ζαχα
Νέα κριτήρια για αποσπάσεις σε Μουσικά Σχολεία

Η Υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη ανακοίνωσε στη Βουλή ότι προετοιμάζεται νομοθετική ρύθμιση για τη μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι αιτούνται μετάθεση ή απόσπαση σε Μουσικά Σχολεία.

Η Υπουργός υπογράμμισε τη σημασία των Μουσικών Σχολείων ως εστιών πολιτισμού, δημιουργικότητας και αριστείας, τονίζοντας πως οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί διαθέτουν υψηλή εξειδίκευση και θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με δικαιοσύνη και αξιοκρατία.

Στο πλαίσιο αυτό, επισήμανε ότι το υπουργείο λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις επισημάνσεις και τις ενστάσεις των εκπαιδευτικών, επιδιώκοντας τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου.

Παράλληλα, αναφέρθηκε αναλυτικά στις διαδικασίες αποσπάσεων για το σχολικό έτος 2024-2025, την εγκύκλιο με τους όρους και τις προϋποθέσεις, την απαίτηση πενταετούς τεκμηριωμένης ενασχόλησης με το αντικείμενο διδασκαλίας, καθώς και στις αποφάσεις του ΚΥΣΔΕ και της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας που διαμόρφωσαν το τελικό πλαίσιο των αποσπάσεων.

Αναλυτικά η απάντηση της Σοφίας Ζαχαράκη στη Βουλή:

Οι μεταθέσεις/αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δ.Ε. σε Μουσικά Σχολεία πραγματοποιούνται βάσει της περ. Ι΄ του άρθρου 16 του ν. 1824/1988 (Α΄296), όπως τροποποιήθηκε από την παρ. 9 του άρθρου 9 του ν. 3391/2005 (Α΄ 240) και το άρθρο 53 του ν. 4653/2020 (Α΄12), του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45), όπως τροποποιήθηκε από την περ. Β΄ του άρθρου 8 του π.δ. 100/1997 (Α΄ 94), της περ. Β΄ του άρθρου 8 του π.δ. 100/1997 όπως αυτό μερικώς αντικαταστάθηκε από την παρ. 3 του άρθρου 205 του ν. 4610/2019 (Α΄70), του άρθρου 53 του ν. 4653/2020 που προστέθηκε στην παράγραφο 4 της 3345/2.9.1988 Υ.Α., η οποία κυρώθηκε με την περίπτωση Ι΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 1824/1988, όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 205 του ν. 4610/2019 και το άρθρο 60 του ν. 4692/2020 (Α΄ 111) όπως ισχύει.

Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, δεν προβλέπεται μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων προς απόσπαση εκπαιδευτικών, ούτε κατάταξη όλων των υποψηφίων σε αξιολογική σειρά.

Οι εκπαιδευτικοί Δ.Ε. καλούνται να υποβάλλουν αιτήσεις απόσπασης σε Μουσικά Σχολεία μέσω του online συστήματος https://opsyd.sch.gr, κατόπιν εκδόσεως της σχετικής εγκυκλίου, με πιο πρόσφατη την με αρ. πρωτ. 34882/Ε2/04-04-2024 (ΑΔΑ: ΡΟΣΤ46ΝΚΠΔ-ΛΓ1) εγκύκλιο.

Ο έλεγχος των αιτήσεων ως προς τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται για απόσπαση σε Μουσικά Σχολεία γίνεται αρχικά από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ακολούθως από τη Διεύθυνση Διοίκησης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Μετά το πέρας του ελέγχου, οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά των υποψηφίων προς απόσπαση εκπ/κών διαβιβάζονται στην Επιστημονική Επιτροπή Μουσικής Παιδείας (ΕΕΜΠ), η οποία δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 205 του ν.4610/2019 (Α΄ 70) εισηγείται για τη στελέχωση των μουσικών σχολείων με αποσπάσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών Δ.Ε. μουσικής παιδείας σε Μουσικά Σχολεία σύμφωνα με τα υπάρχοντα λειτουργικά κενά, αφού εξετάσει τα στοιχεία του φακέλου υποψηφιότητας του κάθε εκπαιδευτικού για κάθε Μουσικό Σχολείο συγκρίνοντάς τους μεταξύ τους.

Η εισήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας υποβάλλεται στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.), το οποίο αποφασίζει για τις αποσπάσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών Δ.Ε. όλων των κλάδων σε Μουσικά Σχολεία και κατόπιν εκδίδεται η Υπουργική απόφαση απόσπασης των εκπαιδευτικών σε Μουσικά Σχολεία.

Ειδικότερα, αναφορικά με τις αποσπάσεις έτους 2024-2025 σε Μουσικά Σχολεία επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

α) Η αρ. 34882/Ε2/04-04-2024 (ΑΔΑ: ΡΟΣΤ46ΝΚΠΔ-ΛΓ1) εγκύκλιος (σελ. 17-20) αναφέρεται στους όρους και προϋποθέσεις για την υποβολή της αίτησης απόσπασης σε Μουσικά Σχολεία και τις ακολουθούμενες σχετικές διαδικασίες.

β) Αναφορικά με την τουλάχιστον 5ετή τεκμηριωμένη ενασχόληση με το προς διδασκαλία μάθημα, όπως αναφέρεται στο άρθρο 8, περ. Β του π.δ. 100/1997 (Α΄94), αυτή κρίνεται από την ΕΕΜΠ και μπορεί να προκύπτει από υπηρέτηση σε Μουσικά Σχολεία με το αναφερόμενο όργανο ή και εργασία σε αναγνωρισμένους μουσικούς φορείς/ιδρύματα και αφορά όλα τα μαθήματα/όργανα με προσκομιζόμενη βεβαίωση του εργοδότη θεωρημένη από επίσημες αρχές.

γ) Στις αποσπάσεις διδακτικού έτους 2024-2025 το ΚΥΣΔΕ αποφάσισε στην αρ. 19/2024 πράξη του, κατόπιν της διαβίβασης από την Επιστημονική Επιτροπή Μουσικής Παιδείας της αρ. 12/2024 Πράξης της επί των ενστάσεων/αιτήσεων επανεξέτασης απόσπασης εκπ/κών μουσικής παιδείας, την αναπομπή για εκ νέου κρίση επί συγκεκριμένων αιτήσεων/ενστάσεων εκπ/κών. Εν συνεχεία, η εν λόγω Επιτροπή στην αρ. 14/2024 πράξη της απορρίπτει τις ενστάσεις των εκπ/κών σύμφωνα με το αιτιολογικό που περιγράφεται στο απόσπασμα της εν λόγω πράξης. Το ΚΥΣΔΕ τελικά αποδέχτηκε την εισήγηση της Επιτροπής στην αρ. 25/2024 πράξη του.

Οι επισημάνσεις που έχουν τεθεί – και θεσμικά και δημόσια έχουν καταγραφεί, έχουν συζητηθεί και απασχολούν την πολιτική ηγεσία.

Ένα σχολείο μουσικής παιδείας είναι μια κοιτίδα παιδείας που συνδυάζει την καλλιτεχνική έκφραση με την ακαδημαϊκή διδασκαλία, που δίνει στα παιδιά τα εφόδια να κατακτήσουν τη γνώση μέσα από την τέχνη.

Σε αυτά τα σχολεία υπηρετούν εκπαιδευτικοί με εξαιρετικά προσόντα και υψηλή εξειδίκευση – και είναι θεμιτό, εύλογο και δίκαιο να προσδοκούν μια διαδικασία μεταθέσεων και αποσπάσεων που είναι όχι μόνο ουσιαστική, αλλά και απολύτως διαφανής και προβλέψιμη.

Δεν αγνοούμε τη φωνή των εκπαιδευτικών, ούτε παρακάμπτουμε τις ενστάσεις τους. Αντίθετα, τις αξιοποιούμε για να βελτιώσουμε το θεσμικό πλαίσιο.

Γι’ αυτό και έχουμε ήδη επεξεργαστεί και πρόκειται να φέρουμε νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα προβλέπει μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων προς μετάθεση και απόσπαση εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα Μουσικά Σχολεία. Πιστεύουμε βαθιά ότι η εμπιστοσύνη στην εκπαιδευτική διοίκηση είναι συστατικό στοιχείο της δημόσιας εκπαίδευσης.

Θέλουμε τα Μουσικά Σχολεία να συνεχίσουν να είναι φυτώρια πολιτισμού, δημιουργικότητας και αριστείας – και οι άνθρωποί τους να αισθάνονται ότι κρίνονται δίκαια, αξιοκρατικά και ισότιμα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Νοσοκομείο Αλεξάνδρα
Φρικιαστικό ατύχημα σε νοσοκομείο «Αλεξάνδρα»: Καρκινοπαθής πήρε φωτιά κατά τη διάρκεια χειρουργείου
Νοσοκομείο «Αλεξάνδρα»: Ασθενής με καρκίνο πήρε φωτιά ενώ υποβαλλόταν σε χειρουργείο
Φρικιαστικό ατύχημα σε νοσοκομείο «Αλεξάνδρα»: Καρκινοπαθής πήρε φωτιά κατά τη διάρκεια χειρουργείου
KATHIGITRIA
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Κύρωση οριστικών αξιολογικών πινάκων στην Κρήτη για το 2024-2025
Αναρτήθηκαν οι αξιολογικοί πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τις Διευθύνσεις της Κρήτης
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Κύρωση οριστικών αξιολογικών πινάκων στην Κρήτη για το 2024-2025
daskalos
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανακοινώθηκαν οι αξιολογικοί πίνακες Γενικής και Ειδικής Αγωγής για το 2024-2025
Αξιολογικοί πίνακες ΠΕ70 και ΠΕ71/ΠΕ70.ΕΑΕ: Τα κριτήρια κατάταξης και οι επιπτώσεις για τους υποψηφίους
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανακοινώθηκαν οι αξιολογικοί πίνακες Γενικής και Ειδικής Αγωγής για το 2024-2025