Thumbnail
Ο Σύλλογος Διδασκόντων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με Ειδικότητα Κολύμβηση ζητά να διευκρινιστούν τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής του εκπαιδευτικού προσωπικού που θα προσληφθεί για το μάθημα της κολύμβησης στα σχολεία, θέτοντας ζήτημα ασφάλειας των μαθητών

Ζήτημα ασφάλειας κατά τη διεξαγωγή του μαθήματος της κολύμβησης στα σχολεία θέτει ο Σύλλογος Διδασκόντων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με Ειδικότητα Κολύμβηση, σε ανοιχτή επιστολή προς το υπουργείο Παιδείας.

Όπως επισημαίνουν οι καθηγητές, στο νομοσχέδιο του υπουργείου που κατατέθηκε στη Βουλή προβλέπεται η διδασκαλία του μαθήματος αποκλειστικά από μόνιμους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, ενώ για την κάλυψη των αναγκών προβλέπονται προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων.

Όμως, σύμφωνα με το Σύλλογο, «το μάθημα της κολύμβησης κάποιοι το έχουν διδαχθεί ένα ή δύο εξάμηνα, ενώ οι ΚΦΑ με ειδικότητα κολύμβησης, ένα χρόνο επιπλέον αποκτώντας εξειδικευμένη γνώση στην διδακτική του μαθήματος της κολύμβησης, στην ναυαγοσωστική καθώς και στις πρώτες βοήθειες».

Κατά συνέπεια, οι καθηγητές ζητούν να διευκρινιστούν «τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής του εκπαιδευτικού προσωπικού που θα προσληφθεί για το μάθημα της κολύμβησης, το οποίο λόγω της επαφής με το υγρό στοιχείο απαιτεί καταρτισμένο προσωπικό ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η επιτυχία του».

Επιπλέον σημειώνεται: «Να λάβετε επίσης υπόψιν ότι τα μαθήματα γίνονται με τους καθηγητές μέσα στο νερό διασφαλίζοντας, εκτός από την ασφάλεια που είναι υψίστης σημασίας, την ψυχική ηρεμία του παιδιού εντός νερού. Αποδεδειγμένα, όσο πιο άνετος και εξειδικευμένος είναι ο εκπαιδευτικός μέσα στο νερό, τόσο πιο άνετα νιώθει και το παιδί».

Ο Σύλλογος Διδασκόντων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με Ειδικότητα Κολύμβηση σημειώνει ακόμα: «Αποτελεί σαφές και αμείλικτο το γεγονός ότι το επίπεδο του ρίσκου στις κολυμβητικές δεξαμενές αυξάνεται, όταν το εκπαιδευτικό́ προσωπικό́ δεν είναι άρτια καταρτισμένο, ενώ η παρουσία αρμοδίως εκπαιδευμένων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα κολύμβησης μπορεί να εκμηδενίσει τον κίνδυνο».

Αναλυτικά η σχετική επιστολή:

Θέμα: «ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ;»

Exθές κατατέθηκε από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, προς ψήφιση, στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις», το οποίο περιλαμβάνει στο άρθρο 111, την διάταξη για τη διδασκαλία της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγή – τροποποίηση του ν. 4452/2017 για την διεξαγωγή του μαθήματος της κολύμβησης στα σχολεία. Το μάθημα θα γίνεται αποκλειστικά από μόνιμους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και αν αυτοί δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών της διδασκαλίας του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής, δύναται να προσλαμβάνονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2020-2021 αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου οι οποίοι έχουν εγγραφεί στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης και κατά τη σειρά εγγραφής τους σε αυτούς, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν αποδεδειγμένα διδαχθεί το αντικείμενο της κολύμβησης. Το μάθημα της κολύμβησης κάποιοι το έχουν διδαχθεί ένα ή δύο εξάμηνα, ενώ οι ΚΦΑ με ειδικότητα κολύμβησης, ένα χρόνο επιπλέον αποκτώντας εξειδικευμένη γνώση στην διδακτική του μαθήματος της κολύμβησης, στην ναυαγοσωστική καθώς και στις πρώτες βοήθειες.

Παρακαλούμε να λάβετε υπόψιν ότι ένα από τα σημαντικότερα θέματα για τη διεξαγωγή του μαθήματος είναι η ασφάλεια των παιδιών και να διευκρινίσετε ποια θα είναι τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής του εκπαιδευτικού προσωπικού που θα προσληφθεί για το μάθημα της κολύμβησης, το οποίο λόγω της επαφής με το υγρό στοιχείο απαιτεί καταρτισμένο προσωπικό ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η επιτυχία του. Να λάβετε επίσης υπόψιν ότι τα μαθήματα γίνονται με τους καθηγητές μέσα στο νερό διασφαλίζοντας, εκτός από την ασφάλεια που είναι υψίστης σημασίας, την ψυχική ηρεμία του παιδιού εντός νερού. Αποδεδειγμένα, όσο πιο άνετος και εξειδικευμένος είναι ο εκπαιδευτικός μέσα στο νερό, τόσο πιο άνετα νιώθει και το παιδί.

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει στο εξωτερικό για τα μαθήματα της κολύμβησης που ήδη λειτουργούν αρκετά χρόνια σε πολλές χώρες, οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν το μάθημα της κολύμβησης είναι σε όλες τις χώρες εξειδικευμένοι πρωτίστως πάνω στην κολύμβηση, στη ναυαγοσωστική και στις πρώτες βοήθειες.

Έτσι και στη χώρα μας τα τελευταία 4 χρόνια διεξάγεται με μεγάλη επιτυχία το μάθημα της κολύμβησης με καθηγητές Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα κολύμβηση που προσλήφθηκαν με δική σας απόφαση σε συνεργασία με το ΥΠΑΙΘ, τη ΓΓΑ και την ΚΟΕ.

Αυτό επιβεβαιώνεται και από την επίσκεψη της Υφυπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Σοφίας Ζαχαράκη, του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λευτέρη Αυγενάκη και του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού κ. Γιώργου Μαυρωτά, στους χώρους των κολυμβητικών δεξαμενών όπου διαπίστωσαν πως τα μαθήματα διεξάγονται με απόλυτη ασφάλεια, οργάνωση και επιτυχία από
καταρτισμένο και έμπειρο προσωπικό με ειδικότητα την κολύμβηση.

Αποτελεί σαφές και αμείλικτο το γεγονός ότι το επίπεδο του ρίσκου στις κολυμβητικές δεξαμενές αυξάνεται, όταν το εκπαιδευτικό́ προσωπικό́ δεν είναι άρτια καταρτισμένο, ενώ η παρουσία αρμοδίως εκπαιδευμένων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα κολύμβησης μπορεί να εκμηδενίσει τον κίνδυνο.

Λάβετε υπόψη σας ότι ένας εκπαιδευτικός Δημοτικού Σχολείου, έχει να διαχειριστεί ανά τάξη ομάδες παιδιών με διαφορετικό́ επίπεδο δεξιοτήτων, αντιλήψεων, διαπολιτισμικών διαφορών, βιωματικών εμπειριών, ψυχομετρικών χαρακτηριστικών.

Αντιστοίχως, ένας καθηγητής κολύμβησης διδάσκει σε υδάτινο περιβάλλον και οφείλει να διαχειριστεί όλα τα παραπάνω αλλά και τους σημαντικούς και άμεσους κινδύνους μίας πισίνας.

Εν κατακλείδι, θα θέλαμε να αναφερθούμε στο αίσθημα ευθύνης που μας διακατέχει απέναντι στα παιδιά και στους γονείς αυτής της χώρας. Θα πρέπει όλοι να παρακάμψουμε τα προσωπικά μας συμφέροντα και να συμβάλουμε στην ασφάλεια των παιδιών καθώς και στην αμέριστη εμπιστοσύνη του γονέα προς το ΥΠΑΙΘ αλλά και στην Ελληνική Κυβέρνηση.

Δείτε την επιστολή εδώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ryzi_0.jpg
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
Μάθετε ακόμη πώς να το αποθηκεύετε και να το συντηρείται σωστά, με σκοπό όχι μόνο να διατηρήσετε τη γεύση και την υφή του, αλλά πρωτίστως για να...
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
tameio.jpg
Ποιοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2025 - Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη με όριο ηλικίας κάτω από τα 62 έτη
Οι προϋποθέσεις σε όρια ηλικίας, έτη ασφάλισης
Ποιοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2025 - Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη με όριο ηλικίας κάτω από τα 62 έτη
gimnasio
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
Τμήμα μπαλκονιού έπεσε σε προαύλιο σχολείου
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
βοιοτια
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;
Ποια είναι, όμως, η ιστορία του συνοικισμού και γιατί επελέγη το συγκεκριμένο σημείο για την ανέγερση κατοικιών;
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;