Αναλυτικά, η ανακοίνωση:
Η Παράλληλη Στήριξη (Π.Σ.) είναι ένας θεσμός που βοηθάει τους μαθητές με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να ενταχθούν καλύτερα στην τάξη τους. Αντίστοιχα, τα Τμήματα Υποδοχής ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας) έχουν ως στόχο την ενίσχυση μαθητριών και μαθητών από κοινωνικά ευάλωτες ομάδες (παιδιά μεταναστών, παλιννοστούντων, μουσουλμάνων, Ρομά), που κυρίως δεν έχουν ακόμα μάθει καλά την ελληνική γλώσσα.
Η Π.Σ. και τα ΖΕΠ στελεχώνονται κάθε χρόνο – και φέτος – με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής, σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και η έναρξη υλοποίησής τους καθυστερεί. Αυτό συνεπακόλουθα έχει επιπτώσεις στους μαθητές που αφορά, ενώ δίνεται και ένα μήνυμα στην κοινωνία υποβάθμισης της σημασίας των ενισχυτικών και ενταξιακών θεσμών Ειδικής Αγωγής. Παράλληλα υποχρεώνει εκατοντάδες εκπαιδευτικούς σε αναμονή και αγωνία για το αν και πού θα εργαστούν.
Φέτος, παρά τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στην Ειδική Αγωγή, οι ανάγκες παραμένουν τεράστιες. Ειδικά για την Π.Σ. και τις ΖΕΠ δεν έχουν ακόμα εκδοθεί από το ΥΠΑΙΘ οι σχετικές εγκριτικές αποφάσεις, ενώ ψιθυρίζεται πως η διαδικασία μπορεί να ξεκινήσει μετά την α’ φάση προσλήψεων των αναπληρωτών. Τα παραπάνω διαμορφώνουν ένα θολό τοπίο αγωνίας για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ η ιδιαίτερη λόγω της πανδημίας περίσταση κάνει ακόμα πιο ρευστή την κατάσταση.
Επιπλέον, ο νέος νόμος (άρ. 51, ν. 4692/2020) αφήνει ανοιχτό εάν οι προσληφθέντες εκπαιδευτικοί θα είναι πλήρους ή μειωμένου ωραρίου. Καμία εγγύηση δεν υπάρχει για αναβάθμιση όσων θα προσληφθούν ως μειωμένου ωραρίου σε πλήρους ωραρίου. Αποτέλεσμα: Οι αναπληρωτές, όταν κάνουν δηλώσεις προτίμησης, πρέπει να σταθμίζουν πιθανότητες και να ελπίζουν στην καλή τους τύχη…
Ως αιρετοί εκπρόσωποι του ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου ενώνουμε τη φωνή μας με τους συναδέλφους αναπληρωτές της Ειδικής Αγωγής και:
1. Απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘ να εκδώσει άμεσα τις σχετικές εγκριτικές αποφάσεις και να δρομολογηθούν οι διαδικασίες πρόσληψης σε Π.Σ. και ΖΕΠ.
2. Ζητάμε από το ΥΠΑΙΘ να ξεκαθαρίσει το νομικό καθεστώς πρόσληψης των εκπαιδευτικών σε Π.Σ. και ΖΕΠ.
3. Διεκδικούμε τη στελέχωση (και) των εν λόγω θεσμών με μόνιμο και επαρκές προσωπικό ώστε οι μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές και ενταξιακές δυσκολίες να έχουν την προσήκουσα φροντίδα και εκπαίδευση.
4. Εκφράζουμε τη διαφωνία μας με την ύπαρξη του «μειωμένου ωραρίου», που θέτει πολλούς συναδέλφους αναπληρωτές σε καθεστώς ημιαπασχόλησης και μελλοντικά υπονομεύει τα εργασιακά δικαιώματα και των μονίμων εκπαιδευτικών.
Οι Αιρετοί του ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου
(εκλεγμένοι με την Ενωτική Αριστερή Συνεργασία)
Τακτικοί
Νίκος Αδράμης
Χρήστος Σουρουλής
Αναπληρωματικοί
Ευθύμης Μαρκαντώνης
Πέτρος Παπαδάκης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη