Μετά τους ωρομίσθιους, τους/τις αναπληρωτ(ρι)ες μειωμένου ωραρίου, με συμβάσεις ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, κρατικού προϋπολογισμού επιχειρούν να φέρουν τους/τις αναπληρωτ(ρι)ες παντός καιρού 3μηνων συμβάσεων η κυβέρνηση της Ν.Δ και το Υπ. Παιδείας, με διατάξεις που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο για την Υγεία και κατατέθηκε στη Βουλή στις 4/9 επιχειρούν τη νομοθέτηση συμβάσεων εργασίας, για την πρόσληψη αναπληρωτών, με τρίμηνη διάρκεια.
Η πολιτική προσπάθεια για προσλήψεις με νέα προκήρυξη 3μηνων συμβάσεων αποτελεί κερκόπορτα για την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων στην δημόσια εκπαίδευση σε συνθήκες που το κράτος οφείλει να ενισχύει την σταθερή εργασία. Στην Ιταλία οι 40.000 (αυξημένες για τα δεδομένα της χώρας) προσλήψεις εκπαιδευτικών, λόγω του covid-19, θα είναι με σταθερή σχέση κι όχι με ελαστική μορφή που επιδιώκει να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας.
Το πλαίσιο των προσωρινών αναπληρωτ(ρι)ων εισάγει μια ακόμα μορφή ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση που προσομοιάζει στο μοντέλο του «αντικαταστάτη εκπαιδευτικού»
Προϋπόθεση για την πρόσληψη όσων εκπαιδευτικών δηλώσουν συμμετοχή στην ειδική προκήρυξη που θα βγει είναι :
- να δηλώσουν ότι «δεν ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη Covid-19 (πχ εγκυμονούσες) .
- να γνωρίζουν ότι όποιος προσληφθεί ως προσωρινός αναπληρωτής «δεν είναι διαθέσιμος πια για πρόσληψη» και άρα δεν δικαιούται να προσληφθεί ως αναπληρωτής ορισμένου χρόνου. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι ο πίνακας θα τον προσπεράσει ακόμα κι αν έρθει η σειρά του!
Το υπουργείο χρησιμοποιεί ως κίνητρο-παγίδα την προσαυξημένη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας κατά το μισό, με πλαφόν τα 10 μόρια και τους 6 μήνες εργασία.
Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει αποδείξει έμπρακτα, στις δύσκολες συνθήκες που δοκιμάζεται η κοινωνία, ότι βάζει πλάτη, όπως με την πρώτο κύμα της πανδημίας. Όμως η υποχρέωση και ευθύνη του κράτους να έχει εξασφαλισμένες τις προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού, των μέσων που απαιτούνται για την απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί αυτονόητο σε ένα ευνομούμενο και δημοκρατικό κράτος στην περίπτωσή μας όμως φαίνεται ότι αποτελεί ζητούμενο.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αφήσει κατά μέρους τα επικοινωνιακά τεχνάσματα, να σταματήσει κάθε σχεδιασμό για εισαγωγή ελαστικών μορφών εργασίας και να ανταποκριθεί στις στοιχειώδης υποχρεώσεις της.
Οι εκρηκτικές ανάγκες στην εκπαίδευση απαιτούν χιλιάδες μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των λειτουργικών και έκτακτων αναγκών.
Διεκδικούμε :
- Να ανοίξουν τα σχολεία με όλα τα τμήματα με μέγιστο αριθμό τα 15 παιδιά.
- Άμεση λήψη όλων των μέτρων ασφάλειας και υγείας μαθητών/εκπαιδευτικών
- Μόνιμο προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία!
- Κάλυψη τώρα όλων των λειτουργικών αναγκών.
- Τα μορφωτικά δικαιώματα για όλα τα παιδιά Εξίσωση εργασιακών δικαιωμάτων αναπληρωτών με μόνιμων εκπαιδευτικών.
- Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία/κατάργηση του προσοντολογίου.
- Κανένας αποκλεισμός αναπληρωτή/τριας.
- Να αποσυρθούν οι άθλιες διατάξεις για τις τρίμηνες συμβάσεις εργασία αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
- Εδώ και τώρα να γίνει Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών για όλα τα κενά, όλες τις δομές και ειδικότητες με πλήρες ωράριο και εργασιακά δικαιώματα.
- Αύξηση των δαπανών για προσλήψεις, με βάση τις αυξημένες ανάγκες λόγω πανδημίας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη