Μαθητές στο σχολείο
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Αναθεώρηση της απόφασης για τις συγχωνεύσεις τμημάτων ζητούν οι εκπαιδευτικοί από τη Νίκη Κεραμέως

Επιστολή διαμαρτυρίας στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως έστειλε η ΕΛΜΕ Εύβοιας για τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Όπως αναφέρει στην επιστολή της η ΕΛΜΕ, η συγχώνευση των τμημάτων προκάλεσε αύξηση στον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα/τάξη, φτάνοντας τα 32 άτομα σε ορισμένες περιπτώσεις.

«Ενώ η συντεταγμένη Πολιτεία εξακολουθεί να παίρνει αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό των επιπτώσεων από την εξάπλωση της πανδημίας σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δημόσιου βίου, στην περίπτωση των σχολείων, το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, καταστρατηγεί τα μέτρα που η πολιτεία έχει θεσπίσει» επισημαίνει.

Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί ζητούν από την υπουργό Παιδείας να αναθεωρήσει την απόφαση για τις συγχωνεύσεις των τμημάτων στα σχολεία.

Η επιστολή των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η επιστολή της ΕΛΜΕ Εύβοιας:

Αξιότιμη κυρία υπουργέ,

τις τελευταίες ημέρες εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές/τριες του Νομού μας, αλλά και ολόκληρης της χώρας, είναι αναστατωμένοι /ες από την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, η οποία υλοποιείται μέσω των Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, για συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αυξάνοντας τον αριθμό μαθητών-μαθητριών ανά τμήμα/τάξη, ακόμη και σε 32 άτομα, σε ορισμένες περιπτώσεις. Αυτό μάλιστα συμβαίνει ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων και ενώ ένα τέταρτο κύμα πανδημίας είναι προ των πυλών. Ενώ λοιπόν η συντεταγμένη Πολιτεία εξακολουθεί να παίρνει αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό των επιπτώσεων από την εξάπλωση της πανδημίας σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δημόσιου βίου, στην περίπτωση των σχολείων, το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, καταστρατηγεί τα μέτρα που η πολιτεία έχει θεσπίσει.

Όπως καλά γνωρίζετε, οι μαθητές/τριες τα προηγούμενα δύο χρόνια, ήταν μακριά από το φυσικό σχολικό τους περιβάλλον, παρακολουθώντας τηλεκπαίδευση με μεγάλη ψυχολογική επιβάρυνση και αμφίβολα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Τώρα, που τα παιδιά επέστρεψαν στις σχολικές αίθουσες και προσπαθούν μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος, η απόφαση αυτή του Υπουργείου Παιδείας, τορπιλίζει όχι μόνο την παιδαγωγική διαδικασία αλλά και την ίδια την υγειονομική ασφάλεια της εκπαιδευτικής κοινότητας και κατ' επέκταση όλης της κοινωνίας.

Ως Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης νομού Ευβοίας, σε απόλυτη συμπόρευση με συλλόγους γονέων, μαθητικά συμβούλια και φορείς της πόλης, ζητάμε να αναθεωρήσετε την απόφασή σας αυτή, που μόνο αρνητικά αποτελέσματα θα επιφέρει, τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Η βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, διακηρυγμένος και θεσμοθετημένος στόχος σας, σίγουρα δεν επιτυγχάνεται με πολυπληθή τμήματα.

Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εύβοιας

Η πρόεδρος Η γεν. γραμματέας

Χαρά Νίκα Γωγώ Μοσχολιού

Η επιστολή στην Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας

Αναλυτικά, η επιστολή της ΕΛΜΕ Εύβοιας στον Ιατρικό Σύλλογο, τον ΕΟΔΥ και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας:

Αξιότιμοι/ες κύριοι/ιες,

τις τελευταίες ημέρες εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές/τριες του Νομού μας, αλλά και ολόκληρης της χώρας, είναι αναστατωμένοι /ες από την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, η οποία υλοποιείται μέσω των Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, για συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αυξάνοντας τον αριθμό μαθητών-μαθητριών ανά τμήμα/τάξη, ακόμη και σε 32 άτομα, σε ορισμένες περιπτώσεις.Αυτό μάλιστα συμβαίνει ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων και ενώ ένατέταρτο κύμα πανδημίας είναι προ των πυλών. Ενώ λοιπόν η συντεταγμένη πολιτεία εξακολουθεί να παίρνει αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό των επιπτώσεων από την εξάπλωση της πανδημίας σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δημόσιου βίου, στην περίπτωση των σχολείων, η ίδια καταστρατηγεί τα μέτρα που έχει προηγουμένως θεσπίσει.

Οι μαθητές/τριες τα προηγούμενα δύο χρόνια, ήταν μακριά από το φυσικό σχολικό τους περιβάλλον, παρακολουθώντας τηλεκπαίδευση με μεγάλη ψυχολογική επιβάρυνση και αμφίβολα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Τώρα, που τα παιδιά επέστρεψαν στις σχολικές αίθουσες και προσπαθούν μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος, η απόφαση αυτή του υπουργείου παιδείας, τορπιλίζει όχι μόνο την παιδαγωγικη διαδικασία αλλά και την ίδια την υγειονομική ασφάλεια της εκπαιδευτικής κοινότητας και κατ' επέκταση όλης της κοινωνίας.

Ως Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης νομού Ευβοίας, επιφορτισμένοι/ες από το καταστατικό μας (άρθρο 2 παρ.6) με το καθήκον για συμμετοχή σε κοινές, συλλογικές προσπάθειες για την αντιμετώπισή προβλημάτων γενικότερου, δημοσίου ενδιαφέροντος, θα παρακαλούσαμε για την επιστημονική σας άποψη πάνω στο μείζον αυτό θέμα, δημόσιας υγείας.

Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εύβοιας

Η πρόεδρος Η γεν. γραμματέας

Χαρά Νίκα Γωγώ Μοσχολιού

Ακολουθούν, οι επιστολές διαμαρτυρίας γονέων και κηδεμόνων και του συλλόγου διδασκόντων του ΓΕΛ Κανήθου:

Ψήφισμα διαμαρτυρίας από τον Σύλλογο Διδασκόντων του ΓΕΛ Κανήθου

Συμπληρώνουμε ήδη πέντε εβδομάδες εκπαιδευτικών διαδικασιών σε μια σχολική χρονιά που έρχεται να καλύψει πασίδηλα κενά κάθε φύσης· μαθησιακά, ψυχικά, επικοινωνίας.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους την ανάγκη αυτή και ανακοινώνει μέτρα.

Ωστόσο οι πολιτικές που εφαρμόζει αφενός υπονομεύουν την ομαλότητα της εκπαιδευτικής κοινότητας, αφετέρου την καθιστούν ανακόλουθη και κατά συνέπεια αναξιόπιστη και μάλιστα σε μια περίοδο που επιχειρεί να πείσει ότι ενδιαφέρεται για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.

Η απόφαση για συνενώσεις τμημάτων στις σχολικές μονάδες είναι μια πολιτική πρακτική υπονόμευσης η οποία θυσιάζει τη βελτιστοποίηση της παιδείας που επαγγέλλεται στον βωμό κάποιων-ελάχιστων-αριθμών.

Το ΓΕ.Λ. Κανήθου Χαλκίδας έχει να επιδείξει επιτυχίες σε όλο το φάσμα του παιδαγωγικού έργου που επιτελεί· ωστόσο βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση –και δεν είναι το μοναδικό σχολείο στην επικράτεια- να υποστεί συνένωση τμημάτων στην ευαίσθητη Α΄ τάξη (από 5 σε 4 τμήματα) ενάμιση μήνα σχεδόν μετά την έναρξη των μαθημάτων.

Η απόφαση αυτή της ηγεσίας κρίνεται ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ αφού

-το γράμμα του νόμου που εφαρμόζει δεν υπηρετεί τους κανόνες προστασίας της υγείας που υπαγορεύει η πανδημία COVID-19
-τα 5 (πέντε) τμήματα της Α΄ τάξης είχαν λάβει τη σχετική προέγκριση της Διεύθυνσης Δ.Ε. από τον Ιούνιο του 2021
-το ΓΕ.Λ. Κανήθου αδικείται αν και με καλή πρόθεση στήριξε με 4 μαθητές -στους οποίους επέτρεψε τη μεταγραφή- το νεοσυσταθέν Πρότυπο Λύκειο της Χαλκίδας
-διαταράσσει την Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική διαδικασία με δεδομένη μάλιστα την καθιέρωση της Τράπεζας θεμάτων στο εξεταστικό σύστημα του Λυκείου.

Για τους λόγους αυτούς

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ

και δημοσιοποιούμε προς κάθε κατεύθυνση τη διαμαρτυρία μας αυτή με συναίσθηση του εκπαιδευτικού καθήκοντος και αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης.

Ο Σύλλογος διδασκόντων του ΓΕ.Λ. Κανήθου

Η διαμαρτυρία των γονέων των μαθητών του ΓΕΛ Κανήθου

Διαμαρτυρόμαστε έντονα για την εντολή /απόφαση του Υπουργείου Παιδείας στα μέσα Οκτωβρίου να συγχωνεύσει τμήματα και να αυξήσει τον αριθμό μαθητών ανά αίθουσα σε μια χρονική συγκυρία όπου όλη η χώρα, οι οικογένειές μας και ο εκπαιδευτικός κόσμος πλήττονται από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού.

Η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 27-30 ανά τμήμα μέσα σε μια σχολική αίθουσα εξυπηρετεί τους υπολογισμούς και τις αριθμητικές πράξεις του Υπουργείου , που όμως οφείλει να προγραμματίζει εγκαίρως , να προνοεί και να φροντίζει για τους μαθητές –αυριανούς πολίτες αντιμετωπίζοντάς τους ΟΧΙ ΣΑΝ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ αλλά ως αυτόνομες προσωπικότητες με ανάγκες γνωστικές και κοινωνικοσυναισθηματικές.

Ο αυξανόμενος υγειονομικός κίνδυνος του κορονοϊού , η παράλληλη αύξηση της ύλης σε ορισμένα μαθήματα, η φετινή επιβολή της τράπεζας θεμάτων μετά από αρκετό χρόνο απόστασης των μαθητών από τη φυσική τάξη ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΟΛΙΓΟΜΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ και όχι την αύξηση του αριθμού μαθητών και τη συγχώνευση τμημάτων!

Η αιφνίδια αλλαγή προγράμματος ανατρέπει όλον τον οικογενειακό και σχολικό προγραμματισμό γονιών- μαθητών και των εκπαιδευτικών που μετακινούνται ξαφνικά σε άλλους χώρους εργασίας. Δυσχεραίνει το εκπαιδευτικό έργο μέσα στην τάξη, υποβαθμίζει τον παιδαγωγικό χαρακτήρα της διδασκαλίας, στοιβάζοντας μαθητές- καθηγητές , καθιστώντας το σχολείο χώρο διεκπεραίωσης ύλης και εντολών και όχι ολοκληρωμένης ουσιαστικής Παιδείας!

Στηρίζουμε και αξιολογούμε θετικά τις προσπάθειες και τον αγώνα των εκπαιδευτικών που καθημερινά αλληλεπιδρούν με τα παιδιά μας παρ’ όλες τις ελλείψεις και τις αντιξοότητες . Στέλνουμε τα παιδιά μας στο Δημόσιο σχολείο ακολουθώντας με υπευθυνότητα τους κανόνες του, πιστεύοντας στη δύναμή του!

Καλούμε λοιπόν και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ευβοίας και το Υπουργείο Παιδείας να εγκύψουν πραγματικά με ευαισθησία και υπευθυνότητα -ως οφείλουν - στα πραγματικά προβλήματα των σχολείων, ξεκινώντας από τη βάση , τα σχολικά κτήρια, τις υποδομές και τις εγκαταστάσεις , να αποσύρουν την απόφαση για συγχώνευση τμημάτων για όλους τους παραπάνω λόγους και για έναν ακόμη:

Ως γονείς αλλά και πολίτες μιας ευνομούμενης πολιτείας έχουμε χρέος να διασφαλίσουμε για τα παιδιά μας ένα σχολείο για το οποίο θα είμαστε περήφανοι, που να παρέχει πραγματικά ολόπλευρη αρμονική σωματική πνευματική και ψυχική ανάπτυξη , όπως εξάλλου προβλέπει το σύνταγμά μας, χωρίς περικοπές και εκπτώσεις. Θα είμαστε δίπλα τους σε ό,τι χρειαστεί. Θέλουμε τα παιδιά μας υγιείς πολίτες και την Πολιτεία αντίστοιχα δίπλα στις ανάγκες μας και όχι απέναντί μας!

ΟΜΑΔΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΝΗΘΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα