Με τα νέα ωρολόγια προγράμματα αλλάζουν οι αρχές και σκοποί της εκπαίδευσης.
Αυτό γιατί:
- η διδασκαλία στο σχολείο, μέσω και των αλλαγών στα ωρολόγια προγράμματα, προσανατολίζεται στην αποσπασματική μάθηση «γλωσσών», συμβολικών και επικοινωνιακών, καθώς και τρόπων αναζήτησης πληροφοριών. Αυτό που χαρακτηρίζει τη διδασκαλία είναι η αποσπασματικότητα και η ασυνέχεια της γνώσης.
- δίνεται έμφαση μόνο στη φυσική, συμβολική και ηλεκτρονική γλώσσα που οδηγεί, σε ένα διδακτικό αποτέλεσμα, που ο μαθητής μοιάζει με διαχειριστή-χρήστη του συστήματος και διαθέτει μόνο δεξιότητες.
- επιδιώκεται η κατασκευή έτοιμων εξεταστικών αντικειμένων-λύσεων-απαντήσεων που είναι συμβατή με ένα εξετασιοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα και συντηρείται η αδιαφορία που υπάρχει για το ερώτημα της μετάβασης στην παραπάνω εκπαιδευτική βαθμίδα με όρους μόρφωσης και γνώσης.
- ο μαθητής να μπορεί να κάνει χρήση μόνο της τεχνολογίας, να επεξεργάζεται και να διαχειρίζεται πληροφορίες μέσα από δικτυακές λειτουργείες και να διαθέτει μόνο δεξιότητες. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών.
Θεωρούμε ότι η Οικονομική Επιστήμη, που το αντικείμενό της αφορά στην παραγωγή, διανομή και ανταλλαγή των αγαθών στην κοινωνία, είναι απαραίτητη γενική γνώση και ως τέτοια πρέπει να διδάσκεται στο σχολείο.
Επίσης, θεωρούμε ότι οι μαθητές είναι αναγκαίο να μάθουν πως κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους, να στοχαστούν και να σκεφθούν δημιουργικά αντιμετωπίζοντας προβλήματα της οικονομίας και της κοινωνίας.
Όμως το σύνολο σχεδόν των μαθητών δεν έρχονται σε επαφή με την οικονομική επιστήμη σε όλη τη διάρκεια των σπουδών τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παρά την οδηγία 18.12.2007 COM(2007) 808, της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για την Οικονομική Εκπαίδευση. Την οικονομική επιστήμη διδάσκονται μόνο οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου που ακολουθούν τον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής.
Επισημαίνουμε ότι οι επιλογές σας στα ωρολόγια προγράμματα θα έχουν επιπτώσεις και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, αφού η μείωση των ωρών διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο οδηγεί αντικειμενικά σε νέες διαθεσιμότητες καθηγητών
Ως Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών, με τις προτάσεις που έχουμε καταθέσει στο Υπουργείο Παιδείας, ζητούμε:
- Την εισαγωγή του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» ως μαθήματος Γενικής Παιδείας, που οι μαθητές θα διδαχθούν πριν επιλέξουν προσανατολισμό σπουδών στη Γ΄ τάξη, δηλαδή στην Α΄ ή στην Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου.
-το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης» να ενταχθεί ως διδασκόμενο και ενδοσχολικά εξεταζόμενο για τους μαθητές του Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.
-Το μάθημα Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών να συνεχίσει να διδάσκεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β΄ τάξης.
-Το μάθημα «Οικιακή Οικονομία» να γίνει εργαστηριακό και να διδάσκεται στην Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR
Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη