Με ανακοίνωση της, η ΕΛΜΕ Λέσβου, καλεί τους εκπαιδευτικούς να αγνοήσουν την απαράδεκτη εγκύκλιο του Υπουργείου και μην υλοποιήσουν την «εξ αποστάσεως αξιολόγηση» των μαθητών.
Καλεί την ΟΛΜΕ να πάρει αντίστοιχες αποφάσεις για όλα αυτά τα ζητήματα. Να απαιτήσει από το υπουργείο την άμεση απόσυρση της σχετικής εγκυκλίου, να μην αποδεχτεί την απαξιωτική διαδικασία της τηλεαξιολόγησης - τηλεβαθμολογίας, παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποτραπεί, να μην εφαρμοστεί στην πράξη η απαράδεκτη αυτή διαδικασία.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λέσβου
Η κυβέρνηση σπάει όλα τα κοντέρ της πολιτικής αναλγησίας. Από τη μια, σπεύδει να χαρίσει εκατομμύρια στους κλινικάρχες και στα ΜΜE. Από την άλλη, «αδυνατεί» να κάνει τις απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού και να εξασφαλίσει τις κατάλληλες κτιριακές υποδομές για να κρατήσει ανοιχτά τα σχολεία. «Αδυνατεί» να κάνει ακόμα και το ελάχιστο, να προσφέρει δηλαδή Η/Υ, αξιόπιστο διαδίκτυο ή ακόμα και ρεύμα σε χιλιάδες μαθητές λαϊκών οικογενειών, για να έχουν έστω μία κάποια ισοτιμία στην πρόσβαση στην «εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Βοά το πανελλήνιο, γιατί μόλις πριν λίγες μέρες, έκοψαν το ρεύμα σε μαθητή μονογονεϊκής οικογένειας. Την ίδια στιγμή, «κόπτεται» να προλάβει την αξιολόγηση των μαθητών προσποιούμενη δήθεν ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται κανονικά.
Τα λόγια στερεύουν μπροστά στην εικόνα των μαθητών που ξεσπιτώνονται για να βρουν σύνδεση internet στο καφέ της γειτονιάς ή στο σπίτι του φίλου τους. Πώς μπορεί η οθόνη να αντικαταστήσει το εργαστήριο, το πείραμα, τη ζωντανή παρατήρηση στη φύση και την κοινωνική ζωή; Ποια σύνδεση μπορεί να καλύψει το κενό στην εκπαίδευση των παιδιών μειονοτήτων που βιώνουν την ανισοτιμία σε κάθε πτυχή της ζωής τους και τώρα τιμωρούνται με τη στέρηση κάθε δικαιώματος στη μόρφωση. Τα παιδιά Ρομά, τα προσφυγόπουλα στους καταυλισμούς και τις δομές φιλοξενίας, παρά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών, στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν αποκλειστεί από την εξ αποστάσεως διαδικτυακή εκπαίδευση.
Είναι λοιπόν εύλογο ότι στις συνθήκες της «Τηλε-εκπαίδευσης» παιδεία δεν παρέχεται, ενώ καταργούνται όλες οι προϋποθέσεις οποιασδήποτε ανάπτυξης των ικανοτήτων των παιδιών.
Στη βάση αυτή, ΔΕΝ είναι ΔΥΝΑΤΗ οποιασδήποτε μορφής «αξιολόγηση» των μαθητών.
Η πραγματικότητα της τηλεκπαίδευσης απέχει από κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η εκπαιδευτική κοινότητα στάθηκε στο ύψος της, χωρίς καμία βοήθεια από την κυβέρνηση, βρέθηκε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειες τους, αξιοποίησε κάθε μέσο, έχοντας επίγνωση των κινδύνων αλλά και των ορίων αυτής της διαδικασίας.
Ο βαθμός του 4μήνου είναι ένας από τους δείκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι μια αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στην σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο, οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο.
Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στο 1ο τετράμηνο προκαλούν…
- προκαλούν θυμηδία, γιατί όλοι γνωρίζουμε τις συνθήκες που γίνονται τα μαθήματα, στο κρεβάτι, με τις πιζάμες, με την παρουσία των γονιών. Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι οι μαθητές θα αξιολογηθούν από τη συμμετοχή τους στο «τηλεμάθημα». Και ο μαθητής που λέει ότι δεν έχει μικρόφωνο, ότι δεν έχει ήχο, ότι δεν είναι καλή η σύνδεση, ότι τελείωσε η μπαταρία του κινητού του; Ποιος θα κρίνει αν λέει αλήθεια ή ψέματα; Πώς θα κριθεί η συμμετοχή του στο μάθημα; Μέσω chat; Το υπουργείο καλεί τους εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν την πλατφόρμα eclass για εξετάσεις εξ αποστάσεως. Πώς θα ερευνήσουμε αν ο μαθητής γράφει μόνος του; Ότι δεν γράφει με ανοιχτά βιβλία ή με τη βοήθεια όλης της οικογένειας ή του φροντιστή; Αυτή τη στιγμή δεν κρίνεται η επίδοση του μαθητή αλλά η σοβαρότητα του εκπαιδευτικού.
- προκαλούν αγανάκτηση, γιατί γελοιοποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία και τους εκπαιδευτικούς. Θα αξιολογήσουμε τους μαθητές μας με τρεις βδομάδες ανοιχτά σχολεία; Θα βάλουμε βαθμό χωρίς να θυμόμαστε το πρόσωπο του μαθητή μας; Θα βάλουμε βαθμό που μπορεί να καθορίσει το απολυτήριο του Γυμνασίου ή του Λυκείου, χωρίς να έχουμε ακούσει τη φωνή του;
Η αγωνία των εκπαιδευτικών, η απόγνωση των γονιών, η ταλαιπωρία των μαθητών ξεχειλίζουν. Οι επιστολές, οι καταγγελίες, οι διαμαρτυρίες κατακλύζουν την ειδησεογραφία. Μόνο το Υπουργείο Παιδείας μένει ασυγκίνητο. Έχει κοπεί η σύνδεση με τη σχολική πραγματικότητα. Ίσως να φταίει ο πάροχος… ίσως να φταίει η εξ αποστάσεως σχέση που έχει επιλέξει να έχει με την εκπαιδευτική κοινότητα. Το σίγουρο είναι ότι οι αποφάσεις, οι νόμοι, οι εγκύκλιοι, οι πράξεις και κυρίως η απραξία τους είναι το χειρότερο τρολάρισμα για τους ίδιους και την πολιτική τους.
Το Υπουργείο Παιδείας έχει δοκιμαστεί στην αποτελεσματικότητα να λύνει τα προβλήματα και έχει κριθεί ανεπαρκές.
Η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και για να επιτελεί το ρόλο της πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει στο μαθητή τα εφόδια, για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους. Η παράταση του 4μήνου αποτελεί πια μονόδρομο. Σε αυτή τη χρονική στιγμή δεν μπορούμε να μιλάμε για ωριαίο διαγώνισμα στο οποίο μπορεί να στηριχτεί βαθμός τετραμήνου. Το πώς οι εκπαιδευτικοί θα έχουν εικόνα για τη μαθησιακή ετοιμότητα των μαθητών τους θα το κρίνουν με παιδαγωγικά κριτήρια οι σύλλογοι διδασκόντων και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.
Οι εκπαιδευτικοί δε θα γίνουμε κομπάρσοι στην οπερέτα του Υπουργείου, δε θα νομιμοποιήσουμε τις αντιπαιδαγωγικές κατευθύνσεις.
Καλούμε τους συναδέλφους να αγνοήσουν την απαράδεκτη εγκύκλιο του Υπουργείου και μην υλοποιήσουν την «εξ αποστάσεως αξιολόγηση» των μαθητών.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
- Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος. Κανείς εκπαιδευτικός να μην υποχρεωθεί να παραδώσει βαθμολογία όσο διαρκεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία.
- Καμία αξιολόγηση των μαθητών με κλειστά σχολεία, σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης
- Δε δεχόμαστε τον εξευτελισμό των e- διαγωνισμάτων, δε βάζουμε τηλεδιαγωνίσματα και βαθμούς σ΄ αυτές τις συνθήκες.
- Αξιολόγηση και βαθμοί, μόνο στη δια ζώσης εκπαίδευση. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄τετραμήνου και για το α΄τετράμηνο.
- Δεν καταχωρίζουμε απουσίες μαθητών στο my school σ’ αυτές τις συνθήκες.
- Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη, επιβάλλεται η επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων.
- Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων. Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων.
- Άμεση κατάργηση του θεσμικού πλαισίου για τηλε-«εκπαίδευση» και κάμερες.
- Κάτω τα χέρια από το εργασιακό μας ωράριο. Δε θα ανεχθούμε καμία παραβίαση του.
- Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να σταθούν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας και πάρουν ανάλογες αποφάσεις.
- Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει αντίστοιχες αποφάσεις για όλα αυτά τα ζητήματα. Να απαιτήσει από το υπουργείο την άμεση απόσυρση της σχετικής εγκυκλίου, να μην αποδεχτεί την απαξιωτική διαδικασία της τηλεαξιολόγησης - τηλεβαθμολογίας, παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποτραπεί, να μην εφαρμοστεί στην πράξη η απαράδεκτη αυτή διαδικασία.
- Καλούμε τους συλλόγους γονέων και τα μαθητικά συμβούλια να απαιτήσουν να μην προχωρήσει καμία e-βαθμολόγηση και e-εξετάσεις. Να διεκδικήσουμε από κοινού ανοιχτά και ασφαλή σχολεία για όλους, με όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη