Απεργία και αποχή από την αξιολόγηση: Νομιμότητα και οδηγίες
Οδηγίες και διευκρινίσεις για την απεργία-αποχή από τις διαδικασίες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν σε απεργία-αποχή από τις διαδικασίες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 καθώς και από την Υπουργική Απόφαση Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20-1-2021.

Οι Συνεργαζόμενες Αριστερές Κινήσεις Εκπαιδευτικών επισημαίνουν τα εξής:

  • Στις 8.02.21 η νομικός της Ομοσπονδίας κατέθεσε επισήμως το εξώδικο, με το οποίο η ΟΛΜΕ προκήρυξε απεργία αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τον παραπάνω νόμο και από την Υ.Α. και είναι σε ισχύ από τις 12/02/2021.

  • Στο εξώδικο σημειώνεται ότι, η ως άνω αποχή των εκπαιδευτικών λειτουργών δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως που εκπροσωπούμε από συγκεκριμένα καθήκοντα, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από τα αρμόδια δικαστήρια (βλ. ΔΕφΑθ 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσεως, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. Σε γνωμοδότηση νομικής συμβούλου που αφορούσε ερώτημα εάν μπορεί η συμμέτοχη υπαλλήλου σε νομίμως προκηρυχθείσα απεργιακή κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, υπάρχει εκτενής αποτύπωση του κειμένου της παραπάνω δικαστικής απόφασης.

  • Επίσης αναγράφονται και μια σειρά από άλλες αποφάσεις με χαρακτηριστικότερη την εγκύκλιο που εξέδωσε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους υπ΄αριθμ. πρωτ.: 2038978/4420/0022/14-6-1990 όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι « η αποχή των εκπαιδευτικών από ορισμένα καθήκοντα τους, συνεπάγεται ποσοτική μείωση της απόδοσης τους, η οποία, κατά τα ανωτέρω, αποτελεί μορφή απεργίας»

  • Πριν από την ειδική συνεδρίαση του συλλόγου για την πραγματοποίηση των όσων προβλέπονται στην Υ.Α., παρακαλούνται οι διευθυντές να δώσουν χρόνο στους συλλόγους διδασκόντων για συζήτηση και ενημέρωση. Σημειώνουμε ότι ο διευθυντής είναι υποχρεωμένος να συγκαλέσει τον σύλλογο για την ειδική συνεδρίαση διότι ως καθήκον δεν καλύπτεται από την απεργία-αποχή (η συνεδρίαση πρέπει να γίνει εντός εργασιακού ωραρίου).

  • Πριν ή κατά την έναρξη της ειδικής συνεδρίασης τόσο οι διευθυντές, όσο και οι εκπαιδευτικοί του Σ.Δ., δηλώνουν την συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή.

  • Η δήλωση αυτή θα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν ατομικά και συλλογικά οι συνάδελφοι στο πρωτόκολλο του σχολείου, για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και να είναι κατοχυρωμένοι έναντι της υπηρεσίας.

  • Με βάση το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων για να υπάρχει απαρτία στο όργανο, πρέπει οι παρόντες να είναι περισσότεροι από τους απόντες. Οι συνάδελφοι που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή θεωρούνται απόντες, με αποτέλεσμα στην έναρξη της συνεδρίασης να τίθεται θέμα απαρτίας του Συλλόγου Διδασκόντων.

Εάν δεν υπάρχει απαρτία (συμμετέχουν, δηλαδή, οι περισσότεροι συνάδελφοι στην απεργία-αποχή), η συνεδρίαση δεν πραγματοποιείται και δεν συντάσσεται σχετικό πρακτικό στο Βιβλίο πρακτικών του Συλλόγου Διδασκόντων.

(Ο/η Διευθυντής/-ντρια καταγράφει μόνο στο ΒΙΒΛΙΟ ΠΡΑΞΕΩΝ του Διευθυντή/-ντριας ότι: κατά την πραγματοποίηση της ειδικής συνεδρίασης διαπιστώθηκε, ότι δεν υπήρχε απαρτία καθώς, λόγω συμμετοχής συναδέλφων στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, οι παρόντες δεν ήταν περισσότεροι από τους απόντες όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Επομένως, λόγω έλλειψης απαρτίας, η συγκεκριμένη ειδική συνεδρίαση δεν πραγματοποιήθηκε.)

Αν ο Διευθυντής επιμείνει στην καταγραφή πρακτικού στο βιβλίο πρακτικών, παρά την έλλειψη απαρτίας, τότε οι συνάδελφοι υποβάλλουν εκ νέου τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία- αποχή, ζητούν την καταχώρηση της και αποχωρούν από την διαδικασία.

-  Εάν υπάρχει απαρτία, οι συμμετέχοντες στην απεργία-αποχή απαιτούν να καταχωρηθεί το περιεχόμενο της δήλωσης, ως άποψή τους, στο βιβλίο πρακτικών, ώστε να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και να μην υποχρεωθούν στη συμμετοχή τους στην αξιολογική διαδικασία (συγκρότηση ομάδων εργασίας, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης», κλπ.).

  • Οι εκπαιδευτικοί που μετακινούνται και σε άλλα σχολεία καταθέτουν ατομικά τη δήλωση απεργίας-αποχής στη σχολική μονάδα που έχουν τις περισσότερες ώρες διδασκαλίας και αυτή η δήλωση κοινοποιείται και στις άλλες σχολικές μονάδες. Έτσι θεωρούνται απόντες από οποιαδήποτε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

doe
Για τη συνάντηση του ΔΣ της  ΔΟΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας
Δήλωση των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων - Κινήσεων - Συσπειρώσεων Τάσου Γκαραγκάνη  και Βιολέττας Πατέλη για τη συνάντηση του ΔΣ της  ΔΟΕ με την...
Για τη συνάντηση του ΔΣ της  ΔΟΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας
texniti noimisini
Νέοι εκπαιδευτικοί: Πανελλήνια Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση Τεχνητής Νοημοσύνης
Σαρώνει στους νέους εκπαιδευτικούς το 1ο Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό εκπαιδευτικών στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Χιλιάδες οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος νέων...
Νέοι εκπαιδευτικοί: Πανελλήνια Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση Τεχνητής Νοημοσύνης
viasmos.jpg
Ασέλγεια σε 12χρονη αθλήτρια: Ποινή κάθειρξης 13 ετών στον προπονητή ιστιοπλοΐας
«Στο δικό του μυαλό ίσως να πίστευε ό,τι και να γίνει θα καλυφθεί με το γάμο… Μου δίνει την εντύπωση ότι έμμεσα επιβεβαιώνεται ο βιασμός»
Ασέλγεια σε 12χρονη αθλήτρια: Ποινή κάθειρξης 13 ετών στον προπονητή ιστιοπλοΐας