Στο 10ο Δημοτικό Νίκαιας έχει μετατραπεί η τηλεκπαίδευση σε ατομική ευθύνη των οικογενειών και των δασκάλων
Ανοιχτή επιστολή
Η τηλεκπαίδευση ξεκίνησε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση την Τετάρτη 18/11/2020. Κλείνοντας μια εβδομάδα επιθυμούμε με την παρούσα επιστολή να μεταφέρουμε την καταγεγραμμένη εικόνα του σχολείου μας ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να βγάλει τα συμπεράσματά του και να προβεί σε τυχόν ενέργειες που του αναλογούν.
Επισημαίνουμε ότι τα στοιχεία που παρατίθενται συλλέχθηκαν ύστερα από επικοινωνία του Συλλόγου μας με το σύνολο σχεδόν των οικογενειών των μαθητών του σχολείου μας.
Δεν θα σχολιάσουμε τις αστοχίες της πρώτης ημέρας, ούτε τις διακοπές και τα ευτράπελα που εξακολουθούν να συμβαίνουν μια εβδομάδα τώρα λόγω της προφανούς αδυναμίας της πολυδιαφημισμένης πλατφόρμας του υπουργείου, αλλά θα σταθούμε αποκλειστικά στις δυσκολίες λόγω έλλειψης κατάλληλου εξοπλισμού.
Συγκεκριμένα:
Στο 10ο Δημοτικό Νίκαιας αυτή τη στιγμή φοιτούν 358 μαθητές και εργάζονται 37 εκπαιδευτικοί.
Σε ότι αφορά στην κατάσταση των παιδιών μας σε σχέση με την τηλεκπαίδευση:
Δεν έχει δοθεί το παραμικρό ηλεκτρονικό μέσο (τάμπλετ, laptop κλπ) από κρατικό φορέα σε κανέναν μαθητή.
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΕΝΑ, πάνω από 50 οικογένειες του σχολείου μας εξακολουθούν να μην διαθέτουν απαραίτητη υποδομή για την υποστήριξη της τηλεκπαίδευσης (είτε συσκευή, είτε σύνδεση, είτε και τα δυο). Ορισμένα από τα παιδιά των συγκεκριμένων οικογενειών φιλοξενούνται σε σπίτια συμμαθητών τους για να παρακολουθήσουν το μάθημα μαζί. Μπορεί πολύ εύκολα να καταλάβει κανείς τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτή η πρακτική για τη διάδοση της πανδημίας.
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΕΝΑ, πάνω από 50 παιδιά παρακολουθούν το μάθημα μέσω του κινητού τηλεφώνου του γονέα τους. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι δεν είναι και το καλύτερο παιδιά ηλικίας 6 και 7 ετών να βγάζουν τα μάτια τους επί ώρες μπροστά στη μικροσκοπική οθόνη ενός κινητού και η συμμετοχή τους στο μάθημα να διακόπτεται κάθε φορά που το κινητό του γονέα χτυπάει.
Περίπου 100 οικογένειες του σχολείου μας, οι περισσότερες με πάνω από ένα παιδιά, εξασφάλισαν την τελευταία στιγμή τα απαραίτητα μέσα κυρίως δανειζόμενες τάμπλετ ή υπολογιστή από συγγενείς και φίλους. Ο Σύλλογός μας συνέδραμε σε αυτή την προσπάθεια παρέχοντας ορισμένα μέσα που διέθετε και συντονίζοντας πρωτοβουλία αλληλεγγύης ανάμεσα στα μέλη του.
Δεκάδες είναι οι οικογένειες που αναγκάστηκαν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αγοράσουν τα απαραίτητα μέσα για την τηλεκπαίδευση των παιδιών τους. Οι περισσότεροι, άνθρωποι του μεροκάματου, πολλοί σε αναστολή εργασίας, άλλοι άνεργοι, αναγκάστηκαν μέχρι και πιστωτική κάρτα να βγάλουν (και αυτό με δυσκολία σε ορισμένες περιπτώσεις) για να εξασφαλίσουν χρήματα για την αγορά της απαραίτητης συσκευής.
Τέλος, αναφέρουμε ότι πέρυσι, όταν το υπουργείο είχε ζητήσει τις ανάγκες των μαθητών κάθε σχολείου σε συσκευές τηλεκπαίδευσης, είχαν δηλώσει ενδιαφέρον πάνω από 200 οικογένειες μαθητών του σχολείου μας. Ασφαλώς, καμιά ενέργεια δεν ακολούθησε από πλευράς πολιτείας για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών.
Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό του σχολείου που είναι διαθέσιμος στους εκπαιδευτικούς:
Το σχολείο μας διαθέτει εξοπλισμό για την εκπαιδευτική διαδικασία ο οποίος εξασφαλίστηκε τα προηγούμενα χρόνια με διεκδικήσεις και ενέργειες του Συλλόγου μας. Όμως αυτός συνίσταται κυρίως σε επιτραπέζιους - σταθερούς υπολογιστές που δεν μπορούν να υποστηρίξουν τηλεκπαίδευση λόγω έλλειψης απαραίτητων εξαρτημάτων. Παράλληλα ο εξοπλισμός του σχολείου περιλαμβάνει και 12 laptop, που είχαν δοθεί από το υπουργείο πριν το 2010, δηλαδή μεγάλης ηλικίας που ουδέποτε αναβαθμίστηκαν.
Σε ότι αφορά στη σύνδεση internet επαληθεύονται με τον πιο δραματικό τρόπο και στην περίπτωση του σχολείου μας οι πρόσφατες προειδοποιήσεις του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ότι οι συνηθισμένες συνδέσεις των σχολείων (24άρες) δεν μπορούν να υποστηρίξουν πάνω από δυο συσκευές ταυτόχρονα. Αυτή τη στιγμή στο σχολείο μας, που διαθέτει δυο συνδέσεις internet, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν πάνω από 4 εκπαιδευτικοί ταυτόχρονα.
Με βάση τα παραπάνω η τηλεκπαίδευση με κρατικά παρεχόμενα μέσα καλύπτει το 0% των μαθητών και λιγότερο από το 10% των εκπαιδευτικών του σχολείου μας.
Με άλλα λόγια η τηλεκπαίδευση έχει μετατραπεί σε ατομική ευθύνη των οικογενειών μας και των δασκάλων των παιδιών μας.
Δηλαδή τα παχιά λόγια του υπουργείου και της κυβέρνησης περί «ισοτιμίας στην εκπαίδευση σε συνθήκες πανδημίας» μπορούμε να τα εκλάβουμε μόνο ως το πιο σύντομο ανέκδοτο.
Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο.
Εδώ και τώρα πρέπει να ληφθούν με την ευθύνη του Υπουργείου όλα τα απαραίτητα μέτρα:
Να γίνει καταγραφή όλων των ελλείψεων σε τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Να δοθούν δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικοί υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου ίντερνετ, να αναβαθμιστεί το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Καμία απουσία μαθητή δεν πρέπει να περαστεί για το διάστημα που τα σχολεία είναι κλειστά.
Να υπάρξει ειδική μέριμνα για διά ζώσης κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που θα δημιουργηθούν (ενισχυτική διδασκαλία, κ.λπ.).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη