Για εμπαιγμό της κοινωνίας κατηγορεί τη Νίκη Κεραμέως, η Δημοκρατικής Συνεργασίας Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την «πολύκροτη» σύμβαση με τη Cisco για την τηλεκπαίδευση που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στις τάξεις των εκπαιδευτικών.
«Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την απαράδεκτη διαχείριση του θέματος, εκθέτουν το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση συνολικά», υπογραμμίζεται σχετικά.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Δημοκρατικής Συνεργασίας Εκπαιδευτικών ΠΕ:
Με καθυστέρηση περίπου 10 μηνών, δόθηκε στη δημοσιότητα από την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η σύμβαση που υπογράφτηκε με την Cisco, η οποία «πρόσφερε» την πλατφόρμα της (Webex) για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.
Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την απαράδεκτη διαχείριση του θέματος, εκθέτουν το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση συνολικά:
- Το Υπουργείο Παιδείας, επέλεξε να κρατήσει για τόσο διάστημα κρυφή τη σύμβαση, ενώ βάσει νόμου είναι υποχρεωτική η δημοσιοποίηση της, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη διαφάνεια που πρέπει να διακρίνει τις ενέργειες των κυβερνώντων. Δεν την κατέθεσε ούτε στη Βουλή, που της ζητήθηκε!! Η Υπουργός Παιδείας δήλωνε, πως η σύμβαση βρίσκεται στο συρτάρι της και όποιος θέλει μπορεί να πάει να την δει!! Είναι προφανές ότι έγινε προσπάθεια να κρατηθεί η σύμβαση, μακριά από το φως της δημοσιότητας και σε γνώση μόνο της Κυβέρνησης. Η διαφάνεια, σε αυτούς του δύσκολους καιρούς, είναι θέμα αρχής και αποτελεί προϋπόθεση για την εμπέδωση της Δημοκρατίας.
- Η Υπουργός Παιδείας, δήλωνε όλο αυτό το διάστημα, σε κάθε κατεύθυνση, πως η Cisco, προσφέρει δωρεάν τις υπηρεσίες της. Τελικά όμως, οι δήθεν δωρεάν υπηρεσίες, προς το ελληνικό δημόσιο, αποδείχτηκε ότι κοστίζουν 2.000.000 ευρώ! Η προσπάθεια της Υπουργού να εμφανίσει πως δήθεν υπήρχε δωρεάν προσφορά για ένα χρόνο και πως από τον Ιανουάριο του 2021 υπάρχει αντίτιμο, είναι αστεία. Όλοι κατανοούν πως υπήρχε εκ των προτέρων συμφωνία Υπουργείου Παιδείας και Cisco, να εμφανιστεί αρχικά ως δήθεν δωρεάν παραχώρηση αλλά στη συνέχεια να καταβληθεί αντίτιμο, από το Ελληνικό Δημόσιο γενικά, για τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
Όλο αυτό θα ήταν ίσως αθώο, αν είχε δημοσιοποιηθεί και αν είχε δοθεί δυνατότητα και σε άλλες εταιρίες, να προτείνουν κάτι αντίστοιχο. Πλέον ο καθένας μπορεί να υποστηρίζει, πως θα υπήρχαν και άλλοι, οι οποίοι θα πρόσφεραν και μικρότερο αντίτιμο και καλύτερες υπηρεσίες, αλλά δεν τους δόθηκε η δυνατότητα.
- Η παραχώρηση στη Cisco, της δυνατότητας, να έχει πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και το δικαίωμα να πουλήσει τα δεδομένα αυτά σε τρίτους είναι απαράδεκτη ενέργεια. Οι δικαιολογίες του τύπου, «τα δεδομένα είναι αποπροσωποποιημένα, επομένως δεν υπάρχει πρόβλημα», είναι τραγικές, καθώς όλοι αντιλαμβάνονται πως μεγάλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ανάλυσης των ψηφιακών μεταδεδομένων, ενδιαφέρονται για τέτοιες πληροφορίες, καθώς μπορούν να αντιληφθούν, τάσεις και προτιμήσεις με βάση ηλικιακούς δείκτες, φύλο, μορφωτικό επίπεδο, δηλαδή το προφίλ του «πελάτη».
- Οι πρόσφατες εξελίξεις με τη Διοίκηση του ΙΤΥΕ ΔΙΟΑΦΑΝΤΟΣ, την οποία οδήγησε σε παραίτηση, αφού 20 μήνες είχε στα «συρτάρια» του Υπουργικού της γραφείου τις προτάσεις εσωτερικής λειτουργίας του Οργανισμού, περιγράφουν την απόφαση της κυρίας Κεραμέως να μην στηρίξει το μοναδικό δημόσιο οργανισμό του Υπουργείου Παιδείας, που προσφέρει υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές αλλά να στηρίζεται στον ιδιωτικό τομέα. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το εκπαιδευτικό αποθετήριo ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ, οι ασύγχρονες πλατφόρμες e-me, e-class,το Ψηφιακό Σχολείο, αποτελούν χρήσιμα εργαλεία στην εκπαιδευτική διαδικασία και θα έπρεπε να είχαν υποστηριχθεί.
Ο εκπαιδευτικός κόσμος ακόμα περιμένει επίσης, τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στο ΕΣΠΑ 2021-2027 για αναβάθμιση των υποδομώντεχνολογικών, απολογισμό για τις δωρεές στον εξοπλισμό σχολείων και μαθητών, και για ένα σοβαρό πρόγραμμα επιμόρφωσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θεωρεί πώς στα θέματα διαχείρισης του Δημοσίου, κρίνονται πολιτικές συμπεριφορές και καταδικάζονται αντιλήψεις της λογικής «ότι είναι νόμιμο ή νομιμοφανές είναι και ηθικό». Και η εκπαίδευση δια του παραδείγματος, οφείλει να ποιεί ήθος.
Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη