Με έντονους προβληματισμούς, ανησυχία και αβεβαιότητα επιστρέφουν οι εκπαιδευτικοί την πρώτη Σεπτεμβρίου στα σχολεία. Η προηγούμενη περίοδος τελείωσε μετά πολλών εμποδίων εξαιτίας της πανδημίας που ενέσκηψε στη χώρα από τις αρχές Μαρτίου.
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μαθήματα εκ περιτροπής, προσπάθεια να επιβληθεί από το Υπουργείο η παράλληλη αναμετάδοση της διδασκαλίας, είναι νέα δεδομένα που άλλαξαν τη μορφή της παρεχόμενης Παιδείας στη χώρα μας.
Το σχολικό έτος ολοκληρώθηκε με μειούμενο σημαντικά αριθμό κρουσμάτων και με σχολικές αίθουσες σχεδόν άδειες ή με μικρό αριθμό μαθητών.
Όμως ο κίνδυνος ήταν υπαρκτός. Στις 10 Ιουνίου στην Ξάνθη ένα κρούσμα σε εκπαιδευτικό που υπηρετούσε σε τέσσερις σχολικές μονάδες, οδήγησε τα συγκεκριμένα Δημοτικά να κλείσουν για δέκα ημέρες και 80 συνάδελφοι να τεθούν σε «καραντίνα».
Το γεγονός αυτό αποδεικνύει σε τι εύθραυστη ισορροπία βρισκόμασταν, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις. Από τις αρχές Αυγούστου έχουμε μια εκρηκτική αύξηση κρουσμάτων και η ευωχία έχει αντικατασταθεί από έντονη ανησυχία. Ακόμη και η αναγγελθείσα ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων (7/9) αμφισβητείται στην πράξη.
Η τελική απόφαση θα ανακοινωθεί την πρώτη Σεπτεμβρίου, ενώ πλέον υπάρχει η άποψη ότι το άνοιγμα των σχολείων πιθανόν να πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις. Η ύστερη προτείνεται να είναι στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Μια πιθανόν αναγκαία αλλαγή εξαιτίας της νέας πραγματικότητας. Η Ο.Λ.Μ.Ε. από τις αρχές Μαρτίου με συνεχείς παρεμβάσεις- ανακοινώσεις- δράσεις επιχείρησε να καταστεί ουσιαστική αρωγός στην προσπάθεια της όσο το δυνατόν καλύτερης συνέχισης της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μοναδικό μας μέλημα η πλήρης διαφύλαξη της υγείας του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας, η διόρθωση κάθε ανισότητας, η ανάδειξη του δημόσιου σχολείου, η ανιδιοτελής και ηρωική προσφορά μας καθώς και η προάσπιση των αναφαίρετων προσωπικών- συνδικαλιστικών ελευθεριών μας
Οι Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες δεν ασκούν μια στείρα αντιπολίτευση, ούτε λαϊκίζουν.
Αντίθετα επιχειρούν με υπευθυνότητα να συμβάλουν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί. Ο προβληματισμός και η ανησυχία μας έχουν σωστικό χαρακτήρα και οι απόψεις αρκετών ειδικών ιατρών συγκλίνουν με τις δικές μας. Έστω και την ύστατη στιγμή να αναζητηθούν νέες σχολικές αίθουσες. Εάν υπάρχει η πολιτική βούληση, όλα είναι δυνατά.
Απόλυτα αναγκαία και η πρόσληψη μεγάλου αριθμού αναπληρωτών για την κάλυψη των υπαρχόντων κενών. Ας έχουμε υπόψιν τους χιλιάδες συναδέλφους μας που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Συμφωνούμε πως χρειάζονται χρήματα για όλα αυτά. Με κάθε τρόπο πρέπει να εξευρεθούν, είναι απόλυτα αναγκαίο. Η Παιδεία, ο τόσο σημαντικός πυλώνας του κοινωνικού κράτους να στηριχτεί ουσιαστικά. Ας μη λησμονούμε πως το κυβερνών κόμμα είναι ιστορική συνέχεια της πατριωτικής, λαϊκής, κοινωνικής παράταξης και οφείλει στην πράξη να το αποδείξει. Όσον αφορά τα απαραίτητα μέτρα που έχουμε προτείνει, θεωρούμε ως αυταπόδεικτη την αποδοχή τους.
Συγκεκριμένα:
Α) προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητος
Β) έκτακτη οικονομική επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών
Γ) διενέργεια δωρεάν επαναλαμβανόμενων τεστ Δ) ενημέρωση του συνόλου των σχολικών μονάδων από εξειδικευμένους ιατρούς με παράλληλη οργανωμένη επιμόρφωση
Ε) τουλάχιστον εβδομαδιαίες απολυμάνσεις όλων των χώρων
Στ) αντισηπτικά και κάθε είδους προστατευτικά υλικά.
Θ. Τσούχλος, Πρόεδρος Ο.Λ.Μ.Ε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη