση» το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Τότε που υπήρξε μία έκτακτη ανάγκη και χρειάστηκε να είμαστε κοντά στους μαθητές μας, μας πέρασαν την αντίληψη ότι πρέπει άκριτα να συμμετέχουμε σε κάθε διαδικασία που επιβάλλει το Υπουργείο. Με ευθύνη της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ και κεντρικών στελεχών της, που μας εξέθεσαν στα ΜΜΕ με την αμυντική τους στάση, φάνηκε ότι το πρώτιστο ζήτημα ήταν η συμμετοχή μας σε αυτήν χωρίς ούτε καν να τολμήσει κανένας από αυτούς να απαιτήσουν τουλάχιστον εδώ και τώρα ζητήματα διασφάλισης της καθολικότητας ως προς τη δυνατότητα συμμετοχής στην εξ αποστάσεως «διδασκαλία» των μαθητών μας, της κάλυψης και της ποιότητας των τεχνολογικών υποδομών στα σχολεία(έμπρακτα και όχι με δηλώσεις προπαγάνδας της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ στα ΜΜΕ),της προστασίας προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών κ.α.
Τώρα που άνοιξαν τα σχολεία προέχει η επάνοδος στις φυσιολογικές και αναντικατάστατες μορφές της δια ζώσης μάθησης. Δεν πρέπει το εργαλείο της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» να προωθείται ως υποκατάστατο της δια ζώσης μάθησης. Το Υπουργείο το επιδιώκει σαφέστατα, συνδικαλιστικές δυνάμεις το ενισχύουν. Αυτοί αποσιωπούν την πολυεπίπεδη και σύνθετη δυναμική της ζωντανής σχολικής τάξης μέσα στην οποία διαμορφώνεται η άμεση παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών με τις συναισθηματικές της διαστάσεις· μέσω αυτής της σχέσης δεν μεταδίδονται απλώς κάποιες γνώσεις αλλά καλλιεργούνται πολύτιμες νοητικές ικανότητες και ταυτόχρονα διαμορφώνονται και τα ίδια τα κίνητρα της μάθησης και της κοινωνικοποίησης· οικοδομούνται σχέσεις εμπιστοσύνης, αλληλεπίδρασης, δημοκρατικού διαλόγου και σεβασμού στην προσωπικότητα του άλλου. Θεωρούμε ότι τα εργαλεία των νέων τεχνολογιών πρέπει να ενσωματωθούν στις υποδομές των σχολείων για τη διευκόλυνση και καλύτερη αποδεικτική διαδικασία στη μάθηση και τις εφαρμογές της τεχνολογικής επιστήμης, στο φυσικό χώρο που διεξάγεται το μάθημα (αίθουσα ή εργαστήριο).
Το σχολείο σήμερα έχει ανάγκη από πραγματική αντισταθμιστική εκπαίδευση. Οι κάμερες στην τάξη παραβιάζουν τα προσωπικά δεδομένα παρά τις διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου: αποθήκευση και χρησιμοποίηση «μεταδεδομένων» μαθήματος(παρ. 2 της Υ.Α.), μη δυνατότητα αποκλεισμού κάθε τρόπου της καταγραφής του μαθήματος, παροχή από το ΥΠΑΙΘ Προσωπικών Δεδομένων στην Ιδιωτική Εταιρία που έχει την πλατφόρμα (παρ.5α της Υ.Α.), δημοσίευση της Υ.Α. χωρίς σοβαρή και επιστημονικά τεκμηριωμένη έκθεση αντικτύπου… Η εισαγωγή του όποιας μορφής Μεγάλου Αδελφού στην τάξη θα λειτουργήσει ως ένας νέος «σύγχρονος ηλεκτρονικός επιθεωρητής», που εξ αποστάσεως εξοβελίζει τη σχετική παιδαγωγική ελευθερία στο ζωντανό σχολείο και χειραγωγεί τη συμπεριφορά εκπαιδευτικών και μαθητών, αφού όλοι θα νιώθουν ότι παρακολουθούνται, ότι καταγράφεται κάθε κίνηση, φράση, συμπεριφορά και απάντησή τους.
Ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί είμαστε δίπλα στους μαθητές μας. Δεν θα γίνουμε όμως η αιτία το Υπουργείο να μην καλύπτει πάγιες υποχρεώσεις απέναντί τους και να τις φορτώνει στην ατομική ευθύνη των εκπαιδευτικών.
Αγωνιζόμαστε μαζί με γονείς και μαθητές για:
- Δωρεάν, Δημόσιο και ενιαίο σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, με όλες τις απαραίτητες υποδομές.
- Απαιτούμε:
- Να αποσυρθεί η Υ.Α. (ΦΕΚ 1859-15/5/2020)για αναμετάδοση ζωντανού μαθήματος. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων να τοποθετηθούν αρνητικά και να μην προχωρήσουν στην υλοποίηση της. Απεργία – Αποχή για κάθε αναμετάδοση ζωντανού μαθήματος(ΑΔΕΔΥ).
- ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!
- Υγειονομικά μέτρα προστασίας για όλα τα σχολεία. Ολιγομελή τμήματα πλέον παντού και για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική ΠΑρέμβαση
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη