Καθηγητές Κρήτης: Να τροποποιηθεί η ΚΥΑ για ασφαλή έναρξη διδασκαλίας
«Τα συναρμόδια υπουργεία να τροποποιήσουν την ΚΥΑ και τις συναφείς αποφάσεις τους για την ασφαλή έναρξη διδασκαλίας με φυσική παρουσία στα πανεπιστήμια» τονίζει ο Ενιαίος Σύλλογος Καθηγητών Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ηράκλειο

Ο Ενιαίος Σύλλογος Καθηγητών Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ηράκλειο, εξέδωσε ανακοίνωση, ενόψει της έναρξης της διδασκαλίας με φυσική παρουσία.

«Η  επάνοδος αυτή είναι απαραίτητο να συνοδεύεται από όλα τα πρόσθετα αναγκαία μέτρα προκειμένου να διαφυλαχθεί η υγεία όλων των συμμετεχόντων στα οποία περιλαμβάνεται και η διαχείριση των χώρων καθώς και η πρόσθετη υγειονομική θωράκιση του Πανεπιστημίου», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά:

Απόφαση ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Καθηγητών Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ηράκλειο, ενόψει της έναρξης της διδασκαλίας με φυσική παρουσία.

Την Παρασκευή, 1η Οκτωβρίου 2021, συνήλθε το ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Καθηγητών Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ηράκλειο σε ανοικτή συνεδρίαση στην οποία παρέστησαν πολλά μέλη του Συλλόγου που συνεισέφεραν απόψεις και προτάσεις.

Το ΔΣ με βάση την συζήτηση αυτή διαπιστώνει τα εξής:

 1.    Η ΚΥΑ 119847/ΓΔ6 (ΦΕΚ 4406Β/2021) αντιφάσκει σε αρκετά κρίσιμα σημεία της με τους υγειονομικούς κανόνες που έχουν ανακοινώσει οι αρμόδιες επιστημονικές επιτροπές. Η κυριότερη έγκειται στο βαθμό πληρότητας των αιθουσών / αμφιθεάτρων (αναφέρει πλήρη πληρότητα ενώ είναι γνωστό ότι ακόμη και σε ανοικτούς χώρους συναθροίσεων εξακολουθούν να υπάρχουν περιορισμοί) αλλά και στην ανυπαρξία καθορισμού αποστάσεων μεταξύ φοιτητών στην παρακολούθηση της διδασκαλίας. 

 2.    Δεν υπάρχει πρόβλεψη για τον συστηματικό έλεγχο των πιστοποιητικών των συμμετεχόντων στα μαθήματα (ποιος, που, πόσο συχνά, σε πόσο χρόνο κ.λπ.) και ουσιαστικά παραπέμπει σε δυνατότητα δειγματοληπτικού (αναγκαστικά) ελέγχου στην διάρκεια του μαθήματος.

 3.    Δεν προβλέπεται η υποχρεωτική εξασφάλιση της καταλληλότητας των χώρων διδασκαλίας, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και μεταξύ αυτών ως προς την τήρηση των υγειονομικών κανόνων, αγνοώντας ότι στα Πανεπιστήμια υπάρχουν αρκετές αίθουσες διδασκαλίας με ανεπαρκή έως καθόλου αερισμό. Υπήρχε όλος ο απαραίτητος χρόνος ώστε εξειδικευμένοι επιστήμονες να ελέγξουν τους χώρους διδασκαλίας και να καθορίσουν τα όριά τους με γνώμονα την ασφάλεια διδασκομένων και διδασκόντων.

 4.    Υπάρχει έντονος προβληματισμός για το ότι η ΚΥΑ δεν προβλέπει την αναγκαιότητα διαφοροποίησης των συνθηκών και μεθόδων διδασκαλίας ανάλογα με το μέγεθος του ακροατηρίου, τον τύπο του μαθήματος, την κατάσταση υγείας των συμμετεχόντων (π.χ. υποκείμενα νοσήματα, ένταξη στις ευπαθείς ομάδες σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ κ.ά.)

Ο Σύλλογος αντιλαμβάνεται και έχει από καιρό τονίσει την αναγκαιότητα της επανόδου στην «κανονική» λειτουργία του Πανεπιστημίου, έχοντας μάλιστα κατ’ επανάληψη κάνει εκκλήσεις για εμβολιασμό του συνόλου της ακαδημαϊκής κοινότητας ως βασικό εργαλείο ασφαλούς επανόδου. Ωστόσο, η επάνοδος αυτή είναι απαραίτητο να συνοδεύεται από όλα τα πρόσθετα αναγκαία μέτρα προκειμένου να διαφυλαχθεί η υγεία όλων των συμμετεχόντων στα οποία περιλαμβάνεται και η διαχείριση των χώρων καθώς και η πρόσθετη υγειονομική θωράκιση του Πανεπιστημίου (π.χ. με ένταση του αριθμού των τεστ στο χώρο των Πανεπιστημιουπόλεων, εμβολιαστικά κέντρα, μέριμνα για την αποφόρτιση των ΜΜΜ). Και επειδή η έναρξη των μαθημάτων επίκειται προτείνουμε τα εξής:

Α. Τα συναρμόδια υπουργεία να τροποποιήσουν την ΚΥΑ και τις συναφείς αποφάσεις τους, σύμφωνα με τα παραπάνω. Ιδίως δε να επιτραπεί η χρήση διαδικτύου, ενδεχομένως εναλλακτικά με τη διδασκαλία σε αίθουσα, για μαθήματα σε μεγάλο ακροατήριο, όταν οι υπάρχοντες χώροι δεν ικανοποιούν τις συνθήκες που συνιστώνται από την αρμόδια Επιτροπή (δυνατότητα αερισμού, πυκνότητα ακροατηρίου), και/ή ο διδάσκων έχει αποδεδειγμένο ιατρικό θέμα που τον κατατάσσει στις ευπαθείς ομάδες.. Επίσης, να επιτρέψει στα αρμόδια όργανα (Πανεπιστήμιο, Σχολή, Τμήμα, διδάσκοντες) να πάρουν τις σχετικές αποφάσεις σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση με αποκλειστικό γνώμονα την προστασία της υγείας των φοιτητών, διδασκόντων και προσωπικού, σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών για την αποφυγή της διασποράς της πανδημίας.

Β. Να διευκρινιστούν –εξειδικευτούν όλα τα πρόσθετα μέτρα που το Υπουργείο θεωρεί απαραίτητα προκειμένου να τηρηθούν όλοι οι ισχύοντες υγειονομικοί κανόνες περιορισμού της πανδημίας, λαμβάνοντας υπόψιν τις ιδιαιτερότητες των Πανεπιστημίων.

Γ. Το Πανεπιστήμιο να αντιληφθεί τις δικαιολογημένες ανησυχίες των μελών ΔΕΠ και να προσαρμόζει άμεσα τις αποφάσεις του στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Δ. Το ΔΣ κατά τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του Πανεπιστημίου θα αξιολογήσει την απόδοση των ισχυόντων μέτρων και τις ελλείψεις τους και, με τη σύμφωνη γνώμη των μελών του Συλλόγου ύστερα από Γ.Σ. θα πράξει ανάλογα.

Ε. Εφόσον τα αρμόδια όργανα δεν απαντήσουν κατάλληλα στις προβληματισμούς που έχουν εκτεθεί παραπάνω, υπήρξαν ορισμένες προτάσεις για κινητοποιήσεις που θα αναδείξουν τις προκλήσεις στις οποίες καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε (π.χ. διδασκαλία σε υπαίθριους χώρους της πανεπιστημιούπολης ή διαδικτυακή διδασκαλία, σε αντίθεση με τα κύρια προβληματικά σημεία της ΚΥΑ που έχουν ήδη αναλυθεί).

Είμαστε βέβαιοι ότι τα μέλη ΔΕΠ και όλο το προσωπικό του ΠΚ θα ασκήσουν όπως πάντα με υπευθυνότητα το ρόλο τους προστατεύοντας την υγεία όλων των μελών της ακαδημαϊκής οικογένειας με γνώμονα πάντα, την χωρίς εκπτώσεις ποιότητα της εκπαίδευσης των φοιτητών. Ελπίζουμε ότι στην προσπάθεια αυτή και όλοι οι λοιποί συντελεστές (από την πολιτική ηγεσία μέχρι τους φοιτητές) θα συνδράμουν θετικά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!