Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Κατάργηση του μαθήματος Α’ Λυκείου «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων».
Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να εκφράσουμε τη δυσαρέσκεια και διαμαρτυρία μας για την χωρίς παιδαγωγική και επιστημονική τεκμηρίωση κατάργηση του μαθήματος επιλογής της Α’ Λυκείου «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» σύμφωνα με την το υπ. αριθ. 74182/Δ2 ΦΕΚ Τεύχος B’ 2338/15.06.2020 που εκδόθηκε από το Υπουργείο Παιδείας.
Όπως ήδη μέχρι σήμερα σας έχουμε επισημάνει τόσο κατά την διάρκεια της διαβούλευσης του νέου πολυνομοσχεδίου όσο και στις μέχρι σήμερα επιστολές μας τις οποίες και επικαιροποιήσαμε με την συνάντηση μέσω τηλεδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε με την Υφυπουργό κ. Ζαχαράκη (27/04/2020) η Γεωλογία θα πρέπει να αποτελεί βασικό μάθημα στα Λύκεια μιας χώρας που η καθημερινότητα της επηρεάζεται αποφασιστικά από τη Γεωλογία αλλά και η οικονομική της ανάπτυξη στηρίζεται και στο Γεωλογικό της πλούτο, καθώς:
- Η Ελλάδα είναι η πιο σεισμογενής χώρα στην Ευρώπη και από τις πιο σεισμογενείς χώρες στον κόσμο.
- Οι φυσικές καταστροφές είτε από σεισμούς, είτε από κατολισθήσεις είτε από πλημμύρες είναι όλο και πιο συχνές στη χώρα μας και έχουν δυσμενείς επιπτώσεις τόσο στη φύση όσο και στις ανθρώπινες δραστηριότητες και υποδομές, ενώ εκφράζονται αρκετές φορές και με απώλεια ανθρώπινων ζωών.
- Τα εκτιμώμενα αποθέματα φυσικών υδρογονανθράκων, φυσικού αερίου και πετρελαίου, αλλά και το γεωθερμικό δυναμικό στη χώρα μας είναι τόσο μεγάλα και σημαντικά, ώστε να θεωρείται ότι η εκμετάλλευσή τους μπορεί να γίνει ο ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
- Η ελληνική φύση είναι ένας απέραντος γεωλογικός πλούτος με γεωτόπους απίστευτης φυσικής ομορφιάς, με 5 ενεργά ηφαίστεια με θερμομεταλλικές και ιαματικές πηγές και εντυπωσιακά καρστικά σπήλαια.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη για τις γεωλογικές συνθήκες και τις φυσικές καταστροφές που μπορεί να προκύψουν στο νησί της Σαντορίνης έπειτα από την ενημέρωση που είχε από την αξιόλογη επιστήμονα και καθηγήτρια του τμήματος Γεωλογίας του ΕΚΠΑ κ. Εύη Νομικού.
Ο ΣΕΓ πιστεύει ότι η ισχυροποίηση της Γεωλογίας και των Γεωεπιστημών στην ελληνική εκπαίδευση μπορεί να επέλθει μέσα από τη συνεχή και διακριτή διδασκαλία του αντικειμένου, από το Δημοτικό έως και το Λύκειο, αφού αποτελεί γνωστικό πεδίο αναγκαίο στην καθημερινή ζωή και την κοινωνία.
Παράλληλα, απαιτείται άμεσα η ισχυροποίηση του περιεχομένου Γεωεπιστημών τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα μέσα από τη συγγραφή νέων σύγχρονων σχολικών εγχειρίδιων, με έμφαση στη διεπιστημονικότητα της γεωλογικής επιστήμης.
Οι Γεωεπιστήμες προσφέρουν τις απαραίτητες γνώσεις στους/στις μαθητές/μαθήτριες και αυριανούς πολίτες, για να διαχειριστούν ορθολογικά τους ενεργειακούς και περιβαλλοντικούς πόρους και να αναπτύξουν ορθή συμπεριφορά απέναντι στα γεωλογικά φαινόμενα, όπως η σύγχρονη κοινωνία απαιτεί.
Ο ΣΕΓ μαζί με όλους τους Γεωλογικούς φορείς και την Γεωλογική Εκπαιδευτική κοινότητα θα συνεχίσουν να αγωνίζονται και θα προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες όχι μόνο για την επαναφορά του μαθήματος της Γεωλογίας στο Λύκειο αλλά και την ενίσχυση του σε όλες τις υπόλοιπες βαθμίδες και αιτείται άμεση συνάντηση μαζί σας για την επαναφορά του μαθήματος Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων στην Α’ Λυκείου και τη θέσπισή του ως υποχρεωτικό.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR
Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη