Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση της ΝΔ εν μέσω πανδημίας κατέθεσε στη Βουλή και προχωρά την Τετάρτη 10 Ιουνίου στην ψήφιση του νομοσχεδίου για την Παιδεία, που περιλαμβάνει σαρωτικές αλλαγές σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πρόκειται για μια άκρως επιθετική εκ μέρους της Κυβέρνησης προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης και της πανδημίας ως ευκαιρίας, ώστε να περάσει ριζικές αναδιαρθρώσεις που επιφέρουν συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών. Αυτόν τον τρόπο βρήκε να φέρει ό,τι πιο αντιδραστικό, αναχρονιστικό και βαθιά νεοφιλελεύθερο, σε επίπεδο νομοθέτησης, στη δημόσια εκπαίδευση.
Επιδιώκοντας να επιβάλει την συντηρητική νεοφιλελεύθερη πολιτική της η κυβέρνηση προβλέπει α) την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο από 22 στους 25, β) χρησιμοποιεί την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση και τους δείκτες ελέγχου, γ) ως μέσο προώθησης και επιβολής όλων των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων επενδύοντας στα ιδιωτικά και οικονομικά κριτήρια και στη γενικότερη φιλοσοφία του σχολείου της αγοράς, δ) επιθυμεί την «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου και τον κατακερματισμός της γνώσης με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα εισάγοντας την Αγγλική γλώσσα σε πρώτη φάση ενώ δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων, ε) ετοιμάζει «εργαστήρια δεξιοτήτων» αλλοιώνοντας τον χαρακτήρα του σχολείου και βαθμιαία μετατοπίζοντάς τον από τη γνώση στη δεξιότητα, στ) δεν λαμβάνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό αντίθετα θεσμοθετεί των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης, ζ) φέρνει νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων Σχολείων ως σχολεία «Αριστείας» οδηγώντας στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση της εκπαίδευσης με σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, η) τιμωρεί για μια ακόμα φόρα τους αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας, θ) εισάγει υποχρεωτικό εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες».
Σκοπός της κυβέρνησης της ΝΔ εξ αρχής είναι η αξιοποίηση της πανδημίας για την κατάλυση κάθε έννοιας δημοκρατίας, προστασίας προσωπικών δεδομένων και παιδαγωγικών αρχών και σχέσεων. Το απέδειξε περίτρανα με την ψήφιση της τροπολογίας για τις κάμερες στη σχολική τάξη. Το Υπουργείο Παιδείας άνοιξε τον ασκό του Αιόλου σχετικά με τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, την παραβίαση του Συντάγματος καθώς και τις δημοκρατικές και κοινοβουλευτικές αρχές. Η κάμερα, μέσα στη σχολική τάξη, δεν παραβιάζει μόνο την αίθουσα διδασκαλίας και το μάθημα, αλλά αφήνει τα παιδιά μας «βορά» σε τρίτα πρόσωπα χωρίς καμία διασφάλιση για το ποιος, για ποιους λόγους και πόσοι μπορούν να τα παρακολουθούν πίσω από μια οθόνη στο σπίτι.
Διεκδικούμε:
- Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την Παιδεία.
- Με νέο νόμο να καταργηθεί η Τροπολογία για τις κάμερες.
Παλεύουμε για:
- Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα σε 1:15 στο Νηπιαγωγείο και και 1:20 στο δημοτικό. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος σχολείου και νηπιαγωγείου. Κανένα τμήμα, πρωινό ή ολοήμερο, χωρίς το δάσκαλό του – όχι στην κατάργηση του δάσκαλου τάξης.
- Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ – 15% του προϋπολογισμού. Η διαχείριση των χρημάτων των σχολείων να γίνεται από τα όργανα κάθε σχολικής κοινότητας (Σύλλογος Διδασκόντων, Σχολικό Συμβούλιο) και όχι από τις Σχολικές Επιτροπές των Δήμων.
- Όχι στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών. Ενάντια στο ελιτίστικο σχολείο της «αριστείας», του θρησκευτικού προσηλυτισμού, της κατήχησης και των μεταξικής έμπνευσης μαθητικών παρελάσεων συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για το σχολείο της μορφωτικής ισότητας
- Μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί όλων των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση στην εκπαίδευση με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία κτήσης πτυχίου. Όχι στο «προσοντολόγιο». Κατάργηση του ν. 3848/2010, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013. Με πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
- Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών. Κατάργηση της ΑΔΙΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους.
- Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργιακή κινητοποίηση της Τρίτη 9 Ιουνίου στις 12.00μμ στην Πλατεία της Δημοτικής Αγοράς Χανίων. Για το λόγο αυτό έχουμε αποφασίσει την κήρυξη 3ωρης Στάσης Εργασίας (8πμ με 11πμ) με συνέχεια την 3ωρη Στάση Εργασία της ΔΟΕ (11πμ με 2πμ).
Καλούμε όλη την κοινωνία, τους γονείς και τους μαθητές σε κοινή συστράτευση.
Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που πλήττει ανεπανόρθωτα τη δημόσια εκπαίδευση και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας δεν θα περάσει.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
ΤΣΑΛΑΠΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη