Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε. απαντούν στη ΔΑΚΕ
Συναδέλφισσες/οι,
Η ΔΑΚΕ εκπαιδευτικών έβγαλε ανακοίνωση που προωθείται στα σχολεία!! Μην γελιέστε! Η ανακοίνωσή της:
►Δεν αφορά την μάχη που έχουμε να δώσουμε ως κλάδος ενάντια στον νόμο της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της εκπαιδευτικής μονάδας και της επικείμενης αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Πώς θα μπορούσαν άλλωστε, αφού ακόμα ψάχνουν επιχειρήματα να μας πείσουν ότι υπάρχουν θετικά στοιχεία σε αυτήν τη διαδικασία.
►Δεν αφορά το γεγονός ότι μέλη της δεν παραιτούνται από τη θέση των (δοτών) αιρετών, θέσεις που απέσπασαν με λαθροχειρία, αφού το 95% των συναδέλφων τους γύρισαν την πλάτη, αρνούμενοι να συμμετάσχουν στην φαρσοκωμωδία των ψευτο-εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια.
►Δεν αφορά το γεγονός ότι η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ δεν έχουν πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για επιστροφή των παιδιών στα σχολεία παρά μόνο τα μέτρα για τις μάσκες “αλεξίπτωτο” και τα ανοιχτά παράθυρα.
►Δεν αφορά το γεγονός ότι η κυβέρνηση, εκμεταλλευόμενη την πανδημία, με την αστυνομοκρατία και την καταστολή, εφαρμόζοντας το δόγμα του «Σοκ και Δέος», προωθεί και ψηφίζει νομοσχέδια – τομές, (τράπεζα θεμάτων, νόμοι για την ΤΕΕ και τα ΑΕΙ, αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση, εξίσωση πτυχίων των κολεγίων, κλπ), επιχειρώντας να αλλάξει, συνολικά, τη φυσιογνωμία του δημόσιου σχολείου, σε βάρος της Δημόσιας και Δωρεάν Εκπαίδευσης για τα παιδιά του λαού και σε βάρος του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών.
►Δεν αφορά τις δηλώσεις της Μακρή ότι “η τηλεκπαίδευση είναι ισοδύναμη με την δια ζώσης, αφού βγαίνει η ύλη” και άρα, κατά την αντίληψή της, μπορεί να εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων. Ούτε αφορά τις κατά καιρούς δηλώσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ ότι η τηλεκπαίδευση είναι παντός καιρού και χρήσης: στις καταλήψεις των μαθητών, στον χιονιά, στα νησιά όταν υπάρχει έλλειψη καθηγητών, για εικονικά εργαστήρια όταν δεν υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός.
ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ! Η ΗΓΕΣΙΑ ΤΗΣ ΔΑΚΕ που είναι άφαντη στις μάχες που δίνουν οι εκπαιδευτικοί σε όλα τα μέτωπα που ανοίγει η κυβέρνηση και το Υπουργείο, με την ανακοίνωση της υπέδειξε ως ένοχο για τα δεινά της εκπαίδευσης τις Παρεμβάσεις!!! Και πώς το στοιχειοθετούν; Υποστηρίζοντας ότι “δίνουν (οι Παρεμβάσεις) το δικαίωμα στην Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μείωση των αργιών, των διακοπών του Πάσχα, καθώς και σε παράταση του διδακτικού έτους”. Και όλα αυτά διότι διεκδικούμε το αυτονόητο. Η ύλη που παραδόθηκε διαδικτυακά, να ξαναδιδαχθεί ουσιαστικά, αφού πρώτα το ΥΠΑΙΘ ανοίξει τα σχολεία με ασφάλεια, και αφού οι εκπαιδευτικοί εκτιμήσουν με παιδαγωγικά κριτήρια τι κατακτήθηκε από τους μαθητές και τι όχι. Για τη ΔΑΚΕ όμως αυτά είναι “ψιλά γράμματα”.
Με περισσή δε χαρά αναφέρει στην ανακοίνωση της ότι δεν χάθηκε ούτε μια ώρα μαθήματος λόγω εκδρομών και λόγω χιονιά, και ότι οι συνάδελφοι αφιέρωσαν περισσότερες εργατοώρες, από ό,τι συνήθως. Αντί να ντρέπονται που με μια κακοκαιρία κατέρρευσε το “επιτελικό κράτος” της κυβέρνησης των “αρίστων”, αφήνοντας χιλιάδες νοικοκυριά χωρίς νερό και ρεύμα για μέρες, έχουν το θράσσος να πανυγηρίζουν για την τηλεκπαίδευση!
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 1η. Η ηγεσία της ΔΑΚΕ επιχειρεί με λαθροχειρίες να αλλάξει τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ, για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, την βαθμολογία και την ύλη στην περίοδο της τηλεκπαίδευσης, παρόλο που ως Παρεμβάσεις κρίναμε ότι αυτές είναι ελλειμματικές, αποσπασματικές και ήρθαν με μεγάλη καθυστέρηση εξ αιτίας της ολιγωρίας συγκεκριμένων συνδικαλιστικών δυνάμεων. Η ΔΑΚΕ όπως γίνεται πλέον αντιληπτό συγκαταλέγεται ανάμεσα σε αυτές τις δυνάμεις.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 2η Η ηγεσία της ΔΑΚΕ αναλαμβάνει με την ανακοίνωσή της να δώσει συγχωροχάρτι και να προσφέρει πλήρη κάλυψη στους προϊσταμένους και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, στα “δικά της παιδιά”, οι οποίοι παρανόμως εκβιάζουν και ασκούν πιέσεις στους εκπαιδευτικούς. Με αυτού του είδους και ύφους την ανακοίνωση η ηγεσία της ΔΑΚΕ καταθέτει τα διαπιστευτήριά της στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Δηλώνει στην Κεραμέως ότι η στάση της για τις εκλογές για τα Υ/Σ ήταν μια ανορθογραφία της στιγμής και ότι από δω και μπρος η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ μπορεί ξανά να στηριχθεί πάνω τους. Ιδιαίτερα τώρα που έχουμε μπροστά μας την αναμέτρηση με την επιβολή της αξιολόγησης.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 3η. Ίσως η ηγεσία της ΔΑΚΕ, προτού βγάλει τέτοιου είδους ανακοινώσεις, καλό θα ήταν να αποφασίσει να συμμετέχει, έπειτα από την μακροχρόνια αποχή της, στην εκπαιδευτική διαδικασία στις σχολικές αίθουσες, ώστε να γνωρίσει βιωματικά τα προβλήματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 4η. Η επίθεση της ΔΑΚΕ δεν στρέφεται ενάντια στις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ. Στρέφεται ενάντια στον κόσμο της εκπαίδευσης ο οποίος στις ΕΛΜΕ, στους Σ/Δ και στην ΟΛΜΕ υποστηρίζει ότι:
- Η εκπαίδευση και η διδασκαλία είναι μια πολύ σοβαρή διαδικασία και δεν μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να την ευτελίζει.
- Οι “άριστοι”, οι αξιολογητές, τα “πρότυπα της επιτυχίας”, ο κόσμος τους και η εγκληματική πολιτική τους είναι αυτά που διαλύουν τη Δημόσια Παιδεία.
- Μας περιπαίζουν όταν λέγοντας ότι παρέχουμε μόρφωση, ότι “βγαίνει ύλη με το σταθερό ή το κινητό τηλέφωνο”, ότι δεν υπάρχουν αποκλεισμοί. Και αν ακόμα η τηλεκπαίδευση ήταν ισότιμη εκπαίδευση με την δια ζώσης, η παροχή της δεν είναι ισότιμη προς όλους, όταν μεγάλη μερίδα των μαθητών δεν έχει τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό. Θίγουν την αξιοπρέπεια μας και προσβάλουν την κοινή λογική όλων όταν μας ζητούν να βάλουμε διαγωνίσματα και απουσίες, να βαθμολογήσουμε, ώστε να απορρίψουμε τους «κακούς» μαθητές, όταν μας ζητούν να γίνουμε απλά διεκπεραιωτές και να ξεχάσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο.
- Στη διάρκεια της τηλε-«εκπαίδευσης» κυριαρχούν στους μαθητές το άγχος, η ψυχική κατάπτωση, η πλήξη και η θλίψη ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα.
- Η αποτίμηση της επίδοσης με την βαθμολογία, η εμπέδωση της ύλης των μαθητών είναι μέρος της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας, κι όχι μιας οποιασδήποτε επαφής από απόσταση με τους μαθητές και τις μαθήτριες.
- Το παιδαγωγικό χρέος των εκπαιδευτικών που αντιμετωπίζουν τη διδασκαλία ως μια τυπική διεκπεραίωση της ύλης, ούτε βαθμολογούν τυπικά και μηχανιστικά, απαιτεί να δούμε από κοντά και μαζί με τους μαθητές μας τι κατανοήθηκε, τι εμπεδώθηκε και τι όχι. Να δούμε δηλαδή, την ουσία, την κατάκτηση της γνώσης, να ανιχνεύσουμε και να αναγνωρίσουμε την ένταση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων, τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα.
Στην ανακοίνωση της ΔΑΚΕ “βλέπει” και “επιβραβεύει” μόνο εκείνους τους μαθητές που κατάφεραν να ανταποκριθούν στην “τηλεκπαίδευση”. Για τους μαθητές όμως εκείνους που δεν τα κατάφεραν επειδή η οικογένεια αδυνατούσε να καταθέσει έναν ή και δύο μισθούς για τον τεχνολογικό εξοπλισμό, επειδή στα λίγα τετραγωνικά του σπιτιού πρέπει ταυτόχρονα να εξυπηρετηθούν οι ενάγκες για “τηλεκπαίδευση” όλων των παιδιών ή ακόμα και των γονιών για “τηλεργασία”, για τα προσφυγόπουλα και τα παιδιά των Ρομά έχει να πει τίποτα η ηγεσία της ΔΑΚΕ;
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 5η. Προφανώς αποτελεί σύντομο ανέκδοτο το γεγονός ότι το ωράριό μας αυξήθηκε, και οι εργασιακές σχέσεις άλλαξαν και αλλάζουν, εξαιτίας της θέσης των Παρεμβάσεων για την τηλεκπαίδευση. Η αύξηση του ωραρίου οφείλεται στις επιλογές των κυβερνήσεων και στην συνδικαλιστική γραφειοκρατία που βάζει εμπόδια στο συνδικαλιστικό κίνημα να ορθώσει το ανάστημά του. Είναι δεδομένο ότι η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να αυξήσει ξανά το ωράριο, σύμφωνα και με τις εντολές του ΟΟΣΑ, του ΣΕΒ, της ΕΕ, αξιοποιώντας ανάμεσα σε όλα τα άλλα την τηλεκπαίδευση και την αξιολόγηση. Και σ’ αυτήν την προσπάθεια που στοχεύει στην εξάρθρωση και την καταστρατήγηση των εργασιακών μας σχέσεων, όπως και σε όλες τις άλλες επιδιώξεις της που έχουν ως στόχο να πλήξουν τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου, πρέπει να μας βρει όλους ενωτικά και μαχητικά απέναντί της.
Καλούμε τους συναδέλφους/ισσες να μην σταματήσουν να προασπίζουν την παιδαγωγική τους ελευθερία, το Δημόσιο Σχολείο. Αυτή θα είναι η καλύτερη απάντηση στο φερέφωνο του ΥΠΑΙΘ που ονομάζεται ΔΑΚΕ.
Απέναντι στην άτακτη υποχώρηση των συνδικαλιστικών στελεχών της ΔΑΚΕ, δηλώνουμε ότι ως Παρεμβάσεις θα συνεχίσουμε αταλάντευτα να αγωνιζόμαστε ώστε να ανατραπούν οι αντιδραστικές ρυθμίσεις, διεκδικώντας ΥΓΕΙΑ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, ώστε να μην υπάρξει μια γενιά σακατεμένη από το άγχος και τον φόβο, την αμορφωσιά και την παραμέληση, την συναισθηματική ανασφάλεια για το επισφαλές μέλλον που της ετοιμάζουν.
Καλούμε τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να προασπίσουν τις αποφάσεις τους και να σταθούν δίπλα στους εκπαιδευτικούς που γίνονται στόχος του ΥΠΑΙΘ, των προϊσταμένων, των Διευθυντών Εκπαίδευσης, επειδή υπερασπίζονται τον παιδαγωγικό τους ρόλο. Η στοχοποίησή αυτή αποτελεί για το ΥΠΑΙΘ μια πρόβα μετατροπής των ελεύθερων παιδαγωγών σε εκπαιδευτικούς υποταγμένους στα προστάγματα της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής. Αποτελεί τροχιοδεικτική βολή για το ζοφερό μέλλον που έχουν στα σκαριά για το Δημόσιο Σχολείο, τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών του λαού, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Τα σχέδιά τους δεν θα περάσουν!
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΚΑΓΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ!
Φλεβάρης 2021
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις
Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη