Σε μια σοβαρή καταγγελία προβαίνει η Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση/Παρεμβάσεις «Αριστοτέλη», αναφορικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών με τρίμηνες συμβάσεις (42 ΠΕ70, 19 ΠΕ60, 43 για παράλληλη στήριξη ΔΣ και 21 για νηπιαγωγεία) αντί για τις κλασικές συμβάσεις στην Α’ Διεύθυνση, θέτοντας ευθέως το ερώτημα: «Γιατί προσλήφθηκαν αναπληρωτές με τρίμηνες συμβάσεις στην Α’ Διεύθυνση αντί για τις κλασικές συμβάσεις αναπληρωτών ενώ στα διαδικτυακά τμήματα της περιφέρειας συμμετέχουν 12 ΠΕ70; Ποιος κοροϊδεύει ποιον; Τι κομπίνες στήνει το υπουργείο και ο διευθυντής εκπαίδευσης στην Α’ Αθήνας;»
Όπως σημειώνεται, μεταξύ άλλων, σε σχετική ανακοίνωση, «είναι ολοφάνερο ότι με το πρόσχημα της πανδημίας θέλουν να χτυπήσουν όλα τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και να εξαθλιώσουν τους αναπληρωτές, να ελαστικοποιήσουν τις σχέσεις εργασίας και να αφανίσουν κάθε συλλογική και συναδελφική διεκδίκηση και να κομματιάσουν σε ομάδες συμφερόντων τους αναπληρωτές, τους μόνιμους, τα σχολεία».
Αναλυτικά η σχετική καταγγελία:
Γιατί προσλήφθηκαν αναπληρωτές με τρίμηνες συμβάσεις (42 ΠΕ70, 19 ΠΕ60, 43 για παράλληλη στήριξη ΔΣ και 21 για Ν/γεία !!!) στην Α’ Διεύθυνση αντί για τις κλασικές συμβάσεις αναπληρωτών ενώ στα διαδικτυακά τμήματα της περιφέρειας συμμετέχουν 12 ΠΕ70;
Ποιος κοροϊδεύει ποιον;
Τι κομπίνες στήνει το υπουργείο και ο διευθυντής εκπαίδευσης στην Α’ Αθήνας;
Αλαλούμ με κενά και προσωρινές τοποθετήσεις
Είναι εξαιρετικά σοβαρό να αναδειχθεί αυτό που συμβαίνει στα σχολεία ένα μήνα μετά την αρχή της λειτουργίας του: το υπουργείο με τη συμβολή όλης της διοικητικής πυραμίδας καταπατά κάθε εργασιακό δικαίωμα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, επιδιώκει να συνθλίψει ακόμα περισσότερο τις ήδη ελαστικές σχέσεις εργασίας και κατ’ επέκταση ποδοπατά το μορφωτικό δικαίωμα των μαθητ(ρι)ών. Με την απειλή του covid πάνω από το κεφάλι μας, τα ασφυκτικά τμήματα με τους (για πρώτη φορά σε πανδημία) αυξημένους μαθητές στις τάξεις κλουβιά και τις ανεφάρμοστες οδηγίες και εγκυκλίους να έρχονται καθημερινά, η διεύθυνση Α’ Αθήνας υλοποιώντας με ευλάβεια τα αντεργατικά μέτρα του ΥΠΑΙΘ και αδιαφορώντας πλήρως για εκπαιδευτικούς και μαθητές, επιδίδεται σε πετσόκομμα των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων με τα εξής:
- Εργαζόμενοι πολλών ταχυτήτων και 3μηνες συμβάσεις: οι συνάδελφοι/ισσες αναπληρωτ(ρι)ες ονομάστηκαν «προσωρινοί», ενώ καλούνται με μια σύμβαση τριών μηνών να αναπληρώσουν κανονικά κενά, τα κενά covid, που βαφτίστηκαν έκτακτα – λες και ο εκπαιδευτικός με άδεια ευπαθούς ομάδας πρόκειται σε 3 μήνες να ξεπεράσει τον κίνδυνο. Αλλά ακόμα και αυτό απ’ ότι φαίνεται δεν είναι αρκετό για το υπουργείο. Καταπατώντας ακόμα και τον νόμο που μόλις πριν λίγο καιρό ψήφισε, προσλαμβάνει με τρίμηνες συμβάσεις όχι μόνο για την κάλυψη κενών με άδεια ευπαθούς ομάδας αλλά για την κάλυψη όποιων κενών υπάρχουν ή δημιουργηθούν! Στην Α’ Διεύθυνση όπως και σε πολλές άλλες διευθύνσεις καταγγέλλεται ότι οι συνάδελφοι με 3μηνη σύμβαση, καλούνται να καλύψουν και όλα τα υπόλοιπα κενά! Τα ερωτήματα είναι αμείληκτα! Πόσοι εκπαιδευτικοί ανά ΠΕ πήραν άδεια ευπαθούς ομάδας για να αιτιολογούνται με βάση την νέα απαίσχυντη νομοθεσία οι προσλήψεις 3μηνων συμβάσεων; Τα στοιχεία αποδεικνύουν προκλητική παρανομία και πολιτική αλητεία από την πλευρά υπουργείου και διεύθυνσης. Οι δάσκαλοι που πήραν άδεια ευπαθούς ομάδας στην Α’ διεύθυνση (από τα στοιχεία των διαιδκτυακών τμημάτων) είναι 12. Γιατί έγιναν 42 προσλήψεις με 3μηνες συμβάσεις και όχι 42 προσλήψεις με κλασικές; Υπάρχουν εκπαιδευτικοί πληροφορικής που βρίσκονται σε άδεια ευπαθούς ομάδας ώστε να αιτιολογηθεί η πρόσληψη δύο συμβάσεων 3μηνων; Κι αν υπάρχει γιατί προσλήφθηκαν δύο ΑΜΩ; Και γιατί ο ένας τοποθετήθηκε προσωρινά στο 50ο ΔΣ όπου δεν υπάρχει εκπαιδευτικός πληροφορικής με άδεια ευπαθούς ομάδας; Και τι γίνεται με την παράλληλη στήριξη; Έχουμε 43 εκπαιδευτικούς παράλληλης ΔΣ και 21 νηπιαγωγείων που πήραν άδεια ευπαθούς ομάδας; Μας δουλεύουν!
Συμβάσεις λοιπόν, που ήρθαν για να μείνουν δια πάσα νόσο. Νομιμοποιείται η καθιέρωση μιας εξαθλιωμένης εργασιακής σχέσης επιτρέποντας έτσι την περαιτέρω ελαστικοποίηση των αναπληρωτ(ρι)ών. ΥΠΑΙΘ και διεύθυνση επωφελούνται από την απελπισία των συναδέλφων, κατάσταση που αντεργατικά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα που εφάρμοσαν τους έφεραν εκεί, συναδέλφους που δεν εργάζονται ή που κατακρημνίστηκαν στους πίνακες. Και τα μορφωτικά δικαιώματα; Στον Καιάδα οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας. Γιατί πώς αλλιώς να εξηγηθεί όταν στέλνεται να καλύψει κενό τμήματος εκπαιδευτικός που η σύμβασή του λέει ότι θα απολυθεί σε τρεις μήνες; Και το παιδί της παράλληλης; Δε φτάνει που αλλάζει εκπαιδευτικό κάθε χρόνο γιατί διορισμοί δεν γίνονται, τώρα θα αλλάζει κάθε τρίμηνο! Κάνουν εκπαιδευτική πολιτική όλοι αυτοί που νομοθετούν; Είναι εκπαιδευτικός ο διευθυντής εκπαίδευσης της Α’ διεύθυνσης που υπογράφει ότι τα κενά είναι 3μήνου; Είναι φανερό από τον αριθμό των κενών και το μέγεθος των προσλήψεων μέχρι στιγμής η τεράστια ανάγκη των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Το σχολείο μας έχει ανάγκη όλους και διπλάσιους από εμάς, όχι όμως διαλυμένους, ελαστικοποιημένους, φθηνούς και ευέλικτους με κανένα εργασιακό δικαίωμα.
- Η τηλε-«εκπαίδευση», άλλη μια ανερμάτιστη οδηγία του ΥΠΑΙΘ που το υπουργείο και η Α’ διεύθυνση επιδιώκει να εφαρμόσει, αποτελεί όπως και οι 3μηνες συμβάσεις λύση δια πάσαν νόσο.
Αυτές τις μέρες φτιάχνονται τα διαδικτυακά τμήματα και οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με οδηγίες που προσβάλουν τον ρόλο τους: 6ωρο ωρολόγιο πρόγραμμα ακριβώς ίδιο με του σχολείου, βιβλίο ύλης για να καταγράφουν το προχώρημα της ύλης, απουσίες στους μαθητ(ρι)ες που θα παραδίδονται στους διευθυντές να τις περνάνε στο my school και φυσικά... βαθμολογία! Τι άλλο περιμένουμε για να καταλάβουμε ότι το project είναι μεγάλο;
Με την εξ αποστάσεως το Υπουργείο φτιάχνει ένα παράλληλο σχολείο που επιδιώκει να εγκαθιδρυθεί και για μετά την πανδημία ως σχολείο «επιλογής» και χρησιμοποιείται ως μέσο πειθάρχησης εκπαιδευτικών και μαθητών. Η Κυβέρνηση συμμορφούμενη με τις επιταγές του ΟΟΣΑ και της ΕΕ προχωρά στη νομιμοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, γιατί επιδιώκει το ψηφιακό σχολείο να γίνει το σχολείο του αύριο. Ας μην έχουμε καμία αυταπάτη, δεν πρόκειται για ένα συμπληρωματικό μέσο που θα υποστηρίζει έκτακτες καταστάσεις, όπως η σημερινή. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα δεύτερο εκπαιδευτικό σύστημα πλάι στο παραδοσιακό. Το ψηφιακό σχολείο, το σχολείο του μέλλοντος, δεν είναι τίποτε άλλο από ένα σχολείο, οικονομικό και «αποτελεσματικό», αφού αυξάνει την αποδοτικότητα και μειώνει το κόστος. Το ψηφιακό σχολείο είναι το όραμα των φιλελεύθερων κυβερνήσεων.
Γι’ αυτό πιέζουν για τη δημιουργία ηλεκτρονικών τμημάτων για μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αντί να προσφέρουν την κατ’ οίκον διδασκαλία που είναι η πλέον ενδεδειγμένη δομή γι’ αυτές τις περιπτώσεις. Γι’ αυτό καλύπτουν ακόμα και απουσίες μαθητών χωρίς κανένα δικαιολογητικό! Γιατί προωθούν το τηλεσχολείο. Και η ΔΟΕ; Πού είναι η ομοσπονδία για να προστατεύσει το μορφωτικό δικαίωμα; Και οι άλλες παρατάξεις; Γιατί δεν παίρνουν σαφή θέση ενάντια στο έκτρωμα, στη μαϊμού εκπαίδευση που επιδιώκει να εγκαθιδρύσει το υπουργείο; Η λογική «στεκόμαστε στους μαθητές μας με όλα τα μέσα» δεν μπορεί να συνεχιστεί! Το Υπουργείο διάλεξε τα μέσα, τα επιβάλει κι εμείς οφείλουμε να πούμε καθαρά, τιμώντας τον εκπαιδευτικό μας ρόλο ότι αυτά τα μέσα ΔΕΝ είναι εκπαίδευση και δεν θα τα αποδεχτούμε!
- Το αλαλούμ με τους πλεονάζοντες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, τα δικαιώματα και τις αρμοδιότητές τους. Η Α’ Αθήνας μετά και από τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων και του συλλόγου μας, προσέλαβε με τη Γ’ φάση αναπληρωτών επιπλέον εκπαιδευτικούς τους οποίους τοποθέτησε σε σχολεία ως πλεονάζον προσωπικό προκειμένου να καλύπτουν άδειες συναδέλφων από το ίδιο ή άλλο σχολείο. Οι συνάδελφοι/ισσες βιώνουν αυτές τις μέρες μια απίστευτη ταλαιπωρία καθώς δεν γνωρίζουν με ποιο τρόπο και κάτω από ποιες συνθήκες θα δουλεύουν για να καλύπτουν τυχόν κενά. Δεν σημαίνει ότι επειδή καλύπτουν έκτακτα κενά πρέπει να τους κάνει ότι θέλει η διοίκηση και το σχολείο. Οφείλουν να ξεκαθαριστούν όλα ώστε να μην «καλύπτονται» οι ημέτεροι και να «τρέχουν» οι άλλοι, κάποιοι σχολεία να έχουν πλεονάζον προσωπικό κι άλλα να μην έχουν τίποτα Δηλώνουμε καθαρά ότι δεν θα επιτρέψουμε καμία αυθαιρεσία και εκμετάλλευσή τους και απαιτούμε την ισότιμη μεταχείρισή σχολείων κι εκπαιδευτικών, δημοσιοποίηση κενών και μετακινήσεων.
Είναι ολοφάνερο ότι με το πρόσχημα της πανδημίας θέλουν να χτυπήσουν όλα τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και να εξαθλιώσουν τους αναπληρωτές, να ελαστικοποιήσουν τις σχέσεις εργασίας και να αφανίσουν κάθε συλλογική και συναδελφική διεκδίκηση και να κομματιάσουν σε ομάδες συμφερόντων τους αναπληρωτές, τους μόνιμους, τα σχολεία. Δεν θα το επιτρέψουμε. Διακυβεύονται η εργασία και το μέλλον μας ως εκπαιδευτικοί, τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και ολόκληρη η ζωή μας. Θα απαντήσουμε επιθετικά, οργανωμένα και συλλογικά. Να απαιτήσουμε εδώ και τώρα κατάργηση του θεσμού του «προσωρινού» αναπληρωτή και μαζικούς μόνιμους διορισμούς/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη