Να προχωρήσει σε ουσιαστικά μέτρα προκειμένου να εξασφαλιστεί το άνοιγμα των σχολείων με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια για μαθητές και εκπαιδευτικούς, ζητά από από το υπουργείο Παιδείας ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Ρόζα Ιμβριώτη.
Σε σχετική ανακοίνωση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι «συνεχίζει να αρνείται να ικανοποιήσει τις διεκδικήσεις, που εδώ και μήνες, εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με τις ενώσεις γονέων, έχουν αναδείξει σε σχέση με την εξεύρεση σχολικών αιθουσών, την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας» και καλεί στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 17/9, στα ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ 6:30 μ.μ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Ρόζα Ιμβριώτη:
17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ – ΓΟΝΕΙΣ – ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ/ΕΣ – ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΙΑΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ 18:30!
ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ!
Καθαρά σχολεία με μόνιμο προσωπικό και 15 μαθητές ανά τάξη! Διάθεση επιπλέον εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο για την κάλυψη των νέων αναγκών!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, φίλοι γονείς,
Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, μετά και τις εξαγγελίες για την έναρξη των μαθημάτων στις 14 Σεπτεμβρίου, συνεχίζουν να μην παίρνουν ουσιαστικά μέτρα προκειμένου να εξασφαλιστεί το άνοιγμα των σχολείων με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ενώ βρισκόμαστε μέσα στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, τα υγειονομικά πρωτόκολλα έχουν μετατραπεί σε λάστιχο. Πολλές από τις οδηγίες του ΕΟΔΥ που αφορούν τα σχολεία, βρίσκονται τουλάχιστον εκτός πραγματικότητας!
Η κυβέρνηση συνεχίζει να αρνείται να ικανοποιήσει τις διεκδικήσεις, που εδώ και μήνες, εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με τις ενώσεις γονέων, έχουν αναδείξει σε σχέση με την εξεύρεση σχολικών αιθουσών, την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια και οι μαθητές να βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον.
Τα ερωτήματα εκπαιδευτικών και γονιών είναι ΑΜΕΙΛΙΚΤΑ:
· Υπάρχουν ή έχουν προετοιμαστεί στα σχολεία χώροι για την υποδοχή και αναμονή περιστατικών υγειονομικού κινδύνου; Υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός και προσωπικό για την αντιμετώπισή τους;
· Προβλέπεται η στελέχωση των σχολικών μονάδων με νοσηλευτές και η διενέργεια προληπτικών τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να αποτραπεί εξ αρχής πιθανή διασπορά του ιού;
· Γιατί δε χωρίζονται τα πληθωρικά τμήματα ιδιαίτερα όπου υπάρχουν αίθουσες; Γιατί δεν ανοίγουν τμήματα και σχολικές μονάδες που έχουν κλείσει τα τελευταία χρόνια;
· Γιατί δε διορίζονται εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα σε συνθήκες πανδημίας και τίθεται σε κίνδυνο η υγεία μαθητών κι εκπαιδευτικών;
· Γιατί η κυβέρνηση δε μονιμοποιεί όλους τους εκπαιδευτικούς και το βοηθητικό προσωπικό, που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, αντίθετα προχωρά με συμβασιούχους μειωμένου ωραρίου, αλλά και με τρίμηνες συμβάσεις;
· Πώς θα παραμένουν τα σχολεία καθαρά (απαραίτητος υγειονομικός όρος), αφού υπάρχουν μόνο 9.500 καθαρίστριες για πάνω από 13.000 σχολικές μονάδες, δηλαδή περίπου 1 καθαρίστρια για 1,5 σχολείο(!!!); Γιατί στην πλειοψηφία των Δήμων οι καθαρίστριες δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα;
· Γιατί δεν υπάρχουν σαφείς οδηγίες, πρωτόκολλα αντιμετώπισης κρουσμάτων μαθητών- εκπαιδευτικών και σχολίατροι ή άλλο υγειονομικό προσωπικό να φροντίσουν πιθανά περιστατικά;
· Πώς θα αντιμετωπίζεται μια ενδεχόμενη απουσία εκπαιδευτικού; Ποιος θα καλύπτει το τμήμα; Τι θα γίνεται όταν απουσιάζει μια ειδικότητα; Πώς θα γίνονται τα διαλείμματα, όταν στα τμήματα μπαίνουν διάφοροι εκπαιδευτικοί και πολλοί από αυτούς μετακινούνται σε 3,4,5 … και 6 σχολεία;
· Τι θα γίνει με το ολοήμερο, όπου συγχρωτίζονται μαθητές από διαφορετικά τμήματα;
Ήδη έχουμε περιστατικά, εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, που έχουν βρεθεί θετικοί στον κορωνοϊό σε μια σειρά σχολεία πανελλαδικά. Η λογική του «βλέποντας και κάνοντας», που ακολουθεί Κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας, βάζουν άμεσα σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία!
Στα παραπάνω ερωτήματα οφείλουν η Κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας να απαντήσουν τόσο με σαφήνεια όσο και με τρόπο που να μη διακινδυνεύεται καθημερινά η υγεία εκπαιδευτικών και μαθητών. Τα ήξεις αφήξεις της κυβέρνησης είναι που τροφοδοτούν διάφορες «ψεκασμένες» και ανορθολογικές θεωρίες.
Ξεκαθαρίζουμε: Δε θα επιτρέψουμε να στοχοποιηθεί κανένας συνάδελφος εκπαιδευτικός, διευθυντής/ρια και προϊστάμενος/η. Δεν είναι δουλειά των εκπαιδευτικών ούτε να αποδέχονται ούτε να διαχειρίζονται εξώδικα και άλλες καταγγελίες για μέτρα και διατάξεις που ορίζονται από ΦΕΚ. Ο Σύλλογός μας καλύπτει όλα τα μέλη του.
Δε θα επιτρέψουμε τη διάλυση των εργασιακών δικαιωμάτων, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις, την παραβίαση του ωραρίου, την απόκρυψη των προβλημάτων εντός σχολείου.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, φίλοι γονείς,
Αποδεικνύεται καθημερινά πως η Παιδεία και Υγεία του λαού δεν είναι «επιλέξιμες δαπάνες»! Γι’ αυτό δε δίνουν ούτε ευρώ για Παιδεία αλλά χαρίζουν 70 δις στους μεγαλοεπιχειρηματίες. Οι απαντήσεις στα ερωτήματά μας συνοψίζονται στο σύνθημα:
ΔΩΣΤΕ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ – ΠΑΡΤΕ ΤΩΡΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ!
· Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί τους 15, το πολύ, μαθητές ανά τμήμα.
· Εδώ και τώρα να γίνει Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, για όλα τα κενά σε όλες τις ειδικότητες, χωρίς αποκλεισμούς από τους πίνακες.
· Τουλάχιστον ένας επιπλέον δάσκαλος στη διάθεση κάθε Δημοτικού. Αντίστοιχη διάθεση εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των εκτάκτων αναγκών. Στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αντίστοιχου αριθμού Νηπιαγωγών για τις ανάγκες της Προσχολικής Αγωγής. Όχι στην εφαρμογή της Δίχρονης σε ακατάλληλες αίθουσες και τσίγκινα κουτιά το 2020, αλλά σε σύγχρονα κτήρια!
· Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Κατάργηση εδώ και τώρα του απαράδεκτου θεσμού των ΑΜΩ και των 3μηνιαίων αναπληρωτών. Κατάργηση του ν. 4692/20 της Κεραμέως και του νόμου Γαβρόγλου.
· Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου. Κανένας αποκλεισμός μετανάστη/ριας.
· Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων με το αντίστοιχο προσωπικό συνοδείας και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.
· Ουσιαστική προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
· Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την επαρκή προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κλπ.).
· Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας, που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων. Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση όταν χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
Συνεχίζουμε δυναμικά με:
Ø Γενικές Συνελεύσεις σε ανοιχτούς χώρους και ολομέλεια προέδρων της ΔΟΕ 19/9.
Ø Παράσταση στη Βουλή τη μέρα ψήφισης της διάταξης για τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών.
Ø Απογευματινό ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ, την Πέμπτη 17/9, στα ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ 6:30 μ.μ., μαζί με το γονεϊκό κίνημα, για τους όρους και τις προϋποθέσεις με τους οποίους ανοίγουν τα σχολεία.
Ø 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση την τελευταία εβδομάδα του Σεπτέμβρη (21-25/9).
Η υγεία των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών δεν είναι εμπόρευμα, είναι ανεκτίμητο δικαίωμα και θα το υπερασπιστούμε. Τώρα, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές διεκδικούμε αποφασιστικά τους όρους και τις προϋποθέσεις ανοίγματος των σχολείων. Να αναλάβει η κυβέρνηση την κρατική ευθύνη!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη