Θεσσαλονίκη: Κινητοποίηση 10/9 για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 10 Σεπτέμβρη, 1μ.μ., στο άγαλμα Βενιζέλου

Ανακοίνωση του Ζ΄ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης

Μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων αντί για νόμους εργασιακού μεσαίωνα – ΟΧΙ στις 3μηνες συμβάσεις αναπληρωτ(ρι)ών για το «σχολείο» της εξ αποστάσεως 

Ελάχιστες μέρες πια πριν το άνοιγμα των σχολείων και είναι πια φανερό ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να λάβει κανένα από τα αναγκαία για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων μέτρα. Θέτουν το κόστος κάποιων ουσιαστικών μέτρων, όπως τα ολιγομελή τμήματα και οι αναγκαίες για αυτό προσλήψεις εκπαιδευτικών και σχολικών καθαριστ(ρι)ών, πιο πάνω από τις επιπτώσεις στην υγεία και τη ζωή μαθητών, εκπαιδευτικών κι όλης της κοινωνίας και μας ζητούν να αρκεστούμε σε «δυο μάσκες κι ένα παγουρίνο». Αναγορεύουν την «ατομική ευθύνη» σε κυρίαρχο σύνθημα, για να αποκρύψουν στους  ίδιους τους/τις εκπαιδευτικούς και τους μαθητ(ρι)ες την  ευθύνη για ό,τι κι αν συμβεί, ενώ όλο και περισσότερο τονίζονται οι «ποινικές ευθύνες των εκπαιδευτικών του σχολείου» για την μετάδοση του ιού…

Αντίθετα το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση δεν φείδονται μέτρων που ανοιχτά αμφισβητούν το όποιο εργασιακό δικαίωμα των εκπαιδευτικών. Σε νομοσχέδιο του υπ. Υγείας που κατατέθηκε πριν λίγες μέρες στη Βουλή, στο άρθρο 24, προβλέπονται προκηρύξεις για τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτ(ρι)ών για την κάλυψη των όποιων έκτακτων κενών λόγω Covid-19 και την παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας! Το πλαίσιο των προσωρινών αναπληρωτ(ρι)ων (νέος όρος εργασίας στην εκπαίδευση) που ορίζεται είναι ΕΦΙΑΛΤΙΚΟ! Επιχειρούν να εισάγουν νέες εργασιακές σχέσεις γαλέρας στην εκπαίδευση καθώς και να εγκαθιδρύσει το σχολείο της τηλεκπαίδευσης.

Οι συγκριμένες διατάξεις, που υποτίθεται ότι έρχονται για να αντιμετωπίσουν έκτακτες ανάγκες λόγω covid -19, ανοίγουν νέα επικίνδυνα μονοπάτια στις εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτ(ρι)ών εκπαιδευτικών και συνολικά στη λειτουργία των δημόσιων σχολείων και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Προϋπόθεση για την πρόσληψη όσων εκπαιδευτικών δηλώσουν συμμετοχή στην ειδική προκήρυξη που θα βγει είναι να μην ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου, με βάση τις εγκυκλίους του Υπ. Εσωτερικών(!!). Οδηγούν σε αποκλεισμό από τις προσλήψεις εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, ακόμη και εγκύους. Ανοίγουν το δρόμο για την αμφισβήτηση δικαιωμάτων για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, που ανήκουν στις συγκεκριμένες κατηγορίες και αντί να στηρίξουν, ενοχοποιούν όσους αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας!

Μάλιστα, για να εκβιάσει σε αποδοχή αυτών των εξευτελιστικών συμβάσεων για τους εκπαιδευτικούς αλλά και για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία και τα μορφωτικά δικαιώματα με το άρθρο 24, παρ.4 δίνει «…μοριοδότηση προσαυξημένη κατά το μισό έκαστης περίπτωσης». Ταυτόχρονα όμως στην παρ.9 ξεκαθαρίζει ότι όποιος προσληφθεί ως προσωρινός αναπληρωτής με 3μηνη σύμβαση δεν είναι διαθέσιμος πια για άλλη πρόσληψη και άρα δεν δικαιούται να προσληφθεί ως αναπληρωτής για ολόκληρη τη σχολική χρονιά ακόμα κι αν έρθει η σειρά του!

Συνολικά το άρθρο 24 του νομοσχεδίου αποτελεί κατάφορη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση προωθεί τις πιο άθλιες σχέσεις εργασίας, χωρίς δικαιώματα και προστασία στο όνομα του covid19, ώστε να κρατήσει όμηρους χιλιάδες συμβασιούχους για να τους μετατρέψει τελικά σε δια βίου απόκληρους! Καταπατούνται όλα τα κατοχυρωμένα δικαιώματα καθώς στην παρ.12 αναφέρεται ότι «…Κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος, όπως το ωράριο των εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Παιδείας…»

Και για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ότι προωθείται με κάθε τρόπο η εξ αποστάσεως “εκπαίδευση” και θεσμοθετείται το σχολείο της τηλεκπαίδευσης, στο άρθρο 24 παρ.3 αναφέρεται ότι «…Κάθε θέμα σχετικό με την τηλεκπαίδευση όπως το ωράριο διδασκαλίας, ο ανώτατος αριθμός μαθητών κατά διαδικτυακό τμήμα και η τοποθεσία από την οποία θα παρέχεται καθορίζονται με απόφαση του υπουργού παιδείας…». Αντί να πάρει τώρα μέτρα ώστε τα σχολεία να ανοίξουν κανονικά, με τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, ιδρύει το σχολείο της τηλεκπαίδευσης! Αλλάζει συνολικά το τοπίο στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και θα έχουμε αόρατους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ποτέ καμιά επαφή με τους μαθητές τους, αλλά και μαθητές που δεν θα έχουν καμιά σχέση μεταξύ τους, καθώς οι διευθύνσεις θα ομαδοποιούν τους μαθητές ολόκληρων περιοχών. Εξαιρετικά επικίνδυνες εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα, κυριολεκτικά call workers στην εκπαίδευση (σε θέλω τόσο χρόνο τώρα και αν σε ξαναχρειαστώ…), όλα θα είναι ασαφή και ρευστά (ωράριο, αριθμός μαθητών, χωρικός προσδιορισμός της παιδαγωγικής πρακτικής), καθώς παρακάμπτονται κατοχυρωμένες θεσμικές διαδικασιες για τη ρύθμιση των εργασιακών  σχέσεων και όλα καθορίζονται με απλές υπουργικές αποφάσεις.

Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να καλύψει εδώ και τώρα τα 20.000 κενά, επιχειρεί να εισάγει μια ακόμα μορφή ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση. Χιλιάδες αναπληρωτ(ρι)ες που περιμένουν με αγωνία για το αν και πότε θα δουλέψουν βρίσκονται στον αέρα. Καλούνται να αποφασίσουν ανάμεσα στην τρίμηνη εργασία, την αναμονή πρόσληψης με πλήρες ωράριο ή τον κίνδυνο της ανεργίας.  Στην αγωνία και την ανασφάλεια που γεννά στους αναπληρωτ(ρι)ες η υλοποίηση του προσοντολόγιου του Γαβρόγλου, προστίθεται και το άγχος για το πού, πόσο και με τι όρους θα δουλέψουν.

ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ!!!

Διεκδικούμε ΤΩΡΑ:

  • Μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων – Μείωση της αναλογίας μαθητών /τμήμα στο 12-15 – Προσλήψεις τώρα  των αναγκαίων εκπαιδευτικών καθώς και του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας – Δωρεάν παροχή σε  όλους (μαθητές, εκπ/κούς, βοηθητικό προσωπικό) των αναγκαίων μέσων (μάσκες, αντισηπτικά κλπ.)
  • Καμία εφαρμογή της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης», σύγχρονης ή ασύγχρονης και καθημερινή λειτουργία των σχολείων με ολιγομελή τμήματα
  • Άδειες ειδικού σκοπού για εκπαιδευτικούς με προβλήματα υγείας και κατ’ οίκον διδασκαλία για  μαθητές που δε μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο.
  • Να αποσυρθούν ΑΜΕΣΑ οι άθλιες διατάξεις για τις τρίμηνες συμβάσεις εργασίασ αναπληρωτ(ρι)ών εκπαιδευτικών – Όχι στην νέα ελαστικοποίηση της εργασίας – Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους – Τώρα Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών για όλα τα κενά, με πλήρες ωράριο και εργασιακά δικαιώματα
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς -Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία
  • Κατάργηση του νόμου 4589/2019 (προσοντολόγιο) που απαξιώνει  το πτυχίο και την προϋπηρεσία - Πολιτική απόφαση, για το ζήτημα του παραβόλου και ένταξη όλων των απορριφθέντων στους πίνακες - Να δοθεί η δυνατότητα σε όλους/ες να κάνουν αιτήσεις
  • Μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών (μετακίνηση, στέγαση κ.α.) - Ειδική μέριμνα στις τοποθετήσεις αναπληρωτ(ρι)ών που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες
  • Όχι στην αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας – Κήρυξη απεργίας-αποχής από τη ΔΟΕ

 

Ο Ζ΄ Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. μαζί με τους όλους τους Σ.Ε.Π.Ε και τις ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης καλούμε τους γονείς και όλη την κοινωνία να αντιδράσουμε τώρα μαχητικά κι αποφασιστικά!

 

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας

την Πέμπτη 10 Σεπτέμβρη, 1μ.μ., στο άγαλμα Βενιζέλου

Δεν θα δεχτούμε εκπαιδευτικούς λάστιχο, δεν θα παραδώσουμε τη ζωή μας και τη μόρφωση των παιδιών στο βωμό των οικονομικών συμφερόντων!

Τα μορφωτικά δικαιώματα και υγεία μας δεν παζαρεύονται!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες