panellinies πανελλήνιες, πανελλαδικές εξετάσεις, τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Μετά από απόλυτη απουσία μίας ολόκληρης συνδικαλιστικής διετίας ξαφνικά η ΔΑΚΕ ξύπνησε. Γιατί άραγε; - Η Αγωνιστική Παρέμβαση εκπαιδευτικών Λέσβου απέχει από τις διαδικασίες αξιολόγησης και καταθέτει πρότασή για τη συγκρότηση του προεδρείου στη Μυτιλήνη

Η Αγωνιστική Παρέμβαση εκπαιδευτικών Λέσβου δηλώνει, μεταξύ άλλων, απεργία - αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και καταθέτει πρότασή για τη συγκρότηση του προεδρείου στη Μυτιλήνη.

Αναρωτιέται δε, για την δράση της ΔΑΚΕ Λέσβου, η οποία, όπως αναφέρει, ξύπνησε μετά από απόλυτη απουσία μίας ολόκληρης συνδικαλιστικής διετίας

Το κείμενο των εκπαιδευτικών

…και ξαφνικά η ΔΑΚΕ ξύπνησε. Γιατί άραγε;

  • Μετά από απόλυτη απουσία μίας ολόκληρης συνδικαλιστικής διετίας.
  • Μετά από δεκάδες ανακοινώσεις δύο ετών της ΕΛΜΕ Λέσβου.
  • Μια μέρα μετά την ανακοίνωση στήριξης των συναδέλφων μας μετά τα απαράδεκτα γεγονότα στο Γυμνάσιο Ιππείου.
  • Μια μέρα πριν το ΥΠΑΙΘ αρχίσει τις fast track διαδικασίες νομιμοποίησης της «εσωτερικής και εξωτερικής» αξιολόγησης των σχολικών μονάδων με την ενημέρωση των Διευθυντών.
  • Δυο μέρες μετά την ανακήρυξη των ΠΥΣΔΕ, τα οποία δεν αναγνωρίζει η ΟΛΜΕ αφού προέκυψαν από τις λαθροεκλογές των αρίστων (95% αποχή του κλάδου) στις οποίες όμως η ΔΑΚΕ Λέσβου διέπρεψε!

Ξύπνησε η ακροδεξιά ΔΑΚΕ από τις συνδικαλιστικές της διακοπές και αποδεικνύοντας πόσο δεμένη είναι στο κυβερνητικό άρμα και τις εντολές της Διοίκησης, πόσο εύθικτη είναι όταν θίγονται οι ακροδεξιές φατρίες του νησιού αποφάσισε να βγάλει ανακοίνωση για να αμφισβητήσει την πλειοψηφία της ΕΛΜΕ Λέσβου (4/7 μέλη) να παίρνουν αποφάσεις.

Τόσο απομακρυσμένοι είναι από τη συνδικαλιστική δράση, τόσο απορροφημένοι στον παραγοντισμό που δεν έχουν την ικανότητα να αντιληφθούν το τεράστιο πολιτικό ατόπημα της χρονικής στιγμής που υπάκουσαν στις εντολές του κόμματός τους.

Δεν έχουμε ούτε το χρόνο, ούτε τη διάθεση να ασχοληθούμε με τους τακτικισμούς και τα νομικίστικα τερτίπια του κυβερνώντος κόμματος και της παράταξης του διότι τα ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία απαιτούν εγρήγορση, συλλογικές διαδικασίες, σαφείς θέσεις υπεράσπισης των εργαζομένων και των μαθητών. Έχουμε πολλές φορές αναφερθεί σε ανακοινώσεις μας στα έργα και τις ημέρες των τοπικών παραγόντων-στελεχών-διευθυντών που την απαρτίζουν.

Συντασσόμαστε πλήρως με το κομμάτι της ανακοίνωσης του ΠΑΜΕ Λέσβου που κάνει κριτική στη ΔΑΚΕ Λέσβου και για αυτόν ακριβώς το λόγο καταθέσαμε και δημοσιοποιήσαμε με κάθε δυνατό τρόπο και πάρα πολλές φορές, στο ΔΣ αλλά και στα σχολεία την πρόταση μας για συγκρότηση προγραμματικού προεδρείου που απέκλειε την παραπάνω παράταξη από κάθε υπεύθυνη θέση. Δεν το υπονοήσαμε, το είπαμε ξεκάθαρα πριν τις εκλογές και το λέμε και σήμερα: η παρουσία τους σε αυτή τη θέση υπονομεύει τη λειτουργία του Σωματείου και αφήνει τους συναδέλφους έρμαια στις επιταγές της κάθε Διοίκησης.

Ο σκοπός της ΔΑΚΕ είναι προφανώς να δημιουργήσει τριγμούς στη λειτουργία του Σωματείου –το οποίο δεν ελέγχει και γι’ αυτό απέχει- αυτή την κρίσιμη περίοδο. Η βαθύτερη στόχευση όμως, είναι να βάλει πλάτες στην προσπάθεια της κυβέρνησης να περάσει την αξιολόγηση χωρίς οργανωμένη αντίσταση από τον κλάδο, αλλά και να χαϊδέψει τα αυτιά του ακροδεξιού εσμού που έχει ενσωματώσει. Αυτή η παλινδρόμηση τους ανάμεσα στο νεοφιλελευθερισμό και τον ακραίο συντηρητισμό είναι ίσως ικανή να πείσει ένα συγκεκριμένο κομματικό ακροατήριο, αλλά είναι βαθιά αντικοινωνική στάση και θα παραμείνει ευτυχώς μακριά από το σωματείο.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι η μάχη που δίνουν επί 24 χρόνια τα επιτελεία των κομμάτων που κυβέρνησαν αυτή τη χώρα για υποταγή του δημόσιου σχολείου, των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών στους νόμους της αγοράς και του μάρκετινγκ επαναλαμβάνεται.

Η ΟΛΜΕ με τη ΔΟΕ έχουν κηρύξει ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης. ΔΕ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ, ΔΕ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ τις πραξικοπηματικές αντιδραστικές αλλαγές της κυβέρνησης Μητσοτάκη με μισόκλειστα σχολεία.

ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΥΤΕ ΤΩΡΑ

Παλεύουμε με τους γιατρούς, τους φοιτητές και όλα τα κομμάτια τις κοινωνίας που αντιστέκονται σε αυτή τη βαρβαρότητα.

Υ.Γ. 1 Επισυνάπτουμε για πολλοστή φορά την πρότασή μας για τη συγκρότηση του προεδρείου

Υ.Γ. 2 Επειδή η υπογραφή του προέδρου της ΔΑΚΕ φιγουράρει μοναχικά κάτω από την ανακοίνωσή της εμείς θα υπογράψουμε την ανακοίνωσή μας συλλογικά και θα καλέσουμε τους συναδέλφους να ξανασκεφτούν τι ψηφίζουν στις εκλογές των σωματείων…


Πρόταση

για τη συγκρότηση σε σώμα του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου,

για μια προγραμματική συμφωνία σε αγωνιστική κατεύθυνση,

για τη λειτουργία του σωματείου

Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Λέσβου, με το νέο συσχετισμό των δυνάμεων, όπως αποτυπώθηκε στις τελευταίες εκλογές, μπορεί και πρέπει να συγκροτηθεί σε ένα προεδρείο στη βάση μιας προγραμματικής – αγωνιστικής συμφωνίας πάνω σε κάποιες βασικές αρχές για τη λειτουργία του σωματείου. Οι παρατάξεις που θα δεσμευτούν σε μία τέτοια συμφωνία πρέπει, πιστεύουμε, να πάρουν τις θέσεις ευθύνης- του Προέδρου, του Αντιπροέδρου και του Γενικού Γραμματέα- και αυτό θα μπορούσε να γίνει είτε αναλογικά είτε και με κυκλική, εκ περιτροπής θητεία των παρατάξεων αυτών στις θέσεις αυτές.

Δεν μπορεί να δοθεί καμία ψήφος σε παρατάξεις και συνδικαλιστές που έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για την αποδυνάμωση και την καταρράκωση του κύρους του σωματείου όλα αυτά τα χρόνια· εν προκειμένω στη ΔΑΚΕ. Εκτός του ότι πρόκειται για συνδικαλιστική παράταξη που τάσσεται από θέσεις αρχής στην εξυπηρέτηση του κεφαλαίου και όχι των εργαζομένων, πρόκειται για την εν δυνάμει κυβερνητική παράταξη, με ότι αυτό συνεπάγεται για το ρόλο της στο συνδικαλιστικό κίνημα. Πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για τη ΔΑΚΕ Λέσβου με την παραλυτική για το σωματείο διετή πλειοψηφία, τη μισαλλόδοξη ρητορική των «λαθρομεταναστών» και την εν γένει ακροδεξιά ατζέντα.

Η συμφωνία αυτή ανάμεσα σε διαφορετικές παρατάξεις δεν προϋποθέτει προφανώς ταύτιση, αλλά ούτε και απαραίτητα σύγκλιση στις πολιτικές τους θέσεις και αρχές. Δεν τούς επιβάλλει την υιοθέτηση κοινών πλαισίων, αλλά περιλαμβάνει συγκεκριμένους πολιτικούς και συνδικαλιστικούς όρους που εξασφαλίζουν την λειτουργικότητα της ίδιας αυτής της συμφωνίας. Οι όροι αυτοί θα πρέπει –πολύ συνοπτικά- να είναι:

  • Η επαναλειτουργία του σωματείου με την εξασφάλιση προϋποθέσεων για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή των συναδέλφων στις λειτουργίες του, τον ορισμό –αλλά και την προσπάθεια μαζικοποίησης- των Γενικών Συνελεύσεων, ώστε ο κλάδος να πάρει τις τύχες του στα χέρια του. Με λειτουργικό, ζωντανό ΔΣ που θα θέτει τα σοβαρά ζητήματα και θα οργανώνει τους αγώνες των συναδέλφων, που θα σέβεται τις αποφάσεις τους όπως αυτές εκφράζονται στις Γενικές Συνελεύσεις.
  • Η επαναφορά του σωματείου στις καταστατικές του αρχές της αλληλεγγύης των λαών, κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Ειδικά στο σήμερα, ειδικά στην Ευρώπη-φρούριο, ειδικότερα ακόμα στη Λέσβο αυτό είναι πιο απαραίτητο από ποτέ.
  • Ούτε βήμα πίσω από τις βασικές διεκδικήσεις του κλάδου, όπως αυτές έχουν σχηματοποιηθεί μέσα στα χρόνια δημόσιου διαλόγου και αγώνων της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επιγραμματικά/παραδειγματικά αναφέρονται οι αυξήσεις στους μισθούς και συντάξεις σύμφωνα με το κόστος ζωής, η κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, η επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα, η ριζική μείωση των μαθητών ανά τμήμα κοκ.
  • Όχι σε κάθε αξιολόγηση. Η αξιολόγηση, οποιοδήποτε μανδύα και αν φορέσει (πχ αποτίμηση), δεν μπορεί παρά να έχει ως στόχους τη χειραγώγιση, τη βαθμολογική και μισθολογική καθήλωση ή και την απόλυση των συναδέλφων.
  • Όχι στο προσοντολόγιο για τις προσλήψεις αναπληρωτών. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί όλων των αναπληρωτών.

Θεωρούμε τους όρους αυτούς θεμελιώδεις για μία οποιαδήποτε συμμετοχή μας στο προεδρείο του διοικητικού συμβουλίου· θεωρούμε επίσης ότι οι όροι αυτοί σέβονται οποιονδήποτε συνδικαλιστή και οποιαδήποτε παράταξη θα μας ενδιέφερε να συγκροτήσουμε μαζί προεδρείο· θεωρούμε τους στόχους που εκπορεύονται από τους όρους αυτούς εφικτούς και σε κάθε περίπτωση ικανούς να πυροδοτήσουν τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος στο άμεσο μέλλον.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromes-sxoleia
Νέες ρυθμίσεις στις εκπαιδευτικές εκδρομές: Αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς
Η θέση των εκπαιδευτικών για το νέο θεσμικό πλαίσιο του ΥΠΑΙΘΑ για τις εκπαιδευτικές εκδρομές
Νέες ρυθμίσεις στις εκπαιδευτικές εκδρομές: Αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς
olme
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: «Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: αντιθέσεις, προκλήσεις, ευκαιρίες»
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων