“Είναι απαράδεκτο σε έναν Νομό που αντιμετωπίζει σοβαρό δημογραφικό ζήτημα να καταργούνται τμήματα και να οδηγούνται οι σχολικές μονάδες σε περαιτέρω συρρίκνωση και υποβάθμιση. Η κατάργηση των τμημάτων ανατρέπει τον οικογενειακό προγραμματισμό, ενώ παράλληλα δημιουργεί μεγάλα προβλήματα με τη μετακίνηση των μαθητών, οι οποίοι θα αναγκαστούν να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις προκειμένου να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους σε άλλα σχολεία και μάλιστα σε μια περιοχή που κατά τους χειμερινούς μήνες οι κλιματολογικές συνθήκες είναι ιδιαίτερα δύσκολες (π.χ. ολικός παγετός, χαμηλές θερμοκρασίες κλπ).
Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης:
Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως
Θέμα: «Κατάργηση ολιγομελών τμημάτων σε σχολεία του Νομού Δράμας»
Επανέρχομαι εκ νέου στο μείζον θέμα της κατάργησης Ολιγομελών Τμημάτων σε σχολεία του Νομού Δράμας καθώς σε λίγες μόνον ημέρες ξεκινά η νέα σχολική χρονιά και κανείς δεν γνωρίζει τί θα γίνει τελικά. Σε Αναφορά μου (02.09.2020) σας είχα ενημερώσει για την έντονη διαμαρτυρία και δυσαρέσκειά της ΕΛΜΕ Δράμας μέσω επιστολής της προς το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων αναφορικά με τη μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων Ομάδων Μαθημάτων Προσανατολισμού σε σχολεία του Νομού μας.
Αναλυτικά, σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση (Αριθμ. 96754/Δ – ΦΕΚ 2462/τ. Β’/21.06.2019) καθορίζονται οι προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων Μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο. Αποτέλεσμα της ΥΑ είναι η μη έγκριση – έστω και κατά παρέκκλιση – ολιγομελών τμημάτων ομάδων μαθημάτων προσανατολισμού στα παρακάτω σχολεία του Νομού μας:
- ΓΕΛ Καλαμπακίου της Γ’ Τάξης κατεύθυνσης Ανθρωπιστικών Σπουδών με τέσσερις (4) μαθητές
- ΓΕΛ Καλαμπακίου της Γ’ Τάξης κατεύθυνσης Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας με τρεις (3) μαθητές
- ΓΕΛ Καλαμπακίου της Γ’ Τάξης κατεύθυνσης Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής με πέντε (5) μαθητές
- ΓΕΛ Νικηφόρου Λ.Τ. της Γ’ Τάξης κατεύθυνσης Θετικών Σπουδών με δυο (2) μαθητές.
Το ζήτημα έχει προκαλέσει αναστάτωση και διαμαρτυρίες σε γονείς, κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς. Είναι απαράδεκτο σε έναν Νομό που αντιμετωπίζει σοβαρό δημογραφικό ζήτημα να καταργούνται τμήματα και να οδηγούνται οι σχολικές μονάδες σε περαιτέρω συρρίκνωση και υποβάθμιση. Η κατάργηση των τμημάτων ανατρέπει τον οικογενειακό προγραμματισμό, ενώ παράλληλα δημιουργεί μεγάλα προβλήματα με τη μετακίνηση των μαθητών οι οποίοι θα αναγκαστούν να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις προκειμένου να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους σε άλλα σχολεία και μάλιστα σε μια περιοχή που κατά τους χειμερινούς μήνες οι κλιματολογικές συνθήκες είναι ιδιαίτερα δύσκολες (π.χ. ολικός παγετός, χαμηλές θερμοκρασίες κλπ). Επίσης, η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, δεν συμβαδίζει με την ομαλή παιδαγωγική και μαθησιακή διαδικασία που θα πρέπει να τηρείται ειδικά κατά την τελευταία κρίσιμη τάξη της Γ’ Λυκείου.
Επιπρόσθετα, εν μέσω πανδημίας οι καθημερινές μετακινήσεις των μαθητών ενδεχομένως να δημιουργήσουν συγχρωτισμό και σίγουρα δεν μπορεί να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός των κλειστών τάξεων (τάξεις «κάψουλες») που τόσο έχει τονίσει το Υπουργείο Παιδείας και ο ΕΟΔΥ ως σημαντικό μέσο περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών.
Σε πέντε μόλις ημέρες οι μαθητές των παραπάνω τάξεων θα επιστρέψουν στα σχολεία τους χωρίς όμως μέχρι σήμερα να γνωρίζουν τί θα γίνει τελικά. Σας καλούμε λοιπόν να επανεξετάσετε το ζήτημα των παραπάνω τμημάτων στο Νομό Δράμας και να εγκρίνετε τη λειτουργία τους.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
- Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προχωρήσει το Υπουργείο σας ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν απρόσκοπτα τα Τμήματα των παραπάνω σχολείων του Νομού Δράμας;
- Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου σας να λάβει υπόψιν τις εύλογες αντιδράσεις των γονέων, των κηδεμόνων, των εκπαιδευτικών και της τοπικής κοινωνίας και να δρομολογήσει την επαναλειτουργία των Τμημάτων;
- Ποιος είναι ο προγραμματισμός και το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου σας ώστε να μην επαναληφθούν τις επόμενες σχολικές χρονιές παρόμοιες καταστάσεις;
Η Ερωτώσα βουλευτής
Χαρά Κεφαλίδου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη