ΕΛΜΕ Πειραιά: Η ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο
Απόφαση έκτακτης γενικής συνέλευσης της ΕΛΜΕ Πειραιά

H τροπολογία για ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος δεν θα εφαρμοστεί!

H κυβέρνηση σαν τον κλέφτη έφερε για ψήφιση τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη ζωντανή αναμετάδοση  από την τάξη της δια ζώσης διδασκαλία.

Παρότι είναι γνωστή στην κυβέρνηση και στο υπουργείο η καθολική αντίθεση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των γονιών και των μαθητών που εκφράστηκε όλο το προηγούμενο διάστημα με τις μαζικές κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα, η Υπουργός Παιδείας προχώρησε στην έκδοση σχετικής Υπουργική Απόφαση.

Η Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Πειραιά δηλώνει για μια ακόμα φόρα ότι η συγκεκριμένη τροπολογία ανοίγει επικίνδυνους δρόμους, δεν έχει καμία σχέση με την τεράστια, έμπρακτη προσπάθεια και αλληλεγγύη που έδειξαν οι εκπαιδευτικοί στους μαθητές σε συνθήκες κλειστών σχολείων και καραντίνας, χωρίς να έχουν καμία στήριξη από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Νομοθετεί και παγιώνει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (τροπολογία) ακόμα και εκτός πανδημίας, ανοίγοντας το δρόμο ακόμα και χτυπήματος αγώνων εκπαιδευτικών, μαθητών κ.α.

Η κυβέρνηση προσπαθεί μάταια να εκμεταλλευτεί την κατάσταση που δημιουργήθηκε λόγω κορωνοϊού (γι’ αυτό η Υπουργός διακήρυττε ότι «Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήρθε για να μείνει»). Η εκπαίδευση ωστόσο δεν είναι απλά διαλέξεις, μια παθητική διαδικασία μπρος από μια οθόνη, κι ούτε μπορούμε να παίζουμε με την ευαίσθητη προσωπικότητα των παιδιών μας.

Η ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος συνεπώςδεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι ούτε για livestreaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε οι εκπαιδευτικοί καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια οποιουδήποτε τύπου κάμερα!

Παραβιάζει κατάφωρα τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Κυριολεκτικά, αφήνει στο έλεος του κάθε καλοθελητή εκπαιδευτικούς και ανήλικα παιδιά, καθώς δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται.

Η κυβέρνηση έχει την αποκλειστική ευθύνη γιατί, με τον τρόπο που οργάνωσε τον άνοιγμα των σχολείων, μετέτρεψε τη Δημόσια Εκπαίδευση σε προαιρετική επιλογή για τους μαθητές, ενέργεια που συνιστά χτύπημα στο Δημόσιο Σχολείο, εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, μας γυρίζει πολλά χρόνια πίσω.

Οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της αλληλεγγύης, των παιδαγωγικών και αγωνιστικών σχέσεων, θα βρίσκουν πάντα τρόπους, όπως και  στην περίοδο της καραντίνας, να είναι δίπλα στους μαθητές τους.

Όμως, από πουθενά δεν απορρέει ότι ο εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος να εφαρμόσει μια διαδικασία που στρεβλώνει την παιδαγωγική λειτουργία της τάξης και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και καθηγητών.

Η ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ:

·         Να αποσυρθεί η κατάπτυστη τροπολογία και η σχετική Υπουργική εγκύκλιος για on line αναμετάδοση του μαθήματος. Καλούμε και καλύπτουμε συνδικαλιστικά τους συλλόγους και τον κάθε εκπαιδευτικό να πάρουν αποφάσεις καταδίκης και μη εφαρμογής και να απέχουν από κάθε ενέργεια και  διαδικασία που υλοποιεί την αντιδραστική τροπολογία και τις σχετικές εγκυκλίους.

·         Είμαστε αντίθετοι και  θα ακυρώσουμε κάθε προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να γενικεύσει, να μονιμοποιήσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση-τηλεκπαίδευση, που με πρωτοβουλία και με μεράκι χρησιμοποίησαν οι εκπαιδευτικοί στην περίοδο της καραντίνας, ως  εργαλείο-μέσο στήριξης, βοήθειας και έκφραση αλληλεγγύης προς τους μαθητές και τις ανάγκες τους. Κανένα ψηφιακό μέσο δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή διδασκαλία και τις παιδαγωγικές σχέσεις που αναπτύσσονται στην κανονική τάξη. Για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας η κυβέρνηση να προσλάβει όλο το αναγκαίο διδακτικό προσωπικό για την κατ' οίκον διδασκαλία των μαθητών.

·         Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

·         Δεν θα δεχθούμε καμία παραβίαση του ωραρίου μας από το υπουργείο και τη Διοίκηση.

·         Συμμετέχουμε στην  απεργία – αποχή, που κήρυξε το Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020, από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του άρ. 63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων

·         Καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να κηρύξουν άμεσα απεργία – αποχή στη βάση και της αντίστοιχης απόφασης του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ.

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Η ΓΣ καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να συντάξουν ενδεικτικά  πρακτικά μη εφαρμογής της τροπολογίας:

«Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ……. κατά τη συνεδρίαση του αποφάσισε να μην εφαρμόσει την υπουργική απόφαση υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020 που αφορά την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία, και τη ζωντανή αναμετάδοσή της από την τάξη.

Αυτή η Υπουργική Απόφαση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε οι εκπαιδευτικοί καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια οποιουδήποτε τύπου κάμερα! Δεν πρόκειται να το επιτρέψουμε! ΚΑΜΙΑ ΚΑΜΕΡΑ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΤΑΞΗ!!

Συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του άρ. 63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων που την διέπουν και οδηγούν στην απαράδεκτη, από κάθε άποψη, διαδικασία της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από την σχολική αίθουσα που προκήρυξε το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
syntaksiouxoi.jpg
Συντάξεις 2025: Oι αυξήσεις ανά κατηγορία, κλιμάκιο και Ταμείο
Οι μόνοι που δεν θα δουν αύξηση στον τραπεζικό λογαριασμό τους είναι οι συνταξιούχοι με προσωπική διαφορά μεγαλύτερη των 10 ευρώ, οι οποίοι θα...
Συντάξεις 2025: Oι αυξήσεις ανά κατηγορία, κλιμάκιο και Ταμείο