Νέα Π.Σ Φυσικής: Να συνδυαστούν με κατάργηση της άκρατης ασκησιολογίας στο Λύκειο
Η ΕΕΦΕΕ ζητά να ληφθεί υπόψη στον προγραμματισμό διορισμών και τοποθετήσεων ότι το μάθημα της Φυσικής πρέπει να διδάσκεται από φυσικούς, και να ενισχυθεί το μάθημα με μία επιπλέον ώρα διδασκαλίας στην Α΄ Λυκείου και στην ομάδα σπουδών θετικού προσανατολισμού της Β΄ Τάξης

Θετική εικόνα για το νέο Προγράμμα Σπουδών στη Φυσική δίνει η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ) τονίζοντας ωστόσο ότι για την αναβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής, απαιτείται κατάργηση της άκρατης ασκησιολογίας στο Λύκειο, και  χρήση πειραματισμού με μετωπικό εργαστήριο/πείραμα επίδειξης/εικονικό πείραμα, ανάλογα με τη διδασκόμενη ενότητα ή/και τις δυνατότητες του σχολικού εργαστηρίου σε Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο.

Να σημειωθεί ότι η άποψη αυτή δε συμβαδίζει με την εκτίμηση της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) για την οποία τα νέα προγράμματα σπουδών, κινούνται εκτός της σχολικής πραγματικότητας 

Η ΕΕΦΕΕ ζητά να ληφθεί υπόψη στον προγραμματισμό διορισμών και τοποθετήσεων ότι το μάθημα της Φυσικής πρέπει να διδάσκεται από φυσικούς, και να ενισχυθεί το μάθημα με μία επιπλέον ώρα διδασκαλίας στην Α΄ Λυκείου, και στην ομάδα σπουδών θετικού προσανατολισμού της Β΄ Τάξης, καθώς η αφαίρεση των ωρών αυτών στο παρελθόν έγινε χωρίς καμία εξήγηση, τεκμηρίωση ή μελέτη σκοπιμότητας.

Όλη η ανακοίνωση

Η ανακοίνωση από το ΙΕΠ των νέων Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) Φυσικής για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Φυσικών για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ικανοποίησε μία ανάγκη, στην οποία η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ) είχε αναφερθεί και τονίσει πολλές φορές στο παρελθόν.

Τα νέα ΠΣ Φυσικής στην ανάγνωσή τους, αλλά και στην τεκμηρίωσή τους, παρουσιάζουν συνέχεια από τη μία βαθμίδα στην άλλη, συνεκτικότητα, εκσυγχρονισμό τόσον όσον αφορά στο περιεχόμενο όσο και στις διδακτικές προσεγγίσεις.

Τα ΠΣ από την Ε΄ Δημοτικού έως τη Γ΄ Λυκείου παρουσιάζουν κοινά θετικά χαρακτηριστικά, όπως η διερευνητική προσέγγιση, οι διεπιστημονικές και διαθεματικές εφαρμογές, η σύνδεση με την καθημερινότητα, η διασύνδεση με το χώρο εργασίας, η εισαγωγή των στόχων της αειφορίας. Παράλληλα, αξιοποιούνται η επιστημονική μέθοδος, η χρήση των ποσοτικών μεθόδων και του πειραματισμού, η χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και ο θεσμικά οργανωμένος επιστημονικός λόγος και οι τρόποι παρουσίασης του.

Ειδικά για το Λύκειο, θετικό στοιχείο θεωρείται η διεύρυνση της διδακτέας ύλης συμπεριλαμβάνοντας και θέματα μετακλασικής Φυσικής, ενώ καινοτομίες αποτελούν η διαγώνια οργάνωση του περιεχομένου και η εισαγωγή του υποχρεωτικού πειραματισμού και της εργαστηριακής αναφοράς στην αξιολόγηση των μαθητών.

Η ορθή εφαρμογή των ΠΣ θα έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη των στόχων τους, που είναι η διαμόρφωση μορφωμένων, ορθολογικά σκεπτόμενων μαθητών και μελλοντικών πολιτών αφενός, η προετοιμασία και ενίσχυση όσων μαθητών επιθυμούν συνέχιση των σπουδών τους σε σχετικά επιστημονικά πεδία αφετέρου, αλλά και η αναβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής.

Για να γίνει αυτό όμως απαιτούνται:

Σε επίπεδο διδασκαλίας:

  • η μείωση του βάθους και η κατάργηση της άκρατης ασκησιολογίας στο Λύκειο,

  • η χρήση πειραματισμού με μετωπικό εργαστήριο/πείραμα επίδειξης/εικονικό πείραμα, ανάλογα με τη διδασκόμενη ενότητα ή/και τις δυνατότητες του σχολικού εργαστηρίου σε Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο.

Τα παραπάνω πρέπει να τονιστούν με παραδείγματα τόσο στους Οδηγούς του Εκπαιδευτικού, όσον και στις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών. Επίσης, να ληφθούν υπόψη κατά την διαδικασία συγγραφής των νέων βιβλίων και, φυσικά, να αποτελέσουν οδηγό προσαρμογής τους περιεχομένου της Τράπεζας Θεμάτων, σύμφωνα με τη φυσιογνωμία και τις απαιτήσεις του νέου ΠΣ και όχι το αντίστροφο.

Από πλευράς Πολιτείας:

  • να ληφθεί υπόψη στον προγραμματισμό διορισμών και τοποθετήσεων ότι το μάθημα της Φυσικής πρέπει να διδάσκεται από φυσικούς,

  • να ενισχυθεί το μάθημα με μία επιπλέον ώρα διδασκαλίας στην Α΄ Λυκείου, και στην ομάδα σπουδών θετικού προσανατολισμού της Β΄ Τάξης. Η αφαίρεση των ωρών αυτών στο παρελθόν έγινε χωρίς καμία εξήγηση, τεκμηρίωση ή μελέτη σκοπιμότητας. Ειδικά στην περίπτωση της Β΄ τάξης, η αφαίρεση της μίας ώρας έγινε μετά την εκπόνηση, το 2014-15, του ΠΣ Φυσικής το οποίο στην ουσία αποτελεί το νέο ΠΣ και συντάχθηκε στη βάση των τριών ωρών διδασκαλίας. Για αυτό το διαχρονικό αίτημα των συναδέλφων για αύξηση των ωρών διδασκαλίας, με βάση τα ΠΣ, αλλά και τα ωρολόγια προγράμματα που εφαρμόζονται στις περισσότερες χώρες, καθίσταται πιο επίκαιρο από ποτέ.

  • να αυξηθεί σε δύο ώρες η διδασκαλία του μαθήματος στην Α΄ Γυμνασίου,

  • να ενισχυθούν τα ΕΚΦΕ σε μέσα και προσωπικό για τη υποστήριξη των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών,

  • να προσφερθούν στους εκπαιδευτικούς κατάλληλα μέσα και υποδομές στις σχολικές τάξεις και στα εργαστήρια.

Τα νέα ΠΣ παρέχουν την ευκαιρία να αποκτήσει το μάθημα της Φυσικής τη θέση που του αρμόζει στο σχολείο με ωφελούμενους τους μαθητές, την κοινωνία και τελικά τη χώρα. Η ΕΕΦΕΕ το εύχεται και δηλώνει έτοιμη να συνεισφέρει στην προσπάθεια αυτή.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες