Η φετινή έναρξη της σχολικής χρονιάς με τους όρους που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ προκαλούν μεγάλη ανησυχία και αγωνία στην εκπαιδευτική κοινότητα (καθηγητές–τριες, μαθητές-τριες, γονείς). Σε μια χρονική στιγμή που τα κρούσματα είναι καταφανώς περισσότερα από όσα τον Μάιο, κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ ανακοινώνουν το άνοιγμα των σχολείων σε πλήρη λειτουργία με 27 μαθητές ανά τμήμα, ανά 2 σε θρανίο, με δύο μόνο πάνινες μάσκες και ένα παγούρι (!) για κάθε παιδί. Τότε, με μερικές δεκάδες διαπιστωμένα κρούσματα σε όλη τη χώρα, το «επιστημονικά ενδεδειγμένο» ήταν να ανοίξουν τα σχολεία με 15 μόνο μαθητές ανά τάξη, ενώ σήμερα- με τριψήφιο νούμερο κρουσμάτων καθημερινά- τα σχολεία ανοίγουν με 20άρια και 25άρια τμήματα και με μόνο προστατευτικό μέσο τη μάσκα! Τη στιγμή μάλιστα που τα περιοριστικά μέτρα σε χώρους εστίασης αυστηροποιούνται, αποτελεί εμπαιγμό να θεωρείται ασφαλές το στοίβαγμα στις τάξεις και οι μαθητές να θεωρούνται ασφαλής ομάδα, όταν το Μάρτιο θεωρούνταν «υγειονομικές βόμβες».
Είναι αδιανόητο οι 25 νεολαίοι στην πλατεία να αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία και να αντιμετωπίζονται ακόμα και με δυνάμεις καταστολής (ΜΑΤ, ομάδα ΔΡΑΣΗ) ενώ οι 25 μαθητές στον κλειστό χώρο της τάξης να μπορούν να κάνουν κανονικά το μάθημα απλά φορώντας μάσκα!!!
Προκαλεί ακόμη περισσότερο το ΥΠΑΙΘ με το ιδεολόγημα της «ατομικής ευθύνης» και τις στατιστικού τύπου αλχημείες περί μέσου όρου 17 μαθητών. Εξαπατά την κοινωνία εξαφανίζοντας τις χιλιάδες τάξεις (ειδικά στα αστικά κέντρα της χώρας) στις οποίες στοιβάζονται κατά κανόνα πάνω από 25 μαθητές σε ακατάλληλες και μικρές αίθουσες (το 74% των μαθητών έκαναν μάθημα σε τμήματα με περισσότερα από 17 άτομα).
Την ίδια στιγμή στα σχολεία της Δυτικής Ελλάδας οι ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές συνεχίζονται. Στην Αιτωλοακαρνανία μόνο στην πρωτοβάθμια εντοπίζονται κενά 205 εκπαιδευτικών. Στην Αχαΐα τα κενά ξεπερνούν τα 150, ενώ την ίδια στιγμή μειώνεται το προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία.
Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση αποποιούμενη την κρατική-κυβερνητική ευθύνη ανοίγει τα σχολεία χωρίς τη λήψη ουσιαστικών μέτρων ασφαλούς λειτουργίας τους και στήριξης -προστασίας εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών. Ενώ είχε αρκετούς μήνες καιρό από την έναρξη της πανδημίας, δεν πήρε κανένα μέτρο για την ανάπτυξη των σχολικών υποδομών και την δημιουργία νέων σχολικών τάξεων είτε με την αξιοποίηση σχολικών μονάδων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια είτε με την εξεύρεση άλλων κατάλληλων χώρων. Ούτε όμως εξασφάλισε μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας για όλα τα σχολεία, ούτε προσέλαβε εκπαιδευτικούς (όπως έγινε σε Ιταλία-Ισπανία κ.α.) με το εξωφρενικό «επιχείρημα» ότι θα γίνει μεγαλύτερη η διασπορά του ιού !!! Το λόγο τον αποκάλυψε η ίδια η υπουργός Παιδείας στη Βουλή: οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και η δημιουργία νέων υποδομών «κοστίζουν» και τα δημοσιονομικά του κράτους «δεν αντέχουν». Η προκλητική μάλιστα απόφαση του Υπ. Παιδείας να προχωρήσει σε 3μηνες συμβάσεις αναπληρωτών για το «σχολείο» της τηλεκπαίδευσης, αποδεικνύει ότι αξιοποιούν την πανδημία για να επιβάλλουν εργασιακές σχέσεις γαλέρας στην εκπαίδευση.
Επιπλέον είναι αδύνατον να καλυφθεί η καθαριότητα των σχολείων που λειτουργούν 8:00-16:00 με αυτόν τον αριθμό προσλήψεων. Για να καθαρίζονται τα σχολεία με τους όρους του ΕΟΔΥ (απολύμανση των θρανίων/τουαλετών κ.λπ. δυο φορές στη διάρκεια του πρωινού προγράμματος, αντίστοιχα στο ολοήμερο και μετά τη λήξη των σχολείων) απαιτείται προσωπικό καθαριότητας σε δύο βάρδιες και τουλάχιστον διπλασιασμός των προσλήψεων τώρα. Διαφορετικά η κυβέρνηση φέρει πλήρως την ευθύνη. Σοβαρότατες ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ και της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τον ρατσιστικό αποκλεισμό των μεταναστ(ρι)ών από τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου.
Φαίνεται πως το βασικό ζητούμενο για την κυβέρνηση είναι το άνοιγμα των εκπαιδευτικών δομών, ώστε να λειτουργήσει απρόσκοπτα η «αγορά» με το λιγότερο κόστος και το μεγαλύτερο κέρδος για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Γι΄ αυτό και με το ανεξέλεγκτο άνοιγμα στον τουρισμό, θυσία στο βωμό της κερδοφορίας των τουριστικών επιχειρήσεων , οδηγηθήκαμε στην κατακόρυφη αύξηση κρουσμάτων, ενώ παράλληλα δεν υπήρξε καμία ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας και της πρωτοβάθμιας περίθαλψης με μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και δημιουργία ΜΕΘ και ΜΑΦ. Σε μια κοινωνία ανοχύρωτη, με τους εργαζόμενους-ες απολύτως εκτεθειμένους-ες στον ιό χωρίς δωρεάν μαζικά τεστ, και σε μια ζοφερή πραγματικότητα φτώχειας, περικοπών, ανεργίας και εκ περιτροπής εργασίας οι μόνιμες προσλήψεις, σχολικές υποδομές, λειτουργία των σχολείων συνεχίζουν να αποτελούν μη επιλέξιμες δαπάνες για την κυβέρνηση!
ΟΜΩΣ
Η δημόσια δωρεάν υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά καθώς και η ασφαλής πρόσβαση σε αυτή είναι δικαίωμα των μαθητών κι υποχρέωση του κράτους. Με μαχητικό κοινό αγώνα μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών, εργαζομένων να δυναμώσουμε τη πάλη για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών νόμων και για τη διεκδίκηση του δικαιώματος των παιδιών των λαϊκών οικογενειών στις σπουδές, στην εργασία και την αξιοπρεπή ζωή!
Στηρίζουμε τα αιτήματα του εκπαιδευτικού και του γονεϊκού κινήματος και απαιτούμε:
·Καθημερινή λειτουργία των σχολείων με ολιγομελή τμήματα από 12-15 μαθητές ανάλογα με το μέγεθος της αίθουσας ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις.
·Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων δωρεάν τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
·Μόνιμους διορισμούς επιπλέον εκπαιδευτικών άμεσα για την κάλυψη όλων των αναγκών.
·Εύρεση\διαμόρφωση\χρήση των απαραίτητων δημόσιων χώρων για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που δημιουργούνται.
·Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου. Είναι απαράδεκτο να αποκλείονται με ρατσιστικές διατάξεις οι αλλοδαπές καθαρίστριες από τις προσλήψεις.
·Πρόσληψη σχολιάτρων, σχολικών νοσηλευτών καθώς και ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την αναγκαία επικοινωνία με το οικογενειακό περιβάλλον.
·Κατάργηση του νόμου για την παιδεία (4692/20) , ο οποίος ανάμεσα στα άλλα αντιεκπαιδευτικά μέτρα προβλέπει αύξηση ορίου μαθητών στους 25-27 μαθητές ανά τμήμα.
·Κατάργηση της τροπολογίας και της ΠΝΠ που αφορά τις κάμερες και την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» με ανοιχτά σχολεία. Δημιουργία όλων των απαραίτητων δομών ενισχυτικής διδασκαλίας (παράλληλη, κατ’ οίκον, πρόσθετη) για τους μαθητές που δε μπορούν λόγω πανδημίας να παρακολουθήσουν τη δια ζώσης διαδικασία και παραμένουν περιορισμένοι στο σπίτι.
·Δωρεάν διάθεση του αναγκαίου υλικού προστασίας στα σχολεία (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας, θερμομετρήσεις) με έκτακτη επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές.
·Έγκριση όλων των τμημάτων ολιγομελών στα ολοήμερα σχολεία καθώς και σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και όλων των τμημάτων β΄ ξένης γλώσσας.
·Αύξηση των δαπανών για την παιδεία με έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό.
·Έκτακτη οικονομική ενίσχυση των οικογενειών με άνεργους γονείς μαθητών-τριών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη