Η επιλογή της κυβέρνησης να προσφέρει στα σχολεία ως μοναδικό όπλο αντιμετώπισης της πανδημίας τη μάσκα-αερόστατο και τα μίνι παγουρίνο στις μικρές ηλικίες, έχει προκαλέσει μία πολύ δύσκολη κατάσταση στα σχολεία.
Τα παιδιά πρέπει να φορούν τη μάσκα συνεχώς επί 6-7 ώρες, οι συνάδελφοι να κάνουν μάθημα φορώντας τη μάσκα, ανεβάζοντας την ένταση της φωνής για να ακουστούν, με αυξημένο άγχος καθ΄ όλη τη διάρκεια του ωραρίου για να φροντίσουν την τήρηση των υγειονομικών μέτρων. Παράλληλα αποκτήσαμε και ικανότητες νοσηλευτικού προσωπικού, με τις οποίες μας επιφόρτισε η εγκύκλιος για τον υπεύθυνο covid, εντοπισμού και διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων με μεγάλη γραφειοκρατία (απουσίες, ειδοποιήσεις, φύλλα αναφοράς, ιχνηλάτηση !) που απαιτούν γνώσεις και χρόνο. Καμία μέριμνα για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη – 15 μαθητές με βάση τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, πρόσληψη όλου του προσωπικού καθαριότητας, σπάσιμο τμημάτων και ανεύρεση νέων κατάλληλων κτηριακών εγκαταστάσεων, δωρεάν τεστ σε όλους ώστε από την αρχή να εντοπίζονται όσοι φέρουν τον ιό ακόμα και αν είναι ασυμπτωματικοί και να περιορίζεται ριζικά η διασπορά του ιού.
Η κατάσταση την οποία όλοι οι εκπαιδευτικοί ζούμε στα σχολεία έχει προκαλέσει αγανάκτηση σε μας και φυσικά και στους μαθητές μας. Επιπρόσθετα τα παιδιά νοιώθουν ότι πλησιάζουν σημαντικές αλλαγές στη σχολική ζωή (τράπεζα θεμάτων, νέος νόμος στην τεχνική εκπαίδευση, βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ που ήδη έχει εξαγγελθεί) που υπονομεύουν το μέλλον τους και θέτουν σε αμφιβολία την παραμονή τους στη δημόσια εκπαίδευση. Η πραγματικότητα λοιπόν είναι που γεννά τις αντιδράσεις, που βάζει τα παιδιά σε αναζήτηση τρόπων διεκδίκησης. Άλλωστε ένα πανελλαδικό κύμα καταλήψεων με διάρκεια (βρισκόμαστε πια στην 3η εβδομάδα) δε θα μπορούσε να είναι επίτευγμα καμίας δύναμης υποκίνησης.
Αυτό το μαθητικό ρεύμα, σε πολλές περιπτώσεις με αδιαμόρφωτα αιτήματα αλλά με πιο καθαρά χαρακτηριστικά διεκδίκησης από άλλες φορές, με λάθος αιτήματα καμία φορά («αρνητές μάσκας») που όμως δεν κυριαρχούν, η κυβέρνηση αποφάσισε να το σταματήσει. Αν και ρευστό, έχει μία δυναμική που μπορεί να γίνει επικίνδυνο. Αν πχ συναντηθεί με τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, αν καταφέρει να εκφράσει τις αγωνίες των γονιών που δεν έχουν δουλειά, που περιμένουν να δουν τι θα γίνει με το δάνειο, με την αναμονή όλης της κοινωνίας μπροστά στο ξέσπασμα ενός νέου γύρου οικονομικής κρίσης, τότε μπορεί να γίνει επικίνδυνο. Μπορεί να πυροδοτήσει μεγαλύτερα αγωνιστικά ξεσπάσματα, να σαρώσει νόμους περιορισμού των διαδηλώσεων, να αποτελέσει μία θρυαλλίδα στην αγανάκτηση του κόσμου. Για αυτό μπήκε στο στόχαστρο. Για αυτό ξεδιπλώθηκε η επίθεση εναντίον του, με τα παπαγαλάκια των καλοταϊσμένων ΜΜΕ να κοροϊδεύουν και να συκοφαντούν, με τους εισαγγελείς στη συνέχεια και την αστυνομία, να απειλεί, να καλεί σε καταθέσεις. Με κάποιους -ευτυχώς λίγους- πρόθυμους Διευθυντές και Δημάρχους να κυνηγούν οι ίδιοι τα παιδιά με μηνύσεις και λοιδορίες. Και όταν όλα αυτά δεν έκαμψαν τις μαθητικές κινητοποιήσεις, η Υπουργός Παιδείας βάζει εμάς τους καθηγητές, να σπάσουμε την κατάληψη κάνοντας διαδικτυακό μάθημα, αποκλείοντας τους καταληψίες (!) και βάζοντας απουσίες!! Δηλαδή και απεργοσπάστες και καταδότες των μαθητών! Απειλούν μάλιστα με τη χρήση αργιών και του Σαββάτου ως μέρες μαθήματος, ώστε να προκαλέσουν φόβο αλλά και κοινωνικό αυτοματισμό εναντίον των μαθητών.
Για το εκπαιδευτικό κίνημα είναι καθαρό ότι και αυτή η προσπάθεια θα πέσει στο κενό. Οι καθηγητές δε θα μετατραπούμε σε ρουφιάνους, δε θα επιτρέψουμε η τεχνολογία να γίνει εργαλείο πειθάρχησης και το κυριότερο, αντί να δώσουμε στα παιδιά μάθημα συμμόρφωσης μέσω αυταρχικής πειθούς, θα συνεχίσουμε να χτίζουμε σχέση παιδαγωγική, επειδή στην πραγματικότητα είμαστε από την ίδια μεριά. Είναι υποκριτικό το ΥΠΑΙΘ να παριστάνει ότι θέλει να αναπληρωθούν οι ώρες των καταλήψεων, όταν ένα μήνα μετά το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς υπάρχουν ακόμα κενά εκπαιδευτικών (μόλις το 50% των αναγκών καλύφθηκαν με την α φάση αναπληρωτών). Η τακτική του αποκλεισμού παιδιών από το μάθημα (είτε επειδή δεν έχουν τον εξοπλισμό, είτε επειδή η κυβέρνηση τους κατατάσσει στους σύγχρονους ¨τεντιμπόηδες¨) είναι στην ίδια λογική της ύψωσης ταξικών φραγμών μέσω ενός αυστηρού πλαισίου προαγωγής και απόλυσης. Οι διώξεις κατά μαθητών αποτελούν ειδική έκφραση της απαγόρευσης των διαδηλώσεων. Το στρίμωγμα στα ΜΜΜ και στις τάξεις, και η αυταρχική λογική της ατομικής ευθύνης, είναι ίδια είτε στα σχολεία είτε στη δουλειά. Οι ελλείψεις καθηγητών και αιθουσών, βρίσκονται στον ίδιο παρονομαστή με τις ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και ΜΕΘ.
Δεν αποδεχόμαστε τη χρήση της εξ αποστάσεως ¨εκπαίδευση¨ ως μέσο απεργοσπασίας εναντίον μαθητών σήμερα, αλλά και εκπαιδευτικών αύριο. Από μέσο επαφής με τους μαθητές στις συνθήκες του lockdown διολίσθησε σε αποκλειστικό μέσο διδασκαλίας σε περιπτώσεις απουσίας μαθητών ή κλεισίματος τμημάτων και σχολείων, τώρα σε μέσο σπασίματος των μαθητικών κινητοποιήσεων και σε λίγο «λύση» στην ¨έκτακτη συνθήκη¨ αδιοριστίας καθηγητών σε παραμεθόριες περιοχές. Εξάλλου η χρήση της ως μέσο αξιολόγησης έχει ήδη δηλωθεί αρκετά καθαρά.
Καλούμε τους συναδέλφους να καταδικάσουν και να απορρίψουν μαζικά και καθολικά αυτήν την απαράδεκτη αντιδημοκρατική και αντιπαιδαγωγική μεθόδευση, που θέλει τηλεργασία σε κατειλημμένα σχολεία! Να μην υπονομεύσουν τους αγώνες των μαθητών τους και τα δίκαια αιτήματά τους, να μη δυναμιτίσουν την παιδαγωγική σχέση που μόνο οι ίδιοι γνωρίζουν με πόσο κόπο χτίζουν μαζί τους. Να δηλώσουν ότι η θέση τους είναι μέσα στα σχολεία, με όλους τους όρους ασφάλειας και υγιεινής και τους μαθητές δίπλα τους.
Καμία Διοίκηση, Διεύθυνση Εκπαίδευσης, κανένας Διευθυντής και γονιός δε νομιμοποιείται να δίνει ονόματα μαθητών σε αστυνομία και Εισαγγελείς. Καταγγέλλουμε απερίφραστα τις ενέργειες αυτές.
Η ΕΛΜΕ προκηρύσσει απεργία- αποχή από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα κατειλημμένα σχολεία.
Καμία εφαρμογή της «εξ αποστάσεως διδασκαλίας» στα υπό κατάληψη σχολεία.
Οι εκπαιδευτικοί είμαστε παιδαγωγοί και όχι παιδονόμοι και «online» απεργοσπάστες.
Δε γινόμαστε καταδότες, μέσω απουσιολογίων, των μαθητών που συμμετέχουν στην κατάληψη
Δε θα επιτρέψουμε, ούτε θα ανεχθούμε να χρησιμοποιηθούμε ως μηχανισμός καταστολής των αγώνων των μαθητών μας.
Να αποσυρθούν τώρα η ΚΥΑ που αφορά τη «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» (12-9-20) και η τροποποίηση της (30-9-20)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη