Στη συνάντηση της αντιπροσωπείας του ΔΣ της ΔΟΕ με το δήμαρχο Ζωγράφου κύριο Θώδη, η δημοτική αρχή επικαλέστηκε αρχικά την αδράνεια της προηγούμενης και ανέφερε ότι από τον Σεπτέμβριο του 2019 ασχολείται με τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς κι από τον Οκτώβριο του ίδιου έτους με τα Νηπιαγωγεία. Αναφέρθηκε στην πάγια επίκληση-ως δικαιολογία- των δημοτικών αρχών ότι δεν υπάρχουν χώροι. Επίσης ανέφερε ότι τα δύο τελευταία χρόνια πριν αναλάβει δεν είχε γίνει τίποτα στο θέμα της εφαρμογής της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής. Δεν είχε μία ουσιαστική πρόταση που μπορούσε να υλοποιήσει με την ανάληψη των καθηκόντων της.
Από την πλευρά μας, ως εκπρόσωποι των Παρεμβάσεων στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, θέσαμε όλο το πλαίσιο του Συλλόγου Α΄ Αθηνών που αφορά σε προτάσεις για συγκεκριμένους χώρους και στην ελάχιστη απορρόφηση προνηπίων τα προηγούμενα χρόνια. Ο δήμαρχος δεν έδωσε καμία ουσιαστική απάντηση για το χρονοδιάγραμμα εύρεσης χώρων στέγασης. Αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για επίσπευση των διαδικασιών καθώς και στην προσπάθεια της δημοτικής αρχής να επικοινωνήσει με τη γενική γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, κυρία Γκίκα. Είπε ότι έχει υποβάλει ως Δήμος τεχνικό δελτίο έγκρισης για τα 6,5 στρέμματα που διεκδικεί από το Πανεπιστήμιο, για ένα οικόπεδο στην Ιλισίων απέναντι από το θέατρο Ποταμίτη και για ένα οικόπεδο στην Καρατζά. Στην ερώτησή μας εάν την 1η Σεπτεμβρίου θα είναι έτοιμες οι βαρέως τύπου αίθουσες για να μπουν στο οικόπεδο της Καρατζά μας παρέπεμψε στο χρονικό περιθώριο έγκρισης από το Υπουργείο!
Αξίζει να σημειωθεί ότι για την χρονιά που αρχίζει τον Σεπτέμβρη, ο Δήμος Ζωγράφου έχει ζητήσει τεχνική έγκριση για τους προαναφερθέντες χώρους στέγασης νηπιαγωγείων και παράλληλα εξαίρεση – αναστολή της εφαρμογής της δίχρονης την ερχόμενη σχολική χρονιά 2020 – 2021. Ακόμα και στο ερώτημα που θέσαμε αν τη σχολική χρονιά 2021- 2022 ο Δήμος θα είναι έτοιμος για τις 14 έως 15 αίθουσες που υπολογίζει ότι αρκούν, είπε ότι εξαρτάται από την πορεία της διαδικασίας έγκρισης. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «πιέστε (ως ΔΟΕ) να παρθεί η έγκριση και να γίνει ο διαγωνισμός». Έκανε αναφορά δε στους παιδικούς σταθμούς σημειώνοντας ότι μέσα σε ένα εξάμηνο εξοικονόμησε εφτά καινούριες αίθουσες που είχαν άλλη χρήση. Θεώρησε δε ως φυσικό επακόλουθο ότι αφού δεν υπάρχουν αίθουσες νηπιαγωγείων, τα προνήπια θα απορροφηθούν στους παιδικούς σταθμούς, προσκομίζοντας ως στοιχεία ότι πέρυσι έμειναν 119 εκτός, πρόπερσι 130 ενώ φέτος θα μείνουν λίγα εκτός. Από το σύνολο των εγγραφών των φετινών προνηπίων που φτάνουν τα 300 εξέφρασε την εκτίμηση ότι μόνο 30 με 40 μπορούν να απορροφηθούν στα νηπιαγωγεία.
Είναι σαφές ότι στο Δήμο Ζωγράφου δεν υπάρχει η πολιτική βούληση και ο σοβαρός σχεδιασμός για την εφαρμογή της δίχρονης και την απορρόφηση όλων των προνηπίων-νηπίων σε χώρους και αίθουσες σύμφωνα με τις απαραίτητες προδιαγραφές. Μετά τις οκτώ (8) συναντήσεις-παραστάσεις διαμαρτυρίας του Α΄ Συλλόγου Αθηνών τα τελευταία δύο (2) χρόνια με την τέως και τη νυν δημοτική αρχή καθώς και μετά τη σημερινή συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με το δήμαρχο, είναι προφανές ότι η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση δεν ανήκει στις προτεραιότητες του Δήμου Ζωγράφου. Είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος και στον Δήμο Ζωγράφου εκατοντάδες προνήπια να εξαιρεθούν από το δικαίωμά τους στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα είναι χιλιάδες λαϊκές οικογένειες να υποχρεώνονται να αναζητούν θέση επί πληρωμή είτε στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς είτε στους παιδικούς σταθμούς του δήμου και να στερούνται μια θέση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Αποδεικνύεται ότι η προηγούμενη κυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ) ενώ νομοθέτησε την σταδιακή εφαρμογή της υποχρεωτικής 2χρονης προσχολικής αγωγής/εκπαίδευσης, εμπλέκοντας τους Δήμους στην εφαρμογή της και μη δίνοντας τα απαραίτητα κονδύλια για την ανέγερση των αντίστοιχων κτηριακών υποδομών, άφησε ανοιχτό τον δρόμο για την ουσιαστική υπονόμευση της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης, ενώ η κυβέρνηση (ΝΔ) που καλείται να την εφαρμόσει στους εναπομείναντες δήμους καθώς και οι αντίστοιχες δημοτικές αρχές υπονόμευσαν και υπονομεύουν ακόμα χειρότερα την εφαρμογή της. Γι’ αυτό δεν διέθεσαν ούτε τα αναγκαία κονδύλια για το κτιριακό, την ίδρυση νέων τμημάτων, τους αναγκαίους μόνιμους διορισμούς ούτε είχαν το στοιχειώδες σχέδιο, με αποτέλεσμα ενώ διανύουμε τον τρίτο και τελευταίο χρόνο για την καθολικότητα του μέτρου, τίθεται σε αμφισβήτηση η εφαρμογή του.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί πραγματικό κίνδυνο για τη δίχρονη προσχολική αγωγή/εκπαίδευση αν υπολογίσουμε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ μόλις πριν λίγους μήνες (Αύγουστος 2019) εξαίρεσε 13 δήμους που είχαν ήδη ενταχθεί, η φοίτηση των προνήπιων στους παιδικούς σταθμούς αποδίδει περισσότερα vouchers και τροφεία στους δήμους και στις ιδιωτικές επιχειρήσεις του χώρου, αφού η προηγούμενη κυβέρνηση άνοιξε τον επικίνδυνο δρόμο της εμπλοκής των δήμων στα ζητήματα της εκπαίδευσης δίνοντάς τους αποφασιστικό ρόλο, για να περάσουμε ευκολότερα και υπό την επίνευση των πολιτικών της κυβέρνησης της Ν.Δ. στην αποκέντρωση και τη νεοφιλελεύθερη αυτονομία της σχολικής μονάδας.
Ο αγώνας των εκπαιδευτικών πρέπει να συνεχιστεί πιο δυναμικά και πιο πιεστικά στην κατεύθυνση εφαρμογής της δίχρονης και άμεσης αντιμετώπισης του κτιριακού προβλήματος στου Ζωγράφου.
Τονίζουμε από την πλευρά μας την αταλάντευτη και ανυποχώρητη απόφασή μας να υπερασπιστούμε το Δημόσιο και Δωρεάν Νηπιαγωγείο διεκδικώντας την άμεση και καθολική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπ/σης από το σχολικό έτος 2020 – 2021 για όλα τα νήπια και προνήπια (ηλικίας 4 – 6 ετών) ξεκαθαρίζοντας ότι οποιαδήποτε ενέργεια από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ για αναστολή – κατάργηση της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής &Εκπ/σης, εμπλοκής των Δήμων στις διαδικασίες της Δημόσιας Εκπαίδευσης και θεσμοθέτησης της χορήγησης κουπονιών (vouchers) στη λογική της «αυτονομίας» - «αποκέντρωσης» της εκπαίδευσης αποτελεί αιτία πολέμου για τους εκπαιδευτικούς με το ΥΠΑΙΘ και την πολιτική της κυβέρνησης. Έναν πόλεμο που το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση σίγουρα θα χάσουν, όπως τον έχασαν και όσοι προηγούμενοι (Υπουργοί Παιδείας και κυβερνήσεις) προσπάθησαν στο παρελθόν να εδραιώσουν ανάλογες πολιτικές.
Αγωνιζόμαστε για: Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4-6 ετών αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών
Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και την άμεση εξασφάλιση κτιριακών υποδομών για τη φοίτηση όλων των παιδιών 4-6 χρόνων, Ελλήνων, μεταναστών και προσφύγων, με ενοικίαση κατάλληλων χώρων, όπου δεν υπάρχουν, και άμεσο σχεδιασμό ανέγερσης νέων κτιρίων.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR
Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη