Πολύτιμα τεκμήρια της συλλογής του Ντίνου Χριστιανόπουλου παρουσιάστηκαν στη Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ
Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο αποδέχθηκε τη δωρεά του Ντίνου Χριστιανόπουλου και του Ιωάννη Μέγα το φθινόπωρο του 2016

Μέρος της πολύ σημαντικής συλλογής του ποιητή και λογοτέχνη Ντίνου Χριστιανόπουλου που δώρισε μαζί με τον συγγραφέα και συλλέκτη Ιωάννη Μέγα στη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (ΒΚΠ) του Αριστοτελείου παρουσιάστηκε χτες, Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020, σε μια κλειστή εκδήλωση, στην Τρικόγλειο Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ.

Στην παρουσίαση του υλικού παρευρέθηκαν ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Καθηγητής Νικόλαος Γ. Παπαϊωάννου,  οι Αντιπρυτάνεις Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης, Καθηγητής Χαράλαμπος Φείδας, και Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης, Αναπληρωτής Καθηγητής Ευστράτιος Στυλιανίδης, καθώς και ο δωρητής Ιωάννης Μέγας.

«Το χρέος που έχει αναλάβει η Βιβλιοθήκη και το Πανεπιστήμιο με την αποδοχή αυτής της δωρεάς είναι μεγάλο. Με όποιον πρόσφορο τρόπο υπάρχει, θα ανταποκριθούμε στις προσδοκίες και των δωρητών και της πόλης για την ανάδειξη της σημαντικής αυτής συλλογής. Το Πανεπιστήμιο θα συνεχίσει να τιμά τον Ντίνο Χριστιανόπουλο καθώς και τον Ιωάννη Μέγα μέσα από την πολύτιμη δωρεά τους στη Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ», επισήμανε ο Πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Καθηγητής Νικόλαος Γ. Παπαϊωάννου.

Επίσης, ο κ. Παπαϊωάννου δήλωσε ότι «η εκδήλωση αυτή τονίζει την πολύπλευρη επιστημονική, κοινωνική και πολιτιστική δραστηριότητα της Βιβλιοθήκης, καθώς και των συναδέλφων που εργάζονται εδώ, η οποία δεν εξαντλείται μόνο στην παροχή βοήθειας προς τους φοιτητές, αλλά αποτελεί ουσιαστικά μοχλό κοινωνικής και πολιτιστικής εξωστρέφειας για όλο το Πανεπιστήμιο. Δράσεις όπως η συγκεκριμένη αναδεικνύουν το έργο της Βιβλιοθήκης αλλά και του Πανεπιστημίου. Το Αριστοτέλειο, ζωντανό κύτταρο της πόλης, μέσω και της Βιβλιοθήκης συμμετέχει δυναμικά στα πολιτιστικά δρώμενα της Θεσσαλονίκης».

Η Προϊσταμένη Διεύθυνσης της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του ΑΠΘ, Αικατερίνη Νάστα, επισήμανε, απευθυνόμενη στις Πρυτανικές Αρχές, ότι «μας τιμά ιδιαίτερα η στήριξή σας σε οτιδήποτε κάνουμε» και υπογράμμισε την έμφαση που δίνεται στη λεπτομερή καταγραφή του υλικού το οποίο περιλαμβάνει η δωρεά.

Από την πλευρά του, ο συγγραφέας και συλλέκτης Ιωάννης Μέγας τόνισε τη σημασία των έργων της συλλογής του Ντίνου Χριστιανόπουλου, σημειώνοντας ότι το υλικό της προσφέρεται για έρευνα.

Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο αποδέχθηκε τη δωρεά του Ντίνου Χριστιανόπουλου και του Ιωάννη Μέγα το φθινόπωρο του 2016. Έκτοτε το υλικό παραδίδεται στη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του ΑΠΘ σταδιακά, καταγράφεται και ψηφιοποιείται για να είναι προσβάσιμο στο ευρύ κοινό.

Το μέρος της δωρεάς που παρουσιάστηκε χτες παραλήφθηκε στις 22 Μαΐου 2020 και αποτελείται από 1.016 τεκμήρια: έργα τέχνης, φωτογραφίες, χαρακτικά, γκραβούρες και αφίσες. Ένα μικρό δείγμα από πίνακες, φωτογραφίες και αφίσες που περιλαμβάνονται στο  αρχείο της δωρεάς παρουσίασε στον περιορισμένο αριθμό παρευρισκομένων, λόγω των υγειονομικών μέτρων, ο Δρ. Ιστορίας της Τέχνης, Αντώνης Σαραγιώτης, από το γραφείο ψηφιοποίησης της Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ.

Το σύνολο της δωρεάς (90.000 τεκμήρια) του Ντίνου Χριστιανόπουλου και του Ιωάννη Μέγα στη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του ΑΠΘ περιλαμβάνει  βιβλία, περιοδικά, ολόκληρη σειρά από αδημοσίευτα ποιήματα και λογοτεχνικά κείμενα, χειρόγραφα έργων, το αρχείο του περιοδικού «Διαγώνιος», 137 προσωπικά ημερολόγια (1953-2006), την αλληλογραφία του, αρχείο με τις συνεντεύξεις που έδωσε ο Ντίνος Χριστιανόπουλος σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς και ένα πολύ σημαντικό αρχείο συναυλιών και ηχογραφήσεών του, κυρίως σε σχέση με τον Τσιτσάνη. Αξίζει να αναφερθεί ότι ορισμένα έργα της δωρεάς προέρχονται από τη συλλογή της Μικρής Πινακοθήκης «Διαγώνιος», όπως έγινε γνωστή στη Θεσσαλονίκη αλλά και στο πανελλήνιο, και είναι το αποτέλεσμα μιας πολύτιμης προσπάθειας που διήρκεσε από το 1974 έως και το 1994.

Κάνοντας λόγο για τα έργα του Ντίνου Χριστιανόπουλου που προέρχονται από τη «Διαγώνιο», ο Πρόεδρος της Επιτροπής ΒΚΠ του ΑΠΘ,  Καθηγητής Ιωάννης Τζιφόπουλος, σημείωσε ότι «ο Χριστιανόπουλος υπήρξε καταλύτης στα καλλιτεχνικά δρώμενα της Θεσσαλονίκης, προσφέροντας ευκαιρίες σε νέους καλλιτέχνες της πόλης. Η Βιβλιοθήκη και το Πανεπιστήμιο, λόγω και του κατεξοχήν (εκ)παιδευτικού τους ρόλου, οφείλουν να γίνουν συνεχιστές αυτής της προσπάθειας».

 

Ο Ντίνος Χριστιανόπουλος είχε φοιτήσει στο Τμήμα Φιλολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πήρε πτυχίο από τον Τομέα Κλασικών Σπουδών. Το 2011 αναγορεύτηκε Επίτιμος Διδάκτορας του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
Την ώρα που οι ΕΛΜΕ προσπαθούν να δώσουν διέξοδο στις αγωνίες των συναδέλφων σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, δεν είναι δυνατόν το ΔΣ της ΟΛΜΕ να μην...
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
amfitheatro-aei-foitites2
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
Ανοιχτή εκδήλωση του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Λάρισας με τίτλο: «Υπάρχει ακόμα Εθνικό Σύστημα Υγείας; Η απάντηση των υγειονομικών στη διάλυση του...
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
elmepa eidiki agwgi
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα
Η έλλειψη επαρκούς στήριξης και ουσιαστικής  καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών,...
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα