Αγνοώντας την εκπαιδευτική κοινότητα, αδιαφορώντας για την επερχόμενη απομείωση του ωφελίμου παιδαγωγικά παραγόμενου έργου και με γνώμονα την ικανοποίηση προεκλογικών δεσμεύσεων, το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στην ψήφιση ενός νομοσχεδίου, στο οποίο φορείς και πολίτες συνεχίζουν να εκφράζουν δημόσια την αντίθεσή τους.
Ανάμεσα στις αντιεκπαιδευτικές, παρωχημένες ρυθμίσεις του, ξεχωρίζει ο εξοβελισμός των Κοινωνικών Επιστημών από την εκπαίδευση, σε ένα αντιεπιστημονικό πλαίσιο αποφάσεων που προσομοιάζει με κυνήγι μαγισσών, και μάλιστα σε μια ιστορική συγκυρία όπου η κοινωνία έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ την κοινωνική και πολιτική παιδεία!
Το Υπουργείο, καταστρατηγώντας κάθε έννοια Δημοκρατίας και χωρίς ενδοιασμούς
- Αντικαθιστά την Κοινωνιολογία με τα Λατινικά και την καταργεί από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ΄ λυκείου, χωρίς καμία επίσημη παιδαγωγική κι επιστημονική τεκμηρίωση, ενώ υπάρχει θεσμικά η δυνατότητα και της έχει προταθεί σχετικά, να διατηρήσει και τα δύο μαθήματα ως πανελλαδικώς εξεταζόμενα, όπως προβλέπεται για τη Βιολογία και τα Μαθηματικά σε άλλη ομάδα προσανατολισμού.
- Δεν εισακούει τις Πανεπιστημιακές Σχολές του οικείου επιστημονικού πεδίου, που τοποθετήθηκαν δημόσια υπέρ της διατήρησης της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος, ως συναφούς με τις σπουδές σε αυτά, παρόλο που η θεσμική τους τοποθέτηση θα έπρεπε να έχει ληφθεί υπόψη, καθώς είναι οι πλέον αρμόδιες να υποδείξουν ποιο μάθημα αποτελεί απαραίτητο εφόδιο για τους μελλοντικούς φοιτητές τους.
- Δε λαμβάνει υπόψη τα σχόλια στη διαβούλευση, που στην πλειονότητά τους ήταν υπέρ της παραμονής του μαθήματος, καθιστώντας την προσχηματική.
- Δε λαμβάνει υπόψη του ούτε τις γνώμες που εκφράστηκαν από πλήθος συλλογικών φορέων, όπως η ΟΛΜΕ και από το σύνολο, σχεδόν, των κοινοβουλευτικών κομμάτων, ακόμα κι από βουλευτές της Ν.Δ.
- Δεν κάλεσε για ακρόαση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων κανένα φορέα του κλάδου των Κοινωνικών Επιστημών, παρόλο που ήταν αίτημα των ίδιων των Κοινωνικών Επιστημόνων αλλά και κομμάτων του κοινοβουλίου, ενώ φρόντισε να κληθεί η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων που είχε προτείνει την επαναφορά των Λατινικών και την κατάργηση μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών στο Λύκειο.
- Καλλιεργεί τη δημιουργία μιας τεχνητής αντιπαράθεσης μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων, που διεκδικούν την αυτονόητη επιστημονικά ύπαρξή τους στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου, προκειμένου να μείνουν στο απυρόβλητο οι πολιτικές αποφάσεις που λαμβάνει.
- Επιλέγει να κρατά σε αναμονή τους Κοινωνικούς Επιστήμονες σχετικά με το ωρολόγιο πρόγραμμα και την τύχη των μαθημάτων τους στο Λύκειο από το επόμενο σχολικό έτος, ενώ η Υπουργός έχει αναφερθεί στα μαθήματα της Γ΄ Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου, δύο μόνο εκ των πέντε μαθημάτων που υφίστανται, προκαλώντας αγωνία και σύγχυση στους συναδέλφους που είχαν ήδη λιγότερες ώρες από άλλες ειδικότητες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
- Αδιαφορεί για τις συστάσεις των διεθνών οργανισμών και την ακολουθούμενη πρακτική στα σχολικά συστήματα των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών, που συνηγορούν υπέρ της έμφασης που πρέπει να δίνεται στη διδασκαλία των Κοινωνικών Επιστημών στην εκπαίδευση.
- Αποπροσανατολίζει, υποκρύπτοντας πως πέρα και πίσω από τις ιδεοληπτικές εμμονές του στο δημόσιο λόγο εις βάρος των Κοινωνικών Επιστημών, οι αποφάσεις του βασίζονται πρωτίστως στο ποσοτικό κριτήριο ελαχιστοποίησης του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης, και μείωσης εκπαιδευτικού προσωπικού. Ο ήδη υποβαθμισμένος κλάδος των Κοινωνικών Επιστημόνων εμφανίζεται ιδανικός για τα σχέδια του.
- Προβλέπει ποινή αποκλεισμού για τους αναπληρωτές που αδυνατούν να παρουσιαστούν να αναλάβουν υπηρεσία, μετακυλίοντας την ευθύνη της οργανωτικής αδυναμίας του στους εκπαιδευτικούς κι ενώ ακόμη δεν έχει γνωστοποιήσει επίσημα με ποιον πίνακα κατάταξης θα γίνουν οι προσλήψεις του επόμενου σχολικού έτους,
Ως Κοινωνικοί Επιστήμονες, δεν θα επιτρέψουμε αυτή την υποβάθμιση του σχολείου και θα αγωνιστούμε μέχρι τέλους για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που διαμορφώνει ενεργούς κι υπεύθυνους πολίτες με μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών σε κάθε τάξη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ως αναπληρωτές κι ωρομίσθιοι, αρνούμαστε μετά από δεκαετή απασχόληση σε συνθήκες μειωμένων δικαιωμάτων και εργασιακής ανασφάλειας, να εξαφανιστεί ο κλάδος μας από το χώρο της εκπαίδευσης. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε τα αυτονόητα, αναγνώριση της προσφοράς του εκπαιδευτικού μας ρόλου, αξιοπρεπή ζωή και εργασιακή σταθερότητα.
(υπό σύσταση)
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών Γενικής Εκπαίδευσης
ΣΕΚΕΓΕ ΠΕ78
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη