Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία: Οι εκπαιδευτικοί δεν ψεύδονται
Απάντηση του ΣΕΠΕ Χανίων στον Βασίλη Διγαλάκη, ο οποίος κατηγόρησε τους εκπαιδευτικούς του νομού ότι ψεύδονται, στα ζητήματα που αφορούν τα Πρότυπα & Πειραματικά σχολεία - Κινητοποίηση σήμερα στα Χανιά

Ο κ. Βασίλης Διγαλάκης σε δήλωση του κατηγόρησε το ΣΕΠΕ Χανίων και τους εκπαιδευτικούς του νομού ότι ψεύδονται και διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα σχετικά με τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία.

Οι εκπαιδευτικοί του ΣΕΠΕ Χανίων απαντούν στον Κ. Διγαλάκη πως οι εκπαιδευτικοί δεν ψεύδονται και πως το το υπουργείο Παιδείας δεν αναφέρει πουθενά τις αρνητικές συνέπειες σε όσες σχολικές μονάδες μετατραπούν σε Πρότυπα και Πειραματικά. Αντίθετα, σε όλες τις δημόσιες αναρτήσεις και συνεντεύξεις, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, αποσιωπεί εσκεμμένα τα βαθύτερα ζητήματα λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων.

Δεν είναι όμως ψέμα ότι σε ένα ολόκληρο νομό δεν βρέθηκε ούτε ένας Σύλλογος Διδασκόντων δημοτικού, γυμνασίου ή λυκείου ο οποίος να εισηγήθηκε θετικά την μετατροπή της σχολικής του μονάδας σε Πρότυπο ή Πειραματικό, αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί

Ο ΣΕΠΕ Χανίων, προχωρά σε κινητοποίηση από κοινού με την ΕΛΜΕ Χανίων στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Χανίων, σήμερα, Δευτέρα 29 Μαρτίου, στις 11.30 π.μ, έχοντας λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας.

Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Χανίων

Με περισσό θράσσος ο κ Διγαλάκης κατηγόρησε το ΣΕΠΕ Χανίων και τους εκπαιδευτικούς του νομού ότι ψεύδονται και διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα σχετικά με τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία. Όπως συνηθίζει να λέει ο λαός, τα ψέματα έχουν κοντά ποδάρια και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από τις κεκλεισμένων των θυρών διαδικασίες του ΥΠΑΙΘ, της Γενικής Γραμματέας του υπουργείου και των διευθυντών των σχολικών μονάδων των Χανίων τα οποία κατά την κρίση των βουλευτών της ΝΔ στα Χανιά είναι αυτά που πρέπει να χαρακτηριστούν ως Πρότυπα ή Πειραματικά. 

Δεν είναι ψέμα ότι σε ένα ολόκληρο νομό δεν βρέθηκε ούτε ένας Σύλλογος Διδασκόντων δημοτικού, γυμνασίου ή λυκείου ο οποίος να εισηγήθηκε θετικά την μετατροπή της σχολικής του μονάδας σε Πρότυπο ή Πειραματικό. 

Δεν είναι ψέμα ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων του 7ο Δημοτικού Σχολείου Χανίων εξέδωσαν σχετική ανακοίνωση για να προστατεύσουν το σχολείο τους από την επίθεση του μηχανισμού της δεξιάς στα Χανιά.

Δεν είναι ψέμα ότι και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Χανίων καταγγέλλει τις μεθοδεύσεις για την μετατροπή του σχολείου τους σε Πειραματικό δίχως δικής τους εισήγηση. 

Δεν είναι ψέμα ότι η Γενική Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο το 7ο δημοτικό σχολείο με 85 μαθητές να κλείσει εφόσον δεν αρπάξει την <<ευκαιρία>>  ενισχύοντας το κλίμα πιέσεων προς τη διοίκηση του σχολείου.

Δεν είναι ψέμα ότι το επτασφράγιστο μυστικό της σύμβασης της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως και του τότε Υφυπουργού κ Διγαλάκη σχετικά με την πλατφόρμα για την Σύγχρονη Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είδε το φως της δημοσιότητας. Και ενώ τα σχολεία στενάζουν, η εκπαιδευτική κοινότητα φωνάζει για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, οι μαθητές μας υποστηρίζονται με τεχνολογικό εξοπλισμό από δωρεές και όχι κονδύλια του κράτους, το κόστος της WEBEX ανέρχεται στα 2.156.000 ευρώ και μάλιστα με απευθείας ανάθεση. 

Σε καμία εγκύκλιο του υπουργείου δεν αναφέρονται οι αρνητικές συνέπειες σε όσες σχολικές μονάδες μετατραπούν σε Πρότυπα και Πειραματικά. Σε όλες τις δημόσιες αναρτήσεις και συνεντεύξεις αποσιωπούν εσκεμμένα τα βαθύτερα ζητήματα λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων.

Δεν είπαν στους γονείς ότι η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Κατά συνέπεια στα σχολεία αυτά καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου.

Δεν είπαν ότι οι μαθητές, της γειτονίας ή του χωριού, πιθανότατα να αναγκαστούν να πάνε ακόμα και στο διπλανό χωρίο αφού θα γίνεται ανακατανομή των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες με τις όποιες συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Δεν είπαν στους εκπαιδευτικούς ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας θα χάσουν την οργανική τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021) ,όταν μάλιστα την απέκτησαν μετά από χρόνια που έκαναν τους γυρολόγους σε κάθε γωνιά του νομού. 

Δεν είπαν ότι οι εκπαιδευτικοί που θα βρεθούν σε αυτές τις σχολικές μονάδες οφείλουν να δεχτούν την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας όπως αναφέρεται στο άρθρο 20 παρ. 3Α του Ν. 4692/202: «αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί στην παιδαγωγική τους επάρκεια, όπως προκύπτει ιδίως από το βαθμό συμμετοχής τους στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου…».

Δεν είπαν ότι ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου μεταλλάσσεται σε αξιολογητή αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020).

Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Οδηγεί σε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων σε βάρος πάντα των μορφωτικών δυνατοτήτων των λαϊκών οικογενειών. «Αριστεία» για τους λίγους, υποβάθμιση για τους πολλούς. 

Κύριε Διγαλάκη έχετε την ευθύνη για την μείωση των δαπανών στην Παιδεία, και τα σοβαρότατα προβλήματα λειτουργίας των σχολικών μας μονάδων. Έχετε ευθύνη για το ό,τι αφήσατε τα σχολεία να λειτουργήσουν μέσα στην πανδημία χωρίς το παραμικρό μέτρο προστασίας πέρα από τις μάσκες – αλεξίπτωτα, τα παγουρίνο από δωρεές που μοιράσατε, τα ανοιχτά παράθυρα στο καταχείμωνο και τις διαβεβαιώσεις ότι τα παιδιά δε μεταδίδουν τη νόσο. Πολλοί εκπαιδευτικοί των Χανίων έχουν πληρώσει με την υγεία τους την εγκληματική ανευθυνότητά σας. Δεν έχετε τη δικαιοδοσία να μας κουνάτε το δάκτυλο. 

Ο ΣΕΠΕ Χανίων θα συνεχίσει να αναδεικνύει τις μεθοδέυσεις των βουλευτών της ΝΔ όπως έκανε και για την επιβολή ενός μοντέλου σχολικής μονάδας το οποίο ο κλάδος δεν αποδέχεται. Δε συναινούμε στα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ – ακριβώς γιατί βρίσκονται στον αντίποδα μιας αντίληψης για ενιαία δημόσια δωρεάν εκπαίδευση που θα εκφράζεται και στις σχολικές δομές- και καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να μην εμπλακούν ούτε να αποδεχτούν τα σχέδια της κυβέρνησης που εκτός της διάσπασης θα επιφέρουν αρνητικές συνέπειες σε σχολικές μονάδες, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Υπενθυμίζουμε ότι για όλα τα παραπάνω το ΔΣ προχωρά σε κινητοποίηση από κοινού με την ΕΛΜΕ Χανίων στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Χανίων τη Δευτέρα 29 Μάρτη στις 11.30 πμ, έχοντας λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες