Έναρξη σχολικής χρονιάς: Προβληματισμοί και ανησυχία
Με φόντο το νέο κύμα κορονοϊού στη χώρα μας, προβληματισμό και ανησυχία προκαλούν στους εκπαιδευτικούς τα ελλιπή μέτρα προστασίας για τα σχολεία

Η ΕΛΜΕ Ροδόπης χαιρετίζει την έναρξη μιας ακόμα δύσκολης σχολικής χρονιάς και εύχεται καλή δύναμη σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, γονείς και πάνω απ’ όλα στους μαθητές και μαθήτριές μας.

Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τη νέα σχολική χρονιά με ανάμεικτα συναισθήματα. Χαιρετίζουμε ως ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι 11.700 νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκονται ήδη στα σχολεία για να καλύψουν ένα μέρος από τα τεράστια οργανικά κενά μετά από 12 χρόνια μηδενικών διορισμών. Σημαντική επίσης κρίνεται η έγκαιρη κάλυψη χιλιάδων λειτουργικών κενών από αναπληρωτές συναδέλφους με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Θεωρούμε απαραίτητο τα κενά που έχουν απομείνει να καλυφθούν εντός του Σεπτεμβρίου.

Από την άλλη μεριά τίθενται σημαντικά ζητήματα που δημιουργούν έντονο προβληματισμό.

α)  Άλλη μια χρονιά ξεκινά με το πρόβλημα του κορωνοϊού να σκιάζει την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Είναι σημαντικό ότι οι εκπαιδευτικοί κατά 90% είτε έχουν εμβολιαστεί είτε έχουν αναπτύξει ανοσία λόγω νόσησης.  Ωστόσο τα μέτρα προστασίας της σχολικής κοινότητας που έχουν ανακοινωθεί κρίνονται επιεικώς αποσπασματικά, ανεπαρκή και σε ορισμένες περιπτώσεις εκτός σχολικής πραγματικότητας. Για παράδειγμα κρίνεται απαράδεκτο το γεγονός ότι για να ανασταλεί η λειτουργία ενός τμήματος θα πρέπει να βρεθεί θετικό πάνω από το 50% των μαθητών. Επίσης, ο τρόπος ιχνηλάτησης των κρουσμάτων που προτείνεται στα υγειονομικά πρωτόκολλα δε λαμβάνει υπόψη ότι οι μαθητές δεν έχουν σταθερές θέσεις, καθώς μετακινούνται στα διάφορα εργαστήρια και ειδικές αίθουσες (Φυσικής, Χημείας, Πληροφορικής, Μουσικής, Τεχνολογίας) και στα Λύκεια οι μαθητές μετακινούνται στις αίθουσες Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού. Το παράδειγμα αυτό δείχνει ξεκάθαρα ότι ο σχεδιασμός είναι εκτός σχολικής πραγματικότητας..Το ζήτημα με τις σχολικές καθαρίστριες εξακολουθεί να ταλανίζει πολλά σχολεία.  Ως επιστέγασμα των άστοχων ενεργειών, που στο παρελθόν οδήγησαν τρεις φορές στην αναστολή της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων, έρχεται η εντολή του Υπουργείου Παιδείας να συμπτυχθούν τα τμήματα των Προσανατολισμών της Γ΄ Λυκείου που έχουν κοινά μαθήματα. Αυτό οδηγεί πρακτικά στη δημιουργία τμημάτων Κατεύθυνσης με τον ανώτατο επιτρεπτό αριθμό 24-25 μαθητών. Αντί δηλαδή να έχουμε αποσυμφόρηση, οδηγούμαστε σε πάστωμα των παιδιών σε αίθουσες ασφυκτικά γεμάτες κατά παράβαση κάθε υγειονομικού πρωτοκόλλου. Έτσι λοιπόν στο όνομα του δημοσιονομικού κόστους τίθεται σε δεύτερη μοίρα η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Συνάμα από παιδαγωγικής πλευράς υποβαθμίζεται έτι περαιτέρω η ποιότητα διδασκαλίας στα δημόσια σχολεία. Πολύ φοβόμαστε ότι θα επιβεβαιωθούμε για τέταρτη συνεχή φορά προβλέποντας ότι με αυτά τα μέτρα οδηγούμαστε στο 4ο κλείσιμο των σχολείων.

β)  Η έλλειψη σχολικής στέγης στην Κομοτηνή είναι πια εμφανής. Το πρόβλημα είναι τεράστιο. Η αστυφιλία οδηγεί από τη μια σε αναστολή λειτουργίας των περιφερειακών σχολείων και από την άλλη στα σχολεία της πόλης δημιουργούνται ασφυκτικές καταστάσεις. Σήμερα, και όχι αύριο, είναι η ώρα να δρομολογηθούν λύσεις.

γ) Για άλλη μια φορά κατά την προσφιλή της τακτική η Υπουργός Παιδείας έφερε προς ψήφιση στη Βουλή εντός του Ιουλίου ένα τεράστιο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, το οποίο τελικά έγινε νόμος με τις ψήφους μόνο της κυβερνητικής παράταξης. Ο νόμος ανοίγει μια σειρά από τεράστια ζητήματα: αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, επιλογή στελεχών εκπαιδευτικών δομών, αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τους Συλλόγους Διδασκόντων και μεταφορά τους στους Διευθυντές κτλ. Για τα θέματα αυτά τόσο η ΟΛΜΕ όσο και η ΕΛΜΕ Ροδόπης θα επανέλθουν με ειδικότερες αναλύσεις, τοποθετήσεις και πλαίσια δράσης στο άμεσο μέλλον.

δ) Όσο αφορά περί εξωδίκων εις βάρος συναδέλφων (διευθυντών-υποδιευθυντών και συλλόγων καθηγητών) που έχει σχέση με την διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία από τους εκπαιδευτικούς θεωρούμε ότι «χτυπούν» σε λάθος πόρτα και να απευθυνθούν οι αποσταλείς των εξωδίκων στα όργανα που λαμβάνουν τις όποιες αποφάσεις για την διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία.

Σε κάθε περίπτωση καλούμε τους συναδέλφους να βρίσκονται σε εγρήγορση, προκειμένου να υπερασπιστούμε την ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»