sxoleio aithousa tsantes
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/ INTIME NEWS
Συμπληρωματική πρόσληψη 262 μόνιμων Φυσικών και αυξημένη πρόσληψη αναπληρωτών Φυσικών ζητά η ΕΕΦ

Για λανθασμένη κατανομή οργανικών θέσεων στον κλάδο ΠΕ04 κατά τους μόνιμους διορισμούς 2021 κάνει λόγο η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, ζητώντας μεταξύ άλλων συμπληρωματική πρόσληψη 262 μόνιμων Φυσικών, ΠΕ04.01 από τους πίνακες της 2ΓΕ/2019, καθώς και αυξημένη πρόσληψη αναπληρωτών Φυσικών ΠΕ04.01 για το έτος 2021-2022.

Επιπλέον, η ΕΕΦ ζητά οι νεοδιόριστοι Βιολόγοι, Χημικοί και Γεωλόγοι να διδάσκουν μαθήματα Α΄ ανάθεσης και να μην συμπληρώνουν ωράριο με ώρες Φυσικών ΠΕ04.01.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Χαιρετίζουμε την ανακοίνωση των πρώτων μαζικών μόνιμων διορισμών στον κλάδο της εκπαίδευσης μετά από μία δεκαετία. Ωστόσο, οι ανάγκες στα σχολεία είναι τεράστιες, όπως φαίνεται τόσο από τον αριθμό των συνταξιοδοτήσεων μόνιμων καθηγητών όσο και από τον αριθμό των αναπληρωτών που προσλαμβάνονται τα τελευταία χρόνια και προβλέπονται και για τη νέα σχολική χρονιά. Προσδοκούμε ότι οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών θα συνεχιστούν με υψηλούς αριθμούς και τις επόμενες σχολικές χρονιές για την κάλυψη των εναπομεινάντων κενών.

Παρόλα αυτά, δηλώνουμε κατάπληκτοι από τον διορισμό μόνον 87 μόνιμων Φυσικών ειδικότητας ΠΕ04.01, αριθμός που δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να καλύψει τις ανάγκες διδασκαλίας ενός βασικού μαθήματος πανελλαδικώς εξεταζόμενου, που έχει τις περισσότερες ώρες στο ωρολόγιο πρόγραμμα στις Φυσικές Επιστήμες και στον κλάδο ΠΕ04.

Την τελευταία δεκαετία ο αριθμός συνταξιοδοτήσεων στην ειδικότητα των Φυσικών ΠΕ04.01 στη Μέση Εκπαίδευση τείνει διαρκώς αυξανόμενος, υπερβαίνοντας τους 2.200. Οι συνταξιοδοτήσεις της ειδικότητας καταγράφηκαν ως 271 τον Απρίλιο του 2021.

Την προηγούμενη σχολική χρονιά 2020-21 οι προσλήψεις 861 αναπληρωτών Φυσικών συνολικά (542 στη Γενική και 319 στην Ειδική) αποδεικνύουν  αδιαμφισβήτητα ότι τα κενά στην ειδικότητά μας είναι τεράστια.

Είναι απορίας άξιο πώς προέκυψε  η ήδη εφαρμοζόμενη  πολιτική απόφαση για την εκτός πραγματικότητας κατανομή των μόνιμων διορισμών μεταξύ των ειδικοτήτων στον κλάδο ΠΕ04, που έχει ως εξής :

  • 87 Φυσικών,
  • 305 Χημικών,
  • 420 Βιολόγων και
  • 87 Γεωλόγων (χωρίς πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα!)

Με δεδομένη την δικαιολογημένη απογοήτευση και αγανάκτησή μας, όπως και την απορία όλης της σχολικής κοινότητας, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε την εν τοις πράγμασι βίαιη ανακατανομή οργανικών θέσεων που θα προκύψει στα σχολεία αφενός, αλλά και τα προβλήματα στην ποιοτική διδασκαλία των μαθημάτων του κλάδου αφετέρου.

Συγκεκριμένα, η κατανομή των θέσεων των μόνιμων διορισμών ισοδυναμεί με το εξής παράδοξο: για κάθε Φυσικό που διορίζεται, διορίζονται αντίστοιχα 5 Βιολόγοι, 4 Χημικοί και 1 Γεωλόγος. Ο τελευταίος μάλιστα καλύπτει μόλις 3 ώρες Γεωγραφίας στο Γυμνάσιο και καμία ώρα Γεωγραφίας στο Λύκειο, σε αντίθεση με έναν Φυσικό που καλύπτει 17 ώρες συνολικά στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα σε  Γυμνάσιο και Λύκειο σε μαθήματα α΄ ανάθεσης. Αναπόφευκτα, αυτή η διαδικασία προκαλεί την αντικατάσταση των Φυσικών που συνταξιοδοτούνται από Βιολόγους, Χημικούς και Γεωλόγους, με αποτέλεσμα να διδάσκεται στο εξής μεγάλο μέρος των ωρών του μαθήματος της Φυσικής από άλλες ειδικότητες που δεν γνωρίζουν επαρκώς το αντικείμενο, πράγμα που προδήλως αποβαίνει εις βάρος των μαθητών. Και οι τρεις αυτές ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04 έχουν λιγότερες αναθέσεις μαθημάτων απ’ ό,τι οι Φυσικοί.

Ενδεικτικό της αναντιστοιχίας αριθμού διοριζομένων ανά ειδικότητα στον κλάδο ΠΕ04, ως προς τις εκπαιδευτικές ανάγκες, είναι το ποσοστό κάλυψης των αναγκών από διοριζόμενους επί του αριθμού αναπληρωτών που προσελήφθησαν κατά το σχολικό έτος 2020-2021. Οι Φυσικοί καλύπτονται προσεγγιστικά κατά 14%, ενώ οι τρεις άλλες ειδικότητες (Χημικοί, Βιολόγοι, Γεωλόγοι) υπερβαίνουν το 50%! Αυτό αναδεικνύει και αριθμητικά το σοβαρό πρόβλημα που προκαλείται στους μαθητές, οι οποίοι αναπόφευκτα θα διδάσκονται το μάθημα της Φυσικής από μη Φυσικούς,

Σημειώνουμε ότι  ένα σημαντικό ποσοστό των ωρών Φυσικής καλύπτεται ήδη από άλλες ειδικότητες ΠΕ04, ΠΕ03 (στα Γυμνάσια) καθώς και με μηχανικούς στα ΕΠΑΛ ( β ή γ ανάθεση).

Με τα παραπάνω δεδομένα, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα ενταθεί η υποβάθμιση της ποιότητας διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής, γεγονός που ήδη φαίνεται από τις επιδόσεις των μαθητών μας στους διεθνείς διαγωνισμούς PISA, κ.λπ.

Στην πράξη έχει αποδειχθεί επανειλημμένως ότι μόνον οι Φυσικοί μπορούν να ανταποκριθούν επαρκώς και με αξιώσεις στις διδακτικές και εργαστηριακές απαιτήσεις του μαθήματος στο επίπεδο που απαιτείται.

Επίσης, φέτος εισάγεται για πρώτη φορά το μάθημα των Δεξιοτήτων στο Γυμνάσιο, με την ειδικότητα των Φυσικών ΠΕ04.01 να το έχουν ως β΄ ανάθεση παρ’ όλο που πολλά αντικείμενα του εν λόγω μαθήματος, όπως είναι θέματα Κλιματικής αλλαγής ή Περιβάλλοντος, είναι ουσιαστικά πρώτης ανάθεσης για τους Φυσικούς, σύμφωνα με τις βασικές πανεπιστημιακές σπουδές τους. Πραγματικά είναι αδιανόητο καθηγητές τμημάτων Φυσικής στο Πανεπιστήμιο να είναι βασικοί σύμβουλοι της πολιτείας για την Κλιματική αλλαγή και εμείς ως απόφοιτοι των ίδιων τμημάτων να μην έχουμε α΄ ανάθεση την Κλιματική αλλαγή και το Περιβάλλον. Μην κατανοώντας την απόφαση αυτή, δεδομένων και των ελάχιστων διορισμών στην ειδικότητά μας στη Γενική και Ειδική Αγωγή , ζητάμε να δοθεί στους Φυσικούς ως πρώτη Ανάθεση το μάθημα των δεξιοτήτων στο Γυμνάσιο  για να μην καταλήξει σε μάθημα συμπλήρωσης ωραρίου.

Τα εναπομείναντα κενά είναι πάρα πολλά και ελπίζουμε πριν το τέλος Αυγούστου να καλυφθούν έτσι ώστε ο/η μαθητής/τρια πηγαίνοντας στο σχολείο να βρει το αυτονόητο, δηλαδή να τον περιμένει στην τάξη ο κατάλληλος εκπαιδευτικός. Με βάση τους διορισμούς που πραγματοποιούνται, είναι μαθηματικώς βέβαιο πως, κυρίως στην περιφέρεια, θα υπάρξει μια στρεβλή κατάσταση στην κατανομή των ωρών για συμπλήρωση ωραρίου των νεοδιόριστων συναδέλφων, με αποτέλεσμα ειδικά στο Λύκειο το μάθημα της Φυσικής να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων. Δηλώνουμε ξανά σε όλους τους τόνους ότι δεν νοείται διδασκαλία μαθήματος προσανατολισμού από εκπαιδευτικό που δεν το έχει πρώτη ανάθεση.

Έχοντας αντιληφθεί τον τρόπο υπολογισμού των οργανικών κενών που ακολουθήθηκε στην κατανομή των θέσεων του κλάδου ΠΕ04 με πρώτη ανάθεση σε ομάδα σχολείων, ζητούμε αυτονόητα την εφαρμογή του και στην τοποθέτηση των νεοδιόριστων ΠΕ04. Δηλαδή, η  πρόταση μας, πάντα με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών μας, αλλά και την ίση αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών κάθε ειδικότητας του κλάδου των ΠΕ04, είναι να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία τοποθέτησης των νεοδιόριστων σε ωράρια  που καλύπτονται με μαθήματα πρώτης ανάθεσης, ακόμα και αν απαιτηθεί να πάνε σε δύο σχολεία ή ακόμη και σε ομάδα γειτονικών σχολείων.

Είναι ζωτικής σημασίας για τον κλάδο, αλλά κυρίως για την ποιότητα της εκπαίδευσης, να γίνουν διορθωτικές κινήσεις ως προς την άνιση κατανομή των οργανικών κενών που εφαρμόστηκε στους μόνιμους διορισμούς μεταξύ των ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04 και προκάλεσε εύλογη απορία στον εκπαιδευτικό κόσμο της χώρας, σε πρώτη φάση βάσει των οργανικών/λειτουργικών κενών που στοιχειοθετούνται από τα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ.

Οι διορθωτικές κινήσεις πρέπει και μπορούν να γίνουν ως εξής:

α. Συμπληρωματική πρόσληψη 262 (αυτός είναι ο αριθμός επιπλέον κενών Φυσικών σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των ΠΥΣΔΕ) μόνιμων Φυσικών, ΠΕ04.01 από τους πίνακες της 2ΓΕ/2019 για την αποκατάσταση της ισορροπίας και της αδικίας στον κλάδο .

β. Αυξημένη πρόσληψη αναπληρωτών Φυσικών ΠΕ04.01 για το έτος 2021-2022, για την κάλυψη των λειτουργικών κενών, ώστε να καλύπτεται πλήρως η διδασκαλία Φυσικής Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού στα Λύκεια από καθηγητές με Α΄ Ανάθεση.

γ. Οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι Βιολόγοι, Χημικοί και Γεωλόγοι να διδάσκουν μαθήματα Α΄ ανάθεσης και να μην συμπληρώνουν ωράριο με ώρες Φυσικών ΠΕ04.01.

Θα ήταν χρήσιμο και εποικοδομητικό να υπάρξει μια δια ζώσης συνάντηση με το Υπουργείο, ώστε μέσα από τον διάλογο να μελετήσουμε ουσιαστικά από κοινού τρόπους επίλυσης των ανισοτήτων που εμφανίζονται, οδηγούν συναδέλφους σε ανεργία και κυρίως απειλούν τη σωστή και ποιοτική διδασκαλία των μαθημάτων στα παιδιά μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες