Τηλεκπαίδευση: Να εξασφαλιστεί η συμμετοχή όλων των παιδιών
Η διαδικτυακή διδασκαλία δεν διασφαλίζει σε όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες ανεξαιρέτως την πρόσβαση σε αυτήν τονίζουν τα μέλη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας - Ζητούν τη λήψη άμεσων μέτρων από το υπουργείο Παιδείας

Να ληφθούν από το Υπουργείο Παιδείας αλλά και από όλους τους αρμόδιους φορείς τα απαραίτητα μέτρα που θα εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη συμμετοχή των μαθητών στην τηλεκπαίδευση, ζητούν τα μέλη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Με επιστολή τους, υπογραμμίζουν ότι  η διαδικτυακή διδασκαλία με τη μορφή που οργανώθηκε και υλοποιείται στην παρούσα φάση, και παρά τις άοκνες προσπάθειες της πλειονότητας των εκπαιδευτικών, δεν διασφαλίζει σε όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες ανεξαιρέτως την πρόσβαση σε αυτήν. «Αυτό έχει ως συνέπεια χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες με ρόμικη καταγωγή, με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο, όπως και μαθητές και μαθήτριες των οικονομικά ασθενέστερων κοινωνικών τάξεων να αδυνατούν, χωρίς να φέρουν καμία απολύτως ευθύνη γι’ αυτό, να συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία».

Αναλυτικά η επιστολή:

Η συνεχιζόμενη υγειονομική κρίση συμβάλλει αδιαμφισβήτητα στην περαιτέρω επιδείνωση των συνθηκών ζωής των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Η διεύρυνση των εις βάρος τους κοινωνικών ανισοτήτων είναι πραγματικότητα, όπως πραγματικότητα είναι και ο κίνδυνος αποδυνάμωσης, αν όχι ακύρωσης, σειράς πολιτικών αποφάσεων και προσπαθειών του παρελθόντος που στόχευαν στην προώθηση της κοινωνικής ένταξης και συμμετοχής των εν λόγω ομάδων.

Η δημόσια εκπαίδευση συγκαταλέγεται αυτονόητα στον πυρήνα παρόμοιων προσπαθειών και οφείλει, ειδικά στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, να διαδραματίσει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η τρέχουσα επικαιρότητα αποδεικνύει, όμως, το ακριβώς αντίθετο. Η διαδικτυακή διδασκαλία με τη μορφή που οργανώθηκε και υλοποιείται στην παρούσα φάση, και παρά τις άοκνες προσπάθειες της πλειονότητας των εκπαιδευτικών, δεν διασφαλίζει σε όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες ανεξαιρέτως την πρόσβαση σε αυτήν. Αυτό έχει ως συνέπεια χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες με ρόμικη καταγωγή, με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο, όπως και μαθητές και μαθήτριες των οικονομικά ασθενέστερων κοινωνικών τάξεων να αδυνατούν, χωρίς να φέρουν καμία απολύτως ευθύνη γι’ αυτό, να συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η εν καιρώ πανδημίας επικίνδυνη κλιμάκωση καταστάσεων που οδηγούν αναπόφευκτα στην εκπαιδευτική ένδεια μαθητών και μαθητριών ευάλωτων κοινωνικά ομάδων βρίσκεται στον αντίποδα της συνταγματικής υποχρέωσης της πολιτείας να μεριμνά για ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση. Συνακόλουθα, το Υπουργείο Παιδείας φέρει ευθύνη για το σχολικό αποκλεισμό και τη δραματική επιδείνωση της εκπαιδευτικής κατάστασης αυτών των μαθητών και μαθητριών.

Ως μέλη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας καλούμε τόσο το Υπουργείο Παιδείας όσο και όλους τους αρμόδιους φορείς να ανταποκριθούν άμεσα και να αναλάβουν την κρατική ευθύνη παροχής όλων όσα απαιτούνται ώστε κανένας μαθητής και καμία μαθήτρια να μη μείνει χωρίς ελεύθερη πρόσβαση στη μόρφωση.

Βόλος, 7.12.2020

Τα μέλη της Συνέλευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi
Έγκλημα και τιμωρία στα Σχολεία
«Τα παιδιά εκείνα τα οποία εκδηλώνουν μη ομαλή συμπεριφορά είναι εκείνα τα οποία πρέπει να λαμβάνουν ακόμη περισσότερη προσοχή και ασχολία και όχι...
Έγκλημα και τιμωρία στα Σχολεία
Χρήστος Μπούρας
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών στο alfavita.gr: Η χώρα έχει περισσότερα Πανεπιστήμια από όσα μπορεί να χρηματοδοτήσει ικανοποιητικά
Ο Χρήστος Μπούρας συνομιλεί με τον Νίκο Μάστορα για τις εξελίξεις στα ΑΕΙ και το Πανεπιστήμιο Πατρών: Ετοιμάζεται παράρτημα του Πανεπιστημίου στην...
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών στο alfavita.gr: Η χώρα έχει περισσότερα Πανεπιστήμια από όσα μπορεί να χρηματοδοτήσει ικανοποιητικά
PAIDI
Γονείς: Ντράπηκε και η ντροπή! (Για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πειραιά)
Είναι απαράδεκτο να στοχοποιούνται εκπαιδευτικοί, που δίνουν καθημερινά τη μάχη για να έχουν τα παιδιά μας την καλύτερη δυνατή φροντίδα και...
Γονείς: Ντράπηκε και η ντροπή! (Για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πειραιά)
ekpaideytikoi
Εκπαιδευτικοί στην αντεπίθεση: Προσφυγές για μη μονιμοποίηση νεοδιόριστων και μηνύσεις για παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δράσης
ΣΕΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου»: Μήνυση κατά παντός υπευθύνου για τις εικόνες ντροπής στη ΔΙΠΕ Δυτ. Αττικής και την παρουσία αστυνομικών δυνάμεων που...
Εκπαιδευτικοί στην αντεπίθεση: Προσφυγές για μη μονιμοποίηση νεοδιόριστων και μηνύσεις για παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δράσης