paidia ex apostaseos 1280
Τέσσερις αλήθειες για τα κλειστά σχολεία και την τηλεκπαίδευση εν μέσω κορονοϊού και ψέματα του υπουργείου Παιδείας καταγράφει ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου

«Αλήθειες και ψέματα του υπουργείου Παιδείας» αναφορικά με τους όρους λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα κλειστά Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία καταγράφει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αμαρουσίου.

«Τα σχολεία αποτελούν χώρο διασποράς, δεν έχει γίνει μελέτη πόσο μεγάλης - ή σύγκρισής της με άλλους χώρους εργασίας ή τα ΜΜΜ – ενώ, επειδή τα παιδιά νοσούν ελαφρά ή καθόλου, η διασπορά μένει γενικά απαρατήρητη εντός σχολείου», υπογραμμίζει ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου.

«Δεν έχει σημασία ποια μορφή lockdown θα επιβληθεί στα σχολεία ή πόσο θα μείνουν κλειστά 15 μέρες ή 1 μήνα. Αυτό που έχει σημασία είναι, έστω και τώρα, να αξιοποιηθεί ο χρόνος αυτός ως χρόνος προετοιμασίας για να ξανανοίξουν με ασφάλεια», σημειώνει μεταξύ άλλων ο Σύλλογος.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Το κλείσιμο όλης τελικά της εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία – Δημοτικά – Γυμνάσια – Λύκεια) που ανακοινώθηκε από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αλλά και οι εξελίξεις αναφορικά με το φούντωμα της πανδημίας του ιού  COVID 19 που λαμβάνει ανεξέλεγκτες πλέον διαστάσεις  αποδεικνύουν με πασιφανή τρόπο τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης  για τη δημόσια υγεία και τη ζωή όλων μας.

Επί τρεις και πλέον μήνες ακούγαμε καθημερινά μέχρι και χθες από το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση, χωρίς ντροπή, σωρό από ψευδο - επιστημονικές δηλώσεις:

  • πως τα 25 άρια τμήματα δε διασπείρουν τον ιό,
  •  πως οι τάξεις είναι «κλειστές μονάδες, φούσκες» (και άρα εύκολα ιχνηλατήσιμες),
  •  πως δε χρειάζονται διαγνωστικά τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές,
  •  πως θα μας παρασχεθούν μάσκες και αυτές αρκούν,
  • πως τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν αποτελούν πρόβλημα στη διασπορά του ιού και γι’ αυτό μπορούν τα μαθητικά λεωφορεία να μετακινούν μαθητές με 100% πληρότητα,
  • και πως για όλα αυτά τα σχολεία έπρεπε να μείνουν ανοιχτά...

Φυσικά ποτέ δε μας απάντησαν ακριβώς γιατί και πώς ο ιός κολλάει στις πλατείες αλλά όχι στις τάξεις, κολλάει στις συναυλίες αλλά όχι στα σχολικά γυμναστήρια, κολλάει στις διαδηλώσεις αλλά όχι στις λιτανείες,  κολλάει στα τραπεζάκια του καφενείου αλλά όχι στην τραπεζαρία του ολοήμερου και  γιατί δεν χρειάζεται να υπάρχει δωρεάν τεστ για όλες/όλους τις/τους εκπ/κούς και τις/τους μαθήτριες/μαθητές.

Το ότι τα σχολεία κλείνουν για να σταματήσει η διασπορά του ιού, όπως δήλωσαν από την κυβέρνηση και τον ΕΟΔΥ, αποδεικνύει ακριβώς το αντίθετο για το ρόλο των σχολείων (έστω και αν λόγω των αστείων πρωτοκόλλων του ΕΟΔΥ είχαν κλείσει πολύ λιγότερα τμήματα και σχολεία από όσα έπρεπε).  

Τα σχολεία αποτελούν χώρο διασποράς, δεν έχει γίνει μελέτη πόσο μεγάλης - ή σύγκρισής της με άλλους χώρους εργασίας ή τα ΜΜΜ – ενώ, επειδή τα παιδιά νοσούν ελαφρά ή καθόλου, η διασπορά μένει γενικά απαρατήρητη εντός σχολείου.

Από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης δεν έκαναν άλλωστε ούτε το στοιχειώδες που θα μπορούσαν να κάνουν από την 1η Σεπτέμβρη δηλ. να ορίσουν ένα αριθμό σχολείων/εκπαιδευτικών ως σταθερό δείγμα ελέγχου με επαναλαμβανόμενα τεστ κάθε 15 μέρες ώστε τουλάχιστον να παρατηρούν τη διασπορά στην κοινότητα.

Αν  η κυβέρνηση είχε χρησιμοποιήσει τα δεκάδες χιλιάδες τεστ  τα οποία ζητούσαμε τόσον καιρό και μας τα  παρουσίαζαν ως πολυτέλεια  θα είχε ίσως ανακοπή η εξάπλωση του ιού και δε θα βρισκόμαστε σε αυτήν τη θέση τώρα.

Δεν έχει σημασία ποια μορφή lockdown θα επιβληθεί στα σχολεία ή πόσο θα μείνουν κλειστά 15 μέρες ή 1 μήνα. Αυτό που έχει σημασία είναι, έστω και τώρα, να αξιοποιηθεί ο χρόνος αυτός ως χρόνος προετοιμασίας για να ξανανοίξουν με ασφάλεια!

Και αυτό σημαίνει:

  • Μέχρι 15 μαθητές στο τμήμα,
  • με διπλοβάρδια εάν χρειαστεί και με τις αναγκαίες προσλήψεις,
  • με  διαγνωστικά τεστ δωρεάν για μαθητές/εκπαιδευτικούς,
  • με μόνιμο προσωπικό καθαριότητας πλήρους απασχόλησης.

Αναφορικά με τις εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας για την συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τη χρήση εκπαιδευτικής τηλεόρασης και εξ αποστάσεως διδασκαλίας επισημαίνουμε το έωλο και το απόλυτα ψευδές των ισχυρισμών της τονίζοντας τα παρακάτω:

1. Ποτέ το ΥΠΑΙΘ, παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του, δεν εξασφάλισε για όλες/όλους τις/τους μαθήτριες/μαθητές και εκπαιδευτικούς της χώρας την παροχή δωρεάν μέσων (Η/Υ, εκτυπωτές, μελάνια, χαρτιά, δωρεάν συνδέσεις στο διαδίκτυο κ.λπ.) για την εφαρμογή με στοιχειώδεις όρους ισονομίας και ισοπολιτείας της κάθε είδους μορφής εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» με αποτέλεσμα χιλιάδες παιδιά να αποκλείονται από τις μορφές εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης».

2. Ο νόμος (τροπολογία) με τον οποίο καθιέρωσε το ΥΠΑΙΘ την υποτιθέμενη υποχρεωτικότητα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τυγχάνει ακόμα πολλών εκκρεμοτήτων, εφόσον η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχει από τον Σεπτέμβριο του 2020 δώσει τρίμηνη προθεσμία στο ΥΠΑΙΘ και στην κυβέρνηση προκειμένου να συμμορφωθεί σχετικά με τις τεράστιες ελλείψεις του συγκεκριμένου νομοθετήματος αναφορικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν την σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» ως εργαλείο διδασκαλίας.

3. Η ευρέως διαδεδομένη και σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία της παιδαγωγικής επιστήμης αντίληψη ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν ενδείκνυται για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου αλλά και η μέχρι πρόσφατα αποδεδειγμένη επιστημονικά παραδοχή της όσο το δυνατό λιγότερης χρήσης (χρονικά) των Η/Υ και του διαδικτύου από μαθητές ηλικίας έως 12 ετών ισχύει και δεν μπορεί να αγνοείται.

4. Κανένας εκπαιδευτικός που σέβεται τον εαυτό του, τους μαθητές του και την παιδαγωγική επιστήμη που σπούδασε και διακονεί δεν μπορεί να υιοθετεί μεθόδους διδασκαλίας στις οποίες αδυνατούν να εμπλακούν - ανταποκριθούν μέρος των μαθητών του για λόγους οικονομικούς – κοινωνικούς κ.ά.

Το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου καλεί τα μέλη του να μην αποδεχτούν άκριτα και χωρίς συλλογικές αντιδράσεις και διεκδικήσεις τις απαράδεκτες εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας περί δήθεν συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τη χρήση της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» υπό τους ανύπαρκτους όρους που επιθυμεί η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση να υλοποιηθεί.

Καλούμε τα μέλη του σωματείου μας να προχωρήσουν άμεσα (τη Δευτέρα 16 – 11 – 2020 ή την Τρίτη 17 – 11 – 2020) σε συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων τους αποφασίζοντας:

  1. την παροχή εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» ασύγχρονης ή σύγχρονης μέσω των δυνατοτήτων και μέσων που μας παρέχει η κάθε σχολική μονάδα που υπηρετούμε, από την έδρα της σχολικής μας μονάδα και εντός του ωραρίου μας (το οποίο για τις/τους εκπαιδευτικούς εκτείνεται μέσα στο διάστημα 08:00 έως 16:00 αυστηρά, δηλ. 08:00 έως 14:00 ή 09:00 έως 15:00 ή 10:00 έως 16:00), λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη μας ότι η πιο παραγωγική ώρα για την εκπαίδευση των παιδιών Δημοτικού – Νηπιαγωγείου είναι από 10:00 έως 14:00. Οι μαθητές των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων δεν είναι μαθητές δεύτερης κατηγορίας και δεν μπορεί το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης των μαθητών της πρωτοβάθμιας  να καθορίζεται από το υπουργείο ανάλογα με το πότε δεν είναι φορτωμένη η πλατφόρμα του και όχι ανάλογα με τις παιδαγωγικές και βιολογικές ανάγκες των μικρών μαθητών.
  2. καταγραφή όλων των αναγκών – ελλείψεων των μαθητών και κάλυψη όλων των μαθητών/μαθητριών μας με εξοπλισμό (δωρεάν Η/Υ, κάμερα, ηχεία, εκτυπωτή, μελάνια, χαρτί, δωρεάν σύνδεση στο διαδίκτυο) και των εκπαιδευτικών που δεν επιθυμούν ή δεν μπορούν να προσέρχονται στο σχολείο για την παροχή εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης», ώστε να εφαρμοσθεί η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» με στοιχειώδεις όρους ισονομίας και χωρίς αποκλεισμούς για χιλιάδες μαθητές των δημόσιων σχολείων της χώρας με βάση τη συνταγματική επιταγή της παροχής δημόσιας – δωρεάν εκπαίδευσης για όλους τους πολίτες,
  3. άμεση μείωση – ανακατονομή της ύλης ώστε να μπορέσουν επαρκώς να ανταποκριθούν οι εκπαιδευτικοί στη διδασκαλία της και οι μαθητές στην αφομοίωσή της,
  4. κατοχύρωση της επιλογής μορφής εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» με βάση τις δυνατότητες της πλειοψηφίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών αλλά και των σχολικών μονάδων της χώρας (με δεδομένο ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη και απολύτως απαραίτητη για την προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας),
  5. καταγραφή του γεγονότος ότι σύμφωνα με την παιδαγωγική επιστήμη και τη διεθνή βιβλιογραφία η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» απευθύνεται σε εγγράμματο κοινό, ενήλικο κυρίως, και όχι σε παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού για τα οποία η αλόγιστη και επί μακρόν χρήση της ενέχει σειρά σοβαρών ψυχολογικών και μαθησιακών κινδύνων,
  6. καταγραφή του γεγονότος ότι ουδέποτε το ΥΠΑΙΘ προέβη σε καμία ενέργεια για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Π. Ε. στη χρήση της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης»,
  7. διεκδίκηση και άλλων μέσων παροχής εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» με κατάργηση της υποχρεωτικότητας της χρήσης της webexcisco ανάλογα με τις δυνατότητες των μαθητών και εκπαιδευτικών, εφόσον το σύστημα τηλεκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ αποτελεί φενάκη και οδηγεί σε φιάσκο την προσπάθεια παροχής εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» λόγω των σοβαρών αδυναμιών και ελλείψεών του – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ»,
  8. καταγραφή του γεγονότος ότι οι μικρότερες ηλικίες των μαθητών μας (έως και την Δ΄ Δημοτικού) αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στη χρήση των Η/Υ χωρίς την παρουσία και συνδρομή ενηλίκων με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική διαδικασία που με τον τρόπο της σύγχρονης εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» παύει να αποτελεί πεδίο διαμεσολάβησης αποκλειστικά μεταξύ δασκάλου/δασκάλας και μαθητριών/μαθητών με καταστροφικές συνέπειες για το Δημόσιο Σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Εν κατακλείδι οι εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ αποτελούν μνημείο ψεύδους και ύβρεως για τους εκπαιδευτικούς και μαθητές των Δημόσιων Σχολείων της χώρας και οι εκπαιδευτικοί των Δημόσιων Σχολείων οφείλουμε να προστατεύσουμε το Δημόσιο Σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας απέναντι στις προσπάθειες διάλυσής – κατάργησής τους από τις πολιτικές του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης με γνώμονα πάντα το ενδιαφέρον μας για τους μαθητές μας και το γεγονός ότι γι’ αυτούς δίνουμε και θα δώσουμε και την ψυχή μας, χωρίς να αποδεχτούμε τις παράλογες και επικίνδυνες εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ, το οποίο για να μας «ευχαριστήσει» για την προσφορά μας στην χωρίς παροχή μέσων και όρων στήριξη της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» τον προηγούμενο Μάρτιο – Μάιο του 2020 προχώρησε στην αύξηση των μαθητών στο τμήμα στους 25 – 27 εν μέσω πανδημίας.  

Καλούμε τους γονείς να αγνοούν τα ψεύδη του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης εμπιστευόμενοι τους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους και να συστρατευτούν μαζί μας στον αγώνα μας για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου.

Για την εφαρμογή όλων των παραπάνω το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου παρέχει πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη στα μέλη του και καλεί το Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. να προβεί στη λήψη αντίστοιχων αποφάσεων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syllipsi.jpg
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Γιάφκα στο Παγκράτι: Σύλληψη 49χρονου για την αποθήκη «οπλοστάσιο» – Φιλόλογος φέρεται να είναι ο ενοικιαστής
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη