Thumbnail
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε.Σητείας ο Μύσων

Θέμα : «Δελτίο Τύπου εν όψει των επίκαιρων εκπαιδευτικών θεμάτων»

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σητείας «ο Μύσων» σε συνέχεια των κινητοποιήσεων του, με τελευταία την Τρίτη 26 Μαΐου 2020  που πραγματοποιήθηκε στην Πλατεία της Σητείας, εκφράζει μαζί με όλη την εκπαιδευτική, τη γονεϊκή κοινότητα αλλά και την κοινωνία σε όλους τους τόνους την αντίθεσή του , στα θέματα: ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος, πολυνομοσχέδιο και άνοιγμα σχολείων.

«Ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος»

Αυτή η παγκόσμια «πρωτοτυπία»  της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας  θέτει σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και τις παιδαγωγικές αρχές που διέπουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Το μάθημα δε γίνεται από καθέδρας αλλά με τη συμμετοχή όλων των μαθητών μεταξύ τους και με τον καθένα χωριστά (εξατομικευμένα). Μην ξεχνάμε ότι η σχολική τάξη είναι ο χώρος όπου αξιοποιείται το λάθος, γιατί, μέσα από το λάθος, οι μαθητές μας προχωράνε και προοδεύουν. Μέσα στη σχολική τάξη χωρούν πολλά συναισθήματα όπως: η αγάπη, η προσοχή, το ενδιαφέρον κλπ. Με την απαράδεκτη και αντισυνταγματική τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο η κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να στήσει, εν μέσω πανδημίας, Οργουελιανό περιβάλλον στα σχολεία μας, με τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο μέσω κάμερας. Όπως είναι γνωστό στην παιδαγωγική επιστήμη το σχολικό μάθημα παράγεται από όλη την τάξη κι όχι μόνο από τον εκπαιδευτικό.

Καλούμε όλους τους Συλλόγους Διδασκόντων στη συνεδρίαση η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 28/5/2020 να υπογράψουν το πρακτικό άρνησης καταγραφής του μαθήματος. (επισυνάπτεται υπόδειγμα πρακτικού όπως έχει αποσταλεί από τη ΔΟΕ)

Δεν είναι όμως μονάχα το θέμα της απευθείας αναμετάδοσης μαθημάτων μέσα από τις σχολικές τάξεις. Το πολυνομοσχέδιο έρχεται να γυρίσει την εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω.

«Το Πολυνομοσχέδιο»

Το σύνολο του πολυνομοσχεδίου κινείται σε συντηρητική κατεύθυνση. Προωθούνται ρυθμίσεις αντιεκπαιδευτικές και  οπισθοδρομικές.   Στο πλαίσιο αυτό, θεωρούμε σκόπιμο κι αναγκαίο να ενημερωθεί η Δημοτική Αρχή του Δήμου Σητείας (Δήμαρχος και Αντιδήμαρχος Παιδείας Δήμου Σητείας)

  1. Ο κατακερματισμός διδακτικών αντικειμένων στο νηπιαγωγείο οδηγώντας το σε γυμνασιοποίηση κόντρα σε κάθε παιδαγωγικό αξίωμα.

  2. Η επαναφορά της τιμωρητικής αξιολόγησης.

  3. Η επαναφορά της ποινής των αναπληρωτών για τη μη ανάληψη υπηρεσίας.

  4. Η επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής στα απολυτήρια,

  5. Η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων.

  6. Η Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα από 22 παιδιά σε Νηπιαγωγεία και Α & Β τάξεις σε 26 και αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών από 12 σε 20 σε σχολεία με οργανικότητα από 7/θ και πάνω.

«Ανοίγουμε σχολεία σε αχαρτογράφητα νερά»

Η πολιτική απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αποδεικνύεται μέσα σε λίγες ώρες πως έγινε δίχως να έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίοι όροι για την υγεία και την ασφάλεια μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.
Αρκετές δημοτικές αρχές στέλνουν υπομνήματα στα Υπουργεία Εσωτερικών και Παιδείας τονίζοντας πως δεν διαθέτουν επαρκές προσωπικό καθαριότητας για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης. Σε πολλές περιπτώσεις η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των οδηγιών για 1,5 μέτρο απόσταση και 15 μαθητές ανά τμήμα, καθώς οι σχολικές αίθουσες δεν διαθέτουν τα ανάλογα τετραγωνικά μέτρα. Οι εγκύκλιοι που έρχονται στα σχολεία δίνουν ασαφείς και ανεδαφικές οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς για τη διαχείριση ζητημάτων ασφάλειας, όπως προσέλευση και αποχώρηση μαθητών, διαλείμματα και άλλα. Αποδεικνύουν για μια φορά ακόμα ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας απέχει από την σχολική πραγματικότητα. Η Υπουργός Παιδείας θεωρεί ότι όλα λύνονται αν κάποιος δίνει αμέτρητες συνεντεύξεις στα κανάλια με γνώμονα την επικοινωνιακή διαχείριση του ζητήματος. Ακόμη και σε αυτό το θέμα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων. Έχει ανακύψει το μείζον ζήτημα καθαριότητας των σχολικών χώρων με την παρουσία επαρκούς προσωπικού καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας των σχολείων, ωστόσο δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη από μεριάς του Υπουργείου Εσωτερικών για ενίσχυση των Δήμων.

Καλούμε τον Δήμο Σητείας (Δήμαρχο και αρμόδιους αντιδημάρχους) σε μια θεσμική συνάντηση με το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σητείας «ο Μύσων» με θέματα:

  • Καθαριότητα των σχολικών χώρων κι ασφάλεια μαθητών κι εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και του ΕΟΔΥ.

  • Μετακίνηση των μεταφερόμενων μαθητών.

  • Μέριμνα για εκπαιδευτικούς που ανήκουν οι ίδιοι ή άτομα του οικογενειακού τους περιβάλλοντος σε ευπαθείς ομάδες

***

ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ _______ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ _______________

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του____ Δημοτικού Σχολείου______________, έπειτα από πρόσκληση του/της Διευθυντή/ντριας, η οποία κοινοποιήθηκε σε όλα τα μέλη του, συνήλθε σε συνεδρίαση στις _____________ στον χώρο του Σχολείου, με θέμα ημερήσιας Διάταξης «Λήψη απόφασης περί της μη εφαρμογής της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο».

Αφού διαπιστώθηκε η απαρτία με παρόντα τα ____ από τα ______ μέλη, πραγματοποιήθηκε διαλογική συζήτηση στην οποία συμμετείχαν και εξέφρασαν την άποψή τους όλα τα παριστάμενα μέλη και ο σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε τα παρακάτω:

Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 51888/ΓΔ4 (ΦΕΚ Β 1739/6-5-2020) «Τρόπος επαναλειτουργίας σχολικών μονάδων μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους» προβλέφθηκε μεταξύ άλλων η αρμοδιότητα του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων για την λήψη κάθε αναγκαίου μέτρου, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων, που προβλέπονται στα ωρολόγια προγράμματα. Το άρθρο 63 του N. 4686/2020 προέβλεψε την δυνατότητα παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Με την υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020) «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» εξειδικεύτηκε περαιτέρω η δυνατότητα παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, με την χρήση κατάλληλων μέσων τεχνολογίας. Από τη συνδυαστική ερμηνεία των διατάξεων αυτών, προκύπτει, ότι η παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, δεν είναι υποχρεωτική ούτε για καθέναν από τους εκπαιδευτικούς ούτε και για τη σχολική μονάδα συνολικά και ο σύλλογος διδασκόντων δύναται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του για την εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος, συνεκτιμώντας τις συνθήκες της Σχολικής Μονάδας να αποφασίσει τη μη εφαρμογή της δυνατότητας αυτής.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύλλογος Διδασκόντων, αφού έλαβε υπόψη του:

  1. Την ανάγκη διατήρησης του μοναδικού παιδαγωγικού κλίματος συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μέσα στη σχολική τάξη καθώς και της ειδικής παιδαγωγικής προσέγγισης της οποίας χρήζουν οι μαθητές, ιδιαίτερα λόγω και της μικρής ηλικίας τους, η οποία όχι μόνο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εξασφαλιστεί μέσω της ταυτόχρονης μετάδοσης του μαθήματος με μέσα τεχνολογίας αλλά, επιπλέον, τείνει να μετατραπεί σε μια αποστειρωμένη, δίχως τον απαραίτητο αυθορμητισμό διαδικασία όπου περιορίζεται σημαντικά η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης.

  2. Τη σχέση εμπιστοσύνης και ενθάρρυνσης της ελεύθερης βούλησης που αναπτύσσεται καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών αλλά και τη δυναμική, σε επίπεδο σχέσεων μεταξύ των μαθητών, οι οποίες, πλέον, δεν προστατεύονται και περιορίζονται δραστικά αφού η γνώση και μόνο της ύπαρξης μέσων τεχνολογίας αναμετάδοσης αρκεί για να τροποποιήσει εκφράσεις και συμπεριφορές.

  3. Το γεγονός ότι η εκπαιδευτική διαδικασία σε παιδιά Δημοτικού είναι καθαρά συνεργατική – διαλογική μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί, ότι υφίσταται στάδιο παράδοσης του μαθήματος, κατά το οποίο μπορεί να πραγματοποιείται ταυτόχρονη μετάδοσή του με κατάλληλα μέσα τεχνολογίας, όπως προβλέπει η ΚΥΑ 57233/Υ1/2020.

  4. Τους σημαντικούς κινδύνους, που μία τέτοια διαδικασία ενέχει για τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών.

Αποφάσισε να μην εφαρμόσει σύγχρονη, εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο σε όλα τα Τμήματα του σχολείου.


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα